معرفی و دانلود کتاب علم خودشکوفایی

عکس جلد کتاب علم خودشکوفایی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم خودشکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم خودشکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم خودشکوفایی

استیون هندل در کتاب علم خودشکوفایی گام‌به‌گام همراه شماست تا با استفاده از آخرین یافته‌های علم روان‌شناسی به تغییر زندگی‌تان بپردازید و زندگی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید. این شما و این گامی در جهت خودشکوفایی و زندگی بهتر...

درباره کتاب علم خودشکوفایی:

همه‌ی ما در زندگی، به شیوه‌ای مخصوص به خودمان با چالش روبه‌رو هستیم. حقیقت این است که زندگی کردن آسان نیست و هیچکس در این جهان برای ما فرش قرمز پهن نکرده؛ این دیدگاه گرچه می‌تواند در وهله‌ی اول کمی بدبینانه به نظر آید، اما هنگامی که بتوانیم از دریچه‌ی واقع‌بینانه‌تری به جهان بنگریم، به‌مراتب آسوده‌تر خواهیم زیست. در نظر بیاورید در چنین جهانی که زندگی کردن در آن خود به قدر کافی دشوار است، به دوش کشیدن افکار منفی و بازدارنده نیز تا چه اندازه می‌تواند آن را سخت‌تر کند...

آدمی دردهایی را در زندگی تجربه می‌کند که بیش از آن که محصول چیزی در جهان خارج باشند، محصول نوعِ بودن خود او هستند. اجبارها، خودآزاری‌ها، خطاها و ترس‌های درونی ما، همه‌ و همه درنهایت تبدیل می‌شوند به افسردگی‌های دامنه‌داری که ما نمی‌دانیم باید با آن‌ها چه کاری انجام دهیم؛ افسردگی و آرامش هر دو از عوامل مهم و تأثیرگذار در سلامت جسم و ذهن هستند و این‌گونه است که اگر کاری برای آن‌ها نکنیم، می‌توانند تمام سلامت روان ما را به خطر بیندازند.

استیون هندل (Steven Handel) در کتاب علم خودشکوفایی (The science of self-improvement Meditation guide) با بهره‌گیری از به‌روزترین تحقیقات علم روانشناسی راهکارهایی عملی را برای مخاطبان خود فراهم آورده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌جای به‌کارگرفتن یک استراتژی تکراری و یکسان در هنگام مواجهه با مشکلات، الگوهای فکری مختلفی را بیازمایید و از میان آن‌ها الگویی را برگزینید که بیش از همه، مناسب شماست.

این کتاب خواندنی به شما کمک می‌کند تا به کنترل هیجانات خود بپردازید، الگوهای مخرب ذهنتان را تغییر دهید، تکنیک‌هایی ر برای کاهش استرس و اضطراب خود بیاموزید و در نهایت در کار و حرفه‌ی خود، سودبخش باشید. استیون هندل در کتاب پیش‌رو به شرح برخی از مکاتب روان‌شناسی پرداخته و در ضمن آن، تکنیک‌هایی را برای ایجاد تغییرات مثبت ارائه می‌کند. این اثر چنان تأثیری در زندگی شما خواهد گذاشت که احتمالاً خود نیز در ابتدا باور نخواهید کرد. مطالعه‌ی هر فصلِ کتاب علم خودشکوفایی همچون صحبت با یک رواندرمانگر یا گذراندن جلسات مشاوره است و می‌توان آن را گزینه‌ی قابل تأملی برای بهزیستی دانست. چرا که به معنای دقیق کلمه فرصت تازه‌ای را برای افزایش سلامت روان در اختیار شما قرار می‌دهد.

خوب است اشاره کنیم در بخش انتهایی چندین تمرین مراقبه و ذهن‌آگاهی ضمیمه‌ی کتاب شده که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید سطح استرس و اضطراب خود را کاهش دهید و در زمان حال زندگی کنید. برای این بخش از کتاب‌های بودیسم و تکنیک‌های تکنیک‌های شناخت‌درمانی استفاده‌ فراوانی شده است.

کتاب علم خودشکوفایی مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار روان‌شناسی علاقه‌مند هستید، کتاب علم خودشکوفایی مناسب شماست؛ همچنین تمرین‌های مراقبه و مدیتیشنی که ضمیمه‌ی این اثر شده، می‌تواند بسیار مورد استفاده‌ قرار گیرد.

با استیون هندل بیشتر آشنا شویم:

استیون هندل نویسنده و بوم‌شناس آمریکایی‌ست. او در سال 1945 و در بروکلین متولد شد. هندل تاکنون آثار متعددی در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب درس‌های زندگی اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب علم خودشکوفایی:

- افراد تأثیرگذار و الهام بخش فراوانی را می توان در زندگی پیدا کرد، که با قبول موقت دیدگاه آن ها گاهی اوقات می توانیم از افکار و رفتارشان، بینش جدیدی را که برای زندگی ما مفید باشد یاد بگیریم.

- درحقیقت مهم نیست که کارها چقدر بد می شوند، تا زمانی که شما زنده هستید و نفس می کشید، همیشه جای شکر و قدردانی از نعمات خدا باقی است.

- پیگیری هیجانات و احساس درونی، در تصمیم گیری و هوشمندی، نقش تعیین کننده دارد.

- هدف هوش هیجانی، به هرحال مانع شدن از روند عادی هیجانات یا تبدیل شدن به آدم مصنوعی نیست، بلکه هدف، آموزش چگونگی احساس، پاسخ و یا ابراز هیجانات، به طریق هوشمندانه‌تر است.

در بخشی از کتاب علم خودشکوفایی می‌خوانیم:

ابراز هیجانات، یکی از راه های مدیریت بهتر و آزادسازی آن‌هاست. اما نوع ابراز هم خیلی مهم است. بعضی مطالعات نشان داده‌اند که فرم تخلیه هیجانات و گریه کردن (حتی توصیه بعضی مشاوران سلامت ذهن) گاهی اوقات می تواند هیجانات منفی را طولانی و بدتر کند. درحالی که من شخصاً فکرنمی کنم این موضوع در تمام موارد صحت داشته باشد، به هرحال مهم است که برای ابراز هیجانات خود، روشی سازنده و سالم را انتخاب نمائید، طوری که چیزی به آن ها اضافه نشود. مثلاً طبیعی است که ما در غم از دست دادن کسی که دوستش داشته ایم گریه کنیم، اما در هر زمان با کمی احساس اندوه و ناامیدی گریه کردن، باعث می شود تا این تجربه را دائماً تکرار کنیم.

راه سالم ابراز هیجانات، کانالیزه کردن احساسات درجهتی مثبت و جدید است، نه این که به سادگی در آن ها ساکن و یا به آن زندگی داد. وقتی شما بالشی را به جای کسی که ناراحتتان کرده، زیر مشت و لگد می‌گیرید، شاید آرامش موقتی پیدا کنید، اما راه بی‌خطر و سازنده‌ی آن، کانالیزه کردن احساس شما درخواندن یک شعر زیبا، یا داستانی کوتاه است. روشی که برای ابراز هیجانات خود انتخاب می کنید، مهم است. بعضی راه ها حقیقتاً خیلی سازگارتر و مفید تر از بقیه هستند.

به گفته دانیل گلمن، حتی (آمیگدال ربائی- انفجار هیجانی) قطعی نیز می تواند مفید باشد و مثالی که می‌آورد، وقتی است که کسی به شما یک لطیفه ی کاملاً خنده دار بگوید و شما از خنده روده بر شوید. گاهی اوقات بهتر است اجازه دهید هیجانات شما در شرایطی ایمن و سالم، بدون مانع، جریان پیدا کنند. شواهد علمی ثابت کرده است که ابراز هیجانات مثبت، مثل: شادی، خنده، سپاسگزاری و مهربانی، مهم ترین روش بهبود سلامت جسم و ذهن است. حتی ابراز هیجانات منفی نیز در حد اعتدال، می تواند مفید باشد. همان طورکه روانشناس مثبت گر، تل بن شاهر می گوید "ما باید به خودمان اجازه دهیم تا همه ی هیجانات انسانی را تجربه کنیم".

فهرست مطالب کتاب

معرفی
عقاید و نقشه واقعی زندگی شما
هوش هیجانی
تغییر عادات
کار و اوقات فراغت
روابط مثبت
ارتباط بین سلامتی جسم و ذهن
نتیجه‌گیری
ضمیمه کتاب علم خود شکوفائی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم خودشکوفایی
نویسنده
مترجمسید محمدعلی بهروزی
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-964-855913-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم خودشکوفایی

محمدپویا امینی
۱۴۰۱/۲/۱
از مطالعه این کتاب ما به تصویری چند بعدی از خودشکوفایی و افراد خودشکوفا مانند ویژگی‌های افراد خودشکوفا، نقش فرا نیازها در خودشکوفایی ، رفتارهایی که به خودشکوفایی منجر می‌شوند و علل ناتوانی در خودشکوفایی دست می‌یابیم.
توی عناوین موجود من را بیشتر از بقیه جذب کرد و دارم خلاصه برداری میکنم برای کنفرانس.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب علم خودشکوفایی

برای دریافت کتاب علم خودشکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.