معرفی و دانلود کتاب آسایش در محیط کار

عکس جلد کتاب آسایش در محیط کار
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسایش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسایش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسایش در محیط کار

گیلیان برن در کتاب آسایش در محیط کار، راهکارها و عوامل مهم برای رفاه و آرامش بیشتر کارکنان در یک روز کاری و محیط کار را به شما معرفی و کمک‌تان می‌کند در محل کار استرس و فشار روانی کمتری را متحمل شوید.

درباره‌ی کتاب آسایش در محیط کار:

آسایش و خوشبختی انسان در گرو شیوه زندگی و سالم زیستن اوست، از این رو هر کدام از شما در قبال سلامتی خود مسئول هستید. کتاب آسایش در محیط کار (Wellbeing at work) درباره‌ی عناصر به‌هم پیوسته‌ای همچون ورزش، تغذیه، هیجان، الگوهای خواب، آرامش فکری و رفتار که رفاه و آسایش را در محیط کار به همراه دارند، صحبت می‌کند. گیلیان برن در این اثر می‌گوید شما از محیط اطرافتان، پشتیبانی دوستان و همکاران، مسئولیت‌های شغلی و فشار کار و درک‌تان از شرایط کاری تأثیر می‌پذیرید.

تمرکز کتاب بیشتر روی پررنگ نشان دادن حوزه‌هایی است که در آن تغییرات مفید و مثبت می‌تواند صورت بگیرد و همچنین ارائه اطلاعات و استراتژی‌هایی که این تغییرات را به آسایش بیشتر کارکنان و محیط کاری ایده‌آل تبدیل می‌کند.

هدف نویسنده نیز یادآوری بعضی نکته‌هایی است که شما از قبل می‌دانستید. همچنین او قصد دارد در اثر خود راهکارها و ایده‌هایی را ارائه دهد که منجر به حفظ و بهبود آسایش‌تان و تأثیرگذاری شخصی شما در محل کار و خانه‌تان باشد.

به خاطر داشته باشید از این پس ضمن مطالعه یا کارهای روزمره، یا زمانی که می‌خواهید آب بنوشید حداقل بایستید یا اگر می‌توانید چند قدم راه بروید، همین عمل ساده به ذهن و بدن شما انرژی تازه‌ای می‌بخشد و برای ادامه کار احساس خوبی خواهید داشت.

کتاب آسایش در محیط کار برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر می‌تواند راهنما و کمک خوبی برای مدیران، کارکنان، مدیران اجرایی و منابع انسانی و ... باشد.

با گیلیان برن بیشتر آشنا شویم:

گیلیان برن (Gillian Burn) در سال 1999 به منظور بهبود سلامتی و کیفیت زندگی در محیط کار، برنامه‌های آموزشی کارکنان و شرکت‌ها را در تشکیلاتی به نام «انجمن‌های سلامتی- با مسئولیت محدود» اجرایی کرد.

سوابق کاری گیلیان شامل پرستاری، مامائی، ویزیت‌های سلامتی و پزشک پروازی در دورافتاده‌ترین مناطق استرالیا و دوازده سال همکاری با شرکت بیمه‌های سلامتی است. وی دارای درجه استادی در علوم ورزش و سلامتی بوده؛ همچنین متخصص علوم (NLP – TLT) محسوب می‌شود و در زمینه خلاقیت تصویر ذهنی از مبتکر آن - تونی بازان - گواهینامه مدیریت و آموزش را اخذ نموده است.

پیشرفت‌های محیط کاری شخصی گیلیان، شامل واقعیت‌های شیوه زندگی برای بهبود عملکرد و انرژی افراد همچنین تمرینات ورزشی، تغذیه، مدیریت زمان و استرس، مثبت‌اندیشی، ایجاد انگیزه، روابط تأثیرگذار و انرژی حداکثری می شود. وی ضمناً کارگاه‌های آموزش مطالعه سریع و خلاقیت تصویر ذهنی را مدیریت می‌کند.

وی برای ژورنال‌ها و مجلات مقالات متعددی می‌نویسد. در ضمن نویسنده جزوه‌های آموزش انرژی و بهزیستی و ان ال پی منتشر شده توسط انتشاراتی جان وایلی نیز بوده و ویراستاری نشریات ویژه سلامت افراد کرولال در این مؤسسه را به عهده دارد.

در بخشی از کتاب آسایش در محیط کار می‌خوانیم:

آب یکی از نیروهای حیاتی بدن است. اگر می‌خواهید در همه جا به خصوص محل کار از آسایش بالایی برخوردار باشید، آب بنوشید. نوشیدن آب به طور مرتب در روز، به کل سیستم عملکرد مؤثر بدن و تأمین انرژی کمک می‌کند.

آب کافی برای تقویت سیستم انتقال پیام‌های عصبی بدن بین اعصاب با سلول‌های مغز بسیار مؤثر است. بافت مغز بین 75 تا 80 درصد آب دارد، در نتیجه نوشیدن آب کافی می‌تواند هوشیاری و فعالیت حداکثری فیزیکی بدن شما را تأمین کند. مغز به شدت تحت تأثیر جذب آب است. حتی یک کم‌آبی خفیف (1 تا 3 درصد وزن بدن) نیز می‌تواند بسیاری از عملکردهای مغز را مختل کند.

جالب این که بدن ما معمولاً احساس تشنگی را بد تعبیر می‌کند. غده‌ی هیپوتالاموس در مغز مسئولیت احساس گرسنگی و تشنگی را به عهده دارد. اما اغلب بین این دو احساس سردرگم می شود. ممکن است شما فکر کنید که گرسنه هستید و بیسکویتی بخورید، در حالی که بدن شما تشنه است نه گرسنه.

کمبود آب در بدن کنترل حرارت بدن را تغییر داده، فعالیت بدنی را کاهش و خستگی را افزایش می‌دهد. کم‌آبی خفیف، عملکرد مغز و حافظه را مختل می‌سازد، خلق و خو و حوصله انسان را نیز کم می‌کند.

به خاطر داشته باشید کم‌آبی خفیف (1 تا 3 درصد) می‌تواند سطح انرژی و خلق و خوی شما را مختل ساخته، کارآیی مغز و حافظه را به شدت کاهش دهد.

بدن در حالت عملکردهای طبیعی (ادرار، تنفس، عرق کردن) به 2/4 لیتر آب نیاز دارد که باید هر روز جایگزین شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
معرفی
1: آیا در محیط کار راحت هستید؟
2: درباره ساعت بدن، چگونه حرف زدن متفاوت... با جغدها و چکاوک‌ها!
3: غذا برای سلامتی
4: اهمیت ورزش و فعالیت بدنی
5: مدیریت استرس و مقابله با فشارهای عصبی
6: ایجاد محیط کاری سالم و مؤثر
7: شروعی تازه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسایش در محیط کار
نویسنده
مترجمسید محمدعلی بهروزی
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-8559-66-8
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسایش در محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسایش در محیط کار

برای دریافت کتاب آسایش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.