معرفی و دانلود کتاب عمر مفید

عکس جلد کتاب عمر مفید
قیمت:
۶۹۹۰۰ 34950 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عمر مفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عمر مفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عمر مفید

حمزه مظفری مظاهر در کتاب عمر مفید، شیوه و راه‌و‌رسم حقیقی زندگی را به مخاطب نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا انقلابی در باورهایش ایجاد نماید و متحول شود. نویسنده که این کتاب را براساس تجربیات خود نوشته، می‌کوشد مفاهیم مهم زندگی همچون نیاز، ضمیر ناخودآگاه، حقیقت، عشق، نفوذ کلام و اعتمادبه‌نفس را بازتعریف کند.

درباره‌ی کتاب عمر مفید

بسیاری از انسان‌ها در زندگی اسیر افکار و عقاید اشتباه خود هستند. درگیر ظواهر زندگی می‌شوند و مسیر اشتباهی را پیش می‌گیرند. همین باعث می‌شود از فلسفه‌ی اصیل زندگی فاصله بگیرند و دچار سختی‌ها و مرارت‌های زیادی شوند. حمزه مظفری مظاهر در کتاب عمر مفید به این شیوه‌ی زندگی خرده می‌گیرد و تلاش می‌کند راه‌و‌رسم واقعی زندگی را به خواننده‌اش نشان دهد. او در مقدمه‌ی این کتاب اشاره می‌کند که خود در جوانی سعی می‌کرده شبیه افراد متمول رفتار و مثل آن‌ها زندگی کند اما بعدتر پی می‌برد که این شیوه نمی‌تواند درست باشد. به‌ زعم او آدم‌ها در اساس شبیه به هم هستند و فقط از لحاظ ظاهری با هم متفاوت به نظر می‌رسند. او در کتابش اشاره می‌کند که باید در خود و باورهای خود تجدیدنظر کرد تا بتوان به کنه زندگی پی برد. او براساس تجربیات شخصی خود و مطالعاتی که داشته، تلاش می‌کند مفاهیم مهم زندگی را مرور و بازتعریف کند. این‌چنین شاید بتوان بهتر آن‌ها را درک و درست‌تر از آن‌ها استفاده نمود.

زندگی اصیل به معنای داشتن زندگی بر مبنای ارزش‌های واقعی و پیشرفت به سوی اهداف شخصی و شناخت خود است. پذیرش خود اولین قدم برای رسیدن به این نوع زندگی به حساب می‌آید. با شناخت خود و قبول اختلافات و ضعف‌ها، می‌توان رویاها را تحقق بخشید. مرحله‌ی بعدی تعیین ارزش‌های خود است و پس‌ از آن، هدف‌گذاری و پیگیری این ارزش‌هاست. همین‌طور باید بتوان بین کار و زندگی شخصی تعادل برقرار کرد. در نتیجه، باید گفت که برای رسیدن به این شکل از زندگی، باید در خود انقلاب به پا کرد و این راه ساده‌ای نخواهد بود. حمزه مظفری مظاهر در کتاب عمر مفید، تلاش دارد تا در همین مسیر به مخاطبش کمک کند. در همین راستا، او در کتابش چندین مبحث مهم زندگی را مطرح می‌کند و می‌کوشد از منظر دیگری به آن‌ها نگاه کند. او به مباحثی همچون آفرینش، نیاز، ضمیر ناخودآگاه، جست‌و‌جوی حقیقت، عشق، بازگشت، سبک ‌شدن، نفوذ کلام، اعتمادبه‌نفس، انعطاف‌پذیری و بدن انسان می‌پردازد.

نویسنده در فصول مختلف کتاب عمر مفید، این مفاهیم را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد و نقش آن‌ها را در موفقیت انسان بیان می‌کند. یکی از مهم‌ترین فصول کتاب بخش مربوط به نیاز است. این میل یکی از اساسی‌ترین بخش‌های وجودی انسان را شکل می‌دهد. در این فصل، حمزه مظفری مظاهر ابتدا انواع نیاز را تشریح می‌کند: نیاز جسمی، احساسی، عقلانی و ذهنی، و نیاز به آزادی. انسان‌ها از کودکی تمام این نیازها را تجربه می‌کنند و در صورتی‌ که برآورده نشوند، آسیب خواهند دید و رنج خواهند برد. او در ادامه، چندین راه‌حل پیش پای مخاطب می‌گذارد تا با کمک آن‌ها روحیه‌ی خود را تقویت کند و انسان مفیدتر و متعارف‌تری باشد. او پیشنهادهایی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تقویت هوش اجتماعی، قدرت حل مسئله، توان مقابله با استرس، قدرت مدیریت، بهبود آموزش، افزایش کنجکاوی، آینده‌نگری، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد.

کتاب عمر مفید را انتشارات نسل نواندیش چاپ و عرضه کرده است.

کتاب عمر مفید برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که می‌خواهند در زندگی خود تحولی ایجاد نمایند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب عمر مفید می‌خوانیم

ما با مطالعه تاریخ، انقلاب‌های کشاورزی، صنعتی و روباتیک را در جوامع مختلف خواهیم فهمید و تأثیرشان بر کیفیت فکری و اقتصادی و فرهنگی تک‌تک افراد جامعه را مشاهده می‌کنیم. مثلاً در عصر کشاورزی هر بیست هکتار زمین حداقل بیست خانواده را سرگرم کاشت، داشت و برداشت می‌کرد و نیازهای آنان را برآورده می‌کرد، اما با پیشرفت علم و آمدن صنعت به جامعه می‌بینیم یک فرد تراکتور وارد روستا می‌کند و همه مراحل کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد و آن نوزده فرد دیگر بیکار می‌شوند و از نظر اقتصادی عقب می‌مانند که تأثیر زیادی بر زندگی و فکر آنان می‌گذارد.

فقر اقتصادی خودبه‌خود انسان را برده سیاسی می‌کند، ‌طوری‌ که حاضر می‌شود برای تأمین نیازهای زندگی تن به هر کاری بدهد؛ یا در یک جامعه صنعتی اگر یک کارخانه خودروسازی را در نظر بگیریم، مثلاً دویست تن در این کارخانه کار می‌کنند که هرکدام مسئولیت خانواده‌ای را بر عهده دارند. آنان بی‌خبر از همه‌جا و خوش‌وخرم سرگرم زندگی‌شان هستند، غافل از اینکه جایی از این کره خاکی از کامپیوتر و روباتیک به‌جای نیروی انسانی استفاده می‌کنند و هیولای تغییر و پیشرفت دهان باز کرده این افراد را در خود ببلعد.

چون تغییر و پیشرفت برای بعضی افراد که نمی‌خواهند از جایشان تکان بخورند، مانند سم عمل می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد (تغییر در نوع زندگی یا جابه‌جایی یا تغییر در سنت‌ها و رسم و رسومات)، اما برای کسانی که اهل جستجو هستند بسیار اتفاق خوبی است و خیلی راحت از آن استقبال می‌کنند. شاید این افراد انسان‌های بسیار خوبی هم باشند و عاشق زندگی و خانواده ولی چون اهل مطالعه، تحقیق و تفکر نیستند روحیه جستجوگری ندارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آفرینش
نیاز
ضمیر ناخودآگاه
در جستجوی حقیقت
عشق
بازگشت
سبک ‌شدن
نفوذ کلام
اعتمادبه‌نفس
انعطاف‌پذیری
بدن انسان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عمر مفید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-236-832-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ 34950 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عمر مفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عمر مفید

برای دریافت کتاب عمر مفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.