معرفی و دانلود کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

عکس جلد کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

در کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو نوشته‌ی کریس گرابنستاین، آقای لمونچلو اعلام می‌کند می‌خواهد مسابقه‌ای بزرگ برگزار کند که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود. کایل و دوستانش بار دیگر به کتابخانه‌ی مرموز او می‌روند تا این‌بار در برابر میلیون‌ها بیننده عجیب‌ترین معماهایی را که ابداع کرده حل کنند. اما باوجود لمونچلو، هیچ‌چیزی آن‌طور که انتظار دارند پیش نمی‌رود. این داستان نوجوان جلد چهارم از مجموعه‌ی کتابخانه‌ی آقای لمونچلو است و از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

آقای لوئیجی ال لمونچلو، این بازی‌ساز نابغه و منحصربه‌فرد، به ناگهان در تلویزیون ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند تصمیم دارد بازی جدیدش را به صورت زنده نمایش دهد. مسابقه‌ی او قرار است از شبکه‌ی کیدزاپالوزا و برای میلیون‌ها بیننده در سرتاسر کشور پخش شود. او به عنوان آزمون، معمایی سخت را مطرح می‌کند و می‌گوید ده بچه‌ای که حلش کنند می‌توانند در برنامه‌ی او شرکت کنند. کایل کیلی و دوستانش موفق می‌شوند و جزو گروه منتخب قرار می‌گیرند. آقای لمونچلو به آن‌ها می‌گوید محل مسابقه، کتابخانه‌ی معروف خود اوست. بچه‌ها به دو گروه پنج نفره تقسیم می‌شوند. آن‌ها باید با کمک همدیگر معماهای مختلف را حل کنند، از اتاق‌های تودرتوی و مرموز کتابخانه بگذرند تا درنهایت بتوانند از آن خارج شوند. تیمی که برنده‌ی بازی شود، به‌عنوان جایزه، می‌تواند برنامه‌ی خودش را در شبکه‌ی کیدزاپالوزا راه بیندازد. کایل، میگوئل، آکیمی، اندرو و سیرا در یک گروه قرار می‌گیرند و چارلز، رقیب همیشگی آن‌ها در مدرسه، گروه دیگر را با بچه‌های سال بالایی شکل می‌دهد. کدام‌یک از آن‌ها باهوش‌تر است و برنده خواهد بود؟...

داستان فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو (Mr. Lemoncello's All-Star Breakout Game)، جلد چهارم از مجموعه‌ی بسیار محبوب و پرفروش کتابخانه‌ی آقای لمونچلو است. کریس گرابنستاین (Chris Grabenstein) در این قسمت، بازی‌های پیچیده و عجیب لمونچلو را از گوشه‌ی کتابخانه به صفحه‌ی تلویزیون کشیده. حالا میلیون‌ها نفر می‌توانند بازی‌های هیجان‌انگیز او و رقابت بچه‌ها برای فرار از کتابخانه را زنده ببینند. کایل کیلی و دیگر دوستانش که در کتاب‌های پیشین، معماهای این دیوانه را حل کرده بودند بار دیگر داوطلب می‌شوند تا در مسابقه‌ی او شرکت کنند. گرچه این بار جنس بازی‌ها فرق دارد. این دفعه معماهای لمونچلو با قصه‌ها گره‌ خورده‌ و از دل داستان‌های ادبی بیرون آمده‌اند!

کریس گرابنستاین برای خلق شخصیت آقای لمونچلو از کاراکتر ویلی وونکای رولد دال الهام گرفته. شخصیتی عجیب‌وغریب، با ظاهری نامتعارف و رفتاری منحصربه‌فرد. فضای داستان فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو هم کاملاً کارخانه‌ی شکلات‌سازی را برای مخاطبان تداعی می‌کند. اما گرابنستاین هوشمندانه، عنصر تعلیق و معما را هم می‌افزاید تا قصه‌اش گیراتر و هیجان‌انگیزتر شود. خوانندگان با پازل‌های او درگیر می‌شوند و همراه شخصیت‌های داستان حلش می‌کنند. او در خلال داستانش به موضوع دوستی و اتحاد هم اشاره دارد و نشان می‌دهد که این اتحاد چطور می‌تواند آدم‌ها را در هر سن‌و‌سال و جایگاهی در مسیر مورد نظرشان پیش براند.

داستان فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو را شبنم حاتمی برای نشر پرتقال ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

کتابخانه‌ی آقای لمونچلو (Mr. Lemoncello's Library)، مجموعه داستان‌هایی هیجان‌انگیز و معمایی از کریس گرابنستاین هستند. این داستان‌ها حول بازی‌سازی خلاق و نابغه به نام لوئیجی ال لمونچلو می‌گردند که برای بچه‌ها بازی‌هایی معمایی درست می‌کند. در هر کتاب، او بچه‌ها را به کتابخانه‌اش دعوت می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا پازل‌های عجیب‌وغریب و پررمزورازش را حل کنند. گرابنستاین این داستان‌ها را با الهام از کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی رولد دال نوشته است. از این سری 6 کتاب منتشر شده که همه‌ی آن‌ها مورد توجه مخاطبان کودک و نوجوان قرار گرفته‌اند. عناوینی که در ادامه ذکر می‌شوند،‌ نام برخی از مجلدهای این مجموعه‌ی خواندنی هستند: المپیک در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو، فرار از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو،‌ مسابقه‌ی بزرگ در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

جوایز و افتخارات کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

  • در لیست پرفروش‌ترین مجموعه آثار نیویورک‌تایمز
  • کتاب منتخب معلمان در وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

  • باحال‌ترین کتابخانه‌ی دنیا را کشف کنید. (جیمز پترسون، نویسنده‌ی آمریکایی)
  • کتابی پر از هیجان و شوخی‌های عجیب‌وغریب. (واشنگتن‌پست)
  • یک کتاب سرشار از سرگرمی و تعلیق! (Shelf Awareness)

کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانانی که شیفته‌ی داستان‌های معمایی و پرهیجان هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو می‌خوانیم

کایل با خودش گفت باورنکردنیه. واقعاً داشت اتفاق می‌افتاد. یک بازی کاملاً جدید. فرصت دوباره‌ی برنده شدن، آن هم در کتابخانه و توی تلویزیون در برابر میلیون‌ها بیننده. کایل باید، باید، باید در این مسابقه شرکت می‌کرد. تندتند شروع به نوشتن کرد و با تمام سرعتی که می‌توانست معمای تصویری را رمزگشایی کرد. برادر بزرگش، مایک، ورزشکاری معروف بود. آن یکی برادرش، کورتیس، نابغه‌ای مطرح بود. اما در حیطه‌ی معما، چیستان و بازی این کایل بود که از هر دویشان جلو می‌زد.

کایل نگاهی به چارلز انداخت، که با تمام سرعت مشغول رمزگشایی معمای تصویری بود. برای همین کایل تندتر نوشت.

روی صفحه‌ی تلویزیون، جاشوا برن‌هیزل و الکساندرا پیزلی باهم روی معما کار می‌کردند و جواب را توی دفترچه‌ای زرد می‌نوشتند. آقای لمونچلو ساعت جیبی‌ای به اندازه‌ی یک ساعت شماطه‌دار توی دستش گرفته بود که صدای تیک‌تاک ثانیه‌شمارش بدجوری بلند بود. کایل معما را حل کرد و خودکارش را پایین گذاشت. درست نیم‌ثانیه زودتر از اینکه چارلز خودکارش را پایین بگذارد. بقیه‌ی بچه‌های کلاس هنوز یا داشتند فکر می‌کردند یا تندتند و بدخط جوابی روی کاغذ می‌نوشتند.
آقای لمونچلو خودش نقش زنگ را بازی کرد و گفت: «دینگ! وقت تمومه!» کارت سرنخش را برگرداند تا جواب را نشان بدهد.

«واقعیت عجیب‌تر از داستان است. چون داستان باید معنی داشته باشد.» مارک تواین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-274-490-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو

برای دریافت کتاب فرار ستاره‌ها از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.