معرفی و دانلود کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

عکس جلد کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

مری شلی در کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر داستان دانشمندی را روایت می‌کند که با کنار هم قرار دادن اجزای بدن مردگان، موجود تازه‌ای می‌آفریند. بی‌خبر از اینکه مخلوقش به هیولایی ترسناک بدل می‌شود و اتفاقات مهیبی را رقم می‌زند. گفتنی‌ست این رمان، یکی از برترین رمان‌های انگلیسی فهرست گاردین است.

درباره‌ی کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

کتابی که پیش روی شماست، با نام فرانکنشتاین: پرومته معاصر (Frankenstein) اثر مری شلی (Mary Shelley) است. این رمان نخستین بار در سال 1818 به انتشار رسید و هم‌زمان با انتشار خود نام نویسنده‌اش را در تاریخ ادبیات داستانی جاودانه کرد. به عقیده‌ی بسیاری از صاحب‌نظران، کتاب فرانکنشتاین: پرومته معاصر نیای همه‌ی داستان‌های علمی و تخیلی بعد از خود است. در اینجا سؤال مهمی پیش می‌آید: با وجود این‌که پیش از فرانکنشتاین: پرومته معاصر نیز رمان‌هایی در این ژانر نوشته شده بودند، چرا اثر مری شلی را نخستین رمان علمی و تخیلی می‌نامیم. پاسخ این سؤال در سویه‌هایی از اثر که دلالت بر جنبه‌هایی از اندیشه‌ی مدرن دارند دلالت می‌کند. این سویه‌ها با شرح خلاصه‌ای از داستان فرانکنشتاین: پرومته‌ی معاصر بیشتر نمایان می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

داستان درباره‌ی دانشمندی به نام ویکتور فرانکنشتاین است. مردی که در تلاش برای سیطره یافتن تمام و کمال بر طبیعت و کشف پاسخی به پرسش‌های بنیادین زندگی است. جاه‌طلبی آقای ویکتور فرانکنشتاین و روحیه‌ی علمی او گاه‌وبی‌گاه به افراط کشیده می‌شود. امری که بسیاری آن را «بیانی نمادین و ادبی از بزرگ‌ترین خصیصه‌ی اندیشه‌ی انسان مدرن» می‌خوانند.

داستان زمانی آغاز می‌شود که فرانکنشتاین اجزای بدن مردگان را کنار هم قرار می‌دهد و تعدادی آزمایش علمی روی آن‌ها انجام می‌دهد. در نهایت، ‌او موفق می‌شود موجود تازه‌ای خلق کند؛ موجودی هوشمند که قرار نیست تحت سلطه‌ی آفریننده‌ی خود باقی بماند، بلکه چنان انگیزه‌های شرورانه‌ای دارد که به جان ویکتور فرانکنشتاین و دیگر اطرافیانش می‌افتد و اتفاقات ترسناکی را رقم می‌زند.

می‌توان تقدیر فرانکنشتاین را به نوعی سرنوشت انسان مدرن دانست که به امید یافتن رفاه بیشتر به خلق وسایل گوناگونی پرداخت؛ اما در نهایت، خود را در دست همان مصنوعات و مخلوقات گرفتار دید. بیهوده نیست که بسیاری عصر مدرن را «جهان پسافرانکنشتاینی» می‌نامند. جدا از اینکه با این پاسخ موافق باشیم یا نه،‌ ضروری‌ست که دست‌کم به پرسش‌هایی از این دست فکر کنیم.

گفتنی‌ست کتاب حاضر را علی سلامی برای انتشارات گویا ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

  • فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر داستانی نیرومند درباره‌ی عشق و وحشت است. (Penguin)
  • امروزه، خواندن رمان فرانکنشتاین: پرومته‌‌ی معاصر بیش از پیش جذاب به نظر می‌رسد. (آمازون)
  • کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر اولین رمان علمی - تخیلی ادبیات مدرن است. (بارنز اند نوبل)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

  • فیلم سینمایی ملاقات ابوت و کاستلو با فرانکنشتاین، ساخته‌ی چارلز بارتون
  • فیلم سینمایی فرانکنشتاین جوان، ساخته‌ی مل بروکس
  • فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی جیمز سرل داولی
  • فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی جیمز ویل
  • فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی برنارد رز

کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر برای چه کسانی مناسب است؟

دو گروه مخاطب اصلی کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ی ‌معاصر هستند. نخست افرادی که به ادبیات کلاسیک علاقه‌مندند و گروه دوم، افرادی که از رمان‌های تخیلی لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر می‌خوانیم

دیروز آن غریبه، به من گفت: «ناخدا والتون! به‌راحتی می‌توانی بفهمی که من بدبختی‌های زیادی کشیده‌ام. زمانی، می‌خواستم با خاطره‌ی این بدبختی‌ها بمیرم؛ اما شما کاری کردید که تصمیم عوض شد. شما، جوینده‌ی علم و دانش هستید، همان‌طور که زمانی، من بودم؛ من مشتاقانه امیدوارم که برآورده شدن آرزوهایتان، باعث نابودی شما نشود، همان‌طور که در مورد من چنین شد. نمی‌دانم که آیا صحبت‌هایم برایتان مفید خواهد بود یا نه؛ اما وقتی فکر می‌کنم که شما نیز همان راه مرا پیش گرفته‌اید و خود را در معرض همان خطراتی قرار می‌دهید که مرا به آنچه هستم تبدیل کرده، فکر می‌کنم بتوانید از داستان من، درس اخلاقی خوبی بگیرید، درسی که در صورت موفقیت، شمارا راهنمایی کند و در صورت شکست، شما را تسلی دهد. آماده شوید درباره حوادثی بشنوید که معمولاً شگفت‌انگیز شمرده می‌شوند. اگر ما در میان مناظر رام‌تر طبیعت بودیم، می‌ترسیدم با ناباوری شما مواجه شوم؛ و شاید با استهزایتان؛ اما چیزهای بسیاری در این مناطق اسرارآمیز و وحشی به نظر می‌رسد که باعث خندۀ کسانی خواهد شد که با قدرت‌های گوناگون طبیعت، ناآشنا هستند، اما مطمئنم که سرگذشت من فی‌نفسه شواهدی دربر دارد دال بر حقیقتش.

لابد خیال می‌کنی من از این پیشنهاد خیلی خوشحال شده‌ام؛ اما نمی‌توانستم تحمل کنم که او با بیان بدبختی‌هایش جان دوباره‌ای به آن‌ها ببخشد. بسیار مشتاق بودم داستانی را که وعده داده بود بشنوم اما مطمئن نبودم که آیا با این کار بدبختی‌هایش سبک می‌شد یا نه.» او پاسخ داد: «از همدردی‌ات ممنونم؛ اما بی‌فایده است؛ سرنوشت من رقم زده شده. منتظر حادثه‌ای هستم و بعد به آرامش خواهم رسید.» و چون دید که می‌خواهم حرفش را قطع کنم، ادامه داد: «من احساس شمارا می‌فهمم؛ اما‌ای دوست من ‒ اگر اجازه دهی این‌گونه شمارا خطاب کنم ‒ شما اشتباه می‌کنید؛ هیچ‌چیز نمی‌تواند سرنوشت مرا عوض کند؛ اگر به سرگذشت من گوش کنی، متوجه می‌شوی تا چه حد غیرقابل تغییر است.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر
نویسنده
مترجمعلی سلامی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-729114-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر

برای دریافت کتاب فرانکنشتاین: پرومته‌ معاصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.