معرفی و دانلود کتاب صوتی شدن

عکس جلد کتاب صوتی شدن
قیمت:
۱۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شدن

وقتی پای کسی به کاخ سفید باز شود، زندگی‌اش زیرورو خواهد شد. میشل اوباما در کتاب صوتی شدن از خاطرات خود، همسر و فرزندانش در روزهای پرالتهابی می‌گوید که ساکن کاخ سفید بودند. این کتاب، زندگی‌نامه‌ای خواندنی و پرماجرا از سرگذشت یکی از مشهورترین و قدرتمندترین زنان جهان است.

درباره‌ی کتاب صوتی شدن

بانوی اول کشور قدرتمندی مانند ایالات متحده‌ی آمریکا بودن، تنها از دور هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد. میشل اوباما (Michelle Obama) در کتاب صوتی شدن (Becoming) از تجربیات عینی خود از این روزهای پرحادثه در زندگی‌اش می‌گوید. او در این کتاب، بانوی اول آمریکا بودن را تصاحب جایگاهی توصیف می‌کند که از داخل آن به‌ناچار واقعیت آمریکا را بی‌پرده خواهید دید؛ چه خوبی‌های آن را و چه نقاط ضعف و بخش‌های هراس‌انگیز آن را.

میشل اوباما در کتاب صوتی شدن، روایت سرگذشت خود را از کودکی و خانواده‌ی معمولی و دوست‌داشتنی‌اش آغاز می‌کند. او از برادرش کریگ و خاطرات زیادی که با او داشته می‌گوید، تا روزهایی که وارد دانشگاه پرینستون و پس از آن هاوارد می‌شود و موقعیت اجتماعی‌اش تغییر می‌کند. او در کتاب صوتی شدن از ماجرای آشنایی خود با همسرش باراک اوباما (Barack Obama)، ازدواجشان، تولد فرزندانشان، کاندید شدن او برای ریاست‌جمهوری آمریکا، ورودشان به کاخ سفید و زندگی به‌عنوان خانواده‌ی رئیس‌جمهور می‌گوید.

میشل اوباما که تلفیقی است از سه هویت طردشده در جامعه‌ی آمریکا، در کتاب صوتی شدن، داستان گذر از موانع پیش روی خود را با ما در میان می‌گذارد. میشل اوباما زنی سیاه‌پوست از طبقه‌ی فقیر در شهر شیکاگو بود. در زمان کودکی او و حتی تا همین زمان حاضر، زن بودن، سیاه بودن و فقیر بودن، از طرف بسیاری از سفیدان آمریکایی به‌عنوان عباراتی تحقیرآمیز به‌کار برده می‌شوند. اما میشل اوباما و همسرش باراک اوباما در کنار هم، به بسیاری از این افراد ثابت کردند که در اشتباه بوده‌اند.

میشل اوباما که خود طعم سختی‌های زیادی را در زندگی‌اش چشیده، در این کتاب، خاطراتش از تلاش برای نجات زندگی دیگران را هم با ما در میان می‌گذارد. کتاب صوتی شدن را نشر صوتی آوانامه با صدای معصومه عزیز محمدی و براساس ترجمه‌ی علی سلامی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات مهر اندیش به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب صوتی شدن

  • پرفروش‌ترین کتاب در فهرست نیویورک تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی انجمن کتاب‌خوانی اپرا (انجمن کتاب‌خوانی اپرا وینفری، Oprah's Book Club)
  • یکی از پنجاه کتاب اثرگذار در حوزه‌ی سیاه‌پوستان در پنجاه سال اخیر، به انتخاب مجله‌ی Essence
  • نامزد جایزه‌ی امی (EMMY) شبکه‌ی نتفلیکس برای بهترین مستند

نکوداشت‌های کتاب صوتی شدن

  • خاطرات صمیمانه، قدرتمند و الهام‌بخش بانوی اول سابق ایالات متحده (آمازون)

  • اثری جدی و بازتابی صریح از زندگی یکی از نمادهای منحصربه‌فرد آمریکا در سال‌های اخیر در قرن بیست‌ویکم. کتاب شدن درعین‌حال که بسیار محترمانه نوشته شده، گاهی به‌شدت خنده‌دار و بامزه و رُک و بی‌پرده است. (ایزابل ویلکرسن، نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • کتاب شدن بدون اینکه تلاش خاصی کرده برای این هدف کرده باشد، بسیار الهام‌بخش است. از همان اولین کلمات کتاب، گرمایی که نویسنده‌ی آن را دربر گرفته است، از میان صفحات به ما منتقل می‌شود. کتاب شدن قابلیت این را دارد که هم‌زمان داستانی پخته، عاشقانه و خانوادگی نامیده شود. (انجی توماس، تایم)

  • داستانی کاملاً شخصی و به‌شدت صادقانه. میشل اوباما در کتاب شدن، باملاحظه، شوخ و بسیار خوش‌صحبت است. علاوه‌بر این‌ها در زمان مناسب، چهره‌ای از مردی را به ما نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم شیفته‌ی او هستند و او را می‌پرستند. (شاندا رایمز، بنیانگذار شرکت Shondaland)

کتاب صوتی شدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن زندگی‌نامه‌ی زنی که زمانی بانوی اول آمریکا بوده، با انواع چالش‌های سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و شخصی درگیر بوده و طبیعتاً ماجراهای فوق‌العاده‌ی زیادی برای تعریف کردن دارد علاقه دارید، کتاب صوتی شدن را از دست ندهید.

با میشل اوباما بیشتر آشنا شویم

میشل لاوون رابینسون اوباما (Michelle LaVaughn Robinson Obama)، درحال‌حاضر یکی از مشهورترین زنان جهان است که همه او را به‌عنوان بانوی اول ایالات متحده‌ی آمریکا از سال 2009 تا سال 2017 می‌شناسند. میشل اوباما، یک وکیل بود که در سن بیست‌وهشت‌سالگی با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آینده‌ی آمریکا ازدواج کرد و به همین طریق نامش به‌عنوان اولین بانوی اول آفریقایی‌تبار در تاریخ آمریکا ثبت شد.

میشل اوباما که سال 1964 در شیکاگو به دنیا آمد، دارای مدرک دکتری حقوق از دانشگاه هاروارد است. او در طول زندگی خود فعالیت‌های مدنی و اجتماعی مختلفی داشته و دغدغه‌های مربوط به محیط‌زیست، کودکان و سلامت را پیگیری کرده است. میشل اوباما تاکنون چند کتاب مبتنی بر تجربیات و فعالیت‌هایش در طول زندگی خود منتشر کرده است. «نور درون: غلبه بر روزگار شک و تردید» و «بلوغ آمریکایی: داستان‌هایی از آشپزخانه باغ کاخ سفید و باغ‌هایی در سراسر آمریکا» ازجمله کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی شدن می‌شنویم

به سیستمی که در کاخ سفید برای حفاظت از ما قرار داده شده بود اعتماد داشتم، اما هنوز احساس آسیب‌پذیری می‌کردم. می‌دانستم همه‌چیز، از امنیت بچه‌ها گرفته تا هماهنگی کارهایمان در دست‌های دیگران قرار دارد. بسیاری از آن‌ها لااقل بیست سال از من جوان‌تر بودند. من در خیابان یوکلید بزرگ شده بودم و به من یاد داده بودند که استقلال فردی بیش از هر چیز اهمیت دارد. طوری بزرگ شده بودم که خودم کارم را انجام می‌دادم. اما حالا این کار ظاهراً محال بود. همه‌‎چیز توسط دیگران برایم انجام می‌شد. مأموران مربوطه قبل از هر سفری، تمام مسیرهایی که منتهی به مقصد می‌شد را می‌پیمودند و دقیقاً انتقال مرا زمان‌بندی می‌کردند و حتی دست‌شویی رفتن من را نیز در برنامه می‌گنجاندند. مأموران دخترهایم را برای بازی با هم‌کلاسی‌هایشان می‌بردند. خدمت‌گزارها لباس‌های چرک ما را جمع می‌کردند. دیگر رانندگی نمی‌کردم یا چیزهایی مثل پول نقد یا کلید با خودم نداشتم. دستیاران جواب تلفن‌ها را می‌دادند، در جلسات شرکت می‌کردند و از طرف من پیش‌نویس بیانیه‌ها را تنظیم می‌کردند. تمام این‌ها عالی و مفید بود و فراغتی را در اختیارم قرار می‌داد تا به کارهای بزرگ فکر کنم. اما گاهی باعث می‌شد از جزئیات غافل بمانم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
47 دقیقه
بخش اول: من شدن - فصل اول
45 دقیقه
بخش اول - فصل دوم
35 دقیقه
بخش اول - فصل سوم
33 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم
47 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم
45 دقیقه
بخش اول - فصل ششم
29 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم
40 دقیقه
بخش اول - فصل هشتم
25 دقیقه
بخش دوم: ما شدن - فصل نهم - قسمت اول
36 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم - قسمت دوم
40 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم
55 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم
35 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم
47 دقیقه
بخش دوم - فصل سیزدهم
49 دقیقه
بخش دوم - فصل چهاردهم
54 دقیقه
بخش دوم - فصل پانزدهم
39 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزدهم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزدهم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم - فصل هفدهم - قسمت اول
40 دقیقه
بخش دوم - فصل هفدهم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل هجدهم
27 دقیقه
بخش سوم: بیشتر شدن - فصل نوزدهم - قسمت اول
35 دقیقه
بخش سوم - فصل نوزدهم - قسمت دوم
55 دقیقه
بخش سوم - فصل بیستم
53 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌ویکم
34 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌ودوم - قسمت اول
44 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌ودوم - قسمت دوم
38 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌وسوم - قسمت اول
38 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌وسوم - قسمت دوم
40 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌وچهارم - قسمت اول
43 دقیقه
بخش سوم - فصل بیست‌وچهارم - قسمت دوم
15 دقیقه
پس‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شدن
نویسنده
مترجمعلی سلامی
راویمعصومه عزیز محمدی
ناشر چاپیانتشارات مهر اندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شدن

لیلی راکعی
۱۴۰۲/۵/۱۲
سلام زندگی نامه شخصی معاصر و مهم و درآن شکی نیست ولی تهیه کنندگان بی دقتی می‌کنند. راوی صدای خوبی دارد ولی بی فراز ونشیب کودکی را همانگونه خوانده می‌شود که میشل در سخنرانی مهم قرار دارد همان گونه که انگار زنی خشمگین متنی را می‌خواند
سیده منصوره مدنی
۱۴۰۲/۸/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود لحنشم دوس داشتم مثل خود میشل قوی بود
پر نکات مثبت بود دوست داشتم
Atiyeh Aghajanzadeh
۱۴۰۲/۶/۲۲
بهترین کتاب صوتی که گوش دادم. تو لحظه لحظه‌ی گوش دادن به کتاب حض وافر بردم و باهاش زندگی کردم
مریم محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب پربار و آموزنده‌ای هست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شدن

برای دریافت کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.