معرفی و دانلود کتاب فرزند آخرین اژدها

عکس جلد کتاب فرزند آخرین اژدها
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزند آخرین اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزند آخرین اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزند آخرین اژدها

کتاب فرزند آخرین اژدها داستان تلاش‌های یک نوجوان به نام «جیهو پارک» برای کمک به خانواده و کشف راز گم شدن پدر خود در جنگل عجیب و مرموز کیداهارا است. الن اوه، نویسنده‌ی این رمان هیجان‌انگیز، داستانی متفاوت از دل سرزمین رؤیایی جوسن را برای مخاطبان نوجوان و عاشقان داستان‌های جادویی روایت خواهد کرد؛ روایتی که قهرمان آن کسی نیست جز یک پسر‌بچه‌ی چهارده‌ساله. این کتاب موفق به نامزدی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست شده است.

درباره‌‌ی کتاب فرزند آخرین اژدها

جنگل کیداهارا پر از وقایع اسرارآمیز و اتفاقات جادویی‌ست؛ اتفاقاتی که پدر جیهو پارک، پسربچه‌ی ماجرا را به دل خود کشاند و برای مدت‌ها از چشم دیگران پنهان کرد، حالا نوجوان چهارده‌ساله‌ی داستان فرزند آخرین اژدها (The Dragon Egg Princess) تنها کسی‌ست که می‌تواند از رازورمز جنگل و حقایق عجیب آن سر دربیاورد. الن اوه (Ellen Oh) نویسنده‌ی این رمان هیجان‌انگیز، همه‌ی ماجرا را برای ما تعریف خواهد کرد.

سرزمین جوسن، کشوری پر از جادو و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده است. بااین‌حال، ماجراهای جیهو پارک، پسربچه‌ی داستان و همچنین خانواده‌اش، از این هم عجیب‌تر است! خانواده‌ی جیهو، شناخته‌شده‌ترین خاندان این پادشاهی بزرگ هستند. آن‌ها در برابر نیروهای جادویی و شرور، توانایی و قدرت ویژه‌ای دارند؛ در حقیقت می‌توان گفت، جادو به همین راحتی‌ها روی جیهو اثری ندارد. بااین‌حال، مدتی قبل اتفاقی عجیب اوضاع خانواده‌ی جیهو را به کلی دگرگون کرد...

درست پنج سال پیش بود که پدر جیهو، پس از ورود به جنگل جادویی آن سرزمین، یعنی جنگل کیداهارا، به کلی ناپدید شد و از آن روز هیچ کس از او خبری نداشت. بااین‌حال جیهو وظیفه داشت که همچنان از خانواده‌ی خود مراقبت کند. او باید همچون تمام افراد قبیله و نیاکان خود مراقب جنگل جادویی و اسرار آن می‌بود، بنابراین به صف طولانی جنگل‌بانان جنگل کیداهارا پیوست؛ اما همین اتفاق، جیهوی کوچک را وارد ماجراهای بسیار پیچیده‌تری کرد. قهرمان کوچک داستان فرزند آخرین اژدها، خیلی زود خبردار شد که نیروهای شروری قصد نابود کردن جنگل را دارند، جنگلی که هنوز راز گم شدن پدر جیهو در آن نهفته شده. از طرف دیگر، ماجرای گم شدن شاهزاده خانمی جوان به این جنگل مرموز گره خورد، و جیهو را بیش از پیش بر آن داشت تا از کار افراد بدجنس و قصدشان برای نابودی جنگل، سر در بیاورد.

داستان فرزند آخرین اژدها، روایتی جدید از دل داستان‌های کهن کره‌ای است. ماجرای جیهو پارک ما را با رگه‌هایی از فرهنگ عامه‌ی کره آشنا می‌کند و همچنین برداشت تازه و درعین‌حال باستانی، از داستان‌های فانتزی و مملو از موجودات ماوراءالطبیه و جادویی را به مخاطب ارائه می‌دهد. کتاب فرزند آخرین اژدها همچنین برداشت آزادی از موضوع پراهمیت نگه‌داری از طبیعت و حفاظت از جنگل و درختان است.

این کتاب اولین‌بار در سال 2020 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌ی خوب بابک علوی، به دست علاقه‌مندان دنیای کتاب و داستان رسید. ویراستار ادبی این اثر روشنک بهاریان‌نیکو است و ویراستاری فنی آن را مریم فرزانه و مرجان تورانی مشترکاً بر عهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب فرزند آخرین اژدها

  • این اثر خواندنی لذت‌بخش حتماً برای طرفداران ادبیات فانتزی جذاب خواهد بود. (پابلیشرز ویکلی)

  • داستانی غنی و شگفت‌انگیز درباره راه‌هایی که در آن جوانان می‌توانند به قدرت خود پی ببرند. (آنی اورسو، نویسنده)

  • پیچ‌وتاب‌های داستانی شما را بین صفحات این کتاب نگه خواهد داشت. (شانون مسنجر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • این کتاب پر از زمین‌ها، موجودات و جادو‌های عجیب‌وغریب است. یک خواندنی جذاب! (سومان چینانی، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین نیویورک تایمز)

  • الن اوه با الهام گرفتن از فرهنگ کره‌ای به پیشرفت دسته‌ی ادبیات فانتزی کمک می‌کند. خوانندگان این داستان را به‌طور ویژه بابت طنز، جادوی خلاقانه و هیجان آن دوستش خواهند داشت. (لیندا سو پارک، نویسنده)

کتاب فرزند آخرین اژدها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب فرزند آخرین اژدها برای نوجوانان علاقه‌مند به ماجراجویی و داستان‌های هیجان‌انگیز، و همچنین عاشقان دنیای سرزمین‌های جادویی پیشنهاد می‌شود. کتاب آخرین فرزند اژدها برای گروه سنی مثبت 12 سال مناسب است.

با الن اوه بیشتر آشنا شویم

الن اوه یک نویسنده‌ی محبوب در دنیای ادبیات فانتزی نوجوانان و همچنین یکی از علاقه‌مندان به تحقیق درباره‌ی تاریخ آسیای باستان است. او اهل نیویورک و اصالتاً کره‌ای‌ست و قبل از ورود به دنیای نویسندگی، در زمینه‌ی تدریس و وکالت نیز فعالیت داشته. الن اوه همچنین بابت داستان‌های فانتزی خود موفق به دریافت جایزه‌ی Spirit Hunters شد و همچنین مؤسسه‌ای با نام We Need Divers Books و با هدف تقویت داستان‌خوانی در نوجوانان راه‌اندازی کرد. بیشتر داستان‌های این نویسنده از افسانه‌های قدیمی و قصه‌های عامیانه‌ی کره الهام گرفته شده‌ که در میان آن‌ها می‌توان از «در جست‌وجوی جونی کیم» و «شکارچیان روح»، به عنوان نمونه‌های ترجمه‌شده یاد کرد.

الن او اکنون همراه با همسر و سه فرزندش در بتسدا، مریلند زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب فرزند آخرین اژدها می‌خوانیم

قبیله‌ی بوتان همیشه در حاشیه‌ی جنگل کیداهارا زندگی کرده بود؛ جایی که رزهای وحشی بی‌وقفه و شاداب می‌روییدند. علامت قبیله رز سفید بود. آن‌ها به همه می‌گفتند تاجرند، اما در‌واقع راهزن بودند. با گیاهان و ریشه‌های دارویی کیداهارا تجارت می‌کردند که هم بین مردم عادی و هم بین موجودات جادویی خیلی محبوب بودند. دو نوع جنسینگ داشتند: نوع معمولی که در کنار کوهستان می‌رویید و برای داروسازی از آن استفاده می‌شد، و نوع ویژه که چهره‌ی چروکیده‌ای شبیه یک پیرمرد روی آن بود و جادوگرها برای ساختن افسون‌های زیبایی و ضدپیری از آن استفاده می‌کردند.

سرخس‌های پیچکی خوشمزه و پیچ‌خورده بین آشپزها و معجون‌سازها به یک اندازه محبوب بودند. از قارچ سُم‌سیاه هم جادوگرهای خوب برای داروسازی و جادوگرهای بدجنس برای ساختن سَم استفاده می‌کردند. گیاه برنجاسف هم برای طلسم کاربرد داشت. مردم قبیله‌ی بوتان فقط از ثروتمندهای تنبل دزدی می‌کردند و هرچه را به دست می‌آوردند، بین همه‌ی نیازمندان به‌طور مساوی پخش می‌کردند. البته می‌دانستند که باید سبیل سربازها و مأمورهای مالیات را هم چرب کنند تا کارهای غیرقانونی‌شان را نادیده بگیرند. وضعیت همیشه همین‌طور بود تا اینکه اوریونی‌ها همراه شاهزاده روکو از راه رسیدند و جاده‌های جوسان پر شد از سربازها و جنگجوهای مزدور خارجی.

در قبیله‌ی بوتان به زن‌هایی که به مقام ریاست می‌رسیدند، رز سفید می‌گفتند. میکا برادر بزرگ‌تری به نام کای داشت، با وجود این خودش رئیس قبیله بود. مادرش پنج سال پیش از دنیا رفته بود و میکا که آن زمان دختری یازده‌ساله بود، رئیس قبیله شد. همه‌چیز از وقتی شروع شد که مادرش سعی کرد با سنگ ماه صحبت کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزند آخرین اژدها
نویسنده
مترجمبابک علوی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-622-274062-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزند آخرین اژدها

بنیامین ریگی
۱۴۰۲/۶/۳۱
به نظرم کتاب خوبی بود ولی یه سری قسمت‌ها قابل پیش‌بینی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فرزند آخرین اژدها

برای دریافت کتاب فرزند آخرین اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.