معرفی و دانلود کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون: راهنمای کامل آمادگی جسمانی برای تقویت تحرک، قدرت و تعادل

عکس جلد کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون: راهنمای کامل آمادگی جسمانی برای تقویت تحرک، قدرت و تعادل
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون: راهنمای کامل آمادگی جسمانی برای تقویت تحرک، قدرت و تعادل

کتاب فعالیت های ورزشی برای بیماری پارکینسون نوشته‌ی ویلیام اسمیت، بیماری پارکینسون و نشانه‌های حرکتی و غیرحرکتی آن را معرفی می‌کند و برنامه‌هایی تمرینی پیشنهاد می‌دهد تا بتوان درد را تسکین داد و پیشرفت آن را به تأخیر انداخت. این راهنما ضمن ارائه‌ی نکاتی برای بهبود سبک زندگی، ده‌ها تمرین متفاوت برای بالاتنه، پایین‌تنه و هسته‌ی مرکزی بدن طراحی کرده که باعث تقویت اندام‌ها خواهند شد و علائم پارکینسون را تا حد زیادی کمتر می‌کنند.

درباره‌ی کتاب فعالیت های ورزشی برای بیماری پارکینسون

یکی از بیماری‌های رایج و تحلیل‌برنده در میان افراد مسن، پارکینسون است. پارکینسون به سلول‌های عصبی مغز حمله می‌برد و در تولید ماده‌ی دوپامین، که عامل کنترل‌کننده حرکات بدن است، اختلال ایجاد می‌کنند. تخریب این بخش از مغز و کاهش سطح دوپامین باعث می‌شود فرد به مرور در کنترل حرکاتش دچار مشکل شود و آن را از دست بدهد. در مورد علت اصلی وقوع این بیماری اطلاعات کافی به‌دست نیامده، ولی به نظر می‌رسد ژنتیک، سبک زندگی و عوامل محیطی از دلایل عمده‌ی آن به شمار می‌روند. باوجوداینکه هرساله ده‌ها هزار نفر به پارکینسون مبتلا می‌شوند و بخشی از عملکردشان را از دست می‌دهند، ولی هنوز درمانی قطعی برای آن کشف نشده. بیشتر داروها برای کنترل و کاهش پیشرفت این بیماری هستند. اما تحقیقات سال‌های اخیر نشان داده که فعالیت‌های بدنی هم تا حد زیادی در تخفیف علائم پارکینسون مؤثر است و می‌تواند به بیمار کمک کند زندگی عادی‌اش را ادامه دهد. به همین خاطر پزشکان مؤکدا از بیمارانشان می‌خواهند تا صرفاً به دارو اکتفا نکنند و حتماً در کنارش به تمرین و ورزش هم بپردازند. طبیعتاً به خاطر وضعیت خاص این بیماران، نوع تمرینات و فعالیت‌های بدنی‌شان هم باید ویژه باشد. کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون (Exercises for Parkinson's Disease) نوشته‌ی ویلیام اسمیت (William Smith) دقیقاً به همین موضوع پرداخته و کوشیده تمریناتی اختصاصی برای این بیماران طراحی کند. این کتاب در ابتدا پارکینسون و علائم حرکتی و غیرحرکتی آن را به‌صورت فشرده توضیح می‌دهد و مخاطب را با آن‌ها آشنا می‌سازد. در ادامه به موضوع سبک زندگی می‌پردازد و می‌گوید که چطور با تغییر عادات غذایی و آرامش داشتن و استراحت کردن می‌توان به‌مرور مغز را احیا کرد.

عموم مردم پارکینسون را با نشانه‌ی اصلی‌اش، یعنی لرزش دست‌ها می‌شناسند. اما این بیماری علائم دیگری هم دارد که غالباً خیلی زودتر (گاهی حتی پیش از 50 سالگی) خود را نشان می‌دهند. درواقع لرزش دست مربوط به مراحل نهایی بیماری است. پارکینسون بیماری‌ای کُند و تدریجی است که از مراحل اولیه تا سطح پیشرفته‌ی آن ممکن است سال‌ها طول بکشد. بنابراین خیلی مهم است که همه‌ی ما با این نشانه‌ها آشنا باشیم و با بروز آن‌ها نسبت به درمان اقدام کنیم. درمان‌های دارویی فعلی بااینکه تا حد زیادی مؤثر هستند ولی نمی‌توانند بیماری را کاملاً متوقف سازند. ایده‌ی پزشکی مدرن افزایش طول عمر همراه با حفظ کیفیت زندگی است. به همین خاطر در کنار دارودرمانی به شیوه‌های مکملی مثل ورزش هم اصرار دارد تا بیمار در بالاترین سطح سلامت بماند و در کیفیت زندگی‌ روزمره‌اش خللی ایجاد نشود. در همین راستا، ویلیام اسمیت در کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون، به ده‌ها تمرین و فعالیت بدنی اشاره می‌کند که می‌توانند باعث بهبود وضعیت افراد مبتلا به پارکینسون شوند. این تمرینات به قسمت‌های مختلف بالاتنه، میان تنه و پایین‌تنه هستند و کمک می‌کنند اندام‌ها تقویت شوند. اسمیت هر تمرین به صورت مصور و با جزئیات کامل توضیح می‌دهد.

کتاب فعالیت های ورزشی برای بیماری پارکینسون را انتشارات مبانی با ترجمه‌ی احمد آزاد منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب فعالیت های ورزشی برای بیماری پارکینسون

  • این کتاب به بیمارانی که دچار پارکینسون هستند اکیداً توصیه می‌شود. همین‌طور از این راهنما می‌توان در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و انجمن‌ها استفاده کرد. (Midwest Book Review)

کتاب فعالیت های ورزشی برای بیماری پارکینسون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به بیماران مبتلا به پارکینسون و خانواده‌ی آن‌ها پیشنهاد می‌شود. پزشکان هم می‌توانند از این راهنما بهره ببرند.

در بخشی از کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون: راهنمای کامل آمادگی جسمانی برای تقویت تحرک، قدرت و تعادل می‌خوانیم

چه نوع فعالیت ورزشی دارای بهترین اثر بر نشانه‌های پارکینسون است؟

فعالیت‌های ورزشی مطرح شده در فصل ششم این کتاب برای تقویت تحرک، افزایش انعطاف‌پذیری، و قدرت عضلات به دقت انتخاب شده‌اند. پژوهش‌ها اثر محافظتی سودمند فعالیت ورزشی هوازی بر دستگاه عصبی را گزارش کرده‌اند و همچنین این نوع فعالیت ورزشی بر وضعیت قامتی و سفتی عضلانی نیز مؤثر است. این فعالیت‌های ورزشی دامنه‌ای از نشانه‌های پارکینسون را نشانه رفته‌اند، از جمله کندی حرکت، لرزش، سفتی، و ناپایداری قامت (اما محدود به این نشانه‌ها نیستند.) به خاطر داشته باشید که وقتی یک برنامه فعالیت ورزشی جدید را شروع می‌کنید، مهم است که به آرامی و متناسب با آهنگ خود شروع کنید. وقتی به مرور زمان احساس راحتی بیشتر کردید، می‌توانید افزایش شدت تمرین را آغاز کنید. همواره نحوه پاسخ بدن به برنامه فعالیت ورزشی را مورد توجه قرار دهید، و تواتر و شدت تمرین را زمانی افزایش دهید که بدنتان آماده آن است. به علائم و نشانه‌های خود دقت کنید، در صورت نیاز فاصله استراحت را رعایت کنید، اما از تمرین دست نکشید. از برنامه فعالیت ورزشی خود چیزهای زیادی به دست می‌آورید، ازجمله افزایش انرژی، بهبود تعادل و تحرک، و ارتقای سطح کیفیت زندگی.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت بیماری پارکینسون
فصل دوم: حفظ سلامت مغز
فصل سوم: درمان و حمایت
فصل چهارم: ارتقای سطح سلامت از طریق فعالیت ورزشی
فصل پنجم: مقررات مسیر: جنبه‌های احتیاطی در فعالیت ورزشی
فصل ششم: تمرین‌ها
فصل هفتم: برنامه‌های فعالیت ورزشی و پیشرفت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون: راهنمای کامل آمادگی جسمانی برای تقویت تحرک، قدرت و تعادل
نویسنده
مترجماحمد آزاد
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-6882-62-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون

برای دریافت کتاب فعالیت‌های ورزشی برای بیماری پارکینسون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.