معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی: نظریه و کاربرد در آمادگی جسمانی و عملکرد

عکس جلد کتاب فیزیولوژی ورزشی: نظریه و کاربرد در آمادگی جسمانی و عملکرد
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی: نظریه و کاربرد در آمادگی جسمانی و عملکرد

کتاب فیزیولوژی ورزشی یکی از منابع درسی رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه‌های سراسر جهان است که توسط سه تن از بهترین اساتید این رشته، اسکات کی پاورز، ادوراد تی هاولی و جان کوئیندری نوشته شده. این کتاب به مباحثی مانند اندازه‌گیری‌های رایج در فیزیولوژی ورزشی، فعالیت ورزشی و دستگاه ایمنی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی

فیزیولوژی ورزشی مطالعه‌ی تأثیر ورزش بر عملکرد بدنی و سیستم‌های مختلف بدن است. این حوزه‌ی علمی به بررسی تغییرات فیزیولوژیکی که در اثر فعالیت ورزشی در بدن اتفاق می‌افتد، می‌پردازد. فیزیولوژی ورزشی، اهمیت فراوان دارد؛ چراکه با درک تأثیر هر نوع ورزش بر فیزیولوژی بدن، می‌توانیم به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کنیم. همین‌طور برای پیشگیری از آسیب به ورزشکاران و بهینه‌سازی برنامه‌های تمرینی آن‌ها از فیزیولوژی ورزشی استفاده می‌شود. یکی دیگر از تأثیرات مثبت توسعه‌ی این علم، ارتقای سلامتی جامعه با ورزش است. با درک تأثیر هر نوع فعالیت ورزشی بر بدن، یاد می‌گیریم که چطور با ورزش بیماری‌های گوناگون را درمان کنیم یا از اثرات مخرب آن‌ها بکاهیم. کتاب فیزیولوژی ورزشی (Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance 11th Edition) یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزشی است که به همت دانشمندان مطرح این حوزه، اسکات کی. پاورز (Scott Powers)، ادوراد تی هاولی (Edward Howley) و جان کوئیندری (John Quindry) نوشته شده.

در کتاب فیزیولوژی ورزشی نکات علمی در کنار کاربردهای بالینی ارائه شده است تا دانشجویان با خواندن دقیق آن بتوانند علاوه بر دانش، توانمندی‌های بالینی خود را نیز ارتقا دهند. علاوه بر اطلاعات به‌روز، مثال‌های متعدد نیز باعث شده است نکات کتاب به خوبی جا بیفتد. عکس‌ها، نمودارها و جداول به همراه خلاصه‌هایی که در انتهای بخش‌های مهم آورده شده، یادگیری را ساده‌تر می‌کند. در انتهای هر فصل نیز، پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر در آن حوزه‌ی خاص، ارائه شده است که برای دانشجویان و محققین این حوزه بسیار مفید است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی در فصل صفر مقدمه‌ای بر فیزیولوژی وزشی ارائه می‌کند. سپس در فصول بعدی به اندازه‌گیری‌های رایج در فیزیولوژی ورزشی، کنترل محیط درونی، انرژی‌زایی زیستی، سوخت‌وساز در فعالیت ورزشی و... می‌پردازد. فصل آخر این جلد، فیزیولوژی تمرین مقاومتی است.

نویسنده، در ابتدای کتاب، به این موضوع اشاره کرده است که این کتاب شامل ده‌ها فصل بسیار جامع و طولانی است که می‌تواند یکی از منابع درسی کلاس‌های فیزیولوژی ورزشی در دوره‌ی کارشناسی و سال اول کارشناسی ارشد باشد و اذعان دارد که به دلیل طولانی بودن فصول و حجیم بودن کتاب نمی‌توان همه‌ی کتاب را در یک یا دو ترم تدریس کرد. در نتیجه هر استاد با توجه به سرفصل‌هایی که برای تدریس در نظر دارد، بخشی از کتاب را به عنوان منبع درسی به دانشجویان معرفی می‌کند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی را دکتر احمد آزاد ترجمه و انتشارات مبانی آن را به چاپ رسانده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فیزیولوژی ورزشی برای دانشجویان فیزیولوژی ورزشی، پزشکی، فیزیولوژ ورزشی بالینی، علوم ورزشی، فیزیوتراپی و تربیت‌بدنی مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی: نظریه و کاربرد در آمادگی جسمانی و عملکرد می‌خوانیم

هم‌هوایی با سرما

هنگامی که انسان به صورت مزمن در معرض دماهای سرد قرار می‌گیرد، سه سازگاری فیزیولوژی‌هایی عمده اتفاق می‌افتد اول، سازگاری با سرما به کاهش میانگین دمای پوست می‌انجامد، میانگینی که در آن لرزش آغاز می‌شود. یعنی، افرادی که نسبت به سرما هم هوا شده‌اند، در مقایسه با افراد فاقد هم‌هوایی، در دمای پوستی پایین‌تری شروع به لرزش می‌کنند. توجیه این یافته بدین قرار است که افراد هم هوا شده با سرما با استفاده از لرزش کمتر و افزایش گرمازایی غیر لرزشی می‌توانند تولید گرما در بدن را حفظ کنند. این مورد از طریق افزایش ترشح نوراپینفرین میسر می‌گردد، که به افزایش تولید گرمای سوخت و سازی می‌انجامد دومین تعدیل فیزیولوژی‌هایی که در اثر هم‌هوایی با سرما اتفاق می‌افتد، این است که افرادی که نسبت به سرما هم‌هوایی پیدا کرده‌اند، هنگام مواجه با سرما می‌توانند میانگین دمای دست و پا را در سطح بالاتری از افراد فاقد هم‌هوایی حفظ کنند. هم‌هوایی با سرما به صورتی آشکار جریان خون (و جریان گرما) به دست‌وپا، هر دو، را بالا می‌برد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 0: مقدمه‌ای بر فیزیولوژی ورزشی
فصل 1: اندازه‌گیری‌های رایج در فیزیولوژی ورزشی
فصل 2: کنترل محیط درونی
فصل 3: انرژی‌زایی زیستی
فصل 4: سوخت‌وساز در فعالیت ورزشی
فصل 5: علامت رسانی سلول و پاسخ‌های هورمونی به فعالیت ورزشی
فصل 6: فعالیت ورزشی و دستگاه ایمنی
فصل 7: دستگاه عصبی: ساختار و کنترل حرکت
فصل 8: عضله اسکلتی: ساختار و کارکرد
فصل 9: پاسخ‌های گردش خون به فعالیت ورزشی
فصل 10: تنفس هنگام فعالیت ورزشی
فصل 11: تعادل اسید - باز هنگام فعالیت ورزشی
فصل 12: تنظیم دما
فصل 13: فیزیولوژی تمرین: آثار تمرین هوازی و بی‌هوازی
فصل 14: فیزیولوژی تمرین مقاومتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی: نظریه و کاربرد در آمادگی جسمانی و عملکرد
نویسنده، ،
مترجماحمد آزاد
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات407
زبانفارسی
شابک978-622-6882-76-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.