معرفی و دانلود کتاب فقط برای تفریح

برای دانلود قانونی کتاب فقط برای تفریح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فقط برای تفریح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فقط برای تفریح

ماجرای آفرینش و خلق هر موجودی در جهان، نقطه آغاز، اوج و سرانجامی دارد. لینوس تور والدز و دیوید دایموند در کتاب فقط برای تفریح زندگی‌نامه خود تور والدز را که با شکل‌گیری سیستم لینوکس در هم آمیخته است روایت می‌کنند و روند تکامل آن را با بیانی داستانی و جذاب شرح می‌دهند.

درباره‌ی کتاب فقط برای تفریح:

نوابغ جهان در بدو تولد همچون یک نوزاد معمولی به نظر می‌رسند اما درون آن‌ها جهان وسیع و عمیقی وجود دارد که با یک جرقه روشن می‌شود و محیط بیرونی و پیرامون خود را نیز روشن می‌کند. لینوس بندیکت تور والدز یکی از آن نخبه‌ها بود که در فنلاند متولد شد و پس از مدت کوتاهی نشانه‌های حضور یک نِرد (خوره تکنولوژی) در خانواده را از خود بروز داد.

دوران نوجوانی لینوس در انزوا سپری شد تا اینکه بارقه‌هایی از شکل‌گیری یک نرم‌افزار قدرتمند شروع به ظهور کردند و سرانجام لینوکس یکی از مشهورترین سیستم عامل‌های جهان امروز توسط لینوس تور والدز خلق شد. شاید در آن روز خود تور والدز نیز نمی‌دانست که چه آینده‌ای در انتظار این آفریده‌ی کوچک وجود دارد.

کتاب فقط برای تفریح (Just for Fun: The Story of an Accidental Revolutionary) نوشته لینوس تور والدز (Linus Benedict Torvalds) و دیوید دایموند (David Diamond) سرگذشت زندگی لینوس تور والدز را از ابتدا تعریف می‌کند و به خلق لینوکس و مسیر تکاملی را که این سیستم از تولد تا دوران بلوغش طی کرده است روایت می‌کند.

گفتنی‌ست این کتاب تنها مربوط به حوزه کامپیوتر و تکنولوژی نیست بلکه به مفاهیم عمیق زندگی و جامعه نیز می‌پردازد و در نهایت برای کسانی که قصد شروع یک استارت‌آپ یا برداشتن قدمی بزرگ در زندگی را دارند نکات مفیدی را در بر می‌گیرد.

همچنین با وجود اصطلاحات کامپیوتری زیادی که در کتاب وجود دارد، ترجمه جامع و خوب جادی میرمیرانی این اثر را به روایتی جذاب و خواندنی تبدیل کرده است که علاوه بر علاقمندان حوزه دیجیتال و برنامه‌نویسی افراد دیگر هم از آن لذت خواهند برد.

کتاب فقط برای تفریح مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان حوزه نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و کامپیوتر با کتاب متفاوتی مواجه می‌شوند که علاوه بر نکات مفید تخصصی، بسیار گیرا و سرگرم‌کننده نیز خواهد بود.

در بخشی از کتاب فقط برای تفریح می‌خوانیم:

پیش از دوران ثبت اختراع، مردم و شرکت‌ها از اسرار تجاری‌شان با چنگ و دندان دفاع می‌کردند و گاهی حتی این مخفی‌کاری به جایی می‌رسید که آن‌ها را با خود به گور می‌بردند. شکی نیست افشا نشدن تکنولوژی‌های پیشرفته برای همگان، شدیدا به ضرر روند تکاملی تکنولوژی خواهد بود. وعده حقوق انحصاری، ثبت اختراع را به مشوقی قدرتمند تبدیل کرده تا آدم‌ها بدانند که در صورت افشای اسرار تجاری، توان رقابتی خود را در مقابل رقبا از دست نخواهند داد و در نتیجه با اطمینان خاطر بیشتری پیشرفت‌های تکنولوژیک خود را علنی کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تولد یک نِرد
بخش دوم: تولد یک سیستم‌عامل
بخش سوم: فرش قرمز
مقالات
دارایی معنوی
پایانی بر کنترل
راه جذاب پیش رو
چرا متن‌باز مهم است
شهرت و ثروت
معنای زندگی 2
باور نمی‌کنید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فقط برای تفریح
نویسنده،
مترجمجادی میرمیرانی
ناشر چاپیانتشارات پژوهندگان راه دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-600-345-153-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های سیستم عامل
قیمت نسخه الکترونیک
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فقط برای تفریح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فقط برای تفریح

برای دریافت کتاب فقط برای تفریح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.