معرفی و دانلود کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!

عکس جلد کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!

کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! نوشته‌ی محمد قنواتی اثری در حوزه‌ی روانشناسی موفقیت است و به موضوع مهم و حساس دوستی و دوست‌یابی و همچنین تأثیرپذیری از اطرافیان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!

کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! اثر محمد قنواتی برای اولین بار در سال 1400 به چاپ رسید. کتاب حاضر سومین جلد از مجموعه‌کتاب‌های انگیزشی آپرویژ است و ادامه‌ی دو مجلد دیگر و به‌نوعی تکمیل‌کننده‌ی آن‌ها به حساب می‌آید.

محمد قنواتی در کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! به این موضوع مهم اشاره می‌کند که اولین عامل بعد از خود واقعی انسان، محیط اطراف و مخصوصاً دوستان هستند. دوستان و اطرافیان ما می‌توانند بر رویدادهای فردی ما تأثیر زیادی بگذارند. کتاب کوسه یا دلفین؟! به مقوله‌ی پیچیده‌ و حساس دوست و دوستی می‌پردازد که می‌تواند انسان را به فردی موفق و یا شخصی شکست‌خورده تبدیل کند. در واقع می‌توان گفت تأثیرپذیری افراد از هم‌نشینان و هم‌صحبتانشان، موضوعی است که از قرن‌ها پیش به اثبات رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آپرویژ

مجموعه‌کتاب‌های آپرویژ با تکیه بر جنبه‌های روان‌شناسی انگیزشی به موضوعاتی نظیر توسعه‌ی فردی و روان‌شناسی موفقیت می‌پردازد. محمد قنواتی سه جلد کتاب را ذیل این مجموعه به رشته‌ی تحریر درآورده است. عناوین کتاب‌های مجموعه‌ی آپرویژ عبارتند از: «خاک اره را اره نکن»، «وسعت دنیای هر کس برابر وسعت اندیشه اوست» و «کوسه یا دلفین؟!».

شاید کنجکاو باشید بدانید واژه‌ی آپرویژ به چه معناست؛ معنای لغوی واژه‌ی آپرویژ برابر است با شکست‌ناپذیر و نیرومند که با محتوای کتاب‌های این مجموعه هم‌خوانی دارد.

کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی روان‌شناسی موفقیت و توسعه‌ی فردی مناسب است.

با محمد قنواتی بیشتر آشنا شویم

محمد قنواتی نویسنده‌ی تازه‌کار ایرانی است که در سال 1374 به دنیا آمد. از این نویسنده‌ی جوان تاکنون سه‌جلد کتاب را به چاپ رسانده است که همگی ذیل مجموعه‌ی آپرویژ منتشر شده‌اند. عنوان کتاب‌های منتشرشده‌ی محمد قنواتی عبارتند از: «خاک اره را اره نکن»، «وسعت دنیای هرکس برابر وسعت اندیشه اوست» و «کوسه یا دلفین؟!»

جملات برگزیده کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!

  • آن دوست را کسب کن که چون کشتی‌ات بشکند، با تو در بحر شنا کند. (شیخ بهایی)
  • از همنشینى با دوست بد، دورى کن که همدمش را تباه و همراهش را خوار مى‌کند. (امام علی«ع»)
  • دشمنی ضعیف که در طاعت آید و دوستی نماید مقصود وی جز آن نیست که دشمنی قوی گردد. (سعدی)
  • برای آنکه همواره دوستانمان را نگاه داریم بهتر است همواره فاصله و بازه‌ای میان خود و آنها داشته باشیم. (ارد بزرگ)
  • تاریخ بشریت قدمت بالایی دارد... پیروزی برای کسانی است که یاد گرفتند به‌طور موثر با هم و مبتکرانه کار کنند. (چارلز داروین)

در بخشی از کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! می‌خوانیم

انتخاب دوست و رفیق مناسب بعد از خواست، اراده و تصمیم ما، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر شخصیت و روند رشد است چراکه ما چه بخواهیم، چه نخواهیم از محیط و افرادی که اطرافمان هستند تأثیر می‌پذیریم. البته هم‌نشینی‌های این روزها مثل ایام قدیم، نشستن و چای خوردن و گپ‌ و گفت نیست. رسانه‌ها، فضای مجازی و کتاب‌ها ابزاری هستند که مدام در کنار ما قرار دارند و در زندگی روزمره جریان دارند به طوری که بیشترین تأثیر را نه از دوستان واقعی، که از آن‌ها می‌گیریم. بنا بر این برای اینکه بتوانیم در مسیر رشد قرار بگیریم و به اهداف خود دست پیدا کنیم علاوه بر اینکه باید همراه و رفیقی خوب انتخاب کنیم که مسیر مشخص و مرتبط و هماهنگ با ما داشته باشد، بهتر است در گزینش وسایل ارتباط جمعی نیز دقت لازم را داشته باشیم؛ چرا که یک اشتباه ممکن است ما را فرسنگ‌ها از مسیر موفقیت دور کند.

خیلی مهم است که توجه کنیم زمانمان را برای چه کاری صرف می‌کنیم و بهترین اوقاتمان را با چه کسی می‌گذرانیم. از آن جا که ما برای هر کاری به روابط اجتماعی و تعامل با افراد نیاز داریم ضروری است که در انتخاب دوست دقت کنیم چون به خصوص در جوانی روی جهت‌دهی فکری و اهداف و برنامه‌های زندگی تأثیر زیادی دارد. بنا بر این بدانید که همۀ‌ی هم‌نشینان شما، دوستان شما نیستند.

بیشتر ناکامی‌ها و انحرافات نسل جوان، ناشی از هم‌نشینی با افراد ناباب است که ریشه در انتخاب شتاب‌زده و احساسی و بی‌معیار دارد، اما باید بدانید کسی که دوست خوب ندارد، از مزایای دوست و موفقیت‌هایی که ممکن است بر اثر دوستی با افراد شایسته نصیبش شود محروم می‌گردد و مجبور می‌شود یک‌تنه در راه‌های پُر پیچ‌وخم و سخت زندگی، گام بردارد. ولی آن‌کس که دوست بد و ناشایست دارد نه‌تنها به رشد و درجات عالی کمال و موفقیت نمی‌رسد، بلکه ارزش‌های وجودی و فضائل ذاتی و انسانی خود را هم از دست می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تأثیر و اهمیت دوست بر فرد
فصل دوم: روابط از دیدگاه اصول مختلف
فصل سوم: روش‌های سنجش دوست
فصل چهارم: معاشرت‌هایی که زندگی‌ام را عوض کرد
فصل پنجم: گفتگوهای دَرهَم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پژوهندگان راه دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-345-536-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟!

برای دریافت کتاب آپرویژ - جلد سوم: کوسه یا دلفین؟! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.