معرفی و دانلود کتاب رستگاری

عکس جلد کتاب رستگاری
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رستگاری

کتاب رستگاری، راهنمای کشف سعادت و خوشبختی ابدی‌ست که توسط شهرام میری‌اصل نوشته شده است. این کتاب ضمن تأکید بر ارزش وجودی انسان‌، درباره‌ی اهمیت شناخت و پذیرش تفاوت‌ها صحبت می‌کند و بر این باور است که آگاهی نسبت‌ به ویژگی‌های فردی و ایمان به قدرت نهفته در آن‌ها، لازمه‌ی رسیدن به رستگاری است.

درباره‌ی کتاب رستگاری

همه‌ی انسان‌ها در مقاطعی از زندگی خویش، به ماهیت و هدف از زیستن می‌اندیشند. کتاب رستگاری، اثر شهرام میری‌اصل نیز با این هدف نوشته شده که پاسخی برای این اندیشه‌های بنیادین ارائه و خوانندگان را به سمت خوشبختی ابدی هدایت کند.

زندگی سرشار از فرازونشیب‌های پیش‌بینی‌نشده است. هیچ‌کس نمی‌داند که آغاز و پایان حیات‌اش چه زمانی‌ست و قرار است در این بازه، چه تجربیاتی را از سر بگذراند. با‌این‌حال حافظه در تلاش است تا حد ممکن همه‌چیز را به‌خاطر بیاورد. بنابراین انسان می‌تواند با کمک حافظه و تجربیات پیشینیان، تاریخ را آینه‌‌ی عبرت قرار دهد و بهترین مسیر را برای دستیابی به سعادت ابدی برگزیند.

در چنین شرایطی، زمان، دارایی ارزشمند و محدودی است که زندگی را به یک بازی تبدیل می‌کند. ازآنجاکه هرکس تنها قادر است در یک بازه‌ی زمانی مشخص زندگی کند، باید با چالش‌هایی که این محدودیت پیش رویش قرار می‌دهد نیز کنار بیاید. اگر بخواهیم از زاویه‌ی دیگری به ماجرا نگاه کنیم، هر فرد، تکه‌ای از یک پازل عظیم‌الجثه است که جهان هستی را تشکیل می‌دهد. درنتیجه، وجود هر فرد به‌تنهایی ارزشمند است و آگاهی از این امر می‌تواند کمک شایانی در تجربه‌ی سعادت ابدی ایجاد کند. شهرام میری‌اصل بر این باور است که ذات هر انسان مثل اثرانگشت‌اش، از سایرین متفاوت است و انحصاراً به او تعلق دارد. از این رو انسان‌ها برای تجربه‌ی سعادت هم از الگوهای متفاوتی به نتیجه می‌رسند و پیروی از یک مسیر ثابت، ثمربخش نخواهد بود.

شهرام میری اصل، کتاب پیش رو را با بحث درخصوص تفاوت‌ها آغاز می‌کند و توضیح می‌دهد که هر انسانی با دیگری فرق دارد و همین مسئله باعث می‌شود که وجودش باارزش باشد. او همچنین درباره‌ی تفاوت در تصمیم‌گیری‌ها و نقش انسان‌ها در شکل‌گیری مفاهیم صحبت می‌کند و بر این باور است که همه‌چیز، وابسته به تعریف و ارزشی است که یک فرد به آن نسبت می‌دهد. بنابراین خوشبختی هم در گرو پذیرش تفاوت‌ها و آگاهی از ویژگی‌های شخصی، خواسته‌ها و انتخاب‌هاست.

او کتاب رستگاری را با مبحث اعتمادبه‌نفس، رنج، برکت و پیشرفت ادامه می‌دهد و درنهایت، با مرور تمامی گفتارها، نتیجه‌گیری می‌کند. این کتاب را نشر پژوهندگان راه دانش منتشر کرده است.

کتاب رستگاری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رستگاری راهنمایی برای زیستن است و مطالعه‌ی آن به تمامی انسان‌ها توصیه می‌شود. با‌این‌حال، مخاطب اصلی آن کسانی هستند که در جست‌وجوی سعادت ابدی‌اند.

در بخشی از کتاب رستگاری می‌خوانیم

آیا به این اندیشیده‌اید که چه نوع موفقیت یا خوشبختی را دوست دارید؟ شما دوست دارید برای همیشه موفق باشید یا یک یا چند سال؟ این به تعریف همیشگی بستگی دارد. آیا همیشگی معنایی دارد؟ آیا شما جاودان هستید که سعادت یا شقاوت هم بتواند جاودان باشد؟ برای درک این موضوع نگاهی به اطراف بیندازیم. آیا ما پس از مرگ فنا می‌شویم یا چیزی از ما باقی می‌ماند؟ زمین چه چیزی از ما می‌کاهد؟ شما آسمان را بالای سر خود می‌بینید که یک جو است. در واقع هوای قابل تنفس در این فضا حبس شده و این اکسیژن از اطراف زمین خارج نمی‌شود بدون اینکه وسیله‌ای برای حفظ آن به کار گرفته شده باشد.

کمی قدرت تخیل را فعال‌تر کنید، اگر به شما بگویند ماده در حالت گاز می‌تواند قرن‌ها و هزاره‌ها جایی بماند، باور می‌کردید؟ در روی زمین شما موجوداتی می‌بینید که به‌ صورت زوج آفریده شده‌اند. این زوج بودن چه چیز را نشان می‌دهد؟ چگونه پس از باران همین زمین خشک دوباره جان می‌گیرد و موجوداتی رشد می‌کنند که به نظر می‌آمد وجود ندارند و مرده‌اند! حتی ماهی‌هایی وجود دارند که در خاک خشک نمی‌میرند! شما یک نخل را نگاه کنید که چگونه صدها میوۀ خود را در کنار هم و مجزا به وجود می‌آورد.

این‌ها به ما چه آگاهی‌ای می‌دهد؟ ما نیز از بین نمی‌رویم. هرچند ظاهر او پوسیدگی بدن باشد، چیزی از ما باقی می‌ماند و آن وجود و روح و جان و یا هرچه باشد، متعلق به ما نیست، بلکه متعلق به وجودآورنده‌ای‌ست که همۀ چیزهایی را که می‌بیند، چنین می‌میراند و زنده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

تفاوت چیست؟
اعتمادبه‌نفس
عاقبت و سرانجام کار!
کتاب
رنج
برکت
رستگاری
تفاوت
پیشرفت
پیامبران
انسان پیشرفته
تولیدکننده یا مصرف‌کننده
مروری بر گفتارهای کتاب
متمم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رستگاری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پژوهندگان راه دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-600-345-552-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رستگاری

َشیدا میری
۱۴۰۲/۳/۲۶
به قول کتابراه مخاطب اصلی این کتاب کسانی ست که در جست و جوی سعادت ابدی‌اند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رستگاری

برای دریافت کتاب رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.