معرفی و دانلود کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

ذهن کودکان و نوجوانان را با سؤالات فلسفی درگیر کنید! کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان سال‌ها برای پیدا کردن جواب آن‌ها وقت صرف کرده‌اند. شارون کی در این کتاب با زبانی ساده، سرگرم‌کننده، صمیمانه و جذاب به همراه تصاویر، مفاهیم فلسفی را به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

«کودکان فیلسوف به دنیا آمده‌اند.» اگر شما هم کودکی در اطرافتان داشته باشید که هر جمله‌اش با «چرا» شروع می‌شود، این مسئله را بهتر درک می‌کنید. کودکان سؤالات جالب زیادی می‌پرسند که شاید پاسخ به آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. سؤالاتی از قبیل: «چرا وقتی بازی می‌کنم زمان سریع می‌گذره ولی زمانی که حوصله‌ام سر می‌ره، زمان کش میاد؟»، «فکر می‌کنم عروسکم مثل خودم آدمه. این‌طور نیست؟»، «خدا کجاست؟»، «یعنی چی که بابابزرگ مرده؟ یعنی کجا رفته؟»، «اصلاً «یعنی» یعنی چی؟!» و... . با گذر زمان این سؤالات کمتر و کمتر می‌شوند؛ تاجایی‌که کودکان و نوجوانان هم مثل بزرگسالان دیگر به هیچ چیز فکر نمی‌کنند و همه چیز برایشان عادی می‌شود. برای این‌که فیلسوف درون کودکان و نوجوانان نمیرد، باید آن‌ها را با کتاب‌های مناسب آشنا کنید که آن‌ها را تا مدت‌ها سرگرم می‌کند. کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان (An Introduction to Eastern and Western Philosophy for Kids) یکی از همان کتاب‌هاست.

شارون کی (Sharon Kaye)، استاد گروه فلسفه در دانشگاه جان کارول، در این کتاب ساده و صمیمی پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که نه تنها ذهن کودکان، بلکه ذهن بزرگسالان را هم درگیر خواهد کرد. او کتاب خود را به سه قسمت تقسیم کرده: مقدمه‌ای بر فلسفه، چهار شاخه‌ی اصلی و مشخصات فیلسوف. او در اولین قسمت، فلسفه، شاخه‌های متفاوت آن و مزایای مطالعه‌ی فلسفه را توضیح می‌دهد و اطلاعات مهم درباره‌ی فلسفه را به خوانندگان منتقل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

شارون کی در کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان، فلسفه را در چهار دسته‌بندی می‌گنجاند: متافیزیک یا بررسی واقعیت، معرفت‌شناسی یا مطالعه‌ی دانش، فلسفه‌ی اخلاق و بررسی ارزش‌های اخلاقی، منطق و تفکر انتقادی. هر بخش از کتاب به یکی از این دسته‌بندی‌ها اختصاص دارد و با پرسشی درباره‌ی همان موضوع شروع می‌شود. برای مثال در بخش مربوط به متافیزیک، با پرسش‌هایی چون «واقعی چیست؟»، «آیا دنیای اطرافمان واقعی است؟»، «آیا دوستان خیالی‌مان وجود خارجی دارند؟» و... مواجه می‌شوید. شارون کی بعد از طرح چنین سؤالاتی به سراغ نظرات فیلسوفان بزرگ شرق و غرب می‌رود و ذهن شما را بیش از پیش درگیر این پرسش‌ها می‌کند. در پایان، خوراکی ذهنی برای اندیشیدن بیشتر درباره‌ی همان موضوع قرار داده شده که برای مباحثات مفید هستند.

یکی از نقاط قوت کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان این است که شارون کی فقط به معرفی فیلسوفان غربی اکتفا نکرده و فیلسوفان جهان اسلام را چون ابن‌سینا، ابن‌رشد و محمد غزالی نیز معرفی کرده است. تنوع فیلسوفان در این کتاب زیاد است و شارون کی به آرای چند فیلسوف تأثیرگذار زن چون هانا آرنت، ماری ولستون کرافت، بتی فریدن، سیمون دوبووار و... نیز پرداخته. اگر در هنگام خواندن کتاب احساس کردید معنای بعضی از واژگان را متوجه نمی‌شوید، می‌توانید به واژه‌نامه‌ی پایانی رجوع کنید.

نشر لگا این کتاب را در مجموعه کتاب‌های فلسفه برای کودکان و نوجوانان و با ترجمه‌ی مرتضی براتی به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فلسفه برای کودکان و نوجوانان

مجموعه‌ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان در انتشارات لگا برای والدین، مربیان و معلمانی است که با کودکان ارتباط دارند و هدفشان رشد و پیشرفت کودکان است. این مجموعه دو بخش دارد. بخش اول داستان‌های فلسفی برای کودکان و نوجوانان است که ذهن آنان را به چالش می‌کشد. در پایان این کتاب‌ها مجموعه‌ای از پرسش‌های فلسفی و فعالیت‌های گروهی قرار دارد که برای پیشبرد بحث بسیار مفید خواهند بود. بخش دوم شامل کتاب‌های نظری پیرامون فلسفه‌ و فلسفه‌ورزی برای کودکان و نوجوانان می‌شود. بعضی از عناوین این مجموعه عبارتند از «پرسشگری و گفت و گو با کودکان و نوجوانان»، «دیده اما نشنیده»، «کندوکاو فلسفی برای کودکان»، «کودک فلسفی» و «فلسفه‌ی شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان». گفتنی است که مرتضی براتی دبیری این مجموعه را بر عهده دارد.

نکوداشت‌های کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

  • کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان یکی از بهترین‌ها برای آشنا کردن کودکان با فلسفه است. شارون کی در این کتاب سؤالاتی را مطرح می‌کند که فیلسوفان شرق و غرب را در طول قرن‌ها به خود مشغول کرده. با تمرین‌های آخر هر بخش بحث مفصلی میان شما و کودکان درمی‌گیرد! (توماس ای. وارتنبرگ، پژوهشگر فلسفه‌ی کالج مانت هولیوک)

  • کتاب شارون کی کودکان و نوجوانان را به‌ طرز هنرمندانه‌ای با پرسش‌های بزرگ زندگی درگیر می‌کند. دکتر کی با لحن جذاب و دلگرم‌کننده‌ای از آن‌ها می‌خواهد که به سؤالات خوب فکر کنند؛ زیرا چنین پرسش‌هایی طرز تفکر و ارزش‌هایشان را در آینده شکل می‌دهند. (جنیفر مریت، مدیر بخش آموزش مبتنی بر جامعه، دانشگاه سانتا کلارا)

  • دکتر کی کتابی درگیرکننده نوشته که سؤالات فلسفی را با زندگی‌نامه‌ای مختصر از فیلسوفان همه‌ی اعصار ترکیب می‌کند. پیر و جوان از این کتاب لذت خواهند برد. (وندی تورگن، نویسنده‌ی کتاب «ماجراجویی‌های فلسفی در دنیای پریان»)

  • ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به فیلسوفان نیاز داریم! این کتاب سرگرم‌کننده بهترین شروع برای فیلسوف شدن کودکان و نوجوانان است . کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان کنجکاوی و تخیل آنان را برمی‌انگیزد و آن‌ها را وامی‌دارد که به زندگی و دنیای اطراف خود دقیق‌تر نگاه کنند. (استیون نادلر، نویسنده‌ی کتاب «باروخ اسپینوزا»)

کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد، کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان را برای آن‌ها تهیه کند. این کتاب بیشتر برای گروه سنی بالای 10 سال مناسب است. اگر هم در دسته‌ی بزرگسالان کنجکاو عاشق فلسفه قرار می‌گیرید، این کتاب شارون کی را بخوانید.

در بخشی از کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

ممکن است ذهن شما سرشار از این پرسش‌ها باشد. نگران نباشید! لازم نیست که در یک روز، یک ماه یا حتی یک سال دربارۀ همۀ آن‌ها فکر کنید. فلسفه چیزی است که در همین زندگی می‌توان آن را مطالعه کرد. من سی سال است که فلسفه می‌خوانم و هنوز چیزهای زیادی برای یاد گرفتن دارم. هنگامی‌که شما شروع کردید و دیدید که چگونه عشق به دانایی می‌تواند زندگی روزانۀ شما را بهبود بخشد، این بخشی از شما خواهد شد. در نتیجه شما همیشه چیزها را از طریق چشمان فلسفی می‌بینید. مثالی کوچک برای شما می‌زنم.

من سگم ویزارد را دوست دارم و با او خیلی خوب رفتار می‌کنم. با این حال، یک روز می‌خواستم او را به یک پیاده‌روی طولانی ببرم. ویزارد نمی‌خواست بیاید، شاید به این دلیل که احساس می‌کرد قرار است باران ببارد. من او را با خود بردم. ما خیس شدیم. من فکر می‌کردم گرفتار شدن زیر بارش شدید باران می‌تواند جذاب باشد، اما ویزارد عصبانی بود و آن شب مانند همیشه نبود. پسرم به من گفت که باید به او بگویم، «متأسفم.» من خندیدم و گفتم که ویزارد فقط یک سگ است. پسرم نپذیرفت، «سگ‌ها نیز افراد هستند.»

این استدلال مرا در جای خود خشک کرد. دربارۀ آن بسیار جدی فکر کردم. پس دربارۀ عقاید چند فیلسوف مطالعه کردم. آن‌ها «بشر» و «شخص» را دو طبقۀ مجزا می‌دیدند که برای چیزهای مختلفی می‌توان آن را به کار برد. در پایان دریافتم که پسرم درست می‌گفت. ویزارد «بشر» نبود، اما «شخص» بود. دیدن ویزارد به‌عنوان شخصیت غیرِ انسان، روابط ما را از بسیاری جهات بهبود بخشید. بیشتر دوستان من هنوز می‌گویند که ویزارد فقط یک سگ است و می‌گویند که من کمی دیوانه‌ام. اما مردم سقراط را هم دیوانه می‌دانستند، در نتیجه می‌دانم که این مشکل بسیاری از افراد است.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ کتاب
مقدمه
فلسفه چیست؟
پرسش‌هایی دربارۀ واقعیت
پرسش‌هایی دربارۀ دانش
پرسش‌هایی دربارۀ اخلاق
پرسش‌هایی دربارۀ منطق
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان
نویسنده
مترجممرتضی براتی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-898787-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.