معرفی و دانلود کتاب فوتبال جوانان

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتبال جوانان

کتاب فوتبال جوانان بر روی بازیکنان رده‌های سنی 6 تا 18 سال متمرکز می‌شود و می‌کوشد شیوه‌های تمرینی، تاکتیکی و بدن‌سازی آن‌ها را توضیح دهد. این کتاب که توسط چند تن از مربیان معتبر و شناخته‌شده‌ی کمیته‌ی آموزش و توسعه‌ی فیفا نوشته شده، نکاتی کاربردی و فنی را در اختیار مربیان می‌گذارد. نکاتی که به آن‌ها کمک می‌کند درک بهتری از فوتبال جوانان پیدا نمایند و بتوانند ساختار و سازماندهی آن را ارتقا دهند. این اثر ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب فوتبال جوانان

رده‌های پایه در فوتبال از اهمیت زیادی برخوردارند، چراکه نسل بعدی از درون همین جوانان شکل می‌گیرد. با علم به همین موضوع، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا (FIFA)، بر روی آکادمی‌ها تأکید ویژه‌ای دارد و از فدراسیون‌های مختلف خواسته تا آن را جدی‌تر بگیرند. دوره‌ی پایه به سنین شش تا هجده سال اطلاق می‌شود. کار کردن با کودکان و نوجوانان در این سن کار دشوار و ظریفی است و نیاز به مهارت‌های ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر، مربیان پایه باید توانایی استعدادیابی هم داشته باشند و بتوانند از میان جوانان، استعدادها را تشخیص دهند و به سمت فوتبال حرفه‌ای سوق دهند.

بر همین اساس، فیفا راهنمایی را تدوین کرده و در اختیار مربیان آکادمی‌ها گذاشته تا آن‌ها را با این مهم آشنا سازد. کتاب فوتبال جوانان (Youth Football)، یکی از همین آثار است که توسط چند تن از بهترین و سرشناس‌ترین مربیان فیفا نوشته شده است. این کتاب به مربیان شیوه‌های تمرینی، تاکتیکی، تکنیکی و بدن‌سازی این رشته را می‌آموزد و به آن‌ها یاد می‌دهد چطور با جوانان به بهترین شکل ممکن کار کنند. این راهنما تلاش دارد تا ساختار و سازمان‌دهی فوتبال پایه را بهبود و آن را توسعه دهد.

معرفی و دانلود کتاب فوتبال جوانان

فیفا فوتبال حرفه‌ای و آماتور را به صورت دو هرم موازی تصویر می‌کند. بر اساس تعریف این نهاد، در فوتبال محلی فرد فقط در زمان فراغتش بازی می‌کند درحالی‌که فوتبالیست حرفه‌ای تمام‌وقت مشغول است و به شکل حرفه‌ای تمرین می‌کند. فلسفه‌ی فیفا این است که آکادمی‌های فوتبال باید بتوانند جوانان آماتور را جذب کرده و با تمرینات علمی و آموختن تاکتیک‌ها و بدن‌سازی مناسب به سمت فوتبال حرفه‌ای ببرند. اگر این اتفاق بیفتد، این دو هرم موازی به هم نزدیک شده و تا حدودی با هم همپوشانی و اشتراک پیدا می‌کنند. این قسمت مشترک همان رده‌های پایه، یعنی بین سنین شش تا هجده سال است، یعنی فقط در همین برهه است که می‌توان بازیکنی را کشف و او را ارتقا داد. بنابراین این دوره از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. فیفا در کتاب فوتبال جوانان تا حدی این پروسه را تشریح می‌کند و به مربیان پایه می‌آموزد که چطور این استعدادیابی را انجام دهند و بازیکن مبتدی را به حرفه‌ای تبدیل سازند.

نویسندگان این کتاب، علاوه بر این‌که به جنبه‌های فنی و تکنیکال این ورزش می‌پردازند، رویکردهای ذهنی و روان‌شناختی آن را هم آموزش می‌دهند. مدرسان فیفا به مربی رده‌های پایه یاد می‌دهند که چطور با یک کودک و نوجوان کار کند، مشکلاتش را برطرف سازد و او را برای بازی مهیا کند. کتاب همین‌طور به شیوه‌های برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات جوانان هم می‌پردازد و تلاش می‌کند در مورد ساختار آکادمی‌ها هم صحبت کند. کتاب فوتبال جوانان را نشر حتمی با ترجمه‌ی صادق امانی شلمزاری، علی رحیمی و مهدی امیری‌نژاد منتشر ساخته است.

کتاب فوتبال جوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان رده‌های پایه، آکادمی و مدارس فوتبال پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فوتبال جوانان می‌خوانیم

رویکرد استراتژیک عمومی برای ساختن یک ساختار مؤثر در زمین شامل عناصر مختلفی است. به طور کلی رویکرد استراتژیک بر اساس کیفیت و ویژگی‌های اشخاص ایجاد می‌شود. این گاهی اوقات می‌تواند بازتابی از یک گروه یا شخص، به‌ویژه مربی باشد. رویکرد استراتژیک می‌تواند ناشی از تجزیه و تحلیل فرهنگ ورزشی، ویژگی‌های ذاتی افراد اصلی درگیر و محیطی باشد که بازیکنان در آن قرار دارند. در اصل، همه فعالیت‌های بازیکنان باید مطابق با رویکرد استراتژیک باشد که بخشی از چشم‌انداز کلی گروه است.

پیش‌بینی و پردازش اطلاعات در زمین به منظور بهره‌برداری از فضا ضروری است و این چیزی است که تاکتیک‌ها را به بخش کلیدی فوتبال تبدیل می‌کند. در نتیجه، اطلاعات حاصل از تجربه و احترام به قوانین بازیکنان کمک می‌کند که گاهی در زمین حرکت می‌کنند. با اختصاص دادن زمان برای فکر کردن و تصمیم‌گیری، بازیکنان کاری را انجام می‌دهند که به نفع تیم است. اجرای تاکتیکی به جنبه‌های شناختی و جسمانی حین حرکات بسیار وابسته است. هر بخش روش‌های مختلف کار با بازیکنان جوان را ارائه می‌دهد تا رویکرد استراتژیک کلی به‌ویژه در سطوح تمرینات پایه و متوسط قابل درک و مناسب باشد. در تمرین، تسلط بر اصول اولیه حرکت و تاکتیک‌ها برای درم و بازی‌خوانی کلیدی است.

رویکرد استراتژیک شیوه بازی تیم در زمین است. این شبیه به یک «علامت تجاری»، فلسفه بازی یا به عبارت دیگر سبک بازی تیم است. حتی رویکرد استراتژیک به روح و جانی که مربی با تجربیات خود و به‌ویژه بازیکنانی که در اختیار دارد القا می‌کند، اشاره دارد. این رویکرد بر اساس آرایش و سازماندهی خاصی است، به عبارت دیگر حرکات بازیکنان بسته به اصول انتخابی بازی متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: رویکردهای اخیر فوتبال
فصل 2: بازیکن در تمرین
فصل 3: مربی
فصل 4: تکنیک
فصل 5: رویکرد استراتژیک
فصل 6: آمادگی جسمانی بازیکنان جوان
فصل 7: جنبه‌های ذهنی و آموزش تمرینات مقدماتی (پایه)
فصل 8: بازی‌های تمرینی
فصل 9: دروازه‌بان
فصل 10: برنامه‌ریزی
فصل 11: مسابقات جوانان
فصل 12: آکادمی ‌های فوتبال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتبال جوانان
نویسنده
مترجمصادق امانی شلمزاری، علی رحیمی، مهدی امیری نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-600-355-618-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتبال جوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوتبال جوانان

برای دریافت کتاب فوتبال جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.