معرفی و دانلود کتاب تمرینات توانی در فوتبال: رویکرد علمی و عملی

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات توانی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات توانی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات توانی در فوتبال: رویکرد علمی و عملی

کتاب تمرینات توانی در فوتبال، نوشته‌ی ینس بنگسبو و جاسپر اندرسون، برای همه‌ی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال در همه‌ی سنین، مربیان آن‌ها و همچنین کسانی که دوست دارند در زمینه‌ی فوتبال پیشرفت کنند بسیار عالی است. این کتاب با آموزش تمرینات توانی، عملکرد شما را در ورزش پرطرفدار فوتبال تا سطح زیادی ارتقا می‌دهد و کمک می‌کند در تکل زدن، پریدن و شوت زدن مؤثرتر عمل کنید.

درباره‌ی کتاب تمرینات توانی در فوتبال

شاید به نظرتان بیاید یک بازیکن فوتبال بیشتر به تکنیک، سرعت و قدرت تصمیم‌گیری احتیاج دارد و نیازی نیست در برنامه‌ی خود، تمرینات توانی را قرار دهد. اما داشتن توان بالا نه‌فقط در عضلات پا، بلکه در همه‌ی عضلات بدن باعث می‌شود یک فوتبالیست بتواند در مقابل حملات شدید بازیکنان دیگر دوام بیاورد، در مقابل تکل‌ها بهتر عمل کند یا بتواند تکل‌های بهتری بزند، در زمان شوت کردن توپ قدرت بیشتری داشته باشد و برای پریدن و ضربه زدن با سر نیروی بیشتری به خرج دهد. در نتیجه، کتاب تمرینات توانی در فوتبال، رویکرد علمی و عملی (Power Training in Football: A Scientific and Practical Approach) نوشته‌ی ینس بنسگبو (Jens Bangsbo) و جاسپر اندرسون (Jesper L. Andersen)، کتابی فوق‌العاده برای مربیان فوتبال و بازیکنان این رشته‌ی ورزشی پرهیجان است.

معرفی و دانلود کتاب تمرینات توانی در فوتبال

ینس بنسگو، یکی از نویسندگان کتاب تمرینات توانی در فوتبال، قبلاً بازیکن فوتبال بوده است و امروز هم با اینکه استاد دانشگاه کپنهاگ در رشته‌ی فیزیولوژی و علوم ورزشی است، دستیار مربی تیم ملی فوتبال دانمارک نیز هست. جاسپر اندرسون نیز، سابقه‌ی درخشانی در زمینه تحقیقات علوم ورزشی و تربیت بدنی دارد. در نتیجه، کتاب، همان‌طور که در عنوان فرعی‌اش اشاره می‌شود، هم رویکرد علمی و هم رویکرد عملی را در زمینه‌ی تمرینات توانی در فوتبال ارائه می‌دهند. در واقع نویسنده‌ها، هم از نظر علمی به تأثیر تمرینات توانی بر عملکرد فوتبالیست‌ها می‌پردازند و هم تمرینات عملی گوناگونی را آموزش می‌دهند که هر ورزشکار بتواند با خواندن کتاب یاد بگیرد، انجام دهد و پیشرفت کند.

کتاب تمرینات توانی در فوتبال، از مباحث کلی و علمی شروع می‌کند. سپس آموزش می‌دهد که چگونه وضعیت هر ورزشکار را به صورت جداگانه باید بررسی کرد و به ارزیابی شرایط فیزیکی او پرداخت تا بتوان بهترین برنامه را برای پیشرفت هر فرد ارائه داد. در ادامه تمرینات توانی مختلف برای اهداف فوتبالی متفاوت از جمله تمرینات قدرتی پایه، تمرینات توان انتقالی، تمرینات استقامت عضلانی و... آموزش داده می‌شود. آموزش تمرینات با عکس‌های واضح رنگی و توضیحات کامل است که یکی از نقاط قوت کتاب تمرینات توانی در فوتبال محسوب می‌شود. این کتاب رده‌های سنی پایین‌تر را نیز از قلم نمی‌اندازد و برای آن‌ها هم تمرینات ویژه‌ای دارد.

در هر فصل، متن کتاب با نمودار‌ها، جداول و شکل‌های گوناگون، به خوبی جا می‌افتد. همین‌طور انتهای هر فصل، خلاصه مطالب و سؤالاتی از متن مطرح می‌شود تا فرآیند آموزش کامل شود. منابع ارائه شده انتهای هر فصل نیز، به خواننده کمک می‌کند بداند برای تحقیق بیشتر به چه کتاب‌ها و مقالاتی مراجعه کند. ترجمه کتاب تمرینات توانی در فوتبال را دکتر عبدالحسین پرنو، دکتر صادق امانی شلمزاری و دکتر غلامرضا جهانی بر عهده داشته‌اند که همگی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشورند. همین‌طور چاپ کتاب را، انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی انجام داده است.

کتاب تمرینات توانی در فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تمرینات توانی در فوتبال برای همه‌ی علاقه‌مندان به فوتبال، بازکنان حرفه‌ای و همین‌طور مربیان این ورزش مناسب است.

در بخشی از کتاب تمرینات توانی در فوتبال: رویکرد علمی و عملی می‌خوانیم

تمرینات قدرتی در هنگام بازگشت به بازی پس از آسیب (توان‌بخشی) بسیار مهم است، زیرا یک دوره‌ی بی‌تحرکی تأثیر عمده‌ای بر عضلات دارد از جمله باعث کاهش قدرت عضلانی می‌شود. نشان داده شده دو سال پی از عمل جراحی زانو، قدرت عضلانی در پای جراحی‌شده‌ی بازیکنان تنها 75 درصد قدرت پای دیگر بود. این بازیکنان توجه و تمرکز کافی بر تمرینات قدرت عضلانی در طی توان‌بخشی نداشتند. بدیهی است خطر ابتلای مجدد به آسیب در این وضعیت به‌طور قابل‌توجهی بالاست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات تمرینات توانی
فصل دوم: تمرینات توانی در فوتبال
فصل سوم: تحلیل و ارزیابی بازیکن
فصل چهارم: دستگاه عصبی-عضلانی
فصل پنجم: سازگاری به‌تمرینات توانی درفوتبال
فصل ششم: تمرینات قدرتی عضلانی پایه
فصل هفتم: تمرینات توان انتقالی
فصل هشتم: تمرینات توان فوتبالی
فصل نهم: تمرینات استقامت عضلانی
فصل دهم: تمرینات پیش‌گیری و توانبخشی
فصل یازدهم: تمرین توانی بازیکنان جوانان
فصل دوازدهم: طراحی برنامه‌های تمرینات توان
فصل سیزدهم: تمرینات قدرتی عضلانی پایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات توانی در فوتبال: رویکرد علمی و عملی
نویسنده،
مترجمعبدالحسین پرنو، صادق امانی شلمزاری، غلامرضا جهانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-355-209-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات توانی در فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات توانی در فوتبال

برای دریافت کتاب تمرینات توانی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.