معرفی و دانلود کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال

کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال سعی دارد به نحوه‌ی تمرین و آمادگی بازیکنان فوتبال، بدون در نظر گرفتن سطح یا دفعات تمرین آن‌ها بپردازد. ینس بنگسبو در این کتاب در مورد برنامه‌های تمرینی برای بازیکنان فوتبال صحبت می‌کند و اطلاعات مفیدی را درباره‌ی ابزارهای بهینه‌سازی عملکرد، افزایش سطح آمادگی بازیکنان و ... به مخاطبان ارائه ‌می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال

فوتبال یک ورزش گروهی با سرعت زیاد است و در همین راستا، بازیکنان ملزم هستند تا آمادگی جسمانی هوازی و بی‌هوازی بالایی داشته باشند. پیش از آنکه بیشتر وارد مباحث مطرح‌شده در این کتاب شویم، بهتر است کمی تمرینات هوازی و بی‌هوازی و ویژگی‌های آن را بشناسیم. ورزش‌ها یا تمرینات هوازی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود که به تولید انرژی از طریق اکسیژن می‌پردازد. در این مسیر بدن از چربی‌ها و گلوکز به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. در مقابل،‌ ورزش‌های بی‌هوازی، گلوکز را به‌عنوان سوخت می‌سوزانند. گلوکز درواقع ماده‌ای پرانرژی است که برای انجام تمرینات سریع انفجاری و کوتاه‌مدت در بدن استفاده می‌شود که پیش از آن در عضلات ذخیره شده بودند. بنابراین فوتبالیست‌ها برای رسیدن به سطح بالایی از آمادگی جسمانی، باید تمرین‌های مناسبی را در مدت‌زمان معینی و زیر نظر یک مربی حرفه‌ای انجام دهند.

معرفی و دانلود کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال

تناسب‌اندام هوازی به توانایی حفظ قدرت در زمان طولانی‌ گفته می‌شود که استقامت سیستم قلبی، عروقی و تنفسی را افزایش می‌دهد. تناسب‌اندام بی‌هوازی نیز، شامل توانایی انجام دوره‌های کوتاه تمرینات با شدت بالا است. کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال (Aerobic and Anaerobic Training in Soccer) در مورد نحوه‌ی انجام همین تمرینات و فعالیت‌ها صحبت می‌کند.

ینس بنگسبو (Jens Bangsbo) در این کتاب با استفاده از یک رویکرد علمی، به طراحی برنامه‌ی آموزشی می‌پردازد و درباره‌ی ساختار جلسات، دوره‌ها، نظارت بر بازیکن و... توضیحات کامل و جامعی را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، بنگسبو سعی دارد جنبه‌های روان‌شناختی شرطی‌سازی را بررسی کند و بر نقش انعطاف‌پذیری ذهنی، تمرکز و انگیزه در به حداکثر رساندن نتایج تمرین تأکید دارد.

کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال پیشنهاد می‌کند که یک محیط تمرینی مثبت ایجاد شدتا اعتمادبه‌نفس، کار گروهی و اخلاق کاری بازیکنان تقویت شود. این کتاب به نسل بعدی ستاره‌های فوتبال نیز، توجه دارد و یک بخش ویژه را برای آن‌ها در نظر گرفته است. نویسنده در این بخش، به روش‌های تمرینی متناسب با سن، تمرکز بر توسعه‌ی مهارت‌ها و اجتناب از استرس بیش از حد بر بدن درحال‌رشد بازیکنان جوان می‌پردازد و روش‌های تمرینی خاص و متناسب با شرایط بازیکن‌ها و وضعیت درون زمین را به خوانندگان معرفی می‌کند.

به طور خلاصه، کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال بر اهمیت تناسب‌اندام هوازی و بی‌هوازی در فوتبال تاکید می‌کند و نکات عملی مفیدی را برای تمرین ارائه می‌دهد. این کتاب یک نقشه‌ی راه برای کسانی است که می‌خواهند پتانسیل‌های خود یا بازیکنانشان را ارتقا دهند. با پیروی از برنامه‌های تمرین معرفی شده در کتاب، بازیکنان فوتبال می‌توانند استقامت، سرعت، قدرت و عملکرد خود را در زمین بهبود ببخشند. کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و صادق امانی شلمزاری، عبدالحسین پرنو، حمیدرضا نگارستانی و سمیه دشتی مترجمان این کتاب هستند.

کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به مربیان، ورزشکاران حرفه‌ای، کسانی که در دنیای فوتبال فعالیت می‌کنند و این رشته‌ی ورزشی را برای خود برگزیده‌اند و علاقه‌مندان به تناسب‌اندام پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال می‌خوانیم

تازمانی‌که محرک‌های تمرینی کافی است، کودکان و جوانان به تمرینات هوازی و بی‌هوازی سازش‌پذیر هستند. بااین‌حال، همان‌طور که ذکر شد، قبل و در طی بلوغ، بازیکنان در عملکرد هوازی و بی‌هوازی یک رشد طبیعی دارند و بازیکنان جوان با مشارکت منظم در تمرینات و بازی‌ها پیشرفت جسمانی کافی را کسب می‌کنند. این موضوع در یک تحقیق دانمارکی که 132 بازیکن جوان از 3 باشگاه متفاوت فوتبال که تمرینات آمادگی را با بازیکنان زیر 15سال انجام نداده بودند مشهود بود. بازیکنان با استفاده از تست استقامت ویژه فوتبال آزمون شده بودند. در پسران کمتر از 15سال افزایش مشخصی در عملکرد با سن وجود داشت، علی‌رغم این‌که آن‌ها هیچ تمرین آمادگی بدنی خاصی را انجام نداده بودند. به‌علاوه، نتایج حاصل از بازیکنان 18سال در سطح بازیکنان نخبه بود. این موضوع نشان می‌دهد که یک بازیکن می‌تواند حتی بدون انجام تمرینات آمادگی جسمانی در زمان جوانی به سطح بازیکنان نخبه بزرگسال برسد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مشخصه‌ های تمرینات آمادگی جسمانی
تولید انرژی
نیازمندی‌های یک مسابقه
انواع تمرینات آمادگی جسمانی
روش‌های تمرین
فصل دوم: رشد جسمانی و تمرین بازیکنان جوان
رشد جسمانی بازیکنان جوان
تولید انرژی هوازی
تولید انرژی بی‌هوازی
قدرت عضلانی
تمرین بازیکنان جوان
تمرینات هوازی و بی‌هوازی
بلوغ و گزینش
فصل سوم: گرم‌ کردن و فعالیت های بازگشت به حالت اولیه
کاربرد برای فوتبال
سازماندهی
گرم کردن پیش از مسابقه و گرم کردن بین دو نیمه
فعالیت‌های بازگشت به حالت اولیه
فصل چهارم: یک جلسه تمرینی
ضربان قلب چیست؟
تمرینات آموزشی
فصل پنجم: 9 تمرین هوازی
انواع تمرین هوازی
تمرین هوازی با شدت متوسط (هوازی شدت متوسط)
تمرین هوازی با شدت بالا (هوازی پر شدت)
همپوشانی با تمرین استقامت در سرعت بی‌هوازی
تمرینات تمرین هوازی با شدت بالا
فصل ششم: تمرینات بی هوازی
تمرینات استقامت در سرعت
تمرینات استقامت در سرعت از نوع حفظ لاکتات
فصل هفتم: برنامه‌  ریزی فصل، پیش  ‌فصل و یک تورنمنت
آماده‌سازی برای یک تورنمنت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال
نویسنده
مترجمصادق امانی شلمزاری، عبدالحسین پرنو، حمیدرضا نگارستانی، سمیه دشتی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-355-185-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال

برای دریافت کتاب تمرینات هوازی و بی‌هوازی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.