معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

عکس جلد کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی
قیمت:
249500 تومان - 26.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی تالیف عبدالحسین پرنو، اصغر توفیقی و لیلا انوشه دربردارنده مطالب آموزشی به همراه نمونه سوالات آزمون‌های کارشناسی ارشد است که به دانشجویان و داوطلبان شرکت در آزمون‌های سراسری رشته‌های مربوط به تربیت بدنی و فیزیولوژی ورزشی کمک می‌کند تا از این کتاب به عنوان یک منبع درسی مناسب استفاده کنند.

درباره کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی:

به دلیل وجود منابع علمی متعدد برای رشته فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و نبود یک منبع کامل و جامع برای دانشجویان و کسانی که می‌خواهند در آزمون‌‌های سراسری کارشناسی ارشد شرکت کنند، مولفان کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی تصمیم گرفتند بعد از سال‌ها تدریس در کلاس‌های کنکور و دانشگاه دست به تالیف آن بزنند تا هم منبع مناسبی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد که بتوانند امتحانات پایان ترم خود را با موفقیت پشت بگذارند و هم داوطلبان شرکت در آزمون‌های مقاطع کارشناسی ارشد منبعی مناسب و معتبر در دسترس داشته باشند و مشکلاتشان در مطالعه کتاب‌های متعدد و سردرگمی با منبع مختلف، به حداقل برسد.

مطالب آموزشی کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی به همراه آن چه که برای شرکت در آزمون‌های ورودی کارشناسی ارشد نیاز است، نکته‌های کلیدی، تست‌های نمونه تالیفی و تکمیلی برای تمرین در شانزده فصل ارائه شده‌اند علاوه بر این یک فصل به نمونه سوال‌های آزمون‌های ورودی مقطع کارشاسی ارشد دانشگاه دولتی و آزاد اسلامی از سال 83 تا کنون به همراه پاسخ‌های تشریحی اختصاص یافته است.

تالیف و تدوین کلیه مطالب کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی بر اساس معتبرترین، بهترین و جدیدترین منابع علمی موجود در بازار با موضوع فیزیولوژی ورزشی انجام شده است. در انتهای هر فصل منابع مورد استفاده معرفی شده‌اند تا اگر کسی به مطالعه بیشتر در آن زمینه علاقه یا نیاز داشت بتواند به کتاب مربوطه مراجعه کند.

از جمله ویژگی‌های کاربردی این کتاب استفاده از شکل‌ها و نمودارهای متعدد برای انتقال بهتر مفاهیم است به همین دلیل پیشنهاد می‌شود توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید.

کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان و متقاضیان شرکت در آزمون‌های مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی و سایر زیرشاخه‌های آن‌ها مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی می‌خوانیم:

اسیدلاکتیک و لاکتات: قدرت یک اسید با توانایی آن در رها سازی یون هیدروژن (یا پروتون H+) به درون محلول مشخص می‌شود. PHمحلولی که باعث می‌شود نیمی از مولکول‌های اسید، پروتون را از دست بدهند، اصطلاحا PK نام دارد. هرچه اسید قوی تر باشد، PK آن کمتر است. PK اسید لاکتیک تقریبا 3/7است. PH درون سلولی عضله اسکلتی تقریبا 7 است. هنگام فعالیت شدید، PHعضله بین 6/4 تا 6 پایین می‌آید. در نتیجه اسیدلاکتیک عضله در حالت استراحت و فعالیت تقریبا همه پروتون هایش را از دست می‌دهد. اگر اسیدی پروتون هایش را از دست بدهد، حاوی بار منفی می‌شود و گرایش پیدا می‌کند تا به یون حاوی بار مثبت مانند سدیم یا پتاسیم متصل شود. این ترکیب (اسید پروتون از دست داده و یون دارای بار مثبت) را نمک اسید می‌نامند. بنابراین این تر کیب خیلی سریع اتفاق می‌افتد و لاکتات را تشکیل می‌دهد. بنابراین در درون بدن فقط لاکتات وجود دارد نه اسیدلاکتیک. پس هنگام تشکیل لاکتات، یک یون هیدروژن آزاد می‌شود که این یون‌های هیدروژن موجب اسیدی شدن محیط سلولی می‌شوند. از جمله دلایل اسیدوزی، می‌توان از کاهش پتانسیل اکسیداسیون و احیا نام برد. علاوه بر این‌ها، تجزیه ATP به ADP نیز یک پروتون (H+) آزاد می‌کند که به اسیدوزی کمک می‌کند.

سنجش لاکتات خون یا عضله شاخص غیر مستقیم اما مفیدی از اسیدوز است. مشکل افزایش تولید لاکتات، خود لاکتات نیست، بلکه اسیدوز وابسته به آن است. طیف سنجی فسفری، PHعضله را حتی تا کمتر از 6/1 نیز سنجیده است. در مقایسه با استراحت، افزایش 8برابری یون هیدروژن عضله را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تغذیه (1) - منابع غذایی
فصل دوم: دستگاه‌های انرژی
فصل سوم: بازگشت به حالت اولیه
فصل چهارم: دستگاه عصبی
فصل پنجم: دستگاه عضلانی
فصل ششم: سازگاری عصبی- عضلانی
فصل هفتم: خستگی
فصل هشتم: اندازهگیری انرژی
فصل نهم: عملکرد ریوی در ورزش
فصل دهم: VO2 Max
فصل یازدهم: عملکرد قلبی عروقی در ورزش
فصل دوازدهم: سیگنالینگ سلولی و هورمون‌ها
فصل سیزدهم: تنظیم دما و فعالیت بدنی
فصل چهاردهم: فعالیت ورزشی در ارتفاع
فصل پانزدهم: تغذیه (2) - تغذیه ورزشی
فصل شانزدهم: بیش تمرینی، بی تمرینی و بازتمرینی
فصل هفدهم: آزمون‌های کارشناسی ارشد
پیوست‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات486
زبانفارسی
شابک978-600-355-025-4
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
249500 ت - 26.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

MEHRDAD .N
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
داداش روراست باش با این قیمتی که تو گذاشتی خودت حاضر بودی یه نسخه بخری!؟
علی یزدان پناه
۱۴۰۰/۳/۲۰
کتاب عالی و تخصصی مچکرم.
حامد جولازاده
۱۴۰۰/۳/۱۵
بسیار عالى و زیبا بود این کتاب
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.