معرفی و دانلود کتاب قاتلان ماه گل: پشت پرده کشتار سرخپوستان و پیدایش اف بی آی

عکس جلد کتاب قاتلان ماه گل: پشت پرده کشتار سرخپوستان و پیدایش اف بی آی
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قاتلان ماه گل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قاتلان ماه گل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قاتلان ماه گل: پشت پرده کشتار سرخپوستان و پیدایش اف بی آی

کتاب قاتلان ماه گل سومین کتاب غیرداستانی روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آمریکایی، دیوید گرن است. مجله‌ی تایم این اثر را جزو ده کتاب برتر غیرداستانی خود قرار داده و این کتاب توانسته افتخارات متعددی از جمله جایزه‌ی آنتونی و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کند. داستانی واقعی درباره‌ی کشف نفت در منطقه‌ی اوکلاهما که ثروتی فراوان برای سرخپوستان رقم زد اما طولی نکشید که نحسی آن خود را نشان داد. روایتی مستند از حل پرونده‌های جنایی و شکل‌گیری اف بی آی.

درباره کتاب قاتلان ماه گل:

سال 1920 است. سرخپوستان منطقه‌ی اوسیج در ایالت اوکلاهما از ثروتمندترین مردمان جهان به شمار می‌روند. کشف نفت در اعماق قرارگاه برای آنان ثروتی بی‌شمار و رشک‌برانگیز پدیدآورده است. اما این شرایط مدت زیادی به طول نمی‌انجامد و همه‌چیز تغییر خواهد کرد...

سرخپوستان، یکی پس از دیگری، کشته شدند. این ماجرا ابتدا با زن جوانی شروع شد که شاهد به قتل رسیدن خانواده‌‌ی خود بود: خواهر بزرگ‌ترش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مادرش مسموم شد و این تازه آغاز کار بود. سرخپوستان منطقه‌ی اوسیج هر کدام تحت شرایط رازآمیزی به قتل رسیدند.

با افزایش تعداد کشته‌شدگان، FBI تازه‌تأسیس پرونده را بر عهده گرفت. ماموری جوان یک تیم مخفی، شامل یک مامور بومی که در منطقه نفوذ کرده بود، گرد هم آورد و آنان به همراه یکدیگر شروع به افشای یکی از وحشتناک‌ترین توطئه‌های تاریخ آمریکا کردند.

یک راز پیچیده و شگفت‌انگیز از قتلی واقعی... کتاب قاتلان ماه گل (Killers of the Flower Moon) روایتی‌ست در مورد یکی از وحشتناک‌ترین جنایات تاریخ آمریکا! طرفداران داستان‌های جنایی دیگر بیش از این چه چیزی می‌توانند طلب کنند؟ دیوید گرن (David Grann) این اثر را در سال 2017 منتشر کرده و از آن زمان مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

فیلمنامه اقتباس شده بر اساس کتاب قاتلان ماه گل:

فیلمی با اقتباس از این کتاب و با عنوان انگلیسی «Killers of the Flower Moon» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو در حال ساخت است.

جوایز و افتخارات کتاب قاتلان ماه گل:

- جزو فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز
- در فهرست ده کتاب برتر غیرداستانی مجله‌ی تایم
- برنده‌ی جایزه‌ی آنتونی
- برنده‌ی جایزه‌ی ادگار
- برنده‌ی جایزه‌ی Spur
- فهرست نهایی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا
- نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی کتابخانه‌ی عمومی بروکلین
- نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز
- نامزد دریافت مدال اندرو کارنگی

نکوداشت‌های کتاب قاتلان ماه گل:

- یک اثر غیرداستانی روایی تحسین‌شده (Barnes & Noble)
- اثری استادانه در ژورنالیسم ادبی. (Boston Globe)
- اثری با تحقیقات کارآگاه‌گونه و شور روایی شگفت‌انگیز. (Financial Times)

کتاب قاتلان ماه گل مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه‌ی تاریخ جهان علاقه دارید، کتاب قاتلان ماه گل به شما پیشنهاد می‌شود.

با دیوید گرن بیشتر آشنا شویم:

اغلب کتاب‌های او در رده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار می‌گیرند. از دیگر آثار دیوید گرن می‌توان به شهر گمشده‌ی Z اشاره کرد که به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست انتخاب شده است. از آثار او اقتباس‌های سینمایی گوناگونی صورت می‌گیرد. از جمله این‌ اقتباس‌ها می‌توان به کتاب مرد پیر و تفنگ اشاره کرد.

در بخشی از کتاب قاتلان ماه گل می‌خوانیم:

تاریخ قاضی بی‌رحمی است. خطاهای فاجعه‌بار و لغزش‌های احمقانه‌مان را عیان می‌کند، محرمانه‌ترین اسرارمان را فاش می‌کند و مثل کارآگاهی که از آغاز، پایان داستان جنایی را می‌داند، از قدرت پس‌نگری بهره می‌برد. حین بررسی اسناد تاریخی، چیزهایی دستگیرم می‌شد که مالی درمورد شوهرش نمی‌دانست (یکی از اسیج‌ها به من گفته بود: «کی باورش می‌شد یکی بخواد به‌خاطر پول طرف باهاش ازدواج کنه و خانواده‌ش رو بکشه؟») وایت را می‌دیدم که متوجه اعتراف ساختگی لاسن یا انگیزه‌های شیطانی هوور نمی‌شد. وقتی در پرونده‌های قتل اسیجدر کلاف سردرگم کالبدشکافی‌ها، شهادت شاهدان و گواهی‌های انحصار وراثتکندوکاو می‌کردم، رفته‌رفته متوجه بعضی از کم‌وکاستی‌های تحقیقات اف‌بی‌آی می‌شدم.

مراجع قانونی اصرار داشتند با محکومیت هیل و همدستانش به حبس ابد، مجرمان را به سزای اعمالشان رسانده‌اند و بعد از آغاز به کار وایت در لیونورث، پرونده بسته شد و با دستاوردی چشمگیر هم بسته شد، ولی اف‌بی‌آی هنوز ارتباط هیل را با همۀ بیست ‌و چهار قتل پیدا نکرده بود: اینکه هیل واقعاً مسئول تک‌تک این قتل‌ها بود یا نه؟ یا مثلاً چه‌کسی مک‌براید، تاجر نفت را در واشینگتن دی‌سی ربوده یا و. و. وان را از قطار در حال حرکت پرت کرده بود؟

هیل برای کشتارهایش به دیگران متکی بود ولی هیچ مدرکی در دست نبود که نشان دهد دارودستۀ همیشگی هیلازجمله برایان برکهارت، آسا کربی، جان رمزی و کلسی موریسنمک‌براید را تا پایتخت مملکت تعقیب کرده یا در قطار، همراه وان بودند. ظاهراً هرکسی این افراد را کشته بود، از مجازات قسر دررفته بود.

هیچ مدرک جدیدی درمورد مک‌براید گیر نیاوردم ولی یک روز که در اکلاهماسیتی مشغول تحقیق بودم، با مارتا وان، یکی از نوه‌های و. و. وان، تماس گرفتم که مددکار اجتماعی بود و در سالیسا، واقع در دویست ‌و ‌شصت‌کیلومتری اکلاهماسیتی زندگی می‌کرد. مارتا مشتاق صحبت دربارۀ پدربزرگش بود و پیشنهاد کرد با ماشین خودش به دیدنم بیاید. گفت: «توی هتل اسکروین می‌بینمت، این‌جوری یه چشمه از تجملاتی رو که نفت به اکلاهما آورد می‌بینی.»

فهرست مطالب کتاب

واقعه‌نگاری اول: زن نشان‌شده
1: ناپدیدشدگان
2: کار خدا یا بشر؟
3: پادشاه اسیج هیلز
4: قرارگاه زیرزمینی
5: مریدان شیطان
6: نارون میلیون‌دلاری
7: این نفرین شوم
واقعه‌نگاری دوم: مرد استنادگر
8: وزارت سهل‌الوصول
9: مأمورمخفی‌های گاوچران
10: حذف محالات
11: نفر سوم
12: تالار آینه
13: فرزند مأمور اعدام
14: حرف‌های دم مرگ
15: چهرۀ پنهان
16: مصلحت اداره
17: هفت‌تیرکش قهار، قفل‌شکن و آتش‌کار
18: شرایط بازی
19: فرزند ناخلف
20: خدا به دادتان برسد!
21: گرم‌خانه
واقعه‌نگاری سوم: خبرنگار
22: سرزمین‌ ارواح
23: پرونده‌ای نامختوم
24: برزخ
25: دست‌نوشتۀ گم‌شده
26: خون مظلوم روی زمین نمی‌ماند
دربارۀ نویسنده
پی‌نوشت
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قاتلان ماه گل: پشت پرده کشتار سرخپوستان و پیدایش اف بی آی
نویسنده
مترجمندا بهرامی نژاد
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات332
زبانفارسی
شابک978-622-7585-58-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قاتلان ماه گل

محمد فیروزآبادی
۱۴۰۲/۹/۲۴
من قبلا پادکست مفصلی در مورد دوران وحشت در اوکلاهاما را گوش کرده بودم که خیلی جالب بود. اما این کتاب عالی بود. امیدوارم نسخه سینمایی این داستان واقعی و غم انگیز هم به همین خوبی باشه.
hamidreza hashemi
۱۴۰۲/۱۲/۹
بسیار کتاب پر مفهوم و بالا برنده اطلاعاتی درباره چگونگی به وجود آمدن ثروت و قدرت از طریق عده‌ای سرخ پوست و بی سواد
علی ابراهیمی طاری
۱۴۰۲/۱۰/۲
از خوندنش پشیمون نمیشید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قاتلان ماه گل

برای دریافت کتاب قاتلان ماه گل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.