معرفی و دانلود کتاب قدرت ما: به کارگیری هویت جمعی برای ترویج همکاری و همبستگی اجتماعی

عکس جلد کتاب قدرت ما: به کارگیری هویت جمعی برای ترویج همکاری و همبستگی اجتماعی
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت ما: به کارگیری هویت جمعی برای ترویج همکاری و همبستگی اجتماعی

جی ون بیول و دامینیک پکر در کتاب قدرت ما، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی را به هم گره زده‌اند و اطلاعاتی نوین را در چارچوب علم روان‌شناسی اجتماعی مطرح کرده‌اند. هویت اجتماعی، هویت مشترک، نحوه‌ی تأثیرگذاری جمع بر فرد و فرد بر جمع، همین‌طور ارتباط همکاری با احساس هویت مشترک، از اصلی‌ترین مباحث این کتاب تحسین‌شده به شمار می‌آیند.

درباره‌ی کتاب قدرت ما

احتمالاً اگر از شما بخواهیم هویت خودتان را برای دیگران مشخص کنید، ابتدا نام و نام خانوادگی و سپس محل زندگی و شغل خود را به زبان بیاورید. البته که این‌ها بخشی از هویت شما هستند، اما کلمه‌ی هویت و گستره‌ی معنایی آن، چیزی فراتر از این حرفاست. به اعتقاد جی ون بیول (Jay J. Van Bavel) و دامینیک پکر (Dominic J. Packer) در کتاب قدرت ما (The Power of Us)، هویت مفهوم سیال و متغیری است که با حضور فرد در گروه و اجتماعات گوناگون، صورت‌های متفاوتی به خود می‌گیرد. به اعتقاد این پژوهشگران، هویت مفهومی است که با حضور در جامعه معنا می‌یابد.‌ عضویت در گروه‌های مختلف، به افراد هویت می‌بخشد و همین احساس بر باورهای ایشان و حتی تصمیم‌گیری‌هایشان تأثیرات عمیقی می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب قدرت ما

موضوع دیگری که ممکن است در این رابطه مطرح شود به ماهیت هویت اجتماعی برمی‌گردد. هویت اجتماعی به چه پدیده‌ای اطلاق می‌شود؟ چگونه به وجود می‌آید؟ چطور دستخوش تحول می‌شود؟ بخشی از کتاب پیش‌رو برای پاسخگویی به چنین سؤالاتی نگاشته شده. مباحثی که نویسندگان در این اثر با شما در میان می‌گذارند در مرز میان دو علم روان‌شناسی و جامعه‌شناسی قرار می‌گیرند. از یک طرف، موضوعات مورد‌بحث تنها در جامعه و اجتماع امکان حضور دارند و از سوی دیگر، به دلیل ارتباط خود با ذهن و روان آدمی، با دانش روان‌شناسی پیوند می‌خورند. به همین خاطر هم دوستداران مباحث جامعه‌شناختی و هم علاقه‌مندان کتب روان‌شناسی از مطالعه‌ی اثر حاضر بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

تابه‌حال مفهوم هویت مشترک به گوشتان خورده؟ با مصادیق یا نحوه‌ی پیدایش آن آشنایی دارید؟ یکی از موضوعات محوری کتاب قدرت ما همین موضوع است که جی ون بیول و دامینیک پکر آن را به‌طور مفصل بررسی کرده‌اند. هنگامی که شما به عضویت در یک گروه درمی‌آیید، با اعضای دیگر همان گروه، یک هویت مشترک خواهید داشت. مادامی که شما به عضویت خود در آن گروه ادامه می‌دهید، از همان هویت مشترک نیز برخوردار خواهید بود. وجود هویت مشترک میان اعضای یک گروه به تقویت همکاری میان آن‌ها کمک می‌کند و ترویج هماهنگی اجتماعی را به دنبال می‌آورد. اگر بخواهیم برای توصیف سازوکار هویت مشترک از زبانی استعاری کمک بگیریم، باید بگوییم عضویت در گروه‌ها، نوعی احساس «ما شدن» را در میان اعضا به وجود می‌آورد. همین احساس به نوعی تعلق خاطر نسبت به عملکردها و دستاوردهای گروه منجر می‌شود. «ما» قدرتی دارد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان اثرات دستاوردهای قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد. نویسندگان کتاب ضمن آشکار کردن قدرت این مفهوم، نحوه‌ی به‌کارگیری آن را نیز برایتان تشریح می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب قدرت ما

از سخنان ارسطو و فلاسفه‌ی دوران باستان این‌طور برمی‌آید که «خویشتن» مفهومی ثابت است و با تغییر محیط پیرامونی، دچار تحول نمی‌شود. برعکس، جی ون بیول و دامینیک پکر، به‌عنوان روان‌شناسانی که سال‌ها به مطالعات جامعه‌شناختی مشغول بوده‌اند، اعتقاد دارند «خویشتن» می‌تواند با تحولاتی که در اجتماع شکل می‌گیرد، صورت‌های متنوعی به خود بگیرد و چه‌بسا هویت‌های گوناگونی را از آن خود کند. نویسندگان علاوه‌ بر آن‌که چگونگی اثرگذاری جمع بر فرد را مشخص می‌کنند، نشان می‌دهند که هویت فرد نیز می‌تواند بر گروه مؤثر باشد. راه‌کارهایی برای رهبری موفق، جلوگیری از گروه‌زدگی و مقابله با تبعیض، موضوعات دیگری هستند که مؤلفان در کتاب قدرت ما بدان‌ها پرداخته‌اند.

صدرا صمدی دزفولی برگردان این اثر را به عهده داشته و انتشارات مون نیز آن را به مرحله‌ی چاپ و نشر رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت ما

  • یک کتاب واقعاً مهم. (رابرت سیالدینی، نویسنده)
  • کتاب قدرت ما درک عمیقی در رابطه با طبیعت اجتماعی انسان‌ها به شما می‌‌بخشد. (آنی دوک، نویسنده)
  • کسانی که کتاب حاضر را مطالعه می‌کنند، با روان‌شناسی هویت به‌طور عمیق آشنا خواهند شد. (جاناتان هایت)
  • سفری شگفت‌انگیز در مسیر شناسایی هویت. یک راهنمای علمی و سرگرم‌کننده! (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی پرفروش)
  • کتاب قدرت ما، اثری است درخشان و سرگرم‌کننده که خواندن آن ضرورت دارد. کتابی که درک شما را از مقوله‌ی قدرت، به چالش می‌کشد. (آریانا هافینگتون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Thrive Global)

کتاب قدرت ما برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به مطالعه در زمینه‌ی روان‌شناسی اجتماعی علاقه دارید، خواندن کتاب قدرت ما را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قدرت ما: به کارگیری هویت جمعی برای ترویج همکاری و همبستگی اجتماعی می‌خوانیم

برای بررسی آثار عمیق‌تر هویت، به همراه همکارمان جرالدین کاپین، سلسله‌پژوهش‌هایی در دانشگاه ژنو سوئیس انجام دادیم. در این تحقیقات می‌خواستیم با استفاده از یکی از لذات گناه‌آلود زندگی، یعنی شکلات، تأثیر هویت بر حس بویایی افراد را بررسی کنیم (دامینیک طرفدار شکلات تلخ است و جِی طرفدار شکلات‌های شیری). سوئیس به‌خاطر بانک‌هایش، کوه‌های آلپ، چاقوهای چندکاره و تولید بهترین شکلات‌های دنیا مشهور است. برای ایجاد محرک‌های این آزمایش، از شیمی‌دانان خواستیم ماژیک‌هایی معطر تولید کنند که بوی شکلات‌های سوئیسی دارند (مانند ماژیک‌های مخصوص کودکان که عطر میوه دارند).

دانشجویایی سوئیسی و غیرسوئیسی برای شرکت در این آزمایش به آزمایشگاه دانشگاه ژنو آمدند. در اینجا هم مانند پژوهش‌هایمان دربارۀ غذاهای جنوبی و شیرۀ اَفرا، به‌صورت تصادفی، تعدادی از شرکت‌کنندگان را انتخاب و هویت سوئیسی‌شان را یادآوری کردیم. اما در سایر دانشجویان هویت فردی‌شان فعال شد. بعد از همگی خواستیم که بیست بار ماژیک‌های شکلاتی را بو کنند و هر بار شدت حس بویایی‌شان را ثبت کردیم. با این کار می‌توانستیم تأثیر تدریجی هویت را بر حس بویایی بسنجیم. برای ایجاد شرایط کنترل، از ماژیک‌هایی استفاده کردیم که بوی ذرت بودادۀ کره‌ای می‌دادند. هر دو رایحه به‌راحتی قابل تشخیص بودند. و همان‌طور که بوی ذرت بوداده ما را به یاد سینما می‌اندازد، فرض کردیم که رایحۀ شکلات هم پیوند محکمی با هویت سوئیسی دارد. انتظار داشتیم که برای شرکت‌کنندگان سوئیسی فقط بوی شکلات جالب توجه باشد، به‌خصوص وقتی که دنیا را از دریچۀ هویت سوئیسی‌شان ببینند. در آزمایش‌هایی مثل این، معمولاً همۀ افراد ابتدا بوها را با شدت بالایی حس می‌کنند، اما طی فرایند خوگیری، به‌مرور شدت بو کم و کمتر می‌شود. احتمالاً شما هم این تجربه را داشته‌اید که وقتی به نانوایی می‌روید، بوی نان تازه تا مغز استخوانتان رسوخ می‌کند یا اینکه وارد آسانسور می‌شوید و بوی عطر کسی در فضا پیچیده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. قدرت ما
فصل دوم. از دریچۀ هویت
فصل سوم. اشتراک واقعیت
فصل چهارم. رهایی از اتاق‌های پژواک
فصل پنجم. ارزش هویت
فصل ششم. غلبه بر سوگیری
فصل هفتم. یافتن همبستگی
فصل هشتم. تشویق به مخالفت
فصل نهم. رهبری مؤثر
فصل دهم. آیندۀ هویت
سپاسگزاری
دربارۀ نویسندگان
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت ما: به کارگیری هویت جمعی برای ترویج همکاری و همبستگی اجتماعی
نویسنده،
مترجمصدرا صمدی دزفولی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5914-26-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت ما

برای دریافت کتاب قدرت ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.