معرفی و دانلود کتاب قزاق‌ها

عکس جلد کتاب قزاق‌ها
قیمت:
۴۸۵۰۰ 24250 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قزاق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قزاق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قزاق‌ها

کتاب قزاق‌ها نوشته‌ی نویسنده‌ی بلند‌آوازه‌ی ادبیات روس، لئو تولستوی، همانند بسیاری از آثار نویسنده، داستانی‌ست وام‌گرفته از سرگذشت خود او. النین، شخصیت اول داستان، به دنبال کشف مسیر زندگی، راهی یک سفر نظامی به قفقاز شده است. این سفر زندگی النین را با تحولات زیادی همراه می‌کند. در ادامه، النین بین دوراهیِ ماندن در زندگی جدید یا بازگشت به گذشته، سرگردان است؛ و این در حالی‌ست که به تازگی طعم عشق به زنی را چشیده...

دربار‌ه‌ی کتاب قزاق‌ها

لئو تولستوی (Lev Tolstoy) در رمان معروف خود قزاق‌ها (The Cossacks) زندگی پسری را روایت می‌کند، که بی‌شباهت به سرگذشت خود او نیست.

النین، جوان اشراف‌زاده‌ی روسی، از زندگی پرملال و بی‌معنای خود خسته شده؛ او دیگر نمی‌خواهد در مسکو و درمیان تفریحات و ثروت‌ بادآورده سر کند. النین فکر می‌کند با سفری نظامی به مرز‌های دور کشور، در منطقه‌ی قفقاز، می‌تواند به مرارت‌های زندگی‌اش پایان دهد؛ پس راهی مهم‌ترین سفر زندگی خود می‌شود. مردمان اصیل قفقاز و روحیه‌ی سرزندگی آن‌ها، جوان قصه را بیش از چیزی که فکر می‌کرد شیفته‌ی خود می‌کند. او از زندگی در میان طبیعت بکر و سادگی و زیبایی جهان اطراف خود راضی‌ست. اتفاقات خوش زمانی به اوج می رسند که با یروشکای پیر آشنا می‌شود. عمو یروشکا از آخرین بازماند‌ه‌های نسل قدیم و اصیل قفقازی‌ست. او اکنون به شخصیت آرمانی و معلم النین تبدیل شده. در این میان شخصیت خاکستری داستان یعنی ستوان، با ریاکاری و دلبستگی خود به مادیات، خیالِ رنجور النین را بیش از پیش آشفته می‌کند. اما سخت‌تر از همه، این است که ستوان، پدر دلداده‌ و محبوب او، یعنی ماری‌ست. حال این النین است که باید از میان سختی‌های زندگی پیشِ‌رو و رقابت عشقی که به تازگی سر راهش قرار گرفته گذر کند. آیا او به این زندگی و مردمان جدید خو می‌کند؟ یا به زندگی قبلی و ملالت‌بار پیشینش برمی‌گردد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، با داستان زیبای قزاق‌ها همراه باشید.

این کتاب برای اولین بار در سال 1863 در ‌مجله‌ی ادبی The Russian Messenger منتشر شد. نسخه‌ی فارسی این کتاب، به همت نشر چشمه و با ترجمه‌ی عباس علی عزتی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب قزاق‌ها

در سال 1928 فیلمی صامت با اقتباس کتاب قزاق‌ها و با همین نام، به کارگردانی جرج هیل (George Hill) و کلارنس براون (Clarence Brown) تولید شد.

نکوداشت‌های کتاب قزاق‌ها

  • این کتاب کمکی‌ست برای آشنایی با تاریخ و موقعیت قزاق‌های روسیه. نویسنده این موضوع را با استفاده از طیف وسیعی از اطلاعات و منابع درجه اول در اختیار مخاطب می‌گذارد. (Sarah Badcock استاد تاریخ معاصر)
  • تولستوی در تجربیات خود، تولد و مرگ عشق، گذرا بودن زندگی، عشق به شرافت و درد جنگ را به تصویر می‌کشد؛ همه این‌ها در میان مناظر بکر و باشکوه کوه‌های قفقاز به تصویر کشیده شده و با جزئیات بسیار عالی توصیف شده‌اند. (penguin)

کتاب قزاق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قزاق‌ها به تمام شیفتگان جهان ادبیات، به‌ویژه ادبیات داستانی و روایت‌های کلاسیک و عاشقانه و داستان‌های روسی پیشنهاد می‌شود.همچنین این کتاب بستری مناسب برای آشنایی با دیدگاه‌های نویسنده به عشق و زندگی است.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم

لئو تولستوی (متولد 1828) که با نام لف تالستوی نیز شناخته می‌شود، از نویسند‌گان شهیر ادبیات روس و همچنین از فعالان اجتماعی و متفکران عصر خود است. تولستوی درکنار آثار ادبی فاخر، بیش از هرچیز بابت فعالیت‌های گسترده‌ی آموزشی و همچنین بابت انقلاب فکری‌ در میانه‌ی زندگی‌اش شناخته می‌شود. در طی این رستاخیز فکری و پس از گذراندن دوره‌ی رخوت، تالستوی به کلی از مظاهر دنیوی دست شست، الکل و دخانیات را کنار گذاشت و بیش از پیش به فعالیت‌های مدنی روی آورد. او در طول زندگی با وجود حجم طرفداران بسیار و نامزدی در جشنواره‌هایی همجون نوبل ادبیات، منتقدین و مخالفین بسیاری به‌ویژه از سوی کلیسای ارتدکس داشت. تولستوی در سال 1910 و پس از کهولت و و ناخوشی، به جهان دیگر رفت.

از دیگر آثار شناخته شده‌ی نویسنده‌ی فقید روسی، می‌توان به شاهکار «جنگ و صلح»، «آناکارنینا» و «رستاخیز» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب قزاق‌ها می‌خوانیم

چنین کاری با دختر وحشتناک بود، جنایت بود. از آن بدتر این بود که به یک بانو، به زن دمیتری آندره‌ایچ النین تبدیلش کنی، مثل زن‌ قزاقی که با افسر ما ازدواج کرده است. اگر خودم می‌توانستم قزاق شوم و با لوکاشکا گله بدزدم، چیخیر بخورم، ترانه بخوانم، مردم را بکشم و شبانه مست و لایعقل پشت پنجره‌اش بروم، بی‌آن‌که فکر کنم کی هستم و چرا این کار را می‌کنم، قضیه فرق می‌کرد. آن وقت می‌توانستیم یکدیگر را بفهمیم، من هم می‌توانستم احساس خوشبختی کنم. من سعی کردم این زندگی را ترک کنم و شدیداً احساس ضعف و شکست کردم. نتوانستم خودم و گذشته‌ی پیچیده، ناهماهنگ و زشتم را فراموش کنم. هیچ امیدی به آینده‌ام ندارم. هر روز این کوه‌های پُربرف و این زن خوشبخت و باوقار را در مقابل خود می‌بینم، و احساس می‌کنم این زن که یگانه امکان خوشبختی در این جهان است، به من تعلق ندارد.

وحشتناک‌ترین و شیرین‌ترین چیز، در شرایطی که من هستم، این است که احساس می‌کنم او را می‌فهمم، اما او هرگز مرا درک نمی‌کند. درکم نمی‌کند نه برای این‌که از من پایین‌تر است، برعکس، او نمی‌خواهد مرا درک کند. او خوشبخت است، مثل طبیعت، منظم و آرام است و سرش توی کار خودش است. اما من موجودی فاسد و ضعیفم که می‌خواهم او احساس و رنج مرا درک کند. شب‌ها نمی‌خوابیدم، بدون هیچ هدفی پشت پنجره‌ی اتاقش می‌ایستادم و حساب بلایی را که به سرم می‌آمد نمی‌کردم. هجدهم همین ماه گروهان‌مان به مأموریت رفت. سه روز را بیرون از دهکده گذراندم. دلم گرفته بود و به همه‌چیز بی‌تفاوت بودم. خواندن ترانه، بازی ورق، نوش‌خواری، و حرف زدن از ترفیع بیشتر از همیشه برایم نفرت‌آور بودند. امروز به خانه برگشتم و ماریانا، خانه‌ام، عمویروشکا، و کوه‌های پر از برف را از ایوان دیدم، و این احساس خوشحالی تازه و نیرومند برایم کافی بود تا همه‌چیز را بفهمم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قزاق‌ها
نویسنده
مترجمعباس علی عزتی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-229-314-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۵۰۰ 24250 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قزاق‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قزاق‌ها

برای دریافت کتاب قزاق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.