معرفی و دانلود کتاب قصه‌هایی از موسیقی

عکس جلد کتاب قصه‌هایی از موسیقی
قیمت:
۴۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌هایی از موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌هایی از موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌هایی از موسیقی

کتاب قصه‌هایی از موسیقی مجموعه‌ای گردآوری‌شده از پانزده افسانه‌ی مختلف درباره‌ی موسیقی است. این کتاب که به قلم جمعی از نویسندگان نگاشته شده، شامل داستان‌هایی زیبا، خیال‌انگیز و تاثیرگذار برای نوجوانان درباره‌ی هنر موسیقی و اثر آن بر نوازنده و شنونده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌هایی از موسیقی

موسیقی از آن قبیل هنرهایی‌ است که رابطه‌ی تنگاتنگی با روح انسان دارد. شاید به همین علت است که انسان از دیرباز از موسیقی هم‌سو و همگام با احساساتش و در مراسم‌های مختلف خود بهره برده است. موسیقی که به عنوان یک زبان جهانی شناخته می‌شود، در اقصی نقاط جهان به وقت عزاداری و یا شادی و پایکوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اثرات مثبت موسیقی بر روح بی‌شمار است. طبق تحقیقات روانشناختی اخیر ثابت شده که موسیقی نه تنها بر روان تاثیر مثبت دارد بلکه می‌تواند سبب بهبود خواب و کاهش دردهای جسمانی نیز بگردد. موسیقی قدرت ارتباط میان روح‌ها را بدون نیاز به کلمات فراهم می‌کند و زمینه‌ساز بروز احساسات و عواطفی مشترک در افراد می‌شود.

کتاب قصه‌هایی از موسیقی که به قلم جمعی از نویسندگان به رشته‌ی تحریر درآمده، درباره‌ی همین تاثیر شگرف و باورنکردنی موسیقی بر افراد است. این کتاب متشکل از پانزده داستان و افسانه‌ی مختلف است که هر کدام با روایت ملموسش بخشی از قلب خواننده را در چنگ خود می‌گیرد، داستان‌هایی از زبان حیوانات، روایاتی از جنگ و سرگذشت افرادی که روحشان به شکل عجیبی با موسیقی پیوند داشته است.

کتاب قصه‌هایی از موسیقی با داستان‌های سرگرم‌کننده و جذاب خود نه تنها می‌تواند کودکان و نوجوانان را که مخاطب اصلی این کتاب هستند به موسیقی علاقه‌مند کند، بلکه سبب آشنایی آن‌ها با فرهنگ‌ها و افسانه‌های ملل مختلف نیز می‌شود. نویسندگان داستان‌های این کتاب کوشیده‌اند تا در خلال داستان‌ها از تاثیر موسیقی بر قدرت تاب‌آوری انسان و روح رنج‌دیده‌ی او سخن بگویند و نشان‌دهند نه تنها موسیقی قلب انسان‌ها را به تسخیر درمی‌آورد بلکه تاثیری باورنکردنی نیز بر حیوانات و حتی اشیا دارد.

از عناوین داستان‌های کتاب قصه‌هایی از موسیقی می‌توان به «جیرجیرک نوازنده از آرلین واسیلف»، «جنگ ناقوس‌ها از جانی روداری»، «مغازه‌ی لوازم موسیقی از لوتیسا لگوت»، «کنسرت شبانه‌ی بلبل و... از الکساندر کوما و ساکورنگه»، «پانکای آهنگدان از هنریک شینکه‌ویچ» و... اشاره کرد.

این کتاب به همت صوفیا محمودی به فارسی بازگردانده شده و توسط نشر کتاب چ به چاپ رسیده است.

کتاب قصه‌هایی از موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 6 تا 12 سالِ علاقه‌مند به قصه و موسیقی مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌هایی از موسیقی می‌خوانیم

آکانیدی از جای برخاست، دست در کیسه‌اش کرد و به هر یک مشتی مروارید و دانه‌های نگین هدیه کرد. آکانیدی هر قدر از کیسه‌اش برمی‌داشت و می‌بخشید، چیزی از آن کم نمی‌شد. آن‌گاه آکانیدی به زن‌ها آموخت چگونه لباس‌هاشان را بیارایند. زن‌ها مشغول شدند. وقتی کارشان تمام شد، نزد او آمدند تا نقش‌هاشان را به او نشان بدهند. همین که آکانیدی دست به سوی نقش‌و‌نگار آنان می‌برد، نقش‌ها زیباتر و حیرت‌انگیزتر می‌شدند. آکانیدی روی آن‌ها را می‌بوسید و گونه به گونه‌هاشان می‌مالید. و می‌گفت: «بار دیگر سعی کنید خودتان بهتر انجام بدهید!»

زن‌ها لباس‌های آراسته‌شان را بر تن کرده و به سوی برکه دویدند تا خود را تماشا کنند و زیبایی‌شان را ببینند. بعد لباس‌هایی برای نامزدها و شوهران‌شان دوختند و آراستند.

آکانیدی به آبادی‌های دیگر نیز رفت. خانه به خانه در زد. گاه از نیزاری شاخه‌ای کند و با آن نی‌لبک درست کرده، نی‌لبک را بر لب گذاشت و با آن آوای مرغان و پرندگان را نواخت. گاه آواز خواند، گاه حکایتی روایت کرده و گاه شادمانه و چرخ‌زنان به جست‌وخیز درآمد. هر جا که رسید دست در کیسه‌اش کرد و مشتی دانه‌های رنگین و مروارید به مردم هدیه کرد. به آنان آموخت چگونه نقش‌و‌نگارهای دل‌انگیز بیافرینند. مردمان دل‌شاد شدند و زندگی برایشان شیرین‌تر شد. لباس‌هایی پاکیزه، زیبا و آراسته به تن کردند؛ به هر کاری که مشغول بودند، زیر لب شعر و ترانه‌ای که آکانیدی به آنان آموخته بود می‌خواندند: درحالی‌که تور می‌بافتند، سوار بر زورق بودند و یا به شکار گوزن می‌رفتند. ترانه‌هایی درباره‌ی‌ خورشید و دریا، کوه‌های یخی با نهنگ‌های پُربرکت و شکارهای سعادت‌بخش. و وقتی شب فرامی‌رسید، همه در مرغزار میانه‌ی جنگل جمع می‌آمدند، با یکدیگر هم‌آواز می‌شدند و پای‌کوبی می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

جیرجیرک نوازنده/آرلین واسیلف
جنگ ناقوس‌ها/جانی روداری
مغازه ی لوازم موسیقی/لوتیسنا لگوت
کنسرت شبانه‌ی بلبل و... /الکسساندرکوما و ساکورونگه
یانکای آهنگ دان/هنریک شینکه‌ویچ
داستان طبل بزرگ/سوفیا ماگیلفسکایا
ماریمبا/بلانکا لیدیاترخو
شادمانی از کجا پدید آمد/افسانه‌ی سامی
چنگارنواز/افسانه‌ی گرجی
استادعلی/افسانه‌ی قزاقی
ریستو/افسانه‌ی آلتایی
آنس چوپان/افسانه‌ی لاتیشی
نی لبک چوپان/افسانه‌ی روسی
دو برادر/افسانه‌ی بلاروسی
آتش فروزان/افسانه‌ای از روسیه‌ی سفید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌هایی از موسیقی
نویسنده
مترجمصوفیا محمودی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-6839-92-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌هایی از موسیقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌هایی از موسیقی

برای دریافت کتاب قصه‌هایی از موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.