معرفی و دانلود کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی

عکس جلد کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی

گریگور آستیر در کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی ماجرای سگی را به تصویر می‌کشد که نامش هاپو است و حسابی مهربان و باوفاست. کتاب حاضر چندین داستان کوتاه از ماجراهایی را در بر می‌گیرد که هاپو رقم زده است. گفتنی‌ست کتاب نامبرده نخستین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام (ماجراهای هاپو) است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی

خانم‌ها، آقایان، با هاپو آشنا شوید: او سگی به‌ شدت مهربان، باوفا و البته کمی هم ناقلا و آتش‌پاره است. خان دایی، صاحب هاپو است و به همراه خاله‌خانم، همسرش و دودو، پسرش، روزگار خوشی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند. البته باید اشاره کنیم که آرامش حاکم بر خانواده را پهلوان‌گربه -دوست، دشمن و رقیب خرابکار هاپو- گاه و بی‌گاه به هم می‌زند. در این میان، شخصیت‌های دیگری هم حضور دارند؛ مثلاً سگ‌های محل و بچه‌های همسایه که جملگی در کنار هم، ماجراهای سرگرم‌کننده و خنده‌داری را رقم می‌زنند.

اثری که اکنون پیش روی شماست، با نام کتاب جارو چرخی، نخستین مجلد از سری کتاب ماجراهای هاپو است. این کتاب مجموعه‌ای از روایت‌های کوتاه از زندگی هاپو و اتفاقاتی است که برای او رخ می‌دهد. اولین داستان کتاب نامبرده که «آهای! صبر کن ببینم» نام دارد، از آنجایی آغاز می‌شود که خاله‌خانم، که در میان سایر اعضای خانواده با هاپو رابطه‌ی نزدیک‌تری دارد، از او می‌خواهد که اجازه ندهد هیچ‌کس طرف رخت‌های تمیز بیاید. راستش را بخواهید،‌ هاپو استاد انجام کارها به شیوه‌ای عجیب و غریب است. مثلاً برای آن که اجازه ندهد گربه‌ها به سمت بند رخت بروند، چنان دنبال آن‌ها می‌کند و دُم‌شان را با چنگ و دندان می‌گیرد، که همگی با هم به رخت‌ها گیر می‌کنند و لباس‌های تمیز و شسته‌شده نقش بر زمین می‌شوند.

از این سگ ناقلا هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. برای مثال یک روز که وظیفه‌ی جارو کردن خانه بر عهده‌ی هاپو گذاشته شده بود، او تصمیم گرفت برای آن که هرچه زودتر از شرِّ جارو کردن خلاص شود، جارو را به دوچرخه‌اش ببندد و به قول خودش یک وسیله‌ی جدید اختراع کند: جارو چرخی... شما می‌توانید ماجرای این روز پرماجرا را در دومین داستان کتاب حاضر مطالعه کنید؛ داستانی که نام کتاب نیز از آن وام گرفته شده است. از عناوین دیگر داستان‌های کتاب جارو چرخی، نوشته‌ی گریگور آستیر (Grigoriy Oster) می‌توان به «کی گیر افتاده؟»، «لباس چندنفره»، «هدیه»، «جمع»، «یک قابلمه‌ی پر» و «تاب اره» اشاره کرد.

عجله نکنید! ماجراهای هاپو هنوز تمام نشده. کلی قصه‌ی کوتاه بامزه باقی مانده که می‌توانید در مجلدهای مختلف مجموعه‌ی ماجراهای هاپو آن‌ها را مطالعه کنید. این شما و این مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه و بامزه از هاپو سگه...

لازم به ذکر است که تصویرگری کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی را ولادیمیر سوته یف برعهده داشته و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را با ترجمه‌ی صوفیا محمودی ذیل مجموعه‌ کتاب‌های ونوشه منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ ماجراهای هاپو

کتاب‌های مصور «ماجراهای هاپو» مجموعه‌ای از چند ماجرای کوتاه طنز را شامل می‌شوند که شخصیت اصلی آن‌ها هاپو است: سگی مهربان که در خانه‌ی خان‌دایی و خاله‌خانم زندگی می‌کند و به همراه دوست و رقیبش، پهلوان‌گربه ماجراهای خنده‌داری را رقم می‌زند.

این قصه‌ها به قلم گریگور آستیر نوشته شده‌اند و از زمان انتشار تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه گشته‌اند. ولادیمیر سوته یف تصویرگری این آثار را بر عهده داشته و صوفیا محمدی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است. در ادامه، به ترتیب نام مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه را ملاحظه می‌کنید:

  • ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی
  • ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه
  • ماجراهای هاپو 3: تابلوی بدمزه
  • ماجراهای هاپو 4: آرزوی تخم‌ مرغ‌ها

کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان متعلق به رده‌ی سنی 3 تا 7 سال از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی لذت و بهره می‌برند.

با گریگور آستیر بیشتر آشنا شویم

گریگوری بنتسیونویچ آستیر (Grigoriy Bentsionovich Oster) نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل روسیه است. او در سال 1947 زاده شده و تاکنون فیلمنامه‌ی بیش از هفتاد انیمیشن را تألیف کرده است. گریگوری آستیر از مهم‌ترین نویسندگان معاصر ادبیات کودک به شمار می‌رود و اغلب آثارش با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند.

بد نیست بدانید گریگوری بنتسیونویچ آستیر به مدت سه سال در نیروی دریایی شوروی به خدمت پرداخت و بعد از آن در انستیتو ادبیات ماکسیم گورکی در مسکو تحصیل کرد.

از میان آثار این نویسنده‌ی شناخته‌شده می‌توان عناوین روبه‌رو را نام برد: «یک قصه‌ی پر از جزئیات (A Tale with Details)»، «پاپامالوژی (Papamamalogy)»، «38 طوطی (38 Parrots)» و «بچه گربه‌ای به نام ووف (A Kitten By the Name of Woof)».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی
نویسنده
مترجمصوفیا محمودی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-7776-58-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی

برای دریافت کتاب ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.