معرفی و دانلود کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه

عکس جلد کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه

داستان‌های هاپو تمامی ندارند... گریگور آستیر در کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه چند ماجرای خنده‌دار و کوتاه از سگی به نام هاپو را برای‌تان تعریف می‌کند. این اثر دومین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام، یعنی ماجراهای هاپو است و ذیل سری کتاب‌های ونوشه، به همت نشر چشمه منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه

اگر نخستین مجلد از مجموعه کتاب ماجراهای هاپو را مطالعه کرده باشید، حتماً با این سگ بامزه که هاپو نام دارد، آشنا هستید. با این حال، اگر هنوز نخستین کتاب این مجموعه را که «جارو چرخی» نام دارد نخوانده‌اید، نگران نباشید. کتاب‌هایی که ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند، داستان‌هایی مستقل از یکدیگر را در بر می‌گیرند، اگرچه همه‌ی داستان‌ها حول محور هاپو می‌چرخند: سگی باوفا، مهربان، و البته به‌شدت آتش‌پاره که صاحبانش خان‌دایی و خاله‌خانم نام دارند. گفتنی است هاپو، با همه‌ی مهربانی‌اش، هیچ چشم دیدن گربه‌ی محل، یعنی پهلوان‌گربه را ندارد و مدام با او در ستیز است. کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه چندین ماجرای کوتاه و بانمک از هاپو را در بر می‌گیرد. ماجراهایی که هاپو به همراه خان‌دایی، خاله‌خانم، پسرشان دودو و البته پهلوان‌گربه رقم می‌زنند.

اولین داستان از کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه،‌ «اگر جرأت داری، بیا» نام دارد. همان‌طور که احتمالاً خودتان حدس می‌زنید،‌ ماجرا زیرِ سر پهلوان‌گربه است. دردسر از آنجایی شروع می‌شود که درست زمانی که هاپو با قلاده به لانه‌اش بسته شده، پهلوان‌گربه تصمیم می‌گیرد تا با بدجنسی تمام غذای هاپو را یک لقمه‌ی چپ کند! غافل از این‌که هاپو حاضر است با لانه‌اش، دوتایی، دنبال گربه کند، اما اجازه ندهد پنجه‌ی او به ظرف غذایش برسد...

در دومین ماجرای کتاب حاضر که «کفش اسکیت»‌ نام دارد، مطالعه می‌کنیم که هاپو تصمیم گرفته است تا اسکیت‌بازی کند، اما از آنجایی که نه سر سوزنی استعدادی در این ورزش دارد و نه کوچک‌ترین مهارتی، مدام به زمین می‌خورد. برای همین به این نتیجه می‌رسد که یک جفت کفش اسکیت برای پاهایش کافی نیست. بنابراین تصمیم می‌گیرد که به گوش و بینی و دُم‌اش هم کفش اسکیت وصل کند، تا دیگر موقع زمین خوردن دچار مشکل نشود!

بد نیست اشاره کنیم گریگور آستیر نام کتاب حاضر را از ششمین داستان آن وام گرفته است. ماجرای این داستان که لانه‌ی چند طبقه نام دارد، از این قرار است که هاپو بعد از آن که در شهر گشتی می‌زند و ساختمان‌های چندطبقه را می‌بیند، دلش هوس یک لانه‌ی چندطبقه را می‌کند؛ لانه‌ای که بشود از صبح تا شب در آن آسانسورسواری کرد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد لانه‌ی فعلی‌اش را با یک لانه‌ی چندطبقه جایگزین کند!

شما می‌توانید سایر ماجراهای هاپو را در کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه مطالعه کنید. «بازی روی پیراهن چهارخانه»، «واق واق وحشتناک»،‌ «گربه‌ی سرخ‌شده»،‌ «طناب بازی»، «چرخ‌دستی وارونه» نام دیگر داستان‌های کتاب حاضر هستند. این شما و این کلی ماجرای بامزه، از ناقلاترین سگ جهان... لازم به ذکر است که ولادیمیر سوته یف، همچون مجلد قبلی، تصویرگری کتاب را برعهده داشته و واحد کودک و نوجوان نشر چشمه (کتاب چ) آن را با ترجمه‌ی صوفیا محمودی ذیل مجموعه‌ کتاب‌های ونوشه منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ ماجراهای هاپو

کتاب‌های مصور «ماجراهای هاپو» مجموعه‌ای از چند ماجرای کوتاه طنز را شامل می‌شوند که شخصیت اصلی آن‌ها هاپو است: سگی مهربان که در خانه‌ی خان‌دایی و خاله‌خانم زندگی می‌کند و به همراه دوست و رقیبش، پهلوان‌گربه ماجراهای خنده‌داری را رقم می‌زند.

این قصه‌ها به قلم گریگور آستیر نوشته شده‌اند و از زمان انتشار تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه گشته‌اند. ولادیمیر سوته یف تصویرگری این آثار را بر عهده داشته و صوفیا محمدی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است. در ادامه، به ترتیب نام مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه را ملاحظه می‌کنید:

  • ماجراهای هاپو 1: جارو چرخی
  • ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه
  • ماجراهای هاپو 3: تابلوی بدمزه
  • ماجراهای هاپو 4: آرزوی تخم‌ مرغ‌ها

کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه برای چه کسانی مناسب است؟

گریگوری بنتسیونویچ آستیر (Grigoriy Bentsionovich Oster) کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه را برای کودکان 3 تا 7 ساله به رشته‌ی تحریر درآورده است.

با گریگور آستیر بیشتر آشنا شویم

گریگوری بنتسیونویچ آستیر (نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس) در سال 1947 به دنیا آمد. او در حال حاضر از مهم‌ترین نویسندگان معاصر ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌رود. از میان آثار این نویسنده‌ی تاونا می‌توان عناوین مقابل را نام برد: «یک قصه‌ی پر از جزئیات (A Tale with Details)»، «پاپامالوژی (Papamamalogy)»، «38 طوطی (38 Parrots)» و «بچه گربه‌ای به نام ووف (A Kitten By the Name of Woof)».

در بخشی از کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه می‌خوانیم

خان‌دایی گفت: «عجیب است! چه‌طور می‌شود چرخ‌دستی را وارونه بُرد؟» هاپو گفت: «حَملِ وارونه، یک روش عالی برای بردن چرخ‌دستی! وقتی آن را وارونه می‌گیری، هر چه توی آن است می‌ریزد بیرون و بردن چرخ‌دستی خیلی آسان می‌شود.» «هاپو، عادلانه نیست که تو خانه داشته باشی، ولی ما زیر باران خیس شویم.» هاپو گفت: «قبول، بیایید عدالت را برقرار کنیم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه
نویسنده
مترجمصوفیا محمودی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-7776-59-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه

برای دریافت کتاب ماجراهای هاپو 2: لانه‌ی چندطبقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.