معرفی و دانلود کتاب قول می‌دهم

عکس جلد کتاب قول می‌دهم
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قول می‌دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قول می‌دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قول می‌دهم

کریستین دی در کتاب قول می‌دهم قصه‌ی دختری به نام ادی را تعریف می‌کند که در پی کشف هویت خود است. روزی ادی و دوستانش جعبه‌ای را پیدا می‌کنند که در اتاق زیر شیروانی پنهان شده. جعبه‌ای پر از نامه‌هایی با امضای فردی با نام ادیث و عکس‌های زنی که دقیقاً شبیه ادی است. ادی ناگهان درمی‌یابد که والدینش چیزی را از او پنهان می‌کنند... گفتنی‌ست که اثر پیش رو برنده‌ی جایزه‌ی ادبی شارلوت هاک شده است.

درباره‌ی کتاب قول می‌دهم

دختری را تصور کنید که همراه با دوستانش در اتاق زیر شیروانی به‌دنبال قالب بستنی یخی می‌گردد و به‌جایش یک جعبه پیدا می‌کند! در داخل جعبه عکس‌های زنی قرار دارد که از فرط شباهتش به دختر، می‌تواند خواهر دوقلوی او باشد! حتی لبخندها و فاصله‌‌ی بین دندان‌های زن درون عکس هم مانند دختر است. داستان وقتی عجیب‌تر می‌شود که این زن هم‌نام دختر از آب درمی‌آید. کریستین دی (Christine Day) در کتاب قول‌ می‌دهم (I Can Make This Promise)، روایتگر داستان ادی بوده است؛ دختری که چنین اتفاقی برایش می‌افتد.

معرفی و دانلود کتاب قول می‌دهم

ادی تنها چیزی که از والدینش می‌داند این است که مادرش بومی آمریکاست. همچنین این اطلاع را دارد که خانواده‌ای سرپرستی مادرش را بر عهده گرفته. اما دیگر بیشتر از این از حقیقت خبر ندارد. دیگران از او می‌پرسند که مادرش اهل کدام قبیله بوده است. اما ادی به این چیزها اهمیت نمی‌دهد و هیچ‌‌وقت هم سعی نکرده جواب سؤالات بی‌پایان دیگران را پیدا کند. اما اینک سرنوشت دیگری برای ادی رقم خورده است.

حال او به این فکر می‌افتد که این زن داخل عکس دقیقاً کیست؟ ادی تصمیم می‌گیرد از پدر و مادرش بپرسد که حقیقت چیست؛ اما آن‌ها به‌وضوح به او دروغ می‌گویند. ادی نیز تصمیم می‌گیرد خودش حقیقت را پیدا کند! او با خواندن نامه‌های درون جعبه‌ی اسرارآمیز شروع می‌کند. او و دوستانش خاطرات ادیث را می‌خوانند و به حقایق جالبی می‌رسند. حقایقی که هم دردناک هستند هم ادی را با گذشته‌ی خودش آشنا می‌کنند.

در کتاب قول می‌دهم،‌ والدین سعی دارند رازهایی را از فرزند خود مخفی کنند؛ اما ادی کنجکاوتر از آن است که از جست‌وجو دست بکشد. کریستین دی به گونه‌ای ماهرانه داستان را پیش می‌برد که خواننده هم با ادی همذات‌پنداری می‌کند هم با والدین. اما هدف والدین از مخفی نگه داشتن این راز چیست؟...

خواننده در طول خواندن کتاب قول می‌دهم،‌ منتظر است که با واقعیتی وحشتناک و تکان‌دهنده مواجه شود. اما حقیقت بیشتر از آن‌که ترسناک باشد، «واقعی» است. واقعیت زندگی بومیان آمریکا در این کشور و برخورد دولت با این افراد. حقایقی تاریخی که در بسیاری از کتاب‌های تاریخ نقل نشده‌اند.

جالب است بدانید که کریستین دی داستانِ رمان قول می‌دهم را با الهام گرفتن از زندگی خود و تاریخچه‌ی خانوادگی‌‌اش نوشته است. ریشه‌ی او به قبایل اسکاگیت، نوک‌سک، بلک‌فیت و نزپرس برمی‌گردد. بسیاری از وقایع داستان واقعاً اتفاق افتاده‌اند و در خلال کتاب،‌ به افراد و مکان‌های واقعی مانند ساچین لیتل‌فدر و معدن پبل اشاره می‌شود.

انتشارات پرتقال بعد از گرفتن حق کپی‌رایت کتاب قول می‌دهم از کریستین دی، آن را با ترجمه‌ی زهره خرمی روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب قول می‌دهم

  • کتاب برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبیات نوجوانان سرخپوست آمریکایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت هاک در بخش داستان کودکان
  • یکی از کتاب‌های انتخابی ان‌پی‌آر برای سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی جهانی Read Aloud در سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی گنبد طلایی ورمانت در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی کتاب ربکا کودیل در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب قول می‌دهم

  • رمان قول می‌دهم را به هر کسی که علاقه‌مند به مسائل مرتبط با هویت و پذیرش است، پیشنهاد می‌کنیم. کریستین دی در این کتاب از هم پاشیدن خانوادگان بومی آمریکایی را به‌خوبی توصیف می‌کند. (مجله‌ی کرکوس ریویو)

  • کتاب قول می‌دهم علاوه‌بر رازآلود و هیجان‌انگیز بودن، به موضوعات مهمی چون هویت فرهنگی و ارزش دوستی می‌پردازد. رمان تأثیرگذار کریستین دی شما را با حقایق تاریخی زندگی بومیان در کشور آمریکا بیشتر آشنا می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • داستانی غنی که هیجان و تنش در آن به‌شدت واقعی است. (بوک‌لیست)

  • ما در دوران کودکی اغلب نمی‌توانیم حقیقتی را که بیش‌ازهمه به آن نیاز داریم، درک کنیم؛ حتی اگر آن حقیقت درست در مقابل چشمانمان باشد. کتاب قول می‌دهم به شما می‌آموزد تا زمانی که برای کشف حقیقت آماده نباشید، آن را نمی‌بینید. با درک هرچه‌بیشتر حقیقت، به پاسخ سؤال ابدی «ما کیستیم؟»نزدیک‌تر خواهید شد. (بررسی‌ کتاب‌های سیاتل)

  • مراقب کریستین دی باشید؛ زیرا نوشته‌های قدرتمند او ممکن است شما را جادو کند! (مجله‌ی اسکول لایبرِری)

کتاب قول می‌دهم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قول می‌دهم برای کودکان متعلق به گروه سنی بالاتر از 12 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب قول می‌دهم می‌خوانیم

یک عکس آتلیه‌ای سیاه‌وسفید از صورت کسی است؛ زنی جوان به دوربین زل زده و سرش را کمی مایل به یک طرف گرفته. موهای سیاهش را مدل پف‌دار و تا سر شانه کوتاه کرده. جلوی دیواری سفید ایستاده و لبخند به لب دارد.همین لبخندش یکهو میخکوبم می‌کند؛ همین لبخندش باعث می‌شود کمی دقیق‌تر نگاهش کنم. قبلاً هیچ‌وقت او را ندیده‌ام. هنوز از این بابت مطمئنم. بااین‌حال، چهره‌اش خیلی... آشناست. توی ذهنم چرخی می‌زنم و سعی می‌کنم بفهمم قبلاً او را کجا دیده‌ام. حس می‌کنم او را به‌جا می‌آورم. انگار از یک جایی، عمیقاً او را می‌شناسم. اما تا وقتی که سرنیتی به حرف نیامده، نمی‌توانم به نتیجه‌ای برسم.

می‌گوید: «شبیه توئه. تقریباً کپی خودته.»

با این حرف، انگار سطل آب یخی روی سرم می‌ریزند. یک لحظه‌ انگار دنیا روی محورش کج می‌شود؛ انگار زمین دارد از مدار مشخص خودش در منظومه‌ی شمسی قل‌ می‌خورد و بی‌هدف در فضایی دوردست، شناور می‌شود. او شبیه من است؛ یک غریبه‌ی تمام‌عیار است ولی صورتش شبیه من است. چشم‌هایش شبیه چشم‌هایم هستند و بینی‌اش مدل بینی خودم است. با لبخندش، سیب گونه‌هایش برآمده و کمی تپل شده‌اند و دو دندان جلویی‌اش از هم فاصله‌ دارند. اگر به طبقه‌ی پایین بروید، راهرویی را می‌بینید که دیوارهایش پر است از عکس‌های من با همین لبخند روی لب‌هایم؛ توی تک‌تک عکس‌های سالیانه‌ی مدرسه‌ام و دانه‌به‌دانه‌ی عکس‌های خانوادگی‌مان همین‌طوری لبخند زده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: اهل کجایی؟
1: انفجار بزرگ
2: پسری در میدان جنگ
3: جمع سه‌نفره
4: غریبه‌ی آشنا
5: الف مثل ایدث، الف مثل من
6: اصالت
7: باغ‌های طلایی
8: رایانه
9: فقط یک نگاه
10: فاصله
11: درد دارد؟
12: جعبه
13: جشن تولد دایی فیل
14: حمله
15: اسم او چیست؟
16: بازیگری
17: یک فرصت به او بده
18: دور شدن
19: سوژه‌ی خنده شدن
20: برایشان دعا کن
21: و بگذر
22: غافلگیرکننده‌ترین چیز ممکن
23: خرگوش کوچولو
24: آب خیارشور
25: بیگانه‌ در خانه‌ی خود
26: کشتی مسافربری
27: خانه‌ی پیرمرد
28: بفرمایید داخل
29: گفت‌وگوی ضروری
30: چیزهایی که مامان تعریف می‌کند
31: اتفاقی که بعد از آن افتاد
32: سندرم پرهای رها
33: درست آن طرف دریا
34: ماهی سالمونی که خلاف جهت رودخانه شنا می‌کند
حرف آخر: به کجا می‌روی؟
یادداشت نویسنده
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قول می‌دهم
نویسنده
مترجمزهره خرمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-462866-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قول می‌دهم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قول می‌دهم

برای دریافت کتاب قول می‌دهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.