معرفی و دانلود کتاب لحظه زوال

عکس جلد کتاب لحظه زوال
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لحظه زوال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لحظه زوال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لحظه زوال

کتاب لحظه زوال اثری از نویسنده‌ی مطرح آمریکایی، دیوید مارکسون است که در یکی از آخرین رمان‌های خود به ترسیم شخصیتی مسن می‌پردازد که سعی دارد به واسطه‌ی یک جعبه از یادداشت‌ها دست به خلق یک اثر ادبی بزند. این کتاب که از آخرین نوشته‌های مارکسون محسوب می‌شود با بهره بردن از یک سبک نگارش منحصربه‌فرد و آوانگارد تجربه‌ای ویژه برای مخاطبان ادبیات رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب لحظه زوال

کتاب لحظه زوال یک رمان تجربی و آوانگارد در ادبیات مدرن توصیف شده است. رمانی که در آن دیوید مارکسون با خلق یک شخصیت مسن که در طول داستان تنها با عنوان «نویسنده» به ما معرفی می‌شود بر آن است تا یک اثر ادبی از پاره‌ای نوشته‌ها و یادداشت‌های نامسنجم فرم دهد. در واقع ما با اثری مواجه هستیم که به شیوه‌ی «ارجاع» نوشته شده است. در کتاب لحظه زوال، دیوید مارکسون مدام به رخدادها، پدیده‌ها و تاریخ ارجاع می‌دهد.

کتاب لحظه زوال، همچون هر کتاب دیگری از این نویسنده‌ی متفاوت و منحصربه‌فرد آمریکایی، افتتاحیه‌ی درخشانی دارد. دیوید مارکسون ما را به شیوه‌ی جذابی به جهان اثر وارد می‌کند و در ذهن‌مان قلابی می‌اندازد تا در آخرین لحظه از خواندن کلمات او چشمان‌مان را برنگردانیم. اگر بخواهیم فرم آوانگارد لحظه زوال و به طور کلی دیگر آثار دیوید مارکسون را مورد بررسی قرار دهیم، باید به فرم «قطعه‌قطعه بودن» مارکسون در شیوه‌های روایت‌گری توجه کنیم. یک تهمید فرمی و ساختاری که اساساً در دهه‌ی شصت در عرصه‌ی رمان‌نویسی به اوج رسید و به قالبی برای نویسندگان آوانگارد تبدیل شد. مارکسون نیز جزء این گروه از نویسندگان است که برایش صرفاً یک روایت مستقیم اهمیت ندارد، بلکه به روش‌ها و تمهیداتی فکر می‌کند که بتواند چگونگی ارائه‌ی یک داستان را واجد پیچیدگی‌های روایتی بکند.

معرفی و دانلود کتاب لحظه زوال

می‌توان اذعان کرد که اگر داستان لحظه زوال به صورت قاعده‌ای و مستقیم ارائه می‌شد ممکن بود با اثری بیش از حد ساده و فراموش‌شدنی مواجه شویم. در واقع هنر اصلی دیوید مارکسون و دلیل اهمیت این کتاب به شیوه‌ای که نوشته شده بازمی‌گردد. این واقعیت که مارکسون چگونه مسائل ساده را پیچیده می‌کند، چطور موضوعات آسان‌فهم را به مرحله‌ی دیالکتیک و تضاد می‌رساند و چگونه اثری نوین می‌آفریند که در عین آنکه اثری ضد-روایی است، بتواند مخاطب را تا آخرین لحظه جذب خود کند.

خواندن آثار دیوید مارکسون که به خاطر کاربست شیوه‌های روایی و بیانی آوانگارد و ضد-روایی ممکن است برای بسیاری از مخاطبان دشوار باشد، در سبک نگارش خود به نویسندگانی چون آلن رب-گریه شباهت‌هایی دارد. چراکه برای هر دو نویسنده امتناع از شیوه‌های مرسوم رمان‌نویسی اصلی‌ترین رکن آفرینش هنری است. به همین روی، مارکسون را بیشتر می‌توان نویسنده‌ای توصیف کرد که بیش از آنکه قصد داشته باشد محتوا و مضمونی را به مخاطب عنوان کند، بر آن است تا خود تجربه‌ی خواندن یک رمان را به تجربه‌ای خودآگاه و متفاوت تبدیل کند.

نکوداشت‌های کتاب لحظه زوال

  • این کتاب که اثری بسیار هوشمندانه، پرمغز، بازیگوش و هیجان‌انگیز است و در درون خود یک هسته‌ی مرکزی فیلسوفانه دارد، بار دیگر ثابت می‌کند که در دنیای ادبیات باید از دیوید مارکسون تقدیر و ستایش خیلی بیشتری به عمل رسد. (Publishers Weekly)
  • تنها نویسنده‌ای که قادر است همچون دیوید مارکسون توأمان و در آن واحد بامزه و غمگین باشد، ساموئل بکت است. (Ann Beattie)

کتاب لحظه زوال برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های آوانگارد، ساختارگرا و نوآورانه هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب لحظه زوال می‌خوانیم

چرا اُرِستس این‌قدر در نمایش‌نامه‌های باقی‌مانده از یونان محوری‌ست؟
یا اصلاً باید این‌طور پرسید که چرا لت‌وپار کردن مادران این‌قدر موضوع جذابی بوده؟
نظر آبلار درباره عموی اِلوئیز که ترتیبی داد آبلار هنگام تعلیم الوئیز در خانه‌شان ساکن شود: سادگی‌اش حیرت‌انگیز بود!
مارتین هایدگر در باب حقیقت و عظمت باطنی نازیسم سخن راند.
کنوت هامسون شخصیت هیتلر را پدرانه می‌دانست.
اریش کلایبر قبل از رهبری اجرای نخست ارکستر ویتسک در اپرای دولتی برلین در 1925، صدوسی بار تمرین کرد.
نظر یکی از منتقدان صبح بعد از اجرای کنسرت: از نظر موسیقایی آن‌قدر بد بود که حقشان فقط اعدام است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لحظه زوال
نویسنده
مترجممهتا سیدجوادی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-7543-00-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لحظه زوال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لحظه زوال

برای دریافت کتاب لحظه زوال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.