معرفی و دانلود کتاب فلسفه آزادی

عکس جلد کتاب فلسفه آزادی
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه آزادی

آن آزادی حقیقی که همواره بسیاری از افراد به دنبال کسب آن بوده‌اند و بسیاری دیگر به دنبال از بین بردن آن، به چه معناست؟ کتاب فلسفه آزادی توسط لارس اسوندسن نوشته شده و با دیدگاه‌های نوین فلسفی، معنای آزادی را از جنبه‌های متفاوتی بررسی می‌کند و نیز نگاهی به آن‌چه که همواره آزادی را تهدید کرده می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب فلسفه آزادی

انسان از زمان حضور خود در جوامع مختلف، همواره بر سر آزادی در ابعاد مختلف جنگیده است. حتی در همین لحظه هم، حتماً افرادی در گوشه‌های مختلف جهان، در حال مبارزه برای آزادی هستند و طبیعتاً این مبارزات دو سو دارند؛ در یک سوی آن افرادی هستند که به دنبال به دست آوردن آزادی‌اند و از بسیاری از منافع خود می‌گذرند تا رسیدن به آزادی -خواه فردی و خواه اجتماعی- را محقق کنند. در سمت دیگر، افرادی وجود دارند که اکثراً به نوعی صاحبان قدرت به حساب می‌آیند و حاضرند آزادی را قربانی رسیدن به منافعی کنند که گمان می‌برند اهمیت بیشتری از مفهوم آزادی دارند. در کتاب فلسفه آزادی (A Philosophy Of Liberty) که نگاه جدید و همه‌جانبه‌ای به این مفهوم دارد، شرط اساسی زندگی و هویت انسان، وجود مفهومی با نام آزادی و توانایی آزاد زیستن انسان تلقی می‌شود.

آزادی ابعاد و جنبه‌های گوناگونی دارد. آزادی بیان، آزادی انتخاب، قدرت اراده، آزادی مذهب و جنبه‌های مختلف دیگری از این مفهوم وجود دارند که می‌توانند مسائلی باشند که افراد را حتی در گروه‌های کوچک اجتماعی مانند خانواده یا گروه دوستان نیز دچار چالش‌هایی کنند. به طور کلی واژه‌ی آزادی می‌تواند برای هر کس به شیوه‌ای مختص خود او مفهوم پیدا کند و عموماً برآمده از ارزش‌هایی‌ست که هر فرد در زندگی خود آن‌ها را دنبال می‌کند و به آن‌ها پایبند است. از این رو لازم است برای ارائه‌ی یک تعریف دقیق از این واژه و مفهوم، آن را از دیدگاه وسیعی بررسی کرد که به وسعت جامعه، سیاست، اخلاق و متافیزیک باشد. لارس اسوندسن (Lars Svendsen) در کتاب فلسفه آزادی، با رویکرد گسترده‌ای که در پیش گرفته، به پرسشی پاسخ می‌دهد که همواره در ذهن انسان‌ها مطرح بوده است: آزادی حقیقی به چه معناست؟

معرفی و دانلود کتاب فلسفه آزادی

طبق آن‌چه در این اثر می‌خوانیم، در هیچ شرایط اخلاقی و انسانی‌ای نمی‌توان آزادی را بدون مرز و محدودیت در نظر گرفت. قوانین، چارچوب‌های اجتماعی و مفهوم اخلاق و انسانیت، مرزهایی را برای آزادی تشکیل می‌دهند که از آسیب رساندن به خود و دیگران جلوگیری شود. تعریف واقعی آزادی برای هر فرد، قبل از هر چیز، این است که قادر باشد خود را وقف آن چیزی کند که واقعاً برای او مهم است. یعنی لازمه‌ی گام برداشتن در راستای به دست آوردن آزادی -یا درک مفهوم آن، حتی زمانی که واقعاً از آزادی برخوردار هستید- درک ارزش‌های زندگی‌ست. همین تفاوت در ارزش‌ها، باعث ایجاد تعاریف مختلفی از یک مفهوم واحد می‌شوند. لارس اسوندسن در کتاب فلسفه آزادی، ارزش‌های مختلف و نیز مواردی که به عنوان تهدیدهایی بری آزادی افراد تلقی می‌شوند را مورد بررسی قرار داده است.

به صورت کلی، اثر حاضر پاسخی‌ست برای این مسئله که: «در حالی که با مفهوم آزادی بیگانه‌ایم، چگونه می‌توانیم معنای زندگی را به بهترین شکل درک کنیم؟» اسوندسن، نویسنده‌ی کتاب، که آثار متعددی در زمینه‌ی فلسفه را با بیانی ساده تالیف کرده، کوشیده تا با بررسی مفصل آزادی در دو جنبه‌ی اصلی یعنی آزادی فلسفی و سیاسی و جزئیات هرکدام از آن‌ها، به بهترین شکل به این سوال پاسخ دهد و از این طریق، یک نمای کلی، قابل درک و روشنگرانه از فلسفه آزادی را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتابی که پیش رو داریم، توسط مهتا سیدجوادی به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات خوب به چاپ رسیده است.

کتاب فلسفه آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه که به دنبال دیدگاه‌هایی نوین هستند و تمام افرادی که به بررسی مفاهیم اجتماعی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فلسفه آزادی می‌خوانیم

سازگارانگاران همان‌طور که از نامشان مشخص است، مدعی‌اند جبرگرایی و آزادی سازگارند. البته این بدان معنا نیست که سازگارانگاران الزاماً معتقدند که جبرگرایی واقعیت دارد. به‌ندرت پیش می‌آید که آن‌ها به نفع جبرگرایی سخنی بگویند اما صرفاً این را در استدلالشان وارد می‌دانند و اصرار دارند که حتی اگر بگوییم جبرگرایی درست است باز هم آزادی ممکن است.

ارسطو نوشته است که آزادی جدا از بسیار چیزهای دیگر، فرض را بر این می‌گذارد که خاستگاه کنشْ، کنشگر است. اما در این بستر، خاستگاه را می‌توان به طرق مختلفی فهمید. اگر من در معنای اختیارگرایانه آزاد باشم و بخواهم کنشی را مستقل از علل بیرونی انجام دهم، روشن است که من خاستگاه کنش هستم. اما فرض کنیم من فردی هستم عاشق رقص و هر زمان موسیقی مشخصی نواخته شود می‌رقصم. همچنین فرض کنیم چون علل کافی برای علاقه‌ی من به رقص وجود دارد، من از نظر علّی مجبور به این علاقه‌ام. باز هم خاستگاه رقص منم زیرا از آن لذت می‌برم. به ‌علاوه، چون خاستگاه رقص منم باید جلوه‌ای از آزادی من تلقی شود حتی اگر رقصیدنم کاملاً ناشی از جبر باشد. بنابراین من هم مجبورم و هم آزاد. ازنظر سازگارانگاران، جبرگرایی است که امکان انجام کنش‌های دلخواهتان را برایتان فراهم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مجموعه
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: هستی‌شناسی آزادی
کنش اختیاری
جبرباوری و جبرناباوری
رفتارهای واکنشی و ابژه‌محور
خودمختاری
بخش دوم: آزادی سیاسی
دموکراسی لیبرال
آزادی مثبت و آزادی منفی
آزادی از منظر جمهوری‌خواهی
آزادی و برابری
حقوق لیبرال
قیم‌مآبی
حریم اطلاعاتی
آزادی بیان
بخش سوم: اخلاقیات آزادی
تحقق آزادی
سخن آخر
سپاسگزاری
ارجاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه آزادی
نویسنده
مترجممهتا سیدجوادی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-6513-76-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه آزادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه آزادی

برای دریافت کتاب فلسفه آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.