معرفی و دانلود کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

مادر ترزا، راهبه‌ی آلبانیایی، الهام‌بخش و آرام‌بخش بسیاری از مردمان فقیر سرتاسر دنیا به‌خصوص هندوستان بود. جیم گیگلیوتی در کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ زندگی‌نامه‌ی این خواهر روحانی را برای کودکان و نوجوانان شرح داده و تصویرسازی کرده‌ است.

درباره‌ی کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

مادر ترزا، فردی روحانی بود که بیشتر عمرش را صرف مراقبت از کودکان و کمک به فقرا کرد. جیم گیگلیوتی (Jim Gigliotti) در کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ (?Who was Mother Teresa) سعی کرده تا با تصویرسازی و زبانی روان زندگی این فرد خیر را برای کودکان و نوجوانان شرح دهد. این کتاب را ابوالفضل طاهریان ریزی برای نشر طاهریان ترجمه کرده‌ است.

اثر حاضر با رفتن مادر ترزا به عزلت‌نشینی سالیانه‌اش در منطقه‌ی کوهستانی دارجیلینگ آغاز می‌شود. او این منطقه را برای راز و نیاز با خداوند انتخاب کرده بود. تأمل و تفکر در میان طبیعت زیبای دارجیلینگ فرصت می‌داد تا انرژی روحانی خود را بازیابی کند. پس از این قسمت، به دوران کودکی او باز می‌گردیم و روایت زندگی‌اش را به ترتیب مهم‌ترین وقایع می‌خوانیم.

نام واقعی مادر ترزا، اگنس بود. در این داستان با سختی‌های زندگی او و مهم‌ترین افراد زندگی‌اش، یعنی پدر و مادر، بیشتر آشنا می‌شویم. پدر و مادری که نقش بسیار پررنگی را در تبدیل‌شدن او به یاری‌گر انسان‌های ضعیف‌تر ایفا کردند. او پانزده سال مدیر مدرسه‌ی سنت ماری بود و به کودکان تاریخ و جغرافیا درس می‌داد. دانش‌آموزان مدرسه آن‌قدر او را دوست داشتند که مادر صدایش می‌زدند.

در فصل‌های بعدی، به ترتیب شرح ورود او به عرصه‌ی معنویات، ترک‌کردن خانه و ورودش به هندوستان را می‌خوانیم. هندوستان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای آسیایی است که مردمان بسیار فقیری دارد. مادر ترزا آن‌جا را برای وقف‌کردن خود به ضعفا انتخاب و بیشتر عمرش را در زاغه‌های هند سپری کرد.

کتاب مادر ترزا چه کسی بود برای چه کسانی مناسب است؟

زندگینامه‌ی مادر ترزا الهام‌بخش بسیاری از خیرین در سرتاسر دنیا بوده‌ است. کودکان و نوجوانانی که به مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی او علاقه‌مند هستند، از این کتاب لذت خواهند برد.

با جیم گیگلیوتی بیشتر آشنا شویم

جیم گیگلیوتی، نویسنده‌ی آمریکایی،‌ پس از گرفتن مدرک خبرنگاری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به استخدام همان دانشگاه درآمد. سپس، مدتی را برای لیگ ملی فوتبال (NFL) قلم زد و از سال 2000 به‌صورت مستقل و فریلنسر به نویسندگی می‌پردازد.

گیگلیوتی تاکنون بیش از صدعنوان کتاب به چاپ رسانده که اکثراً درباره‌ی موضوعات ورزشی بوده‌ است. با این‌حال، مجموعه‌کتاب‌های «چه کسی بود؟» تازه‌ترین آثار او به‌شمار می‌روند که داستان زندگی‌ افراد مشهور را با زبانی ساده برای کودکان روایت می‌کند. کتاب «بروس لی چه کسی بود؟» و «نیکولا تسلا چه کسی بود؟» از دیگر عنوان‌های این مجموعه هستند.

در بخشی از کتاب مادر ترزا چه کسی بود می‌خوانیم

لازار برادر اگنس برای تحصیل در مدرسه نظام در سال 1924 خانه را ترک کرد. تا سال 1928، او یک افسر در ارتش آلبانی بود. به همه خاطر او ناراحت بود زیرا احساس می‌کرد اگنس از همه چیزهای لذت‌بخش زندگی با این انتخاب دست می‌کشد (یعنی همه چیزهای مادی). برادر به خواهر کوچکترش نامه نوشت و از او پرسید که آیا می‌داند که چه کار می‌کند؟ اگنس در جواب نوشت: "لازار، تو می‌گویی که از این جهت مهم هستی که افسری هستی که به پادشاه دو میلیون نفر خدمت می‌کنی. اما من در خدمت پادشاه کل جهان هستم!"

پدر ژامبرنکوویچ می‌دانست که خواهران انستیتوی مریم مقدس (که معمولاً جماعت لورتو نامیده می‌شوند) مدتهاست در هند کار می‌کنند. آن‌ها مشتاق بودند که مسیحیت را به مردم هند ارایه دهند. آن‌ها همچنین می‌خواستند به بسیاری از افراد بی‌بضاعت آن جا کمک کنند. گروه لورتو در سال 1841 برای افتتاح مدرسه‌ای در کلکته وارد هند شده بود. اگنس برای عضویت در گروه لورتو اقدام کرد و پذیرفته شد.

در اواخر سپتامبر 1928، دوستان اگنس برای برپایی یک مهمانی خداحافظی به خانه بوجاشیو آمدند. روز بعد، بسیاری از آن‌ها نیز در ایستگاه قطار بودند و از اگنس، خواهرش و درنا که شهر اسکپو را به مقصد زاگرب، یوگسلاوی ترک می‌نمودند خداحافظی کردند.

در زاگرب، اگنس با چشمانی اشک‌آلود از خواهر و مادرش جدا شد. درنا می‌ترسید که دیگر هرگز اگنس را نبیند؛ البته حق با او بود. این آخرین باری بود که اگنس مادر و خواهرش را می‌دید.

اگنس با زن جوان دیگری آشنا شد که در حال پیوستن به گروه بود. نام او بتیک کانج بود. اگنس و بتیک توسط قطار خود را به فرانسه رساندند. در آنجا، آن‌ها با مادر اعظم - راهبه مسئول - در گروه لورتو در پاریس دیدار کردند. مادر اعظم می‌خواست مطمئن شود که آن‌ها برای زندگی مذهبی آماده هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: دوران کودکی
فصل 2: ورود به زندگی معنوی
فصل 3: ترک خانه
فصل 4: حضور در هندوستان
فصل 5: انتظار طولانی
فصل 6: ورود به دنیای زاغه‌نشین‌ها
فصل 7: فقیرترین فقرا
فصل 8: مبلغان خیریه جهانی شدند
فصل 9: مقدس در میان ما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادر ترزا چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284029-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.