معرفی و دانلود کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

عکس جلد کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

دیوید بیتهام، نظریه‌پرداز اجتماعی و استاد علوم سیاسی دانشگاه لیدز، در کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن به توضیح و تفسیر آرای بدیع ماکس وبر در حوزه‌ی سیاست پرداخته است. این کتاب امکان این را به خوانندگان می‌دهد تا نظریات وبر راجع به سیاست و علوم سیاسی و اجتماعی را به‌طور دقیق و عمیق مورد بررسی قرار دهند.

درباره‌ی کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن (Max Weber and the theory of modern politics)، یک منبع غنی از تفکرات وبر و تحلیل‌های او در زمینه‌های متعدد اجتماعی و سیاسی است. ظهور نظریه‌ی سیاسی مدرن، تاثیر به‌سزایی در شکل‌گیری جوامع مدرن و پیشرفت‌های سیاسی و اجتماعی گوناگون داشته است. دیوید بیتهام (David Beetham) در این کتاب به بررسی عقاید و نظرات وبر در خصوص عوامل مختلفی هم‌چون تاثیر فرهنگ و دین بر قوانین و سازوکارهای اجتماعی پرداخته و ارتباطات پیچیده‌ی آن‌ها را در این‌خصوص مورد بررسی قرار داده است؛ بیتهام به‌دقت به بررسی چالش‌‌ها و مسائلی می‌پردازد که جوامع مدرن در مواجهه با آن‌ها قرار دارند و نقدهای موشکافانه‌ای را پیرامون سیاست‌های جاری در جوامع مدرن ارائه می‌دهد.

ماکس وبر جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز و اقتصاددان آلمانی بود که در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی زندگی می‌کرد. وبر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان ساختار و نظام‌های سازمانی و از تاثیرگذارترین جامعه‌شناسان قرن بیستم، شناخته می‌شود. نظریه‌های ماکس وبر در زمینه‌های جامعه‌شناسی تاریخی، بوروکراسی، اقتصاد، ارتباط سیاست و دین و آگاهی از نقش تعصبات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، تاثیر زیادی بر جامعه‌شناسان و سیاست‌مداران بعد از او گذاشت. به‌نقل از فرانک پارکین، تا به‌امروز هیچ‌کس نتوانسته به‌اندازه‌ی مارکس وبر در زمینه‌های مختلفی مثل حقوق، تاریخ و علوم اجتماعی تا این اندازه تبحر و مهارت یابد. با این‌حال وبر همواره درگیر تنش‌ها و کشمکش‌های روحی‌ای بود که در سرتاسر زندگی آزارش می‌داد. این تنش‌های درونی که با تنش‌های فکری و عقاید او پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده بود، از مهم‌ترین عواملی بود که شخصیت وبر را از سایر شخصیت‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی در آن زمان متمایز می‌کرد.

معرفی و دانلود کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

با توجه به این‌که شرایط سیاسی و اجتماعی عصری که وبر در آن می‌زیست بسیار شبیه به شرایط کنونی جامعه‌ی ماست، باورها و اندیشه‌های او و نحوه‌ی مواجهه‌اش با بن‌بست‌ها و گره‌گاه‌های متفاوت، می‌تواند راهنمای کامل و جامعی برای افرادی باشد که در نظریه‌های مختلف جامعه‌شناسی و علوم سیاسی به‌ دنبال راه‌حل برای مسائل و دغدغه‌های اجتماعی‌شان هستند. بیتهام در کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن در کنار تحلیل عمیق ساختارهای اجتماعی و چگونگی درهم‌تنیدگی این ساختارها با اقتصاد، فرهنگ و قدرت، به نقد ایدئولوژی‌ها و سیاست‌های اقتصادی موجود می‌پردازد. او هم‌چنین معتقد است که بررسی نقاط ضعف نظریه‌های مختلف و اندکی درنگ پیرامون نظریات مدرن در حوزه‌ی علوم اجتماعی و سیاسی می‌تواند از طریق روشن کردن پیوند آن‌ها با مسائل روز، تحلیل مسائل جاری را آسان‌تر کند. خوانندگان ایرانی با بهره‌گیری از تمامی این سرفصل‌ها می‌توانند ضمن تسلط بر اصول نظریه‌های سیاسی مدرن، به درک ژرف‌تری از چالش‌ها و مسائل جامعه دست یابند. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند با توسعه‌ی تفکر انتقادی و استفاده از تجربیات بزرگان علوم اقتصادی و سیاسی، مدل‌ها و اشکال گوناگون حکومتی را نقد کنند، از حقوق سیاسی و اجتماعی خود مطلع شوند و نقش شهروندی فعال و آگاه را در جامعه ایفا کنند.

نکوداشت‌های کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

  • یک اثر برجسته پیرامون عقاید سیاسی وبر. (فرانک پارکین)
  • راهنمایی قابل اعتماد و دقیق برای درک فلسفه‌‌ی سیاسی ماکس وبر. (ولفگانگ مامسن)

کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دانشجویان و پژوهشگران علوم اجتماعی و علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن می‌خوانیم

به عقیده وبر، ویژگی مهم سیاست توده‌ای این بود که باعث تقویت این نوع رهبری فردی می‌گردید. معنای دموکراسی مبتنی بر آرای عمومی همین بود. گسترش حق رأی باعث شخصی شدن سیاست شد و کفه ترازو به نفع فرد برجسته‌ای سنگین شد که به زور شخصیت و جاذبه عوام‌فریبانه خود قادر به حفظ آرای توده مردم بود.

برتری چنین افرادی حتمی نبود. وبر در ابتدا اعتقاد داشت که مقام‌های حزبی احتمالاً با دیده تردید به آن‌ها می‌نگریستند. یعنی به‌ عنوان کسانی که تهدیدی برای منافع آن‌ها در هدایت منظم امور حزبی هستند و در صدد جلوگیری از ظهور کاریزما هستند. او بعدها به این دیدگاه روی آورد که این وضعیت بر اثر علاقه آن مقام‌های اداری به داشتن رهبری موفق در نظرسنجی‌ها تعدیل خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
سپاسگزاری‌ها
اختصارها
مقدمه بر چاپ دوم
1. ماکس وبر در مقام نظریه‌پرداز سیاسی
2. وبر در مقام طلایه‌دار ارزش‌های بورژوایی
3. محدودیت عقلانیت دیوان‌سالارانه
4. پارلمان و دموکراسی
5. ملی‌گرایی و دولت-ملت
6. جامعه، طبقه و دولت: آلمان
7. جامعه، طبقه و دولت: روسیه
8. جامعه طبقاتی و رهبری مبتنی بر آرای عمومی
9. علم اجتماعی و عمل سیاسی
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن
نویسنده
مترجمهادی نوری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات440
زبانفارسی
شابک978-600-278-060-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن

برای دریافت کتاب ماکس وبر و نظریه سیاست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.