معرفی و دانلود کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی

عکس جلد کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی
قیمت:
۳۰۰۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی

کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی نوشته‌ی استفن ج. چاپمن، به‌دلیل پوشش تمامی موضوعات مهم در زمینه‌ی ماشین‌های الکتریکی و نگارش ساده و قابل‌فهم، همچنان پرفروش‌ترین اثرِ‌ مربوط به ماشین‌های الکتریکی و از بهترین منابع موجود برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق است. نویسنده تجربیات خود را با دانش روز حوزه‌ی برق الکترونیک هماهنگ کرده و به شیوه‌ای جذاب به خوانندگان ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی

از زمان انتشار اولین ویراست کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی (Electric Machinery Fundamentals) پیشرفت‌های قابل‌توجهی در ساخت بسته‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر حالت جامد برای موتورها انجام شده است. در اولین نوبت چاپ کتاب پیش رو استفاده از موتورهای DC برای انتخاب کاربردهای سرعت متغیر توصیه شده بود که امروزه باوری در این زمینه وجود ندارد. با پیشرفت‌های صورت‌گرفته، سیستم‌های موتور القایی یا مدار راه‌انداز به‌منظور کاربردهای کنترل سرعت پیشنهاد می‌شوند. استفن ج. چاپمن (Stephen J. Chapman) در آخرین ویراست از کتاب، تغییر ساختار قابل‌توجهی را در متن اعمال کرده است. برای مثال در جدیدترین نسخه‌های منتشر‌شده، کاربرد ژنراتورهای القایی برای برج‌های تلفن همراه نیز گنجانده شده است.

در فصل اول از کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی، مقدمه‌ای از مفاهیم اساسی ماشین به خوانندگان ارائه شده است. این فصل با اعمال این مفاهیم به ماشین DC خطی که ساده‌ترین شکل از یک ماشین است، به پایان می‌رسد. چاپمن در فصل دوم به موضوع ترانس پرداخته است. فصل سوم کتاب، شامل مقدمه‌ای بر مدارهای الکترونیک قدرت حالت جامد می‌باشد. یادگیری مطالب بیان‌شده در این فصل، اجباری نیست، اما به‌دلیل پشتیبانی از بحث کنترل موتور AC و DC در فصل‌های هفتم و نهم و دهم، مفید و کاربردی خواهد بود. در فصل‌های چهارم تا نهم ماشین‌های AC پوشش داده شده‌اند. تمامی مطالب تألیفی در فصل‌های مختلف کتاب، به‌صورت مستقل از یکدیگر هستند و به همین دلیل مدرس می‌تواند روش خاص خود را برای تدریس اتخاذ کند. در فصل دهم کتاب نیز، موتورهای تک‌فاز و کاربرد خاص آن‌ها، مانند موتورهای یونیورسال، پله‌ای، بی چاروبک DC و قطب حفاظت‌شده تشریح شده‌اند.

روش‌های تدریس مربوط به ماشین‌های الکتریکی به دانشجویان رشته‌های مهندسی برق در سال‌های اخیر دچار تغییرات اساسی شده‌اند و ابزاهای تحلیلی خوبی مانند نرم‌افزار متلب به‌طور گسترده در دانشگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. کاربرد اصلی این نرم‌افزار در ساده کردن محاسبات سخت و پیچیده به منظور کسب تجربه برای دانشجویان است. استفن چاپمن در کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی، متلب را آموزش نمی‌دهد و فرض را بر این گذاشته است که دانشجویان آشنایی قبلی با آن دارند. درعین‌حال کتاب به این‌که دانشجو الزاماً واحدهایی مربوط به آموزش متلب گذرانده باشد وابسته نیست. تسلط بر این نرم‌افزار، تجربه‌ی آموزش را افزایش می‌دهد اما اگر موجود نباشد مثال‌های حاوی آن به‌راحتی قابل حذف هستند. در آخرین ویراست از کتاب چاپمن تمرین‌ها و مسائل بیشتری گنجانده شده و تمرینات مربوط به ویراست‌های پیشین نیز همگی اصلاح شده‌اند.

کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی را قدرت‌الله سپیدنام به فارسی ترجمه کرده و انتشارات علوم رایانه آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کلیه‌ی دانشجویان و مدرسین رشته‌ی مهندسی برق مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی می‌خوانیم

در حرکت خطی، نیروی وارده، بر شیئی موجب تغییر سرعت آن می‌شود. در غیاب یک نیروی خالص بر شیء، سرعت ثابت است. هرچقدر نیروی اعمال‌شده به شیئی بیشتر باشد، سرعت آن سریع‌تر تغییر می‌نماید. مفهوم مشابهی در چرخش وجود دارد. وقتی شیئی می‌چرخد، سرعت زاویه‌ای ثابتی دارد، مگر اینکه گشتاوری بر روی آن وجود داشته باشد. هرچقدر گشتاور روی شیئی بیشتر باشد، سرعت زاویه‌ای شیئی سریع‌تر تغییر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر اصول ماشین
فصل دوم: ترانس‌ها
فصل سوم: اصول ماشین‌های AC
فصل چهارم: ژنراتورهای سنکرون
فصل پنجم: موتورهای سنکرون
فصل ششم: موتورهای القایی
فصل هفتم: اصول ماشین‌های AC
فصل هشتم: موتورها و ژنراتورهای DC
فصل نهم: موتورهای تک‌منظوره و تک‌فاز
پیوست (الف): مدارهای سه‌فاز
پیوست (ب): گام بوبین و سیم‌پیچ‌های توزیع‌شده
پیوست (پ): تئوری قطب برجسته ماشین‌های سنکرون
پیوست (ت): جدول ثابت‌ها و ضرایب تبدیل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات586
زبانفارسی
شابک978-600-205-031-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی

برای دریافت کتاب مبانی ماشین‌های الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.