معرفی و دانلود کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

عکس جلد کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد
قیمت:
۲۷۲۰۰ ۱۹,۰۴۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

پیچ راول نوزده ساله در کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد خاطرات جذاب و شگفت‌انگیزی را درباره مبارزه‌اش با بیماری ایدز روایت می‌کند. او در تمام سال‌های زندگی‌اش با این بیماری جنگید و در دوران مدرسه آزار و اذیت‌های فراوانی را از سوی دیگران متحمل شد. الی بنجامین که نویسنده مشهور آمریکایی به شمار می‌رود، او را در نگارش این بیوگرافی حیرت انگیز و تاثیرگذار یاری رسانده است. این اثر توانست در سال 2016 نامزد جایزه لینکلن شود.

درباره کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد:

پیچ راول دختری است که آغاز تولدش به بیماری ایدز یا ویروس HIV مبتلا بود اما تا وقتی که بزرگ شد، هرگز احساس نکرد به این بیماری خاص مبتلا است. او در فعالیت‌های گروهی بسیاری مانند بازی فوتبال و نقش‌آفرینی در یک تئاتر کوچک حضور پیدا می‌کرد. تا اینکه روزی در مدرسه برای دوستانش از بیماری خود سخن می‌گوید و این ماجرا سرآغاز رخدادهای تلخ و آزاردهنده‌ای برای این دختر نوجوان می‌شود.

از آن لحظه به بعد همه چیز برای پیچ تفاوت پیدا کرد و با هم سن و سالانش و کادر مدرسه به مشکل برخورد؛ چراکه حرف‌های تلخی به او می‌زدند و دیگر با او عادی رفتار نمی‌کردند. برای مثال مربی فوتبالش به شوخی به او گفته بود که او ارزش بالایی برای تیم دارد چراکه اعضای تیم مقابل از نزدیک شدن و دست زدن به او می‌ترسند. یا حتی مدیر مدرسه بدون هیچ حمایتی او را طرد کرد و گفت نمی‌تواند از این دختر محافظت کند.

باری، پیج پانزده ساله پس از گذشت مدتی صبرش تمام شد و به خاطر فشارهای روانی بسیار و شنیدن انواع حرف‌های تمسخرآمیز و نفرت‌انگیز از دیگران، تصمیم گرفت با خوردن چندین قرص زندگی‌اش را پایان بخشد. این اتفاق ناگوار و دردناک می‌توانست پایان همه چیز باشد، اما در حقیقت شروع ماجراهایی تازه بود.

کتاب مثبت (Positive: A Memoir) یک خودزندگی‌نامه جذاب و خواندنی از زندگی متفاوت و سخت این دختر جوان است که تجربیات سال‌های نوجوانی‌اش را به خوبی روایت می‌کند. پیچ راول در حال حاضر در کنفرانس‌های متعددی شرکت می‌کند و درباره بیماری ایدز، ویژگی‌ها و شرایط این بیماری خاص و تاثیراتش بر زندگی روزمره صحبت می‌کند. به علاوه او سفیر بنیاد ایدز اطفال الیزابت گلسر بوده و امید دارد در ادامه کارش بتواند طرز تفکر و گفتار هم‌نسلانش را تغییر بدهد.

نکوداشت‌های کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد:

- راول و بنجامین به طرز ماهرانه‌ای طرز تفکر یک دانش‌آموز راهنمایی را که بی‌گناه و ساده‌لوح است به تصویر می‌کشند. همچنین آن‌ها موضوعات سختی مانند خودکشی را صادقانه اما با ظرافتی خاص مورد بررسی قرار می‌دهند. (Kirkus Reviews)

- این بیوگرافی واقع بینانه و صادقانه از یک زن جوان مبتلا به HIV، خوانندگان را جذب خود می‌کند. این کتاب موضوعی دشوار این بیماری را روشن می‌کند و به زیبایی بیان می‌کند که بزرگ شدن با HIV چگونه است. همچنین داستان‌های غیرواقعی مربوط به این ویروس را رد می‌کند و دانش مفیدی در این زمینه به مخاطبان ارائه می‌دهد. (School Library Journal)

کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به خوبی توانسته در قالب یک داستان واقعی، اطلاعات مفیدی درباره بیماری ایدز ارائه دهد. به همین خاطر مربیان، والدین، مدیران مدرسه و نوجوانان می‌توانند با مطالعه آن، بینش جدیدی نسبت به این موضوع پیدا کنند.

با نویسندگان کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد مثبت آشنا شویم:

پیچ راول (Paige Rawl) یک سخنران موفق و شخصیتی الهام‌بخش برای ده‌ها هزار کودک است که با آن‌ها درباره بیماری ایدز صحبت می‌کند. او شخصیتی صلح‌طلب و ضدخشونت دارد و در چندین رسانه ملی از جمله USA Today، مجله People، مجله Seventeen، هافینگتون پست و مجله Poz حضور داشته است. در حال حاضر پیچ راول دانشجوی رشته زیست‌شناسی مولکولی در دانشگاه ایالتی بال است.

الی بنجامین (Ali Benjamin) نویسنده‌ای آمریکایی‌ست که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعال است و تاکنون به خاطر نوشتن داستان و رمان‌هایش توانسته نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا شود و در زمره نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز قرار بگیرد.

در بخشی از کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که باHIV مبارزه کرد می‌خوانیم:

هیچ کس همیشه کودک نمی‌مانَد. وقتی شیشه‌های شیرم جایشان را به لیوان‌های شیشه‌ای دادند و قرص‌ها جای داروهای پودری را گرفتند، وقتی بزرگ‌تر شدم، توجهم به بیمارستان‌رفتن‌ها بیشتر جلب شد. خیلی سؤال نمی‌پرسیدم اما متوجه می‌شدم که بعضی کلمه‌ها را بارها و بارها می‌شنوم: HIV، سیستم ایمنی، سلول‌های T، بار ویروسی. نمی‌دانستم دقیقاً یعنی چه اما کم‌کم متوجه شدم که قیافه‌ی مادرم در این بازدیدها چقدر جدی می‌شود، و بعد که دکتر کاکس عددهایی را از روی پرونده‌ام می‌خواند، خیالش آسوده می‌شود.

کلاس چهارم که بودم، برای چکاپ پیش دندان‌پزشک رفتم. پرونده‌ام روی میز کنارم باز بود و نگاهی به آن انداختم. در پایین پرونده دو کلمه‌ی دست‌نویس بود که با خودکار مشکی دورشان خط کشیده بودند: یکی آسم و دیگری +HIV. بعداً، وقتی کلاس پنجم بودم کلمه‌ی HIV/ایدز را در کلاس بهداشت شنیدم. اتاق انتظار دکتر کاکس جلوی چشمم آمد که پر بود از بروشورهایی که مثلاً رویشان نوشته بود «حقایقی درباره‌ی HIV/ایدز.» چهره‌ی پدرم به خاطرم آمد که روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود و همان‌طور که دهانش را باز و بسته می‌کرد، اشک از چشم‌هایش می‌چکید.

یک روز بهاری، پنج سال بعد از مرگ پدرم، درست کمی قبل از این‌که با جزمین آشنا شوم، مامان من را از مدرسه برداشت. بیشتر مسیر را ساکت بودم. بعد، وقتی به ورودی پارکینگ خانه‌ی خودمان رسیدیم، همان‌طور که صدای رادیو دیزنی از بلندگوی ماشین پخش می‌شد سؤال ساده‌ای از مادرم پرسیدم «من HIV مثبتم یا منفی؟»

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
بخش اول: اول ماجرا
داستان از کجا شروع شد؟
مامان
کلارکستون؛ «آماده‌ام!»
کوتاه‌ترین توضیح ممکن درباره‌ی HIV و این‌که چرا مادرم از نابغه‌ای شرور هم باهوش‌تر است؟
کلارکستون؛ هر طور هستی بیا، جور دیگری برو
بروشور
کلارکستون؛ جزمین
بابا
کلارکستون؛ خنده‌ی بی‌موقع
اولین مسابقه‌؛ «خودت باش»
کلارکستون؛ ‌لیگ قهرمانی
فهمیدن
اردوی شب‌مانی
انکار کن، کلاس ششم
بخش دوم: زمین خوردن
سال جدید؛ ‌کلاس هفتم
خودت را نباز
تنهام بذار
زشت
وقتی همه چیز غیب شد
بین خودمان بماند
جدایی
دلم می‌خواهد کاری کنم
بخش سوم: سقوط
بیدار شدن
دبیرستان هِرون
فرار
مرکز استرس
لی‌لی
بخش چهارم: بلند شدن
روشنایی
گذشتن
ملکه‌ی جواهر
تصمیم می‌گیری خوب زندگی کنی، فقط کافیه همین کار رو بکنی
پس‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد
نویسنده،
مترجمفاطمه عرفانی، فرخنده ملکی فر
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-6194-02-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۲۰۰ ۱۹,۰۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

REYHANE
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب خیلی خیلی خوبیه
اما به نظرم اگر قرار باشه یک کتاب رمان برای نوجوان باشه داستان زیاد کِش داده است
ولی در کل عالی
Fahime Torabi
۱۴۰۲/۱/۶
اونقدر قشنگ بود که یک روزه نشستم پاش و تمومش کردم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

برای دریافت کتاب مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.