معرفی و دانلود کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)

عکس جلد کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)

کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه) نوشته‌ی فریبا کلهر، مجموعه‌ قصه‌ای مناسب کودکان و نوجوانان است. کلهر در این کتاب با زبانی شیوا و روان، راوی حکایت‌هایی طنزآلود، شاعرانه و گاه افسانه‌آمیز بوده است.

درباره‌ی کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)

فریبا کلهر در کتاب مثل دختر گل‌ها قصه‌هایی با مضامین اجتماعی، اساطیری و افسانه‌ای را حکایت می‌کند. مخاطب این کتاب، کودکان و نوجوانان هستند. کلهر رمان می‌نویسد. اگرچه که کارهای اخیر او در حوزه‌ی ادبیات بزرگسال هستند اما نویسندگی را با ادبیات کودک و نوجوان آغاز کرده و آثار متعددی در این حوزه به انتشار رسانده است. نثر شیوا، روایت‌های بدیع و پایان‌بندی‌های جذاب از ویژگی‌های داستان‌های او هستند. کتاب مثل دختر گل‌ها، 6 قصه از کلهر را در بر دارد که او در هر کدام، با زبانی آمیخته به طنز، راوی حکایتی خواندنی‌ست. «با چه زبانی تشکر کنم»، «کسی که از پرنده‌ها بدش می‌آید»، «مثل دختر گل‌ها»، «دهکده‌ی سنگ» و «فانوس بود و غزال» عناوین این قصه‌های کوتاه هستند که در ادامه به مرور برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

قصه‌ی «با چه زبانی تشکر کنم» روایت دختری کوچک است که به التهاب لوزه مبتلا شده و دایی‌اش در درمان به او کمک می‌کند. پس از عمل متوجه می‌شوند که چیزی در این میان طبیعی نیست و انگار خطایی رخ داده و این‌بار، ممکن است دختر حتی قدرت حرف زدن را از دست بدهد.

قصه‌ی «کسی که از پرنده‌ها بدش می‌آید» حکایت دختری است که می‌خواهد به خاله‌اش کمک کند. فریبا کلهر با زبانی گاه شاعرانه و گاه آمیخته به طنز، از دختری می‌گوید که خاله‌اش پس از مرگ مرغ‌عشق خود به افسردگی دچار شده و دختر، برای خوشحال‌کردن او، 3 مرغ‌عشق دیگر برایش می‌خرد. خاله که دیگر با مرگ مرغ‌عشق‌اش کنار آمده، مرغ‌عشق‌های جدید را قبول نمی‌کند. دخترک نمی‌داند با این 3 پرنده چه کار کند. او که خودش از پرنده‌ها خوشش نمی‌آید، 2 مرغ‌عشق را آزاد می‌کند اما یکی را پیش خودش نگه می‌دارد.

قصه‌ی «مثل دختر گل‌ها»، که عنوان کتاب نیز برگرفته از آن است، حکایت دختری است که به خاطر جدایی پدر و مادرش در پرورشگاه زندگی می‌کند. او آرزو دارد خانواده‌ای پیدا شده و او را به فرزندخواندگی قبول کند. دختر همیشه در تمامی جمع‌ها سعی می‌کند خود را دختر خیلی خوبی نشان دهد تا به فرزندی پذیرفته شود اما در نهایت اتفاق دیگری می‌افتد که دختر پیش‌بینی آن را نکرده بوده است...

کتاب مثل دختر گل‌ها مناسب چه کسانی است؟

کتاب مثل دختر گل‌ها برای تمام کودکانی که به خواندن قصه، به‌ویژه قصه‌های طنزآلود و افسانه‌آمیز علاقه دارند، جذاب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه) می‌خوانیم

راه سبز و آرام بود و گلاب کمکم باورش می‌شد که قلبش سنگ شده است. گاه صدای مرغی دریایی که از فراز سرش می‌گذشت، سکوت را می‌شکست. گلاب از آن همه آرامش احساس خرسندی کرد؛ اما نگاهش که به اولین ردیف درخت‌های سرو آزاد افتاد، دانست که وارد سرزمین سنگ شده است و شادی غمناکی بر دلش نشست. سرزمین سنگ گلاب به صدها انسانی فکر کرد که مانند خودش سنگ‌دل و نامهربان بودند و هیچ چیز دلشان را نرم و مهربان نمی‌کرد.

ناگاه همه‌چیز به هم ریخت. درخت‌ها جلو دیدگانش خم و راست شدند و باد چنان تند وزید که صدای نعره‌اش گوش گلاب را آزرد. توفان شده بود. باد میان لباس گلاب می‌پیچید و راه رفتنش را مشکل می‌کرد. هراس به دل گلاب افتاد. در آن توفان سهمناک چه بر سرش می‌آمد؟ ایستاد و به اطرافش نگاه کرد. درخت‌هایی که با سروصدا خم می‌شدند و شاخه‌هایی که می‌شکستند، دلهره‌اش را بیشتر می‌کردند. روبه رویش را نگاه کرد تا اثری از دهکده‌ی سنگ بیابد؛ اما جز انبوهی خاک که چشمش را اشک آلود می‌کرد چیزی ندید. سرش را به زیر انداخت و آرام راه افتاد. اکنون سه ردیف از درخت‌های سرو آزاد را پشت سر گذاشته و ردیف چهارم درخت‌ها روبه‌رویش بود. ناگاه به فکرش افتاد که به خانه بازگردد؛ چون هر چه باشد توی خانه در کنار دیگران است. کنار خواهر بزرگش که هر چند زبانش نامهربان است، نگاه پرمهری دارد یا خواهر کوچکش...

فهرست مطالب کتاب

با چه زبانی تشکر کنم
کسی که از پرنده‌ها بدش می‌آید
مثل دختر گل‌ها
دهکده‌ی سنگ‌ها
فانوس بود و غزال
شاپرک بانو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-471-171-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه)

برای دریافت کتاب مثل دختر گل‌ها (مجموعه قصه) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.