معرفی و دانلود کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

عکس جلد کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن
قیمت:
۲۲۰۰۰ 11000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

استیو هاروی در کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن، به زنان کمک می‌کند افکار و رفتار مردان را بهتر درک کنند و رابطه‌ای قوی‌تر را با آن‌ها شکل بدهند. این کتاب موفق که در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده، تصور مردها از عشق، دوستی و تعهد را توضیح می‌دهد و به زن‌ها می‌آموزد چطور مرد دلخواهشان را بیابند یا رابطه‌ی فعلی‌شان را پایدارتر کنند.

درباره‌ی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

ممکن است بسیاری از زنان احساس کنند در رابطه‌ای بد گرفتار شده‌اند و نمی‌توانند با شریکشان ارتباط برقرار کنند. عده‌ی دیگری از زنان هم هستند که از پیدا کردن مرد موردعلاقه‌شان ناامید شده‌اند و به این اعتقاد رسیده‌اند که هیچ‌گاه با مردی که کاملاً درکشان کند آشنا نخواهند شد. استیو هاروی (Steve Harvey)، از متخصصین روابط زوجین، اعتقاد دارد که بین همه‌ی این زنان مأیوس یک فصل مشترک وجود دارد: این زن‌ها، احتمالاً مردها را خیلی خوب نمی‌شناسند. آن‌ها نمی‌دانند مردان در مورد عشق، تعهد، مسئولیت، دوستی و صمیمیت چه تصوراتی دارند و همین باعث می‌شود بین خود و شریکشان فاصله‌ی خیلی زیادی حس کنند. هاروی معتقد است اگر زن‌ها بدانند مردها چطور فکر می‌کنند، خیلی راحت می‌توانند حرکات آنان را پیش‌بینی کنند و حدس بزنند. درنتیجه خیلی زود پی می‌برند که رفتار شریکشان چندان پیچیده و مبهم نیست و می‌توانند او را کنترل کنند. نویسنده در کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن (Act Like a Lady, Think Like a Man) سعی می‌کند همین مسأله را بشکافد و ذهنیت و رفتار عاطفی مردان را تشریح کند. هاروی به‌راحتی به زن‌ها نشان می‌دهد که چطور رابطه‌‌ی عاطفی خود را نجات داده و آن را تقویت کنند.

عنوان کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن به این نکته اشاره دارد که رفتار مردها کاملاً پیش‌بینی‌پذیر است. زن‌ها وقتی شیوه‌ی استدلال و نگرش مردها را یاد بگیرند، می‌توانند در بازی زندگی یک قدم جلوتر از آن‌ها بایستند. درنتیجه قادرند کنترل رابطه را به دست گیرند و همان زندگی دلخواهشان را بسازند. استیو هاروی این کتاب را در سه بخش ارائه کرده: در بخش اول، او نظام ذهنی مردان را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد که در مورد عشق و رابطه چطور می‌اندیشند. او در بخش دوم کتاب، می‌کوشد رفتارهای مردها را مورد استدلال قرار دهد؛ اینکه چرا مردها فریبکارند یا چرا آن‌قدر سعی می‌کنند به مادرشان نزدیک بمانند. هاروی فصل آخر کتابش را به تمرینات کاربردی اختصاص داده و چند قانون و راهکار به زنان پیشنهاد می‌دهد تا بتوانند رابطه‌ی موردعلاقه‌شان را شکل دهند.

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن بسیار پرفروش و موفق بوده و مورد اقتباس سینمایی هم قرار گرفته است. کتاب حاضر را نشر البرز با ترجمه‌ی مهراوه فیروز به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

  • رتبه‌ی 1 لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی ایمیج در بخش آثار ادبی آموزشی در سال 2010

نکوداشت‌های کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

  • هاروی آگاهی عجیبی به ذهنیت مردان دارد و استراتژی‌هایی به زنان می‌دهد تا این موجودات سرکش را رام کنند. (فیلادلفیا اینکوایر)
  • این کتاب راهنمای ضروری هاروی برای افشا کردن ذهن مردان، فهم بازی‌شان، پیش‌بینی حرکات و مقابله با حمله و ضدحمله‌‌ی آن‌هاست. (لس‌آنجلس سِنتینل)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

سال 2012 فیلمی کمدی رمانتیک با عنوان «مثل یک مرد فکر کن» براساس این کتاب اقتباس شد. این فیلم فروش موفقی داشت و توانست 3 جایزه از جمله جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدین فیلم زن را بدست آورد. هاروی تهیه‌کننده‌ی این فیلم بود و نقش کوتاهی در آن ایفا می‌کرد. سال 2014 دنباله‌ای برای این فیلم ساخته و اکران شد.

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های روانشناسی با محوریت روابط عاطفی علاقمند هستید و می‌خواهید در مورد مردان بیشتر بدانید و انگیزه‌ها و افکارشان را درک کنید، این کتاب را حتماً بخوانید.

با استیو هاروی بیشتر آشنا شویم

استیو هاروی (متولد 1957) از سرشناس‌ترین چهره‌های آمریکا محسوب می‌شود. او بازیگر، کمدین و نویسنده‌ی بسیار موفقی است و چندین برنامه‌ی پرمخاطب مثل شوی رادیویی استیو هاروی مورنینگ‌ را اجرا کرده. هاروی تا‌به‌حال برنده‌ی 14 جایزه‌ی ایمیج، 7 جایزه دِی‌تایم اِمی و دو جایزه‌ی مارکونی شده و نامش در تالار مشاهیر رسانه و پیاده‌روی مشاهیر هالیوود قرار گرفته. کتاب «صاف‌وپوست‌کنده صبحت کن»، «مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق رفتار کن» و «پرش: تصمیم بگیر و با شجاعت گام بردار» از جمله آثار او هستند که همگی در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار گرفتند.

جملات برگزیده کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

  • بهترین راه براى موفق شدن این است که کنترل اوضاع را در دست بگیرید.
  • ما فقط مى‌خواهیم هرآنچه باعث به‌هم‌ریختگى و عدم تعادل زندگى شده است را مرتب کنیم.
  • دنیاى بدون زنان، چنین دنیایى خواهد بود: مردان نه خود را مى‌شویند و نه صورت خود را اصلاح مى‌کنند.
  • به من اعتماد کنید، مردى که براى ده سال آینده‌اش هدف دارد و برنامه‌ریزى کرده است، یعنى خیلى جدى به آینده و رسیدن به جایگاهى که مى‌خواهد، فکر کرده است.

در بخشی از کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن می‌خوانیم

یادم مى‌آید که یک بار با مادرم در خانه بودم و مسئول بیمه براى دریافت مبلغى آمده بود که مادرم آن میزان پول را نداشت. پدرم آن زمان در محل کارش بود و نمى‌دانست مردى براى طلبش به خانه آمده و گفته: «دفعه بعد که آمدم، بهتر است پولتان حاضر باشد.» من ماجرا را براى پدرم تعریف کردم و او وقتى از مادرم علت را جویا شد، مادرم کاملاً متفاوت با موقعیت پیش آمده، موضوع را تعریف کرد، چون مى‌دانست اگر ماجرا را آن‌طور که بود شرح دهد، حتماً پدرم با آن شخص درگیر خواهد شد. پدرم سراغ من آمد و پرسید چه زمانى قرار است مسئول بیمه بیاید. دفعه بعد که او آمد، پدرم در خانه منتظر او بود. هیچ‌وقت آن صحنه را فراموش نمى‌کنم. وقتى از پنجره بیرون را نگاه مى‌کردیم، پدرم مرد را روى ماشین خوابانده بود و دستانش دور گردن او بود و مى‌گفت: «اگر یک بار دیگر کوچک‌ترین بى‌احترامى به همسرم بکنى، مطمئن باش تو را مى‌کشم.» حالا شاید این موضوع کمى اغراق‌آمیز باشد اما مردان واقعى از کسانى که دوستشان دارند، همین‌طور حمایت مى‌کنند.

البته، حمایت فقط به کارگیرى زور و نیروى فیزیکى نیست. مردى که شما را دوست دارد و از شما مراقبت مى‌کند، به شیوه‌هاى مختلفى این حمایت را اعمال مى‌کند. براى مثال، اگر هوا تاریک باشد، نمى‌گذارد شما ماشین را به پارکینگ ببرید یا به تنهایى سگ را براى گردش در شب بیرون ببرید، زیرا نگران امنیت و سلامت شماست. اگر شما را به همراه مرد دیگرى ببیند و احساس خطر کند، حتماً خودش را میان شما و او قرار مى‌دهد تا حتى انگشت او به شما نخورد.

همسرم، مارجرى یادش مى‌آید که در برنامه سفر تفریحى ماهیگیرى که به مائوى رفته بودیم، چگونه از او حمایت کردم. همسرم مدرک غواصى دارد. اما من این مدرک را ندارم. وقتى به آب‌هاى اقیانوس رفتیم، کارى از دستم برنمى‌آمد، اما احساس مى‌کردم همسرم آن پایین زیر آب، در خطر است و هیچ راهى براى مراقبت و حفاظت از او نداشتم. او تجهیزات و لباس مخصوص غواصى را پوشید و به زیر آب رفت.

فهرست مطالب کتاب

آنچه لازم است در مورد مردان و روابط بدانید
بخش اول: نظام ذهنى یک مرد
1. آنچه مردان را به حرکت وامى‌دارد
2. عشق ما شبیه عشق شما نیست
3. سه اصل مورد نیاز آقایان
4. «باید باهم صحبت کنیم»
بخش دوم: چرا مردان این کار را مى‌کنند؟
5. اولین موردى که اهمیت دارد
6. طعمه بودن و یا ماندگار بودن
7. پسر مامان
8. چرا مردان فریب مى‌دهند
بخش سوم: کتاب تمرین
9. مردان به استانداردها احترام مى‌گذارند
10. پنج پرسش که هر زنى باید پیش از عمیق شدن رابطه مطرح کند
11. قانون نود روز
12. در همان ابتداى رابطه، او را با فرزندان خود آشنا کنید
13. زنان استوار، مستقل و تنها
14. چگونه به حلقه ازدواج برسید
15. پاسخ‌هایى سریع به سؤالاتى که در ذهن دارید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن
نویسنده
مترجممهراوه فیروز
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-442-661-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ 11000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

برای دریافت کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.