معرفی و دانلود کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول: مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول: مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت ورزشی

دیوید حسن در کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول به مفهوم مدیریت ورزشی و جنبه‌های تجاری آن پرداخته است. هدف از نگارش این اثر آشنایی فعالان حوزه‌ی صنعت ورزش با کاربرد انواع شیوه‌های مدیریتی و ارائه‌ی دیدگاهی بین‌المللی نسبت به کسب‌و‌کارهای ورزشی است.

درباره‌ی کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول

امروزه جذابیت جهانی ورزش سبب شده بازار آن به بازاری جهانی و پررونق بدل شود و بهره‌برداری تجاری از آن مد نظر سرمایه‌گذاران این صنعت قرار بگیرد. در این بازار رقابت بالایی وجود دارد و هم‌زیستی ورزش با رسانه‌ها باعث شدت گرفتن فضای رقابتی آن شده. به‌عنوان مثال دهه‌هاست که ورزش فوتبال نسبت به سایر رشته‌ها از یک برتری جهانی برخوردار است. در کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول (Managing sport business: an introduction)، نوشته‌ی دیوید حسن (David Hassan) با جنبه‌های گوناگون کسب‌و‌کار ورزشی و شیوه‌های مدیریت و بازاریابی آن از دیدگاه بین‌المللی آشنا می‌شوید.

پیش از ورود به موضوع کسب‌و‌کارهای ورزشی لازم است حداقل یکی از تعاریف استاندارد ورزش را بدانیم. ورزش در حقیقت به انواع فعالیت بدنی گفته می‌شود که به‌شکل سازماندهی‌شده و با هدف بهبود آمادگی جسمانی و سلامت روانی انجام شود و هدف از انجام آن ایجاد روابط اجتماعی بهتر و رقابت سازنده باشد. این تعریف برگرفته از منشور ورزشی شورای اروپاست که در سال 1992 تصویب شده است. با این چشم‌انداز می‌توانید نسبت به رشته‌ای که امروزه به صنعتی پردرآمد بدل شده، نگاه عمیق‌تری داشته باشید.

امروزه پژوهش در حوزه‌ی علوم ورزشی گسترش چشمگیری پیدا کرده و آثار بسیاری در زمینه‌ی ارتباط رشته‌هایی چون اقتصاد، سیاست، بازاریابی و... با ورزش به نگارش درآمده است. عمده‌ی نویسندگان این کتاب‌ها در محدوده‌های جغرافیایی اروپای غربی، آمریکای شمالی و استرالیا سکونت دارند. کتاب حاضر نیز بر اساس نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه‌ی علوم ورزشی، به نگارش درآمده است.

بخش اول این کتاب به بررسی زمینه‌ی جهانی مدیریت ورزشی معاصر اختصاص دارد و در بخش دوم درمی‌یابید که چگونه می‌توان از تکنیک‌های مدیریتی موفق در زمینه‌ی ورزشی بهره برد. در بخش پایانی نیز طیف وسیعی از موضوعات سرنوشت‌ساز در مدیریت ورزشی معاصر، از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها تا استفاده از فناوری‌ اطلاعات، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این سرفصل‌ها به شما کمک می‌کند مهارت‌های کاربردی و پیشرفته‌ی کسب‌وکارهای ورزشی مدرن را بیاموزید.

در مجموع هدف از نگارش کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول آشنایی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه با دنیای شگفت‌انگیز و رقابتی ورزش و چگونگی مدیریت آن است. این اثر حاصل ترجمه‌ی جمعی اعظم خلیل پور، حوریه دهقان پوری، میثم نظری قنبری و مائده شفیع زاده است که انتشارات مبانی آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول

  • کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول متن جامعی‌ست که مدیریت جهانی ورزش، کارکردها و کاربرد و تئوری آن را پوشش داده است. این اثر با استفاده از مجموعه‌ای چشمگیر از مثال‌ها و مطالعات موردی از دیگر آثار در این زمینه متمایز می‌شود. (جیلیان مک نیف - کالج فلگلر ایالات متحده - مجله‌ی بین‌المللی ارتباطات ورزشی)

کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌و‌کار ورزشی و دانشجویان این رشته می‌توانند از مطالب کتاب برای آشنایی عمیق‌تر با جنبه‌های تجاری ورزش استفاده کنند.

با دیوید حسن بیشتر آشنا شویم

دیوید حسن معاون دانشکده‌ی علوم زیستی و تندرستی و استاد سیاست و مدیریت ورزشی در دانشگاه اولستر انگلستان است. مطالعات تخصصی وی شامل حوزه‌های سیاست ورزش و بررسی اهمیت اجتماعی گسترده‌ی آن به ویژه در اروپاست. دیوید حسن سردبیری نشریه‌ی بین‌المللی دانشگاهی ورزش را به عهده دارد که گروه تیلور و فرانسیس آن را منتشر می‌کنند. از دیگر فعالیت‌های او باید به ویراستاری علمی کتب مبانی مدیریت ورزشی اشاره کرد. او همچنین در تعدادی از دانشکده‌های معتبر علوم ورزشی جهان، از جمله دانشگاه الفبورو و دانشگاه گریفیث، به‌عنوان استاد مهمان مشغول به‌کار است.

در بخشی از کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول می‌خوانیم

ورزش به وضوح در مسائل پیچیده‌ی کسب‌وکار درگیر است و مسائلی همچون رهبری، حکومت، اثربخشی سازمانی و نیاز به تخصیص و مدیریت منابع کمیاب همه مهم هستند. تأکید بر افزایش تجارت، فرایند فروش کالا، نوآوری و فن‌آوری، بازاریابی، حمایت مالی، قرارداد و سرگرمی (از جمله بازی‌های الکترونیکی حرفه‌ای) همراهان ورزشی را مجبور به پذیرفتن این موضوع که ورزش به یک کسب‌وکار تبدیل شده است و نیاز بیشتری به حرفه‌ای بودن یعنی صلاحیت متخصص دارد، کرده است. اما درحالی‌که مشخص است سازمان‌های ورزشی به منظور تداوم خود باید در راستای پایبندی به اصول کسب‌وکار به کار گرفته شوند و موارد مالی را انجام دهند؛ بحث راجع به اینکه آیا ورزش همچون بقیه، نوعی کسب‌وکار است و باید مثل بقیه موارد مشابه، با آن برخورد کرد یا نه، ادامه می‌یابد. پاسخ منفی است، این‌طور نیست.

علی‌رغم تجارب فزاینده و شرکتی شدن در ورزش، ورزش به طور عمده توسط یک مجموعه منحصربه‌فرد از ویژگی‌هایی که آن را با سازمان‌های کسب‌وکار عمومی متفاوت می‌کند و نیاز به پاسخ‌های در نظر گرفته شده و استراتژیک دارد، مشخص می‌شود. بااین‌حال، بازبینی ویژگی‌های ویژه‌ی ورزشی که اسمیت و استوارت (2010) در اواخر دهه‌ی 1990 نشان دادند، چشم‌انداز تازه‌ای را در مورد اینکه آیا کسب‌وکار ورزش واقعاً متمایز و ویژه است، نشان داد. در محیط فعلی، عوامل مختلفی به کار می‌روند تا تأثیری بر تولید محصول، مدیریت، مصرف و تحویل محصول برای ارائه‌ی مزایای پایدار داشته باشند که می‌تواند جامعه را تغییر دهد. ناهماهنگی فزآینده‌ی انواع مختلف ورزش، تحولات تجاری و اجتماعی فرهنگی، تنوع ساختارها، سیستم‌ها و تجربیات، چالش‌ها و رویکردهای تجاری منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مفهوم مدیریت ورزشی
فصل اول: صنعت کسب‌وکار ورزشی در قرن بیست‌ویکم
فصل دوم: ورزش در بازار جهانی
فصل سوم: مدیریت اجتماعی و فرهنگی در ورزش (استدلال‌های معاصر درباره ویژگی‌های خاص ورزش)
فصل چهارم: خط مشی ورزش و ساختار ورزش در انگلیس
فصل پنجم: دولت و قوانین ورزش
فصل ششم: مدیریت ورزش در بخش غیرانتفاعی
فصل هفتم: ورزش در بازارهای نوظهور
فصل هشتم: ورزش برای توسعه (چه چیزی در یک نام نهفته است؟)
فصل نهم: مدیریت دسترسی به ورزش و مشارکت در ورزش (دیدگاهی بین‌المللی)
بخش دوم: کاربرد مدیریت کسب‌وکار در ورزش 
فصل دهم: نظریه سازمانی و مدیریت ورزش
فصل یازدهم: استراتژی و برنامه‌ریزی در زمینه‌ی ورزش
فصل دوازدهم: مدیریت منابع انسانی و کسب‌وکار ورزش
فصل سیزدهم: مدیریت و اندازه‌گیری عملکرد سازمانی
فصل چهاردهم: بودجه‌بندی و کنترل بودجه در ورزش
فصل پانزدهم: مدیریت بازاریابی ورزش و ارتباطات
فصل شانزدهم: حق پخش رسانه‌ای در باشگاه فوتبال حرفه‌ای
فصل هفدهم: ورزش و خرده‌فروشی
فصل هجدهم: مربی‌گری ورزشی در زمینه‌ی کسب‌وکار؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول: مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت ورزشی
نویسنده
مترجماعظم خلیل پور، حوریه دهقان پوری، میثم نظری قنبری، مائده شفیع زاده
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات307
زبانفارسی
شابک978-622-6882-01-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول

برای دریافت کتاب مدیریت کسب و کار ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.