معرفی و دانلود کتاب مربیگری الهام‌بخش

عکس جلد کتاب مربیگری الهام‌بخش
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری الهام‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری الهام‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربیگری الهام‌بخش

کتاب مربیگری الهام‌بخش، یک راهنمای جامع برای ورزشکارانی‌ست که می‌خواهند به یک مربی متعهد و موفق در رشته‌ی ورزشی خود تبدیل شوند. در این کتاب وین گلداسمیت به شما می‌آموزد چطور با بهره‌گیری از زمان و انرژی خود به بیشترین کارایی برسید و رابطه‌ای حرفه‌ای و سازنده با تیم خود داشته‌ باشید.

درباره‌ی کتاب مربیگری الهام‌بخش

امروزه با وجود حجم اطلاعات زیاد و در دسترس بودن منابع آموزشی متعدد، هنوز مربیان زیادی وجود دارند که نتوانسته‌اند در رشته‌ی ورزشی خود بهترین باشند. اما به‌راستی چرا آگاهی ما از مسائل مختلف لزوماً به کارایی بیشترمان منتهی نمی‌شود؟ واقعیت این است که مهارت‌های دیگری به‌غیر از دانش و آموزش کافی وجود دارد که برای رسیدن به موفقیت لازم است تقویت شوند. وین گلداسمیت (Wayne Goldsmith) در کتاب مربیگری الهام‌بخش (‫Coaching Essentials: Inspiring Change) شما را با مهارت‌هایی آشنا می‌کند که اگر در وجودتان آن را پرورش دهید، تبدیل به یک مربی موفق و کارآزموده خواهید شد.

یکی از صفات مهمی که یک مربی خوب باید داشته باشد، مسئله‌ی تعهد است. این تعهد نخست نسبت به هدفی که در پیش دارید ایجاد می‌شود و به‌منزله‌ی قول و قراری‌ست که در حقیقت با خودتان می‌گذارید. درواقع شما پیش از ورود به حرفه‌تان با خود عهد می‌بندید که برای بهترین بودن تلاش کنید و تمام وقت و انرژی‌تان را صرف پیشرفت و کسب آگاهی در زمینه‌ی تخصصتان نمایید. مسیر تعهد شما می‌تواند با دشواری‌های مالی، عاطفی و موانع مختلفی همراه باشد اما مسئله‌ی مهم این است که استقامت کنید و پایدار بمانید.

از دیگر ویژگی‌های یک مربی خوب می‌توان به داشتن خلاقیت و انگیزه‌بخش بودن اشاره کرد. فراموش نکنید که کار شما هم انگیزه دادن به خودتان است، هم تشویق ورزشکارانی که شما را الگوی خود می‌بینند و می‌توانند با روحیه‌بخشی شما در موقعیت‌های حساس، به پیشرفت بیشتری برسند و ضعف‌های خود را به مرور تبدیل به نقطه‌ی قوت کنند.

کتاب مربیگری الهام‌بخش شامل 15 آموزه‌ی کاربردی است که شما را با روش و عادت‌های مربیان تاثیرگذار آشنا خواهد کرد. این کتاب ترجمه‌ی کیارش ملکی قرابقلو و هادی شریفی‌ست که نشر تخصصی مبانی آن را منتشر کرده است.

کتاب مربیگری الهام‌بخش مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر به کلیه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای که مایل‌ به فعالیت در زمینه‌ی مربی‌گری هستند، توصیه می‌شود. همچنین خواندن آن برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های تربیت بدنی خالی از لطف نخواهد بود.

با وین گلد اسمیت بیشتر آشنا شویم

وین گلداسمیت، مربی، مدرس و نویسنده‌ی ورزشی است. او در عرصه‌ی بین‌المللی با تشکیلات بسیاری همکاری داشته که کمیته‌ی المپیک ایالات متحده‌ی آمریکا، شنای ایالات متحده‌ی آمریکا، شنای انگلستان، راگبی نیوزلند، شورای ورزشی سنگاپور و کمیته‌ی المپیک آفریقای جنوبی از آن جمله‌اند.

او مفتخر به دریافت نشان اونس جیل شده و نقش برجسته‌ای در آموزش مربیان شنای استرالیا و ایجاد جایزه‌ی بین‌المللی خلاقیت در ورزش داشته است. کتاب حاضر ماحصل تجربیات و دانش 25 ساله‌ی گلداسمیت در سطح اول ورزش جهان است و درک او از نقطه‌ی اوج موفقیت را به مخاطب نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب مربیگری الهام‌بخش می‌خوانیم

روز چهارشنبه مربیان زودتر از بازیکنان، برای انتخاب تیم اصلی برای شرکت در بازی آخر هفته آینده جمع می‌شوند و اواسط بعد از ظهر چهارشنبه تیم را نهایی می‌کنند. سپس بازیکنان برای یک جلسه تمرینی با تمرکز در راستای شکست حریفان گرد هم جمع می‌شوند. روز پنجشنبه، برای همه‌ی اعضای تیم روز تعطیل بود. روز جمعه مربیان برای جلسات طولانی دور هم جمع می‌شوند و در مورد همه‌ی چیزهایی که باید در جلسه تمرینی آخر هفته گنجانده شود، صحبت‌های بازیکنان قبل از بازی، توصیه‌ها به بازیکنان و صحبت‌های حین بازی صحبت می‌کنند.

روز قبل از بازی بعدی طولانی‌ترین، چالش‌برانگیزترین و پرتقاضاترین هفته برای بازیکنان در باشگاه است که بیش از 10 ساعت به طول می‌انجامد. من متوجه شدم که دلیل مربیگری حساس حین مسابقات این بوده است. هیچ مربیگری باکیفیتی در طول هفته و روزهای یکشنبه و سه شنبه انجام نشده بود. در نتیجه مربیان برای ارسال پیام‌ها و ایجاد تغییرات لازم برای آماده‌سازی مناسب بازیکنان زمان کافی را در اختیار نداشتند. همچنین زمانی برای عقب‌نشینی و واگذاری تدریجی مالکیت بازی به بازیکنان وجود نداشت. مربیان باید تمام جنبه‌های آماده‌سازی را تا زمانی که سوت آغاز مسابقه به صدا در می‌آید به پیش ببرند. بازیکنان این باشگاه همه کارها را انجام داده بوده‌اند به جز آنکه از آن دایره بیرون بیایند و بازی کنند.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه    
2. صحبت کردن: چرا شما از قبل همه آنچه را که برای یک مربی موفق نیاز دارید، می‌دانید؟    
3. زنجیره‌ی تعهد    
4. خوب تا عالی    
5. عظمت در مربیگری     
6. 10 عادت مربیان تاثیرگذار     
7. تبدیل شدن به یک مربی بزرگ - چه ‌مواردی امکان دارد شما را از این مقوله دور کند؟    
8. مربیگری معکوس    
9. مربیگری در حوزه‌های نامرتبط به ‌آن    
10. آموزش اعتمادبه‌نفس در ورزش با استفاده از رویکرد شواهدمحور    
11. مربیگری و مقاومت ذهنی، چند لحظه تامل    
12. مربیگری و انگیزه     
13. مربیگری و خلاقیت    
14. آیا شما به‌راستی قادر به تغییر هستید؟     
15. مطالبی در مورد واین گلد اسمیت    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربیگری الهام‌بخش
نویسنده
مترجمکیارش ملکی قرابقلو، هادی شریفی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-6882-86-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مربیگری الهام‌بخش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مربیگری الهام‌بخش

برای دریافت کتاب مربیگری الهام‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.