معرفی و دانلود کتاب مرخصی عاشقانه

عکس جلد کتاب مرخصی عاشقانه
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرخصی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرخصی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرخصی عاشقانه

مجموعه‌ داستان‌های کوتاه کتاب مرخصی عاشقانه اثر دوروتی پارکر روایتگر حضور زنان در جامعه است، حضوری که همیشه پر رنگ، اما منفعلانه و احساساتی و وابسته و دنباله‌روی حضور مردان است.

پارکر در کتاب مرخصی عاشقانه (The Sexes) با زبان طنز و گزنده‌ی خود، نقاط ضعف شخصیت‌های زن داستان را به تصویر می‌کشد و برای تاثیر‌گذاری بیش‌تر داستان‌ها را در فضائی رئالیستی و با کم‌ترین حاشیه‌پردازی روایت می‌کند. داستان‌ها به‌خصوص داستان اول بیش‌تر به یک نمایش‌نامه‌ی کوتاه شبیه است؛ شاید بتوان گفت که در مجموعه‌ی حاضر تجربه‌ی نمایشنامه‌نویسی دوروتی پارکر بیش‌تر از جنبه‌ی شاعرانه‌اش بر داستان‌ها تأثیرگذار بوده است.

دوروتی پارکر (Dorothy Parker) در 22 آگوست 1893 در وِست اِند، نیوجرسی به دنیا آمد. در سال 1916 تعدادی از اشعارش را به ویراستار مجله‌ی «ووگ» فروخت و سمتِ ویراستاری را در مجله کسب کرد. از 1917 تا 1920 پارکر در مجله‌ی ونیتیفر کار می‌کرد. بین سال‌های 1927 تا 1933 برای مجلات نیویورک به عنوان منتقد کتاب کار می‌کرد. متون او در نشریات مختلف و با فاصله‌های نامنظم تا سال 1955 چاپ می‌شد. او یک‌بار هم برنده‌ی جایزه‌ی داستان‌های کوتاه اُ. هنری شد. پارکر، در 7 ژوئن سال 1967، تک و تنها، در هتل نیویورک که آخرین خانه‌اش شده بود، از دنیا رفت.‌

در بخشی از مرخصی عاشقانه می‌خوانیم:

برای نگاه‌داشتن چیزی، باید مراقب آن باشی. به‌علاوه باید بدانی که آن چیز به چه نوع مراقبتی نیاز دارد. آن زن می‌توانست آن را انجام دهد. او تمام این مدت این کار را انجام داده بود، با نوشتن نامه برای شوهرش. باید قواعدی در این موضوع می‌آموخت، و اولین آن‌ها سخت‌ترین آن‌ها بود: هیچ‌گاه به او نگو که انتظار داری به تو چه بگوید. هرگز به او نگو که تا چه حد دلتنگ‌اش شده‌ای و چه‌طور هر روزی که می‌گذرد سخت‌تر از روز قبل است. داستان‌های زیبا، نه الزاما مبتکرانه، اما جذاب و هیجان‌انگیز. او را با حسرت قلب وفادارت مسحور نکن، زیرا او شوهر توست، مرد تو، عشق تو. اما تو به‌خاطر هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌نویسی، تو برای یک سرباز نامه می‌نویسی.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
جنسیت
مرخصی عاشقانه
فقط چند ساعت
روز باشکوه
لولیتا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرخصی عاشقانه
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-93442-6-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرخصی عاشقانه

کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۷/۱۱
چند داستان کوتاه عاشقانه و تلخ خواندنی.
یاسمین زارع دزفولی
۱۳۹۹/۲/۱۴
سلام. به نظرم داستان‌های بی‌سر و تهی بودند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مرخصی عاشقانه

برای دریافت کتاب مرخصی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.