معرفی و دانلود کتاب مردان فوتبال

عکس جلد کتاب مردان فوتبال
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردان فوتبال

سایمون کوپر، یکی از بهترین نویسندگان ادبیات ورزشی، در کتاب مردان فوتبال داستان‌هایی را از زندگی فوتبالیست‌ها و مربیان مشهور فوتبال روایت می‌کند. اگر به فوتبال علاقه دارید و دلتان می‌خواهد از زندگی بازیکنان بیشتر بدانید، کتاب حاضر همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

درباره‌ی کتاب مردان فوتبال

کتاب مردان فوتبال (The Football Men: Up Close with the Giants of the Modern Game) نوشته‌ی سایمون کوپر (Simon Kuper)، زندگی فوتبالیست‌ها و مربی‌ها را طوری توصیف می‌کند که خوانندگان بتوانند به آن‌ها نزدیک شوند. نویسنده‌ی کتاب که یکی از سه نویسنده‌ی برتر ادبیات فوتبال است، در این کتاب به سراغ بازیکنان و مربیانی رفته که با آن‌ها ارتباط و برخوردِ نزدیک داشته است.

معرفی و دانلود کتاب مردان فوتبال

آشنایی با روایت‌هایی از مردان فوتبال که خارج از چارچوب آمار و اعداد باشد، شناخت عمومی را از آن‌ها و همچنین فرهنگ فوتبال غنی‌تر خواهد کرد. به همین سبب، سایمون کوپر در این کتاب فارغ از این که هر بازیکن چند گل زده یا هر دروازه‌بان چند کلین‌شیت دارد یا هر مربی به چند جام دست یافته، وارد زندگی مردان فوتبال می‌شود و به جزئیاتی می‌پردازد که روایت‌های چندجانبه‌ای از هر شخصیت به مخاطب ارائه کند.

کتاب مردان فوتبال صرفاً مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌های فوتبالیست‌ها نیست. نویسنده قصد ندارد اسرار شخصی فوتبالیست‌ها را فاش کند. او مردان فوتبال را در زندگی چندبعدی‌شان نشان می‌دهد و تلاش می‌کند تا شیوه‌ی پرورش آنان، فرهنگ فوتبالی‌ای که در آن رشد کرده‌اند، روش بازی آنان و تجربیاتی را که در روابط کاری‌شان کسب کرده‌اند، به مخاطب شناساند.

هر فصل از کتاب به یک نفر اختصاص دارد. برخی از فصل‌های کتاب حاضر براساس مصاحبه تدوین شده‌اند و بقیه‌ی فصل‌ها نتیجه‌ی تجربیات سایمون کوپر با فوتبالیست‌ها و مربیان هستند. گاه روایت بعضی از افراد به تاریخ یک کشور نیز گره می‌خورند و ملاحظاتی تاریخی و اجتماعی برای مخاطب به ارمغان می‌آورند.

ساختار کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش به بازیکنان فوتبال اختصاص دارد. در این بخش به 43 بازیکن پرداخته شده که لیونل مسی، دیوید بکهام، ژاوی، زلاتان ابراهیموویچ، زین‌الدین زیدان و روبرتو کارلوس از مشهورترین آنان هستند. در بخش دوم نویسنده به مربیان فوتبال پرداخته است. افرادی مانند دیگو مارادنا، فابیو کاپلو و ژوزه مورینیو.

سایمون کوپر، نویسنده‌ی کتاب مردان فوتبال، از اولین نویسندگانی است که در زمینه‌ی ادبیات ورزشی کار کرده است. همچنین او یکی از سه نویسنده‌ی برتر این حیطه‌ی ادبی است. از آثار مهم او می‌توان به «فوتبال علیه دشمن» و «ساکرتامیکس» اشاره کرد.

این کتاب به کوشش علی امیری‌فر ترجمه شده و در نشر گلگشت به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب مردان فوتبال

  • بسیار جذاب. (Shortlist)
  • روشنگر و سرگرم‌کننده. (Tribune)
  • بینشی در مورد برخی از مشهورترین چهره‌های فوتبال. (سان)

کتاب مردان فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به فوتبال، فرهنگ فوتبال و زندگی فوتبالیست‌ها مناسب است.

در بخشی از کتاب مردان فوتبال می‌خوانیم

خوشبختانه در پاریس زندگی می‌کنم. مدتی طولانی برای دیدن بازی‌های فرانسه پای ثابت استادوفرانس بودم که البته در سال‌های اخیر چندان موفق به این کار نشده‌ام. در شبی که تیِری آنری با دست به ایرلند گل زد تا فرانسه به جام جهانی برسد، آن جا بودم. پس از آن در ایستگاه مترو منتظر رسیدن قطار، بین هواداران عصبانی ایرلندی و هواداران فرانسویِ شرمنده گیر کرده بودم. فرانسوی‌ها متوجه بودند که باید با دو بارِ سنگین راهی جام جهانی شوند. اول گلی که با هند به ثمر رسید و دوم شخص تیری آنری. مشکل اصلی در مورد آنری، ارتباطی به برخورد توپ به دستش نداشت.

پس از پانزده سال حضور در سطح نخست فوتبال، در سی و دو سالگی حالا او در نزدیکی انتهای راه است. مربی فرانسه، ریموند دومِنِش، احتمالاً دنبال راهی است که کاپیتان خود را به آفریقای جنوبی نبرد. کار سختی در این زمینه دارد چون آنری زمانی بهترین مهاجم جهان بود. در یورو 2004، دو گل برابر سوئیس به ثمر رساند که اتفاقی معمول بود. پس از بازی از یورگ اشتیل گُلر سوئیس پرسیدم «چه چیزی مهاجم فرانسوی را بازیکنی ویژه می‌کند؟» اشتیل توضیح داد، عمده بازیکنان وقتی قصدِ زدن شوت را دارند به توپ یا حریف خیره‌اند و به ندرت به دروازه نگاه می‌کنند عموما «دروازه» موضوع اصلی برای آن‌ها نیست اما آنری، کنترل بی‌نقصی روی توپ دارد و خیلی راحت با سرعت خود از مدافعان عبور می‌کند. «او به اندازه کافی زمان برای نگاه کردن به دروازه پیدا می‌کند، او می‌بیند که شما به عنوان یک دروازه‌بان کجا ایستاده‌اید. او این‌طور توپ را به جایی می‌فرستاد که از دست‌های دروازه‌بان دور باشد.» در 2006 هنوز بهترین مهاجم جهان بود. بخشی از مهم‌ترین لحظات آن جام جهانی، دوئل‌های تن به تن او و فابیو کاناوارو بود. آنری رقابت پایاپایی داشت هر چند در پایان شکست خورد. شاید دلیلش این بود که برخلاف بسیاری از فوتبالیست‌ها، او واقعاً فوتبال را دوست دارد. در سال‌های آرسنال گاهی در خانه خود در هَمپستید256 می‌نشست و بازی‌های دسته سوم فرانسه را تماشا می‌کرد و از یافتن بازیکنانی که می‌توانستند در سطوح بالاتر بازی کنند، لذت می‌برد. یا در رختکن از هم‌تیمی‌هایش سوالاتِ «دانستنی‌های به درد نخور فوتبالی» می‌پرسید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بازیکنان
1. برت تراوتمن و هِلموت کلوپفلایش
2. یوهان کرویف
3. بروس گروبلار
4. ادگار داویدز
5. ریوالدو
6. رودگولیت
7. لوتار ماتیوس روزنامه‌خوان
8. یاری لیتمانن
9. خوان سباستین ورون
10. رودفن نیستلروی
11. میشائیل بالاک
12. ریوفردیناند
13. روبرتو کارلوس
14. دنیس برکمپ
15. کلارنس سیدورف
16. فردی آدو
17. زین‌الدین زیدان
18. جانی رپ و برند هولزنباین
19. پائولو مالدینی
20. ادوین فن‌درسار
21. مایکا اسین
22. فایبو کاناوارو
23. درک کویت
24. روماریو
25. جنارو گتوسو
26. زلاتان ابراهیموویچ
27. فرناندو تورس
28. فلورن مالودا
29. مایکل اوون
30. ریکاردو کاکا
31. سسک فابرگاس
32. نیکولاس آنلکا
33. دیدیه دروگبا
34. فرانک ریبری
35. ژاوی
36. یوهان کرویف
37. آندرس اینیستا
38. اریک کانتونا
39. تیری آنری
40. لیونل مسی
41. دیوید بکهام
42. وین رونی
43. فرانک لمپارد
اکتبر 2010: بررسی زندگی‌نامه‌ها
مُربیان
1. گلن هادل و تونی بلر
2. دنیل پاسارلا
3. آرسن ونگر
4. گاس هیدینگ
5. اسون گوران اریکسن
6. ژوزه مورینیو
7. گلن هادل
8. دیگو مارادونا
9. جوزپ گواردیولا
10. ژوزه مورینیو
11. آرسن ونگر
12. فابیو کاپلو
13. دیگو مارادونا
14. مالکوم آلیسون
15. فرانتس بکن‌باوئر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردان فوتبال
نویسنده
مترجمعلی امیری فر
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-648926-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردان فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مردان فوتبال

برای دریافت کتاب مردان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.