معرفی و دانلود کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

عکس جلد کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

ریشه‌ی بسیاری از مشکلات روحی و عاطفی ما نه‌تنها حاصل مواجهه با والدین، بلکه میراث اجداد نادیده‌مان است. گالیت اطلس در کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما نتیجه‌ی سال‌ها پژوهش و تجربه‌ی روان‌کاوی خود را بیان کرده است تا از این طریق رد پای تجربیات عاطفی پیشینیان خود را پیدا کنید و با کشف سهم دیگران در ناکامی‌های روحی خود، به درمان ریشه‌ای‌ آن‌ها بپردازید. گفتنی‌ست این کتاب از سوی وب‌سایت آمازون بهترین کتاب ماه ژانویه‌ی سال 2022 نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

همه‌ی ما در مسیر زندگی‌مان تجربیات خاموشی داریم که به پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و اجداد ما تعلق دارند، ولی می‌توانند زندگی را برای ما تلخ کنند و بر سلامت روحی و جسمی‌مان تأثیرات مخربی به‌جا بگذارند. این تجربیات میان ما و خواسته‌هایمان شکاف بزرگی ایجاد می‌کنند و حتی باعث ضربه‌های عاطفی و اضطراب‌های ناگهانی می‌شوند. قرار است در کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما (Emotional Inheritance)، پیوند خودمان با گذشته، حال و آینده را بررسی کنیم و راه پیش‌روی را در چنین شرایطی بیابیم.

در این اثر گالیت اطلس (Galit Atlas) ایده‌ای تحت عنوان وراثت عاطفی را مطرح کرده که به مدد آن می‌توانیم تاثیرات تجربیات نسل‌های قبل را، که هرگز با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم، در زندگی‌مان دنبال کنیم. یافته‌های این کتاب با نظر به روزنگاره‌های گالیت اطلس به‌عنوان یک روان‌درمانگر نوشته شده و حاصل تجربیاتی‌ست که او از واکاوی آسیب‌های روانی مراجعانش به دست آورده است.

پیدا کردن سوابق آسیب روانی شدید در هر خانواده کار چندان دشواری نیست و جالب این‌که چنین آسیب‌هایی معمولاً تأثیرات عاطفی بلندمدت خود را بر کسانی که هنوز به دنیا نیامده‌اند، به‌جا می‌گذارند. همین مسئله سبب شده در دهه‌ی گذشته، تحقیقات تجربی‌ روان‌کاوان معاصر به موضوع «محیط-ژنی» و آسیب‌های روانی شدید معطوف شود تا بتوانند راه‌های انتقال این آسیب‌ها را از نسلی به نسل دیگر پیدا کنند و اثر آن را بر ذهن و بدن فرد بررسی نمایند.

جالب این‌که گالیت اطلس در بخش‌هایی از کتاب به بیان بخشی از رنج‌های موروثی خود در محیط خانواده‌اش پرداخته و وجود این‌گونه آسیب‌ها را تنها معدود به افراد مستعد بیماری‌های روانی نمی‌داند. درواقع هریک از افراد در برهه‌ای از زندگی خود به اهمیت بازگشت به گذشته و واکاوی آن برای تسکین رنج‌های روحی پی خواهند برد.

در کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما خواهید دید رنج‌هایی که به ما تحمیل‌شده‌اند چطور می‌توانند از جانب ما نیز به نسل‌های آینده نیز سرایت می‌کنند. پس شاید بهتر است برای پایان دادن به بخشی از سازوکار این چرخه‌ی معیوب، سهم خود را در پذیرش و قدم گذاشتن در مسیر درمان بپذیریم. کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما را کیمیا انصاری ترجمه کرده و انتشارات ترانه پدرام آن را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

  • کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما اثری زیبا، هنری و باریک‌بینانه است. (بروس دی. پری از نویسندگان کتاب «چه بر تو گذشته است؟»)

  • گالیت اطلس داستان‌های صبورانه‌ای را به اشتراک می‌گذارد و به ما کمک می‌کند بدانیم شاید زمان شکستن سکوتی که اجدادمان برای ما به ارث گذاشته‌اند، فرارسیده است. (شارون سالزبرگ نویسنده‌ی کتاب «شادی واقعی»)

  • این کتاب جست‌وجویی دلسوزانه‌ در میان تروماهای میان‌نسلی است که راه انتقال آن‌ها در خانواده و نحوه‌ی پذیرش، شناسایی و درمان آن‌ را نشانمان می‌دهد. (جان کابات زین نویسنده‌ی کتاب «قدرت شفابخش ذهن‌آگاهی»)

  • در کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما مشاهده می‌کنیم که گالیت اطلس نه‌تنها یک روانکاو بااستعداد، بلکه نویسنده‌ای توانمند نیز هست. این کتاب را دوست داشتم و خواندن آن هیجان‌زده‌ام کرد. (دنی شاپیرو نویسنده‌ی کتاب «وراثت»)

  • دکتر گالیت اطلس با دلسوزی بسیار برای مخاطبانی نوشته است که در جسم، ذهن، قلب و روح خود آسیب‌های پنهان و ناگفتنی پیشینیان آسیب‌دیده‌ی خود را حمل می‌کنند. (کلاریسا پینکولا استس نویسنده‌ی کتاب «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند»)

کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مایل هستید علت بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات عاطفی خود را پیدا کنید و سهم گذاشتگانتان را در احساسی که اکنون تجربه می‌کنید بدانید، کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما را از دست ندهید. همچنین روان‌کاوان و روان‌درمانگران می‌توانند از یافته‌های علمی این کتاب برای درمان بیماران خود بهره ببرند.

با گالیت اطلس بیشتر آشنا شویم

گالیت اطلس، نویسنده، روان‌کاو، سخنران و روان‌درمانگر بالینی اسرائیلی است که در سال 1971 در تل‌آویو به دنیا آمده است. او عضو هیئت‌علمی رشته‌های روانکاوی و روان‌درمانگری در دانشگاه نیویورک بوده و در سال 2009 برنده‌ی جایزه‌ی پژوهشی انجمن نمایش‌درمانی آمریکای شمالی شده است. از دیگر فعالیت‌های این روان‌کاو باید به ریاست و مدیریت مجموعه کنفرانس آنلاین انجمن بین‌المللی روانکاوی رابطه‌ و روان‌درمانی اشاره کرد. او دارای سه کتاب تخصصی برای پزشکان و چندین مقاله‌ است که موضوعشان حول محور جنسیت و گرایش‌های جنسی می‌گردد. «معمای میل: جنسیت، حسرت و تعلق در روان‌کاوی» و «گفت‌وگوی دراماتیک: تمرین بالینی معاصر» از جمله آثار مهم گالیت اطلس هستند.

در بخشی از کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما می‌خوانیم

هر سال، در این روز که در اواسط آوریل است، همه دو دقیقه سکوت می‌کنند. رأس ساعت ده صبح، همۀ بچه‌ها در حیاط مدرسه به شکل دایره‌ای ایستاده‌اند و منتظر صدای آژیر حملۀ هوایی هستند که نشان‌دهندۀ شروع سکوت است. هر کسی، مشغول هر کاری که باشد، کارش را متوقف می‌کند. عابران پیاده سر جای خودشان ثابت می‌ایستند، افرادی که در رستوران‌ها مشغول غذاخوردن هستند دست از غذا می‌کشند و می‌ایستند، و در شلوغ‌ترین بزرگراه‌ها، تک‌تک ماشین‌ها به کناری می‌روند و مردم از ماشین‌های‌شان پیاده می‌شوند تا ثابت بایستند. زمان یادبود شش میلیون نفری که در جریان هولوکاست به قتل رسیدند فرا رسیده است. ما در کودکی یاد گرفته‌ایم که ممکن است اتفاقات وحشتناکی برای مردم بیفتد. این یک بیانیۀ صریح نبود، بلکه واقعیتی بود که (مانند یک ادویۀ تند که به غذای ما اضافه می‌شود) به یک عنصر ثابت در زندگی ما تبدیل شده بود. تقریباً در هر ساختمان یک نفر از “آنجا” وجود داشت، یک بازماندۀ هولوکاست و منظور از آنجا، اروپای جنگ جهانی دوم است. معمولاً می‌دانستیم آن افراد چه کسانی هستند، حتی اگر تاریخچۀ آن‌ها را نمی‌دانستیم؛ حتی اگر اعداد خالکوبی‌شدۀ روی بازوهای‌شان را نمی‌دیدیم؛ حتی اگر اغلب از آن‌ها می‌ترسیدیم و از شنیدن داستان زندگی‌شان ویران می‌شدیم.

وقتی در حیاط مدرسه صدای آژیر را می‌شنیدیم، سعی می‌کردیم به تقلید از معلم‌ها، سرهای‌مان را پایین بیندازیم و به چشمان همدیگر نگاه نکنیم. تا جایی که می‌توانستیم سعی می‌کردیم جدی بمانیم، غمگین باشیم، به اردوگاه‌های کار اجباری، اتاق‌های گاز فکر کنیم و تصور کنیم خانواده‌های خودمان آن جا بودند. مهم بود، و یاد گرفتیم، هرگز فراموشش نکنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
ردِ اثری در ذهن
بخش اول: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما. آسیب‌های شدید روانی ارثی در نسل‌های گذشته
1. مرگ و زندگی در روابط عاشقانه
2. سردرگمی کلامی
3. ارتباط جنسی، خودکشی و معمای اندوه
4. خاصیت رادیواکتیویتۀ آسیب‌های شدید روانی
بخش دوم: والدین ما. رازهای دیگران
5. وقتی رازها به ارواح تبدیل می‌شوند
6. فرزندان ناخواسته
7. جواز گریه‌کردن
8. برادرمُرده و خواهرمُرده
بخش سوم: خودمان. شکستن چرخه
9. طعم غم
10. چرخۀ خشونت
11. زندگی نزیسته
دری گشوده می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما
نویسنده
مترجمکیمیا انصاری
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-7940-32-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

ناهید
۱۴۰۲/۸/۱۷
خیلییییی عالی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه بفرمایین بشخصه علاقه زیادی دارم که ریشه حالات و رفتارهای انسان رو مطالعه کنم و این کتاب بشدت مورد علاقم بود اینکه رفتار نیاکانمون رو به ارث بردیم
ناصر مصطفائی
۱۴۰۲/۲/۲
سلام
کتاب خوبی است. چگونگی تاثیر گذشته بر حال انسان را در قالب سرگذشت انسان‌ها بیان می‌کند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما

برای دریافت کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.