معرفی و دانلود کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

عکس جلد کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

بعضی آسیب‌های روانی و عاطفی مانند میراثی ماندگار، به نسل‌های بعدی می‌رسند. گالیت اطلس در کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما داستان زندگی بیمارانش، خودش و سال‌ها تحقیق علمی‌اش را کنار هم می‌گذارد تا پیوندهای میان درگیری‌های زندگی ما و میراث عاطفی گذشتگانمان را آشکار کند. از نظر او تنها با پیدا کردن رد پای تجربیات عاطفی پیشینیانمان است که می‌توانیم سرنوشت خود را تغییر دهیم. وب‌سایت آمازون این کتاب صوتی را به‌عنوان بهترین کتاب ماه ژانویه‌ی سال 2022 انتخاب کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

ایده‌ی وراثت عاطفی که گالیت اطلس (Galit Atlas) در کتاب صوتی مرده‌ ریگ‌های عاطفی ما (Emotional Inheritance) مطرح کرده است کمک می‌کند متوجه تاثیر تجربیات و پدیده‌هایی شویم که خودمان هرگز با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم. او تاثیر ناآشکار اتفاقات زندگی نسل‌های قبل را در زندگی امروز ما مورد بررسی قرار می‌دهد. از نظر گالیت اطلس بسیاری از مشکلات زندگی ما ناشی از آسیب‌هایی است که اعضای خانواده‌ی‌مان متحمل شده‌اند. این کتاب صوتی روزنگاره‌های یک روان‌درمانگر از مراجعانش است که آسیب‌های روانی موروثی آن‌ها را آشکار کرده و به‌مرور بهبود می‌بخشد.‌

موروثی بودن تجربیات عاطفی و روانی باعث می‌شود خود را بسیار بیشتر از چیزی که اکنون تصور می‌کنیم در نظر بگیریم. ما تنها محصول انتخاب‌ها و وقایع زندگی خود نیستیم؛ نحوه‌ی زندگی پیشینیان ما تاثیر شگرفی بر زندگی عاطفی و روانی ما داشته است. کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما جنبه‌های متعدد تروماهای ارثی، تاثیرات آن‌ها و چگونگی گذر از آن‌ها را برای ما شرح می‌دهد. گالیت اطلس تجربیات خود را در کنار نمونه‌های موردی بیمارانش می‌گذارد تا نشان دهد گذشته همچنان در درون ما حضور دارد.

زندگی شخصی گالیت اطلس که در کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما بیان می‌شود مملو از آسیب‌های روحی گذشتگان خود اون نیز هست. پدر ایرانی و مادر سوری او هردو از کشورهای بومی خود رانده شده و به‌عنوان مهاجر در فقر شدید زندگی کرده‌اند. والدین گالیت اطلس هردو در کودکی بیماری‌های سختی داشته‌اند و اقوام خود را از دست داده‌اند. او در خانواده‌ای رشد کرده که فکر می‌کردند با صحبت نکردن از غم و اندوه می‌توانند کودکان خود را مصون بدارند اما موروثی بودن تجربیات عاطفی نشان می‌دهد که تمام این تجربیات اندک به شکلی ناخودآگاه به روان کودک راه پیدا کرده است.

استفاده از دستاوردهای علم عصب‌شناسی در کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما نقش پررنگی دارد. گالیت اطلس معتقد است علوم اعصاب و روان به ما می‌آموزند که تروما پدیده‌ای خارج از ذهن و بدن نیست. ژن‌ها در فرزندان بازماندگان تروما تغییر می‌کنند و تروما می‌تواند یک علامت شیمیایی روی ژن‌های افراد باقی گذاشته و به نسل‌های بعدی منتقل شود. درواقع استرس بیش‌ازحد و واکنش عصب‌روان‌شناختی بدن به آن از طریق هورمون‌های استرس نقش مهمی در چگونگی رشد مغز دارند. به‌عنوان‌مثال فرزندان بازماندگان هولوکاست در مقایسه با همسالان خود نمود هورمونی متفاوتی دارند. این واقعیت باعث می‌شود آن‌ها بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات اضطرابی و استرس پس از سانحه باشند.

در طول کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما علاوه بر داستان تروماهای شخصی گالیت اطلس با اوی (Evie)، لئوناردو (Leonardo) و نائومی (Naomi) همراه می‌شویم. اوی گرفتار یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی نامشروع شده؛ لئونارد در اندوه جدایی از همسر خود و نائومی درگیر غم و اندوه از دست دادن یکی از دوستان نزدیکش است. همه‌ی آن‌ها با ترس‌ها، نارسایی‌ها و تناقضات خود مبارزه می‌کنند. گالیت اطلس با ریشه‌یابی درگیری‌های عاطفی آن‌ها،‌ مشکلات آن‌ها را در زندگی والدین و پیشینیان‌شان جست‌وجو کرده و بیماران او با حرکت در مسیر خودیابی و خودشناسی به سمت بهبود حرکت می‌کنند.

کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما توسط کیمیا انصاری به فارسی ترجمه شده است. انتشارات خانه‌ی رود نسخه‌ی چاپی این کتاب و نشر صوتی پدرام نسخه‌ی شنیداری آن را تهیه کرده‌اند. این کتاب صوتی را با صدای ویکتوریا براری، سحر حمیدی، رضا بصیری و معین وصال می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

  • کاوشی قدرتمند، شفاف و عمیقا همدلانه از میراث آسیب‌های نسلی؛ کتاب مرده ریگ‌های عاطفی ما نشان می‌دهد که گالیت اطلس نه‌تنها یک روانکاو بااستعداد بلکه یک نویسنده‌ی بااستعداد نیز هست. من این کتاب را دوست داشتم و از خواندن آن هیجان‌زده شدم. (دنی شاپیرو – نویسنده‌ی کتاب «وراثت»)

  • یک جست‌وجوی صمیمی و دلسوزانه‌ در میان تروماهای بین نسلی، چگونگی حمل و انتقال آن‌ها در خانواده و چگونگی پذیرش، شناسایی و درمان آن‌ها. (جان کابات زین – نویسنده‌ی کتاب «قدرت شفابخش ذهن‌آگاهی»)

  • زیبا، هنری و ظریف. (بروس دی. پری – از نویسندگان کتاب «چه بر تو گذشته است؟»)

  • دکتر اطلس با دلسوزی عمیق برای کسانی می‌نویسد که در بدن، ذهن، قلب، روح و جان خود ناگفته‌ترین و پنهان‌ترین آسیب‌های پیشینیان آسیب‌دیده‌ی خود را حمل کرده‌اند. او در مورد آنچه من زخم نسلی می‌نامم، جزئیات کاملی را بیان می‌کند. (کلاریسا پینکولا استس– نویسنده‌ی کتاب «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند»)

  • گالیت اطلس با صمیمیت و دلسوزی داستان‌های صبورانه‌ای را به اشتراک می‌گذارد و به ما کمک می‌کند بفهمیم شاید اکنون زمان مناسبی برای شکستن سکوتی است که اجدادمان برای ما به ارث گذاشته‌اند. (شارون سالزبرگ – نویسنده‌ی کتاب «شادی واقعی»)

کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما برای چه کسانی مناسب است؟

هرکسی که قصد دارد هویت خود را بهتر بشناسد و مشکلات عاطفی و روانی خود را کاهش دهد می‌تواند از راهکارهای مفید این کتاب، مطالب بی‌نظیری را بیاموزد. پزشکان، روان‌کاوها و روان‌درمانگرانی که قصد معالجه‌ی بازماندگان تروما یا برگزار جلسات تراپی دارند نیز از بینش‌های این کتاب سود خواهند برد.

با گالیت اطلس بیشتر آشنا شویم

گالیت اطلس، نویسنده، سخنران، روان‌کاو و روان‌درمانگر بالینی اسرائیلی، در سپتامبر 1971 در تل‌آویو به دنیا آمده است. او عضو هیئت‌علمی رشته‌های روانکاوی و روان‌درمانگری دانشگاه نیویورک بوده و در سال 2009 جایزه‌ی پژوهشی انجمن نمایش‌درمانی آمریکای شمالی را دریافت کرده است. گالیت اطلس از سال 2011 تا 2013 ریاست و مدیریت مجموعه کنفرانس آنلاین انجمن بین‌المللی روانکاوی رابطه‌ی و روان‌درمانی را بر عهده داشته. او سه کتاب تخصصی برای پزشکان و چندین مقاله و فصل کتاب منتشر کرده که بیشتر بر جنسیت و گرایش‌های جنسی تمرکز دارد. «معمای میل: جنسیت، حسرت و تعلق در روانکاوی» و «گفت‌وگوی دراماتیک: تمرین بالینی معاصر» از کتاب‌های مهم گالیت اطلس محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما می‌شنویم

او به من نگاه می‌کند و منتظر است که درکش کنم. به‌هرحال من مرد نیستم؛ آیا ممکن است بفهمم او از چه چیزی صحبت می‌کند؟ آیا می‌دانم آسیب‌پذیری مردی که قدرتش را ازدست‌داده است چقدر دردناک است؟ می‌دانم که بن می‌خواهد در مورد خودش هم چیزی به من بگوید. از آسیب‌پذیری و اشک‌هایش و در مورد نیاز به پوشاندن آن‌ها که نه‌فقط برای حفظ هویت مردانه‌اش بوده بلکه غرور پدر و پدربزرگش را نیز در بر داشته.

«مهاجر بودن، آن‌هم مهاجر بدون زبان، بدون شغل، بدون موقعیت اجتماعی، برای بابابزرگم که سرپرست خونواده بوده خیلی تحقیرآمیز بود. هر بار که فکر می‌کنم بابابزرگ مغرورم این‌همه ضعیف و ناتوان بوده قلبم می‌شکنه. راستش رو بخوای حال اون هیچ‌وقت خوب نشد. اون با شرم مرد؛ شرم کم بودن؛ شرم نداشتن احترام؛ شرم عربی صحبت کردن؛ شرم زبان اشتباه.»

در پایان هر جلسه بن یک ویدئوی یوتیوب از یک آهنگ عربی برای من می‌فرستد. او عاشق فرید العطرش، ام‌کلثوم، فیروز و عبدالحلیم حافظ است. می‌گوید:

«پدر و مادر من هیچ‌موقع به عربی صحبت کردن عادت نکردن؛ اون‌ها نمی‌خواستند احساس کنند که مهاجرند. اما موسیقی که تو خونه‌ی مامان‌بزرگ و بابابزرگ پخش می‌شد رو یادمه؛ یادمه بابابزرگم می‌خوند و اشک می‌ریخت. من بهش نگاه می‌کردم و می‌دونستم که این آهنگ پر از احساسه. می‌فهمیدم که این آهنگ یادآور خونه‌ایه که پشت سرش جا گذاشته.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
معرفی و مقدمه
4 دقیقه
پیشگفتار مترجم
57 دقیقه
بخش اول: آسیب‌های شدید روانی ارثی در نسل‌های گذشته
58 دقیقه
بخش اول: سردرگمی کلامی
30 دقیقه
بخش اول: ارتباط جنسی خودکشی و معمای اندوه
47 دقیقه
بخش اول: خاصیت رادیواکتیویته‌ی آسیب‌ها شدید روانی
20 دقیقه
بخش دوم: رازهای دیگران
51 دقیقه
بخش دوم: فرزندان ناخواسته
59 دقیقه
بخش دوم: جواز گریه‌کردن
20 دقیقه
بخش دوم: برادرمرده و خواهرمرده
41 دقیقه
بخش سوم: شکستن چرخه
47 دقیقه
بخش سوم: چرخه‌ی خشونت
60 دقیقه
بخش سوم: زندگی نزیسته
9 دقیقه
بخش سوم: دری گشوده می‌شود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما
نویسنده
مترجمکیمیا انصاری
راویویکتوریا براری، سحر حمیدی، رضا بصیری، معین وصال
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۱/۳
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، این کتاب بسیار با ارزش هست به نظرم از آن جایی که به قلم یک روانشناس و بر اساس تجربیات خودشون و مراجعین ایشان نوشته شده که حقیقت هست و نه داستان و تخیلات. نویسنده با علم بر این موضوع و داشتن نگرشی واضح و روشن به این زیبایی و سادگی مشکلات موجود در و مشکلات خانواده‌ها شخصی رو که باعث افسردگی و بر خوردن نظم و زندگی شده‌اند را با مثال‌ها و نصایح کاربردی توضیح داده‌اند و به جمع بندی خوبی هم در آخر هر قسمت می‌رسند که بسیار قابل درک می‌باشد. به طور کلی اگر برای دیگران بخواهیم زندگی کنیم و به خواسته‌ی خودمون نرسیم چون اطرافیان ناراحت می‌شوند به نظرم باخت بزرگ زندگی هر شخص می‌تونه باشه. ترجمه‌ی عالی و خوانش فوق العاده‌ای هم دارد. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
Princess
۱۴۰۲/۸/۲
خاطرات یک روانشناس در مورد مراجعانش صدای شخصیت‌ها تغییر میکنه و تفکیک میشه هم خیلی کتاب جذابتر شده برای کسانی که به روانشناسی علاقه دارند توصیه میکنم حتما این کتاب و بشنون.
کتاب قشنگیه و با خوندنش متوجه میشیم که ترسها و احساسات پدر و مادرها میتونن با ژن‌ها منتقل بشن و چه بهتر که برای درمان اونها
از یک متخصص کمک بگیریم. کتابیه که یه طرفش بررسی چند تا از بیمارای روانشناسه و بقیش داد و بیداده در مورد هولوکاست.
شادی شادباد
۱۴۰۲/۵/۲۱
کتاب خوبی بود برای روانشناسا من دوسش داشتم و برای رویکرد روان تحلیلی خیلی به درد میخوره. اینکه تجربیات و افکار خود درمانگر و جوری که گیر‌های عاطفی رو پیدا میکرد و تفسیر میکرد خیلی عالی بود. اما کاش بیشتر بود. ممنون از کتابراه.
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خوبی بود مثل یک مشاور برای ماست بعضی از مشکلاتی که در این کتاب بیان شده مشکل خیلی از ماهاست میشه ازش استفاده کرد
Mehdi
۱۴۰۲/۹/۱۵
واقعا شوکه کننده بود اینکه بفهمی سرخپوست‌ها که اعتقاد دارن اجدادشون باهاشون زندگی میکننه کاملا از نظر علمی درست میگفتن.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۹/۱۷
بیشتر به درد روانشناس‌ها و علا قه مندان سبک روانشناسی میخوره
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما

برای دریافت کتاب صوتی مرده ریگ‌های عاطفی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.