معرفی و دانلود کتاب مردی که دوبار مرد

عکس جلد کتاب مردی که دوبار مرد
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی که دوبار مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی که دوبار مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی که دوبار مرد

کارآگاهانی هفتادساله در مقابل جنایتکارانی حرفه‌ای قرار می‌گیرند! ریچارد آزمن در کتاب مردی که دوبار مرد، داستان چهار دوست بازنشسته را روایت می‌کند که سعی دارند پرونده‌های جنایی را حل کنند؛ یکی از داستان‌های پرفروش نیویورک‌تایمز که منتقدان زیادی آن را تحسین کرده‌اند.

درباره کتاب مردی که دوبار مرد:

دهکده‌ها همیشه پر از شایعه‌اند: خبر دارید دختر همسایه بالایی ازدواج کرده؟ شنیده‌ام نوه کوچتان لکنت دارد! راست می‌گویند که دامادتان ورشکسته شده؟ راستی چرا آن خانواده افاده‌ای و بداخلاق امسال به دهکده نیامدند؟ خب، دهکده کوپرزجیس هم از این قاعده مستثنی نیست، با این تفاوت که اخبار این دهکده رنگ و بوی قتل دارند!

درست خواندید، قتل.

هر اثر جنایی سه پایه محکم دارد: اول شخص یا گروهی که جنایت را انجام داده، دوم کسی که از این جنایت آسیب دیده و سوم آن‌هایی که می‌خواهند معمای جنایت را حل کنند. کتاب مردی که دو بار مرد (The Man Who Died Twice) دنباله رمان انجمن قتل پنج‌شنبه‌هاست، ریچارد آزمن داستان کارآگاهان هفتادساله را از جایی که زمین گذاشته بود دنبال می‌گیرد تا دوباره ما را به سفری در دنیای جنایت ببرد. یک داستان معمایی - جنایی و لذت‌بخش که اعضای این گروه در مرکز آن قرار دارند: الیزابت مأمور سابق MI5، ران رهبر سابق اتحادیه کارگری، ابراهیم روانپزشک بازنشسته مصری و جویس یک پرستار بازنشسته.

قهرمانان سالمند دهکده کوپرزجیس قصد دارند مدتی را در آرامش بگذرانند، اما یک اتفاق همه‌چیز را به هم می‌ریزد. یکی از دوستان سابق الیزابت که او هم مأمور مخفی بوده از الیزابت درخواست کمک می‌کند. این مرد که چیزی درباره او نمی‌دانیم، به دزدی الماس‌هایی با ارزش 20 میلیون دلار از یک جنایتکار متهم شده و حالا تحت تعقیب است. قاتلانی حرفه‌ای به دنبال او هستند، افرادی که برای کشتن چند پیرمرد و پیرزن حتی پلک هم نمی‌زنند و از هیچ جنایتی ابا ندارند. اما انجمن قتل پنجشنبه‌ها تصمیم دارد از دوست الیزابت محافظت کرده و معمای دزدی را حل کند. این گروه هفتادساله می‌خواهد قبل از رسیدن جنایتکاران آن‌ها را پیدا کند و حتی امیدوار است الماس‌ها را هم بیابد!

قسمت دوم مجموعه «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» که در سال 2021 منتشر شد، به‌اندازه قسمت اول هوشمندانه و صمیمی است. یک داستان پر تعلیق که تمام بخش‌های آن با معما آمیخته شده و خواننده را حتی به عابران پیاده داستان مشکوک می‌کند! ریچارد آزمن انگلیسی آمده تا نام خود را در کنار آگاتا کریستی، آرتور کانن دویل و یان فلمینگ ثبت کرده و شهرتی جهانی برای مهارتش در نوشتن آثار جنایی کسب کند، شهرتی که به حق سزاوار آن است.

نکوداشت‌های کتاب مردی که دوبار مرد:

- بازگشتی پیروزمندانه برای انجمن قتل پنج‌شنبه‌ها! (تام نولان)

- کارآگاهان هفتادساله‌ای که از حل معما خسته نمی‌شوند! بی‌نظیر است. (مجله People)

- تنها خلق دو کتاب جنایی دیگر کافی است تا آزمان به صدر لیست جنایی‌نویسان برسد. (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)

- خواندن این کتاب احساسی مانند دیدار دوستان قدیمی است. افرادی باهوش، شوخ‌طبع و تأثیرگذار که شما را به هیجان می‌آورند. (لیزا گاردنر، نویسنده شماره پرفروش نیویورک‌تایمز)

- غیرممکن است که بتوان یک ویژگی خاص را برای منحصربه‌فرد بودن «مردی که دو بار مرد» ذکر کرد. داستانی سرگرم‌کننده با شخصیت‌های جادویی، دیالوگ‌های خنده‌دار، روابط واقعی و دوستی‌های محکم که در کنار هم اثری درخشان ساخته‌اند. (BookPage، نقد ستاره‌دار)

- اگر «باشگاه قتل پنج‌شنبه‌ها» را دوست داشتید پس این کتاب را بخوانید، شاید حتی مردی که دو بار مرد را بیشتر دوست داشته باشید! - (مجله خانه‌داری خوب بریتانیا)

کتاب مردی که دوبار مرد مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی - جنایی توصیه می‌شود.

با ریچارد آزمن بیشتر آشنا شویم:

ریچارد آزمن (Richard Osman) نویسنده، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون است. اولین رمان او «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» با یک میلیون نسخه پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در حوزه آثار جنایی بود. آزمن در کنار نویسندگی با برنامه‌های تلویزیونی مختلفی همکاری می‌کند و مدیر خلاق شرکت Endemol UK نیز هست.

در بخشی از کتاب مردی که دوبار مرد می‌خوانیم:

نگاهی به ساعتش می‌اندازد. سه ساعت چه زود گذشت! باید به خانه برگردد. سرش پُر از ماجراجویی است. اول به جویس می‌گوید باید سگ بخرد. بعد هم ماجرای دستگاه پرداخت خودکار را تعریف می‌کند. حتماً جویس خودش خبر دارد. شاید هم برخلاف ابراهیم، با فناوری‌شان آشنا نباشد. وقتی در زندگی غرق می‌شوید، زمان زود می‌گذرد.

دایهاتسوِ ران را نزدیک ادارۀ پلیس فرهیون پارک کرده است، چون امن‌ترین جای شهر است. شاید هفتۀ بعد سری هم به کریس و دونا بزند. اجازه دارد سر کار به افسران پلیس سر بزند؟ مطمئن است از دیدنش خوشحال خواهند شد، ولی دلش نمی‌خواهد به خاطر گپ‌وگفت با او تحقیقات جنایی‌شان به تعویق بیفتند. ولی ابراهیم قدیمی نگران این‌جور مسائل بود. ابراهیم جدید خیلی راحت شانسش را امتحان می‌کند. دلت می‌خواهد کسی را ببینی؟ پس برو. اگر ران بود، همین کار را می‌کرد. البته ران هر وقت به دست‌شویی می‌رود، در را باز می‌گذارد، پس ابراهیم نباید محدودیت‌ها را فراموش کند.

نزدیک ادارۀ پلیس از کنار سه نوجوان می‌گذرد. همگی سوار دوچرخه‌اند و کلاه ژاکتشان را سر کرده‌اند. بوی حشیش می‌آید. خیلی از افراد در کوپرزچیس حشیش می‌کشند. احتمالاً هدفشان مبارزه با آب‌سیاه است، ولی از نظر آماری این‌همه آدم آب‌سیاه ندارند، درست است؟ در جوانی چند تا از دوستان پول‌دارتر ابراهیم تشویقش کردند تریاک بکشد. می‌ترسید دوباره امتحانش کند، ولی شاید باید این کار را هم به فهرستش اضافه کند... از کجا می‌تواند تریاک بخرد؟ حتماً کریس و دونا می‌دانند. آشنایی با افسرهای پلیس خیلی مفید است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی که دوبار مرد
نویسنده
مترجممحدثه احمدی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-5701-01-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی که دوبار مرد

خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۶
«تو فقط یه‌کم راهت رو گم کرده‌ای، دونا. اگه آدم‌ها توی زندگی هیچ‌وقت راهشون رو گم نکنن، معلومه اصلاً توی مسیرهای جالبی قدم نذاشته‌ن.»
اولش که داستان رو شروع کردم دیدنِ
شخصیت‌های ۶۰ساله و ۷۰ ساله تو ذوقم زد! فکر می‌کردم با یه داستان کسل کننده طرفم! قسمت معرفی کتاب رو نخونده بودم چون از قدیم گفتن
اسب پیش کشی دندوناشو نمیشمرن!
اولای کتاب تعدد زیاد شخصیت‌ها باعث شد فکر کنم نویسنده خواسته الکی شلوغش کنه! بعد که جلوتر رفتم دیدم همه‌ی شخصیت‌ها نقش خودشون رو دارن و حتی حضور یه پسر بچه هم به پیدا کردن سرنخی کمک می‌کنه!
اولای داستان خبری از جملات قشنگ و هیجان نبود سعی می‌کردم خودم رو قانع کنم که ادامه دادن کتاب ارزششو داره دیدن اسم ایران و اینکه یکی از شخصیت‌ها یه روان درمانگر بود مجابم کرد ادامه بدم!
در ادامه، هم جملات قشنگ دیدم و هم کلی اتفاقات مهیج و غافلگیرکننده افتاد. طوری شده بود که دیگه آخرای داستان دوس داشتم تموم نشه و همچنان ادامه داشته باشه!: -))
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۲/۲۶
کتاب مردی دو بار مرد یک کتاب جنایی کمدی هست به نظر من... داستان خیلی پر جذبه شروع میشه. اینطوری که رئیس پلیس عاشق مادر مامور پلیس تحت فرمانش میشه و با او رابطه‌ای عاشقانه شروع میکنه که به نظرم خیلی جالب اومد اما از همینجا دیگه این داستان قطع میشه و داستان دیگه‌ای در جای دیگه‌ای شروع میشه که مربوط و به ناپدید شدن مقداری الماس هست این الماس‌ها البته برای یک گروه مافیا می‌باشد که دست به هر کاری می‌زنند حتی آدم‌کشی تا به الماسها برسند... اما ماجرای جنایی و مافیایی از جایی طنز میشه که چهار تا مرد وزن مسن در حد پیر که بازنشسته‌های سازمان‌ام آی فایو (دقیقا نمیدونم چی هست) هستند به طریقی وارد ماجرا شدن و به همکاری و همفکری پلیس اومدن و در نهایت درایت و زیرکی یک پیرزن با عث شد به الماسها برسن و الماس‌ها از دست مافیا نجات دادن... مشکل از اونجا شروع شد که موقع خوندن داستان مرتب یادم میرفت اینها آدمهای پیری هستن.. و اصلا قابل باور نبود... در نهایت الماسها به خیریه داده شد... کل داستان همین بود ولی اگه میخواین ماجرا جویی‌ها و خطر کردن این آدمهای پیر جسور را ببینید بخونید داستان را..
با تشکر از کتابراه.... من الله توفیق
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
🍃💜🍃درود و سپاس بیکران از کتابراه و جشنواره کتابهای رایگان یلدایی
✔ژانر کتاب جنایی معمایی و پلیسی است
✔ولی ترجیحا اشتباه مرا تکرار نکنید که اول کتاب را تمام کنید و بعد سراغ درباره کتاب بروید، پیشترها توضیحات را میخواندم و کتاب را آغاز میکردم. شاید تا اواسط کتاب اصلا متوجه سن نقش اولیها نشدم و و
کلی طول کشید تا وارد اصل ماجرا بشوم. پس ابتدا کتاب اول نویسنده را بخوانید تا مانند من دست پا نزنید
✔کتاب تعلیق‌های بسیاری داشت که مرتبا شک و تردید خواننده را برای یافتن مجرم واقعی به مبارزه میطلبید
✔تصویر سازی‌ها خیلی عمیق نبودند ولی کار خواننده را راه می‌انداختند
✔توجیه خلاف و جرم و جنایت آنقدر پیش پا افتاده و عادی است که گاهی میپرسیدم اگر واقعیت این جوامع همین باشد، چطور سنگ روی سنگشان بند است؟؟!!!
✔هیچکدام از شخصیت‌ها را دوست نداشتم، فقط کنجکاو بودم که مزور ترینشان کدام است، همین
✔کشش داستانی برای من مورد بالا بود
✔محتوا سطحی و کاملامادیگرایی محض، چاشنی دوستی‌ها را هم باور نکردم، روکش کاکائویی نازک کیم؟! شکننده و قهوه‌ای
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۷
با تجربه‌ای که از رمان قبلی ریچارد آزمن داشتم، می‌دونستم با یه معمای پیچیده و شکفت‌انگیز رو به رو نیستم ولی شخصیت‌های جذاب و اون اشارات حکیمانه‌شون به زندگی و مرگ درخشان و جذابش میکنه و انتظاراتم کاملاً برآورده شد. از اول با یه معمای قتل طرف نیستیم. چهار دوست بالای هفتاد سال در یه دهکده مخصوص مشغول سالمندان حل پرونده‌های قتل هستن. پرونده‌های قدیمی ولی مثل رمان قبلی اتفاقات هیجان‌انگیز و قتل‌هایی اتفاق می‌افته و سر و کار این گروه سن و سال دار به باندهای تبهکاری می‌افته. باید بگم ریچارد آزمن خیلی خوب تونسته از ظرفیت مغفول مانده سالمندان در ادبیات استفاده کنه و یه داستان جذاب بیافرینه. در کل نوعی آرامش تو کتاب جریان داره که برام جذاب بود و حالا با شناخت شخصیت‌ها جالب‌تر هم میشه. روابط این آدم‌ها و تصمیمات‌شون به نظرم از ویژگی‌های جذاب این کتابه.
یوسف رضا عابدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
کتاب رو از سر بی حوصلگی و بیخوابی شروع کردم ابتدای کتاب با جزئیات بیش از حد و گنگ بودنش خیلی به زود تر خوابیدنم کمک می‌کرد ولی اصلا فکرش رو نمی‌کردم که به جایی برسم که از خوابم بزنم تا بتونم ادامه داستان رو بخونم یه نظرم نویسنده به مقصودش رسیده کتاب در حد بالایی از جذابیت قرار داره البته که اگه از قسمت سرسری مردن دسته جمعی تبهکارا زیادی ناراحت نباشید هوش بالای نویسنده رو تو نکته گویی خاص هر کاراکتر و طنز زمینه‌ای بعضیاشون تحسین میکنم. و مطمئنم از کتابهایی هست که بیشتر از یکبار خواهم خوند.
Negar Str
۱۴۰۲/۳/۲۲
اصلا ارزش خوندن نداشت، حیف وقت، کلا ده بیست تا جمله‌ی جالب داشت کل کتاب. نمیدونم به خاطر ترجمه بود یا خود نویسنده گنگ نوشته بود. حس می‌کنم نویسنده پرش ذهنی زیادی داشته و همین کتابو از وضوح درآورده بود. تعداد شخصیت‌ها الکی زیاد بود و تقریبا نصف داستانا و شخصیتا می‌تونستن وجود نداشته باشن. شاید اگر به جای رمان این کتاب تبدیل به فیلمنامه می‌شد، خروجی بهتری داشت
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
ابتدای داستان برای من کسل کننده و هم سردرگم کننده بود یعنی تشخیص کارکترهای داستان کمی دشوار بود وهمچنین ماجرای داستان
ولی هرچه جلوتر میروید گره‌های قصه باز شده و میفهمی که چی به چیه
یکی از نکات قوت کتاب بها دادن به سالمندان و مهم بودن وجود آنان و استفاده از تجربیات سالمندان بوده
این باور را که سالمندان از کار افتاده‌اند رو نقض کرده
که من این پیام کتاب رو داست داشتم
صدیقه محمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱
خوشم نیومد ازش کشش داستان خیلی کم بود و گره و معماهای داستان اگر چه جالب بود ولی باز نتونستن کشش و هیجان داستان رو بالا ببرن، و در نهایت پایان داستان خیلی بد بود فقط برای اینکه سر و ته ماجراها رو هم بیاره چند نفر رو کشت تا همه چی ختم به خیر بشه؟ یه عضو ارشد مافیا آخه اینجوری تنها و غیر حرفه‌ای کشته میشه؟ اون دلال بین الملی از اون بدتر....
سارا سوری
۱۴۰۱/۱۲/۲
داستان جنایی و جذابی داشت همراه شخصیت‌های داستان به دنبال حل معما بودم. خوبی کتاب برای من این بود که جای حدس و گمان رو هم برای من مخاطب گذاشته بود. اولش فکر میکردم چون شخصیت‌های اصلی داستان افراد مسن هستن نتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم اما همون ده پونزده صفحه‌ی اول با شخصیت‌های اصلی ارتباط گرفتم. در کل کتاب خوبی بود
Arad Hashemi
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتاب تقریبا خوبی بود ابتدا خیلی جذب داستان شدم و مرتب انرا دنبال می‌کردم اما موضوعات خیلی در هم شد و خیلی طولانی در صورتیکه نویسنده می‌توانست سریعتر داستان را تمام کند تا از جذابیت ان کاسته نشود، اما همین کش دادن زیاد موضوع باعث میشود علاقه به خواندن کم شود و نصفه رهایش کنیم. توصیه نمیکنم.
niki
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب آنقدر عالی و بی نظیر است که هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. کتابی که با خواندن آن هیجان سوار اسکای فلایر شدن را تجربه می‌کنیم و آدرنالین در خونمان بالا می‌زند‌. جنایت و معماهایی کاراگاهی که قرار است توسط چند پیرمرد حل شوند.
سیدجلال میرخائف
۱۴۰۱/۱۰/۲
برنامه‌ها و کانالهای زیادی عضو هستم که کتاب‌های رایگان در اختیارمان قرار میدهند. با این کار شما در یک پویش جهانی ترویج کتاب خوانی گام برداشته اید. باید فرهنگ کتاب خوانی یک فرهنگ همگانی شود. با تشکر
محمودی
۱۴۰۲/۳/۱۴
من انجمن قتل پنجشنبه‌ها رو خوندم راغب شدم این کتابو بخونم، همونطور که گفتند اولش زیاد گیرایی نداشت ولی کم کم جذابیت پیدا کرد وزیبا شد طوری که مشتاق شدم داستان بعدی این گروه چهارنفره سالمندو بخونم.
اسدالله پناهی
۱۴۰۱/۱۰/۱
اول سپاس فراوان از محبت شما کتابراه عزیز بابت جشنواره زیبای یلدایی‌تان 🌹
اگر یکبار این کتاب را بخوانید چشم‌انداز جدیدی از داستان را کشف می‌کنید
Xahra6
۱۴۰۱/۱۰/۱
کتابراه ممنون از هدیه‌های یلداییت واقعا استفاده کردم ازشون🙏🙏
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه کتاب مردی که دوبار مرد

برای دریافت کتاب مردی که دوبار مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.