معرفی و دانلود کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

عکس جلد کتاب گلوله‌ای که خطا رفت
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گلوله‌ای که خطا رفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گلوله‌ای که خطا رفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

شاهکار جنایی سال 2022! کتاب گلوله‌ای که خطا رفت اثر دیگری از ریچارد آزمن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز است. اعضای سالمند باشگاه قتل پنجشنبه‌ها، در این جلد می‌کوشند معمای ناپدید شدن یک خبرنگار را حل کنند در حالی که الیزابت، یکی از اعضای گروه با مشکلاتی شخصی مواجه می‌شود. این اثر به‌عنوان نامزد کتاب منتخب گودریدز در ژانر معمایی-جنایی معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

گروه چهار نفره‌ای که ریچارد آزمن هنرمندانه کنار یکدیگر قرار داده در کتاب گلوله‌ای که خطا رفت (The Bullet That Missed) حالا به نقطه‌ی اوج مهارت‌هایشان رسیده‌اند. پایه‌های دوستی کمی عجیبشان اکنون از دید همه مستحکم بوده و تقریبا هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را متزلزل کند. البته همانطور که دقت کردید تقریبا! داستان از جایی آغاز می‌شود که ران (رهبر سابق اتحادیه‌ی کارگری) برای حضور در مصاحبه‌ای تلویزیونی آماده می‌شود. او و مایک واگهورن قرار است درباره‌ی دیدارهای هفتگی‌اش با الیزابت، ابراهیم و جویس صحبت کنند. البته آقای واگهورن از راز آن‌ها بی‌خبر است. تا جایی که او می‌داند این پیرزن‌ها و پیرمردهای بی‌آزار در دورهمی‌هایشان کاری جز صحبت از گذشته‌ها انجام نمی‌دهد. ایراد چندانی هم نمی‌توان به او گرفت، آخر شما چند فرد سالخورده را می‌شناسید که در اوقات فراغتشان پرونده‌های جنایی را حل کنند؟!

به هر صورت، مایک واگهورن حالا مقابل ران نشسته است و ساعت خوشی را با فعال سابق حقوق کارگران می‌گذراند، بی‌خبر از اینکه تمام مصاحبه، دامی از طرف باشگاه قتل پنج‌شنبه‌ها بوده. آ‌ن‌ها مشغول بررسی پرونده‌ی زنی به نام بتانی ویتس هستند که به طرز مشکوکی ناپدید شده و گویا دوستی نزدیکی با همین آقای واگهورن سرشناس داشته است. الیزابت (جاسوس بازنشسته MI5)، ابراهیم (روانپزشک سابق) و جویس (پرستار بازنشسته‌) سعی دارند به طریقی این معما را حل کنند و ران را در خط مقدم فعالیت‌هایشان قرار داده‌اند، اما به زودی ثابت می‌شود ماجرای بتانی از تصور آن‌ها بسیار پیچیده‌تر است.

کارآگاهان کتاب گلوله‌ای که خطا رفت برخلاف انتظارشان، درگیر دو قتل مرموز می‌شوند در حالی که الیزابت دیداری غیرمنتظره با یک دشمن نوظهور دارد. این فرد به جاسوس سابق دستور قتل می‌دهد،‌ اما آیا الیزابت می‌تواند بدون آلودن دستانش به خون، از ماموریت شانه خالی کند؟ آیا اعضای باشگاه قتل پنج‌شنبه‌ها موفق می‌شوند ضمن حل پرونده به دوست قدیمیشان هم کمک کنند؟ آشنایی آن‌ها با مایک واگهورن و تیم رسانه‌ای‌اش چه تاثیری بر تمام این ماجراها خواهد داشت؟ برای یافتن پاسخ شما را به مطالعه‌ی جدیدترین پرونده‌ی این باشگاه دعوت می‌کنیم.

کتاب گلوله‌ای که خطا رفت با ترجمه‌ی محدثه احمدی، سومین اثر ریچارد آزمن است. این اثر به سرعت در میان پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز جای گرفت و بار دیگر نشان داد قرار گرفتن نام آزمن در میان تواناترین جنایی‌نویسان معاصر بی‌دلیل نیست. رمان پیش‌رو نامزد کتاب منتخب گودریدز سال 2022 در ژانر جنایی-معمایی بود و با استقبالی کم‌نظیر از طرف خوانندگان مواجه شده است. در انتها باید گفت نشر نون چاپ این اثر تحسین شده را برعهده داشته.

افتخارات کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

  • جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز
  • نامزد کتاب منتخب گودریدز در ژانر جنایی-معمایی (2022)

نکوداشت‌های کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

  • داستانی که نباید از دست داد. (‌Parade)

  • رمانی فریبنده با داستانی پرپیچ‌وخم. (‌People)

  • اسرار پیچیده و شخصیت‌های به‌یادماندنی به همراه مقدار قابل توجهی طنز صمیمی. این کتابی است که باید بخوانید. (بررسی‌های کراکوس)

  • داستانی با سیر آرام اما آمیخته با پختگی و طنزی که تنها در سالخوردگی قابل تجربه است. (Publishers Weekly)

  • پرکشش و قوی. آزمن مثل همیشه تمام حدس‌های شما را نقش بر آب می‌کند! (Town and Country)

  • مجموعه‌ای پیچیده و رضایت‌بخش از غافلگیری، پیچش‌های تند داستانی و سرنخ‌های اشتباه. (واشنگتن‌پست)

  • امیدواریم قسمت بعدی باشگاه قتل پنج‌شنبه‌ها را خیلی زود ببینیم! (مجله‌ی وال‌استریت)

  • همکاری و دوستی کم‌نظیر این چهار کارآگاه آماتور و سالخورده جدا فوق‌العاده است. ( بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)

  • یک اثر پرفروش جهانی، خنده‌دار، بدیع، گیج‌کننده و تماما جذاب! دستاوردی قابل توجه برای ریچارد آزمن که او را در جایگاه فعلیش تثبیت می‌کند. (Minneapolis Star-Tribune)

کتاب گلوله‌ای که خطا رفت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی-معمایی از داستان پیش‌رو لذت می‌برند و با مطالعه‌ی آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به دست خواهند آورد.

با ریچارد آزمن بیشتر آشنا شویم

ریچارد آزمن (Richard Osman) که گاه از او به نام «ریچارد عثمان» یاد می‌شود نویسنده،‌ تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی است. او تاکنون سه کتاب منتشر کرده که یکی پس از دیگری در صدر پرفروش‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند. آثار او به ترتیب انتشار عبارتند از: «باشگاه قتل پنج‌شنبه‌ها»، «مردی که دوبار مرد» و «گلوله‌ای که خطا رفت». این کتاب‌ها در کنار هم مجموعه‌کتاب انجمن قتل پنجشنبه‌ها (A Thursday Murder Club Mystery) را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب گلوله‌ای که خطا رفت می‌خوانیم

پائولین و ران در یک ظرف دسر خوردند. شاید برای شما عادی باشد ولی من هیچ‌وقت ندیده بودم ران به میل خودش غذایش را با دیگران شریک شود، چه برسد به کیک بانوفی. پس حواستان به این موضوع باشد. خیلی زود ساعت هشت شب شد! وقتی برگشتم، آلن خیلی آشفته بود. آشفته؟ درواقع روی مبل دراز کشیده و ابروهایش را بالا برده بود، انگار می‌خواست بگوید: «تازه الان می‌خوای به من شام بدی، زنیکه‌ی خوشگذرون؟» سگ‌ها را که می‌شناسید. کمی استیک برایش آوردم، پس خیلی زود اخلاقش عوض شد. سریع یک لقمه‌ی چپش کرد. آلن ویژگی‌های زیادی دارد، ولی ظاهراً بودایی نیست. بعد در گوگل درباره‌ی هدر گاربات تحقیق کردم و به بی‌بی‌سی گوش دادم. جست‌وجو در گوگل راجع‌به او کار راحتی نبود، چون یک بازیکن هاکی استرالیایی هم با این نام وجود دارد و بیشترِ نتایج مربوط به او هستند. راستش، خیلی از این بازیکن هاکی خوشم آمد و حالا در اینستاگرام دنبالش می‌کنم. او سه بچه‌ی خیلی زیبا دارد.

هدر گاربات هنوز در زندان است (منظورم آن بازیکن هاکی نیست و خودتان می‌دانید). درواقع فهمیدم در زندان داروِل است. چه خوب. چون ما یک نفر را در آن جا می‌شناسیم. به ابراهیم پیام داده‌ام و مطمئنم حسابی از ایده‌ام خوشش می‌آید. حالا در بی‌بی‌سی راجع‌به ارز دیجیتال حرف می‌زنند، پس باید درباره‌ی آن هم تحقیق کنم. بیت‌کوین از همه مهم‌تر است. خیلی جالب است و بنا به گفته‌ی مجری، همه برایش سر و دست می‌شکنند، ولی کار پرخطری است. همین الان با کسی حرف زدند که قبل از تولد شانزده‌سالگی‌اش، یک میلیون بیت‌کوین به دست آورد و کاملاً طرفدار این کار است. من و جری قبلاً کمی اوراق قرضه داشتیم، ولی تجربه‌ی اقتصادی دیگری ندارم. بهتر نیست کمی زندگی کنم؟ باید دست به کار متفاوتی بزنم و آدم متفاوتی باشم؟ ولی با چه کسی یا چیزی فرق داشته باشم؟ من کیستم؟ من کیستم؟ من جویس مدوکرفتم و همین کافی است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. هر گوشه، چهره‌ای آشنا
بخش دوم. به سلامتی دوستان جدید
بخش سوم. از همه‌چیز خبردار شو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گلوله‌ای که خطا رفت
نویسنده
مترجممحدثه احمدی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7566-78-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

maryam nazemi
۱۴۰۲/۱/۵
سری کتاب‌های آزمن درباره انجمن قتل پنجشنبه‌ها که این کتاب سومیش هست الگو سازی خوبی برای کیفیت بخشی به زندگی سالمندی و مواجهه با مشکلات اون دوران و نحوه تعامل جامعه با این افراد رو داره، جامعه ما هم داره رو به سالمندی میره ایکاش نویسنده‌های ایرانی هم با چنین رمان‌های جذابی در جامعه مون ذهنیت نحوه گذراندن دوره سالمندی به سبک فرهنگ ایران رو در مردم ایجاد می‌کردند
محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
از این سه کتاب به نظرم دومی بهتر از بقیه بود، البته این داستان هم خوب بود. ولی زیبایی و هیجان داستان مردی که دوبار مرد را نداشت، ویکی به نویسنده کتاب بگوید، آناهیتا الهه آب است.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۲/۲۰
این سومین کتاب از این نویسنده ست که می‌خوانم، مثل دوکتاب دیگه یک داستان معمایی جذابه که حتما خواندنش رو به طرفداران ژانر معمایی توصیه می‌کنم
سیدهادی رضویان
۱۴۰۲/۱/۴
نویسنده تلاش خوبی برای بیان مقصودش داشت
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گلوله‌ای که خطا رفت

برای دریافت کتاب گلوله‌ای که خطا رفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.