معرفی و دانلود کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

عکس جلد کتاب باشگاه قتل پنجشنبه
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه قتل پنجشنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه قتل پنجشنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

تصورش سخت است که نویسنده‌ای بتواند با خلق چند شخصیت سالخورده و وراج، یک داستان جنایی ماندگار خلق کند! اما ریچارد آزمن در کتاب باشگاه قتل پنجشنبه این کار را کرده است... این اثر پرفروش شیفتگان ژانر جنایی-معمایی را شگفت‌زده خواهد کرد.

درباره کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌:

داستان‌های جنایی، گونه‌ای از ادبیات سرگرم‌کننده‌اند که هرگز طرفداران خود را از دست نمی‌دهند. نسل پشت نسل، همواره نویسندگانی پیدا شده‌اند که در داستان‌هایشان قاتلان و کارآگاهانِ زمانه‌ی خود را خلق کنند، و همیشه نیز خوانندگان مشتاقی بوده‌اند که همراه کارآگاه‌های این داستان‌ها، به دنبال پیدا کردن قاتلین، همه‌ی سرنخ‌ها را زیر و رو کنند.

از آلن پو و آگاتا کریستی گرفته، تا ریموند چندلر و حالا ریچارد آزمن، هر نویسنده‌ای به سبک و سیاقی خاص، مرتکب جنایت‌هایی در ذهن خود شده، و بعد آن را روی کاغذ آورده و برای حل معمایش، شخصیت‌هایی پیگیر و بعضاً ماندگار خلق کرده است.

کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ (The Thursday Murder Club)، که به تازگی و در سال 2020 منتشر شده است، یک داستان جنایی تمام‌عیار است؛ رمانی که تمام مولفه‌های آثار کلاسیکِ این ژانر را در خود جمع کرده: پرونده‌های جناییِ ظاهرا حل‌ناشدنی، ریتمی تند و پیرنگی نفس‌گیر، شخصیت‌هایی منحصربه‌فرد و غیرعادی، و شاید جذاب‌تر از همه، رگه‌هایی از طنز سیاه و دیالوگ‌هایی گزنده .

داستانِ کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌، حول چهار شخصیت اصلی و پابه‌سن‌گذاشته به نام‌های الیزابت، جویس، ابراهیم و ران می‌گردد. سرگرمی آنان گپ و گفت درباره‌ی زخم و خون و جنایت است. همانطور که از عنوان کتاب پیداست، این چهار نفر برای خود باشگاهی هم دارند! باشگاهی تقریبا سرّی، که شرط عضویت در آن هوش و البته کمی بی‌رحمی‌ست. حال در این بین، یک بسازبفروش محلی به قتل می‌رسد. زمان آن رسیده که اعضای باشگاه قتل پنجشنبه‌، هر چه در چنته دارند رو کنند.

آیا آن‌ها می‌توانند در حل این پرونده‌ی قتل، به یاری نیروی پلیس بیایند؟ در این کار، چه سرنخ‌هایی ممکن است به کارشان بیاید؟ عکس مرموز پیدا شده در کنار جسد، نشانگر چیست؟ حرفه‌ی سابق جویس که پرستاری بوده، و تخصص ابراهیم در روانپزشکی، چه کمکی به باشگاه در گیر انداختن قاتل می‌کند؟ اما آن‌ها زمان زیادی برای پاسخ دادن به این سوالات ندارند. چرا که هر لحظه بیم آن می‌رود که بر تعداد جسدها افزوده شود...

جوایز و افتخارات کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌:

- کسب رتبه‌ی نخست کتاب‌های پرفروش کریسمس
- نامزد جایزه‌ی ادگار در بخش بهترین رمان
- قرار گرفتن در رتبه‌ی نخست پرفروش‌های ساندی تایمز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌:

- شوخ، دوست‌داشتنی، و بسیار سرگرم‌کننده. (وال استریت)
- از لذت‌بخش‌ترین کتاب‌های سال. (دیلی اکسپرس)
- طرفداران داستان‌های جنایی شیفته‌اش می‌شوند. (هارلن کوبن)

کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران و طرفداران ژانر جنایی و معمایی، و همچنین علاقه‌مندان به آثارِ گونه‌ی کمدی سیاه، از خواندن کتاب انجمن قتل پنجشنبه‌ها بسیار لذت خواهند برد.

با ریچارد آزمن، نویسنده‌ی کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ بیشتر آشنا شویم:

نامِ مجری، کمدین، و نویسنده‌ی انگلیسی، ریچارد آزمن (Richard osman)، نخستین بار با انتشار کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ بر سر زبان‌ها افتاد. این اثر که اولین کتاب آزمن است، توانست او را به نخستین نویسنده‌‌ی کتاب‌اولی‌ای بدل سازد که رکورد سریع‌ترین فروش در میان آثار جنایی را می‌شکند. قلم طناز و جذاب او، و توانایی‌اش در روایت داستانی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده که به خوبی در کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ نمایان است، نوید ظهور نویسنده‌ای خوش‌آتیه و توانمند را به ما می‌دهد.

در بخشی از کتاب باشگاه قتل پنجشنبه‌ می‌خوانیم:

داشتم ناهار می‌خوردم، ماجرا مربوط به دو سه ماه پیش است و باید دوشنبه بوده باشد، چون غذا بریانی گوشت و سیب‌زمینی بود. الیزابت گفت می‌داند سر غذا هستم، ولی اگر ایرادی نداشته باشد می‌خواهد از من سؤالی درباره‌ی زخم چاقو بپرسد.

گفتم: «نه اصلاً، البته، لطفاً...» یا یک همچین چیزی. من همیشه همه چیز را دقیق به خاطر نمی‌آورم و بهتر است همین الآن این را به شما بگویم. بعد او پوشه‌ای کاغذی را باز کرد و من چند برگه‌ی ماشین‌شده و لبه‌های چیزی شبیه به عکس‌های قدیمی را دیدم. بعد او مستقیم رفت سر موضوع.

الیزابت از من خواست تصور کنم دختری را با چاقو زده‌اند. پرسیدم با چه چاقویی او را زده‌اند و الیزابت گفت احتمالاً با یک چاقوی آشپزخانه‌ی معمولی. چاقوی مارک «جان لوئیس». این را او نگفت، ولی من این‌طور تصور کردم. بعد از من خواست تصور کنم این دختر، سه یا چهار بار، درست زیر استخوان جناغ سینه، چاقو خورده است؛ داخل و بیرون، داخل و بیرون، خیلی ناجور، ولی شاه‌رگش قطع نشده است. او کل ماجرا را نسبتاً یواش تعریف می‌کرد، چون مردم داشتند غذا می‌خوردند و البته او هم حد و مرزهایی دارد.

خلاصه من داشتم زخم چاقو را تصور می‌کردم که الیزابت از من پرسید چقدر طول می‌کشد تا دختر از خونریزی بمیرد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه قتل پنجشنبه
نویسنده
مترجمنازنین فیروزی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-2541-34-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

Negin Ahmadvandi
۱۴۰۲/۱/۲۶
کتاب بدی نبود فقط یکم برای خواندن حوصله میخواد اگر عاشق سبک‌های معمایی هستید توصیه میکنم بخونیدش. ممنون از کتاب راه عزیز
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۳/۱۸
سبک نگارش بسیار کند و کسل کننده ست، اما از اواسط کتاب داستان جالب می‌شه
Qazall
۱۴۰۱/۸/۱۰
خیلی کتاب جالبی نبود بنظرم وقت گذاشتن براش خیلی اضافه س
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

برای دریافت کتاب باشگاه قتل پنجشنبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.