معرفی و دانلود کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ نوشته‌ی رابین مک کنزی، گرانت واتسون و رابرت لیندسی، به بررسی دردهای موجود در ناحیه‌ی گردن و درمان آن‌ها به شیوه‌ی مک‌کنزی می‌پردازد. این کتاب، مجلد دوم از یک مجموعه‌ی پرفروش خوددرمانی تحت عنوان «چگونه خود را درمان کنیم؟» است که به‌عنوان مرجع مناسبی برای بسیاری از متخصصین شناخته می‌شود. اگر به‌شکل مداوم گردن‌درد دارید، این راهنمای گام‌به‌گام به شما کمک خواهد کرد تا خود را تسکین دهید و از بروز مجدد علائم در آینده جلوگیری کنید. این اثر همچنین مجلدی از مجموعه‌ی «آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» است.

درباره‌ی کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

گردن‌درد یکی از رایج‌ترین انواع مشکلات مربوط به مفاصل در بدن انسان است که در نتیجه‌ی عواملی چون کار کشیدن مداوم از مهره‌های ستون فقراتِ گردنی، اَشکالی از خوابیدن نامناسب، ورزش نکردن و یا بد نشستن به‌صورت طولانی‌مدت ایجاد می‌شود. مشکلات جدی‌تر، به انواع مختلفی مانند آرتروز گردن، آرتروز مفاصل مهره‌ایِ آن، روماتیسم، درد و التهاب عضلات مربوطه، بیرون‌زدگی دیسک و یا در مواردی درد انتشاری در بازو، قابل تقسیم‌اند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

دکتر رابین مک‌کنزی (Robin McKenzie) در کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ (Treat Your Own Neck) این نکته را بیان می‌کند که اغلب تصور می‌شود درد گردن به دلیل کشیدگی عضلات ایجاد می‌شود، اما این دلیل اصلی نیست. وی به معرفی علت‌های شایع گردن‌درد می‌پردازد و پس از آن روش موسوم به مک‌کنزی که ابداع خودش است را برای برطرف کردن آن معرفی می‌کند. از موارد جالب مطر‌ح‌شده در کتاب مذکور، می‌توان به الزامِ دنبال کردن سه اثر اصلی در انجام این حرکات خاص توسط فرد بیمار اشاره کرد: این‌که تمرینات ممکن است باعث از بین رفتن علائم شود و یا منجر به افزایش یا کاهش شدت درد شود. تعجب نکنید، کافی‌ست با دستورات کتاب پیش بروید و اثربخشی زودهنگام آن را مشاهده کنید...

کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم را دکتر مهدی قیطاسی، حافظ بهزادی‌نژاد و محسن بهبودی به فارسی برگردانده‌اند. انتشارات حتمی نیز آن را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

رابین مک‌کنزی، فیزیوتراپیست نامدار، چهل سال از عمر خود را صرف تکمیل روشی موسوم به مک‌کنزی کرده است. گرانت واتسون (Grant Watson) و رابرت لیندسی (Robert Lindsay) نیز دو متخصص فیزیوتراپی پرکار هستند. این سه با همکاری یکدیگر دست به تألیف مجموعه‌ی ارزشمندی به نام «چگونه خود را درمان کنیم؟» (Treat Your Own) زده‌اند. کتاب‌های این مجموعه به معرفی شیوه‌‌ای از خوددرمانی برای دردهای نواحی مختلف بدن تحت عنوان شیوه‌ی مک‌کنزی می‌پردازند.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

  • ترجمه به هجده زبان زنده‌ی دنیا
  • فروش بیش از 6 میلیون نسخه در سراسر جهان
  • برنده‌ی جایزه‌ی طلایی کتاب پرفروش نیوزلند برای دو کتاب «چگونه گردن خود را درمان کنیم؟» و «چگونه کمر خود را درمان کنیم؟»

کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم را به متخصصین فیزیوتراپی و علاقه‌مندان به حوزه‌ی حرکات اصلاحی ورزشی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

برخی از افراد به دلیل مشکلات گردن دچار سردرد می‌شوند. اغلب سردرد احساس می‌شود:

  • در بالای گردن و قاعده و پشت سر، در یک یا هر دو طرف؛
  • از قاعده پشت سر تا فرق سر گسترش می‌یابد (سردرد ناشی از عصب پس سری)؛
  • انتشار از پشت سر تا بالای سر به بالا یا پشت چشم، در یک یا هر دو طرف (سردرد کلی)؛
  • در تمام پیشانی انتشار یافته و اغلب در پشت چشم احساس می‌شود (سردرد پیشانی)؛
  • انتشار در اطراف سر، که اغلب به‌عنوان احساس "باند تنگ" توصیف می‌شود (سردرد پیرامونی).

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: گردن یا مهره‌های گردنی
فصل 2: آشنایی با ستون فقرات
فصل 3: علت‌های شایع درد گردن
فصل 4: شناخت روش مک‌کنزی
فصل 5: برنامه تمرین
فصل 6: زمان مناسب انجام تمرینات
فصل 7: هنگام درد حاد گردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟
نویسنده، ،
مترجممهدی قیطاسی، حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-355-490-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه گردن خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.