معرفی و دانلود کتاب مرگ در میان ابرها

عکس جلد کتاب مرگ در میان ابرها
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ در میان ابرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ در میان ابرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ در میان ابرها

هرکول پوآرو، کارآگاه قدیمی و کارکشته‌ی داستان‌های آگاتا کریستی، این بار در کتاب مرگ در میان ابرها موظف می‌شود تا قاتل زنی را که در هواپیما با یک دارت سمی به قتل رسیده، پیدا کند. پوآرو که خود در آن هواپیما حضور داشته و از این قتل بی‌سروصدا در شگفتی است، در روند حل این پرونده به حقایقی عجیب و باورنکردنی می‌رسد.

درباره‌ی کتاب مرگ در میان ابرها

زنی بر اثر اصابت یک دارت مسموم در هواپیمای مسافربریِ پرومتئوس، به مقصد لندن کشته می‌شود. این در حالی است که یکی از باهوش‌ترین کارآگاهان دنیا، هرکول پوآرو، روی صندلیِ شماره‌ی 9 هواپیما نشسته. دانیل کلَنسى، داستان‌نویس جنایی، در صندلی 8 جای گرفته و آرمان دوپون، باستان‌شناس فرانسوی، صندلی 5 را اشغال کرده است. میان دیگر مسافران جیمز رایدرِ تاجر، کُنتس هاربرىِ معتاد به کوکائین و جین گری که به‌وضوح شیفته‌ی مردِ صندلی مقابل شده، حضور دارند. پوآرو در همان دقایق اول متوجه توجهِ جین به آن مرد می‌شود، او تقریباً همه‌ی مسافران را زیر نظر دارد . تنها چیزی که از چشم تیزبین هرکول پوآرو دور مانده است، جسد بی‌جان مادام ژیزل در صندلی شماره‌ی 2 است. چگونه ممکن است قتلی بدون سروصدا و بدون جلب توجه کارآگاهی چیره‌دست رخ دهد؟

معرفی و دانلود کتاب مرگ در میان ابرها

کتاب مرگ در میان ابرها (Death in the Clouds) رمانی جنایی و پلیسی نوشته‌ی آگاتا کریستی (Agatha Christie) است که قتلی هولناک را در فضایی نامأنوس به تصویر می‌کشد. فاجعه پیش از شروع داستان اتفاق افتاده و چیزی که در ادامه روایت می‌شود، تلاش‌های سرسختانه‌ی هرکول پوآرو برای کنار گذاشتن قطعات پازل و حل پرونده‌ی این قتل است. کریستی از عنصر کوچک و بی‌اهمیتی مثل یک زنبور استفاده می‌کند تا فضای معمایی و رازآلود داستانش را شکل ‌دهد. آیا زنبور می‌تواند عاملی برای مرگ مادام ژیزل باشد؟

وقتی پلیس با پیدا کردن یک لوله‌ی کوچک کنار صندلیِ هرکول پوآرو، به او مظنون می‌شود، پوآرو تمام عزمش را جزم می‌کند تا با پیدا کردن قاتل نام خودش را پاک کند. او سرنخ‌هایی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد شوهر یکی از مسافران بدهکارِ مادام ژیزل بوده است. او تحقیقاتش را به‌صورت گسترده در دو شهر پاریس و لندن آغاز می‌کند و در حل پرونده‌ی این قتل، جین گری، یکی از مسافران، با او همراه می‌شود. آن‌ها متوجه می‌شوند که مادام ژیزل دختری دارد که حالا وارث اوست؛ «آن موریسو»، دخترکی که از خردسالی از مادرش جدا شده و با او زندگی نمی‌کرده است. هرکول پوآرو با دیدن این دختر، چهره‌اش را آشنا می‌بیند. او در طول تحقیقات به حقایقی باورنکردنی می‌رسد که مجبور می‌شود بار دیگر به عقب برگردد و از درستیِ یافته‌هایش اطمینان حاصل کند.

این درام جنایی و تودرتو تنها می‌تواند از قلم آگاتا کریستی جاری شود؛ پرداختن به شخصیت‌هایی با روحیات مختلف و قرار دادن هرکدام از آن‌ها در جایگاه مظنون، امری است که کتاب مرگ در میان ابرها را به رمانی جذاب و خواندنی بدل می‌کند. آشنایی قبلی مخاطب با هرکول پوآرو، حس اعتمادش را به او تشدید می‌کند. مخاطب چشم به دهان هرکول پوآرو دوخته تا ببیند او نام چه کسی را به زبان می‌آورد و چه کسی را قاتل می‌خواند. اما هر کارآگاهی هرقدر هم که باهوش باشد، نیاز دارد تمام گزینه‌ها را در نظر بگیرد و سپس یکی‌یکی آن‌ها را حذف کند. بنابراین روندِ اتهام‌زنی و تبرئه کردنِ هریک از یازده مسافر هواپیما، هیجان لازم را برای دنبال کردن داستان توسط مخاطب ایجاد می‌کند.

برای خواندن این داستان پرتعلیق و یافتن قاتل مادام ژیزل، کتاب مرگ در میان ابرها را تهیه کرده و ماجرای جذابش را تا انتها بخوانید. این رمان به کوشش نشر هرمس و با ترجمه‌ی محمدعلی ایزدی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب مرگ در میان ابرها

  • بااینکه چهار دهه از تجربه‌ام در نوشتن داستان‌های جنایی می‌گذرد، هنوز هم از آگاتا کریستی، چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. (رجینالد هیل)
  • محال است مخاطب بتواند پایانِ غافلگیرکننده‌ی کتاب مرگ در میان ابرها را حدس بزند. (Times Literary Supplement)
  • یک پازل جنایی سخت و جذاب. (نیویورک تایمز)

اقتباس‌های تلویزیونی از کتاب مرگ در میان ابرها

این کتاب منبع اقتباسی یک قسمت از سریال پوآروی آگاتا کریستی (Agatha Christie's Poirot) در سال 1992، است. دیوید سوچت، در نقش هرکول پوآرو و فیلیپ جکسون در نقش سربازرس جَپ ظاهر شدند. این اقتباس تغییرات زیادی داشت و برخی شخصیت‌ها مثل آرمان دوپون، جیمز رایدر و دکتر براینت، بنا به صلاح‌دید نویسنده و کارگردان، از قصه حذف شدند.

یک انیمه‌ی ژاپنی در سال 2005 به نام کارآگاهان بزرگِ آگاتا کریستی، پوآرو و مارپل (Agatha Christie's Great Detectives Poirot and Marple) ساخته شد که داستان چهار قسمت پایانی‌اش را از کتاب مرگ در میان ابرها اقتباس شده بود.

کتاب مرگ در میان ابرها برای چه کسانی مناسب است؟

عاشقان رمان‌های تریلر و جنایی، کتاب مرگ در میان ابرها را بسیار جذاب و خواندنی خواهند یافت.

در بخشی از کتاب مرگ در میان ابرها می‌خوانیم

لیدى هاربرى خیلى آرام بود. روى یک صندلى نشست و به همه‌ی سؤالاتى که سربازرس جَپ از او پرسید، بدون کمترین اکراهى جواب داد. خود را همسر کنت هاربرى معرفى کرد و نشانى‌اش را در لندن، هاربرى چِیس، خیابان ساسِکس، میدان گِراس‌ونور، شماره‌ی 315 داد. او داشت از سفر لو پینه و پاریس به لندن باز مى‌گشت، زن متوفّى را نمى‌شناخت و حین پرواز هم به چیز مشکوکى برنخورده بود. به‌هرحال، روى او به سمت دیگر، یعنى جلو هواپیما بوده و او نمى‌توانسته اتفاقاتى را که آن پشت مى‌گذشته ببیند. در طول سفر هم صندلى‌اش را ترک نکرده بود و تا آنجا که به یاد مى‌آورد، به جز مهمان‌دارها کسى از سالن جلو به سالن عقب نیامده بود. دقیقاً به خاطر نداشت، ولى کسى را هم ندیده بود که مشغول کار بر روى چیزى شبیه لوله‌ی پرتاب بادى باشد. به نظرش دو نفر از مسافرها که مرد بودند، از سالن عقب به دستشویى رفته بودند. جوابش به پوآرو هم این بود که هیچ زنبورى ندیده است.

لیدى هاربرى مرخص شد و جاى خود را به خانم ونِسیا کِر داد. گفته‌هاى خانم کِر تا اندازه‌ی زیادى با گفته‌هاى دوستش مطابقت داشت. خود را ونِسیا آن کِر معرفى کرد. ساکن منزلى واقع در لیتل پداکس در هاربرى بود. از جنوب فرانسه برمى‌گشت و تا آنجا که به یاد داشت، هرگز با خانم متوفّى روبه‌رو نشده بود. در طول سفر هم به چیز مشکوکى برنخورده بود. بله، چند نفر از مسافرها در عقب سالن مى‌خواستند زنبورى را بکُشند و به نظرش یکى از آن‌ها این کار را کرده بود. ضمناً گفت که این جریان بعد از ناهار اتفاق افتاد. بعد هم اتاق را ترک کرد.

فهرست مطالب کتاب

1: از پاریس به کرویدون
2: کشف
3: فرودگاه کرویدون
4: بازجویى
5: پس از بازجویى
6: مشورت
7: احتمالات
8: فهرست وسایل
9: اِلیز گراندیه
10: دفترچه یادداشت کوچک مشکى
11: یک آمریکایى
12: در مزرعه‌ی هاربرى
13: در آرایشگاه آنتوان
14: در ماسوِل هیل
15: در بلومزبرى
16: طرح عملیات
17: در وَندزْوُرث
18: در خیابان ملکه ویکتوریا
19: ورود و خروج آقاى رابینسون
20: در خیابان هارلى
21: سه سرنخ
22: جِین شغل جدیدى مى‌یابد
23: آن موریسو
24: یک ناخن شکسته
25: من نگرانم
26: گفت‌وگوى بعد از ناهار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ در میان ابرها
نویسنده
مترجممحمدعلی ایزدی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-964-363-462-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ در میان ابرها

sahereh sadeghi
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتابهای آگاتا کریستی و طرز نگاهش به پیدا کردن و کشف آنچه در جنایت رخ داده همیشه جالب بوده، راه و روش پوآرو و شناخت تک تک اعضای داستان یک داستان خوبی برای خوندن به وجود آورده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مرگ در میان ابرها

برای دریافت کتاب مرگ در میان ابرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.