معرفی و دانلود کتاب اعلام یک قتل

عکس جلد کتاب اعلام یک قتل
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعلام یک قتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعلام یک قتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعلام یک قتل

آگاتا کریستی، ملکه‌ی داستان‌های جنایی و معمایی، در کتاب اعلام یک قتل، این بار جنایتی را به تصویر می‌کشد که پیش از وقوع، خبرش در روزنامه‌‌ای محلی اعلام شده بود؛ آیا خانم مارپل باز هم می‌تواند قاتل مرموز را شناسایی و پرونده را حل کند؟ با این نویسنده‌ی مشهور همراه شوید تا پاسخ سؤال‌تان را بیابید!

درباره‌ی کتاب اعلام یک قتل

آگاتا کریستی (Agatha Christie) به دلیل نگارش ده‌ها رمان و داستان کوتاه جذاب و خواندنی در ژانرهای جنایی و معمایی، اغلب به عنوان محبوب‌ترین نویسنده‌‌ی جهان در این سبک از کتاب‌ها شناخته می‌شود. نوشته‌های او دارای ویژگی‌هایی هستند که سبب شده است پس از گذشت چند دهه از انتشار آثارش، همچنان طیف گسترده‌ای از مخاطبین در سراسر جهان، ساعت‌ها به مطالعه‌ی داستان‌های سرگرم‌کننده‌ی او بنشینند. یکی از جذابیت‌های بزرگ رمان‌های جنایی آگاتا کریستی، نوع داستان‌های خلاقانه و پیچیده‌ای است که خاص این نویسنده‌ی محبوب است. او عموماً در آثارش با به تصویر کشیدن قتل‌های رازآلود و مرموز، مخاطب را تشویق به جستجوی حقیقت و حل معماهای داستان می‌کند. آگاتا کریستی در اکثر آثارش، از همان ابتدای داستان پرسش‌های رازآلودی درمورد فرد جنایتکار و روش او برای انجام قتل مطرح می‌کند، اما تا انتهای کتاب به خواننده اطلاعی از هویت گناهکار و سرنخی مطمئن برای حل معما ارائه نمی‌دهد تا مخاطب تشویق شود خودش به دنبال حل معما بگردد.

نقش‌های اصلی داستان‌های آگاتا کریستی را معمولاً کارآگاه‌هایی باهوش، شوخ‌طبع و سرگرم‌کننده‌ تشکیل می‌دهند که به دلیل ترسیم کم‌نقص نویسنده، مخاطب مجذوب شخصیت‌ جالب آن‌ها می‌شود. هرکول پوآرو و جین مارپل، محبوب‌ترین کاراکترهای آگاتا کریستی به حساب می‌آیند. هرکول پوآرو، کارآگاه بلژیکی زیرک و بااستعدادی است که با استفاده از تحلیل‌های روانشناختی و استدلال‌های منطقی، پرونده‌های مختلف جنایی را حل می‌کند. خانم مارپل که در بسیاری از رمان‌ها و داستان‌های آگاتا کریستی دیده می‌شود نیز پیرزنی مهربان و باهوش است که برای سرگرمی خود، به جست‌وجوی حقیقتِ پنهان در قتل‌های کم‌نقص و تمیز برمی‌آید.

معرفی و دانلود کتاب اعلام یک قتل

یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های آگاتا کریستی که جین مارپل شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد، رمان اعلام یک قتل (A Murder Is Announced) است. خانم مارپل در این رمان جنایی و رازآلود، به دنبال حل پرونده‌ای مرموز است که پیش از وقوع قتل، خبر آن در روزنامه‌‌ی محلی روستای چی‌پینگ کلگ‌هورن، بدین صورت اعلام شده بود: «روز جمعه بیست و نهم اکتبر، ساعت شش و نیم بعد از ظهر، در محل لیتل پلاکس، یک قتل انجام خواهد گرفت.»

سؤال اینجاست که آیا واقعاً جنایتی در کار است یا این آگهی را تنها باید یک بازیگوشی ساده دانست؟ مردم کنجکاو این روستای کوچک که گمان می‌کنند این متن کوتاه، تبلیغی خلاقانه برای یک نمایش هنری است، در زمان مقرر در محل اعلام‌شده حاضر می‌شوند تا به خیال خود، شاهد یک نمایش تئاتر سرگرم‌کننده باشند، اما برخلاف تصور مردم ساده‌‌ی دهکده‌ی چی‌پینگ کلگ‌هورن، نه تنها این آگهی مربوط به نمایش تئاتر نیست، بلکه خبر از جنایتی هولناک می‌دهد که دهکده را در شوکی بزرگ فرو می‌برد؛ اما آیا خانم مارپل می‌تواند از رمز و رازهای این قتل عجیب پرده بردارد و قاتل را به پلیس و مردم دهکده معرفی کند؟

کتاب اعلام یک قتل توسط محمدعلی ایزدی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر کتاب هرمس ذیل مجموعه کتاب‌های‌ «کارآگاه» در اختیار مخاطبین قرار گرفته است. بد نیست اشاره کنیم که کتاب حاضر تحت عنوان «قتل از پیش اعلام شده» نیز ترجمه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب اعلام یک قتل

  • رمان اعلام یک قتل، به خوبی ثابت می‌کند که چرا باید آگاتا کریستی را در ادبیات جهان، بهترین نویسنده‌ی ژانر جنایی و معمایی دانست. داشتن ویژگی‌هایی همچون داستان مبتکرانه، شوخی‌های درست، تعلیق‌های جذاب و دیالوگ‌های پخته، کتاب رمان یک قتل را به یکی از بهترین آثار آگاتا کریستی بدل کرده‌ است. (جولین مک‌لرن - راس از نشریه‌ی تایمز)

  • اعلام یک قتل، رمانی سرگرم‌کننده و جذاب است. (موریس ریچاردسون از نشریه‌ی آبزرور)

  • کتاب اعلام یک قتل، دقیقاً همان چیزی‌ست که از آگاتا کریستی انتظار داریم؛ داستانی مبتکرانه و کم‌نقص! (روزنامه‌ی تورنتو استار)

  • رمان اعلام یک قتل، اثری فوق‌العاده از آگاتا کریستی است که یک جنایت مرموز را روایت می‌کند. (رابرت برنارد، نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب اعلام یک قتل

  • مجموعه‌ی تلویزیونی آمریکایی: داستان یکی از قسمت‌های سریال آنتولوژیِ «گودیر پلی‌هوس» (Goodyear Playhouse) که در سال 1956، به نویسندگی و کارگردانی ویلیام تمپلتون از شبکه‌ی مشهور ان‌بی‌سی پخش شد، اقتباسی مستقیم از کتاب اعلام یک قتل است.

  • نمایشنامه‌ی لسلی داربن: لسلی داربن (Leslie Darbon)، نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی اهل بریتانیا، در سال 1977، رمان اعلام یک قتل را به یک نمایشنامه تبدیل کرد. این نمایشنامه از آن زمان تاکنون چندین بار بر روی صحنه اجرا شده است که به عنوان مشهورترین نمونه‌ی آن‌ها می‌توان به نمایشی از دارن یاپ که در سال 2013 به اجرا درآمد، اشاره کرد.

  • مجموعه‌ی تلویزیونی بریتانیایی: «خانم مارپل» (Miss Marple)، نام سریالی بریتانیایی‌ست که طی هشت سال از شبکه‌ی بی‌بی‌سی پخش شد. یکی از قسمت‌های این سریال که در سال 1984، توسط آلن پلاتر کارگردانی شده بود، اقتباسی وفادار از داستان رمان اعلام یک قتل است.

کتاب اعلام یک قتل برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های کلاسیک جنایی، معمایی و رازآلود، مخاطبین اصلی کتاب اعلام یک قتل را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب اعلام یک قتل می‌خوانیم

جورج ریدسدیل، رئیس پلیس میدل‌شایر مردى ساکت و کم‌حرف با قدى متوسط، چشمانى نافذ و ابروانى پرپشت بود و بیشتر عادت داشت گوش بدهد تا حرف بزند. بعد هم با خونسردى دستورات کوتاهى مى‌داد تا دیگران اجرا کنند.

حالا او داشت به حرفهاى کارآگاه سربازرس درموت کراداک گوش مى‌کرد. اکنون کراداک، رسماً مأمور این پرونده بود. شب قبل، ریدسدیل او را از لیورپول احضار کرده بود. او را به آنجا اعزام کرده بودند تا در مورد پرونده‌اى دیگر تحقیق کند. ریدسدیل نظر مساعدى به کراداک داشت و کراداک نه‌تنها مغز متفکر و قوه تخیل قوى‌اى داشت، علاوه بر آن انضباط فردى او که مایه تحسین ریدسدیل بود باعث مى‌شد که او به آرامى پیش برود و هر امرى را بررسى کند و بدون پشداورى پرونده را به پایان برساند. کراداک داشت به او توضیح مى‌داد:

قربان، گروهبان لگ پیغامتان را گرفت. ظاهرا کارش را خیلى خوب، با مهارت و در حداقل زمان انجام داده. البته کار ساده‌اى نبود. حدود ده دوازده نفر همه با هم صحبت مى‌کردند. یکى از آنها یک زن پناهنده است که به محض دیدن پلیس از ترس اینکه بخواهند او را به زندان ببرند، خیلى عصبانى مى‌شود و جار و جنجال زیادى به راه مى‌اندازد.

مرد متوفّى شناسایى شده؟

کراداک جواب داد:

بله قربان، رودى شرز از اتباع سوئیس است. در هتل رویال اسپا در ناحیه مِدِنهام وِلز، متصدّى پذیرش بوده، قربان. اگر موافقت بفرمایید، من اول با هتل اسپا تماس بگیرم و بعد به دهکده چى‌پینگ کلگ‌هورن بروم. گروهبان فلچر، هم‌اکنون آنجاست و بعدا پیش من خواهد آمد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: قتلى اعلام مى‌شود
فصل دوم: صبحانه در لیتل پداکس
فصل سوم: ساعت شش و سى دقیقه
فصل چهارم: هتل رویال اسپا
فصل پنجم: خانم بلک‌لاک و خانم بانر
فصل ششم: جولیا، میتزى و پاتریک
فصل هفتم: در میان حاضرین
فصل هشتم: خانم مارپل وارد ماجرا مى‌شود
فصل نهم: توجه به در
فصل دهم: پیپ و اِما
فصل یازدهم: خانم مارپل به صرف چاى مى‌رود
فصل دوازدهم: یک روز صبح در چى‌پینگ کلگ‌هورن
فصل سیزدهم: یک روز صبح در چى‌پینگ کلگ‌هورن (ادامه)
فصل چهاردهم: سِیرى در گذشته
فصل پانزدهم: مرگ لذت‌بخش
فصل شانزدهم: بازگشت سربازرس کراداک
فصل هفدهم: آلبوم عکس‌ها
فصل هجدهم: نامه‌ها
فصل نوزدهم: بازسازى صحنه جنایت
فصل بیستم: خانم مارپل مفقود مى‌شود
فصل بیست و یکم: سه زن
فصل بیست و دوم: حقیقت
فصل بیست و سوم: شب در خانه کشیش
بخش پایانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعلام یک قتل
نویسنده
مترجممحمدعلی ایزدی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات362
زبانفارسی
شابک978-964-363-410-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعلام یک قتل

یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۲۷
سلام. یک داستان الکی و آبکی، کشدار، ترجمه بد. اصلا توصیه نمیکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اعلام یک قتل

برای دریافت کتاب اعلام یک قتل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.