معرفی و دانلود کتاب مصائب عشق

عکس جلد کتاب مصائب عشق
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصائب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصائب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصائب عشق

کتاب مصائب عشق نوشته‌ی آلن دوباتن، ما را با ماهیت واقعی و گاه تیره و تار عشق آشنا می‌کند. تصوری که اکثر ما از روابط عاشقانه داریم این است که پس از دستیابی به آن، قطعاً شادمان و راضی خواهیم بود. اما این کتاب از مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی»، حقیقت‌ وصال را برایمان نمایان می‌کند و تجربیات زوج‌های دیگر را با ما به اشتراک می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب مصائب عشق

شادی و داشتن احساس رضایت قلبی برای اکثر ما در گرو عشق و عاشقی و داشتن یک همدم در زندگی‌ست، اما آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب مصائب عشق (The Sorrows of Love) رازی را با ما در میان می‌گذارد؛ این‌که تصوراتمان به‌واقع اشتباه و تا حد زیادی گمراه‌کننده هستند، چراکه خودِ عشق می‌تواند عامل مستقیم بسیاری از دلشکستگی‌ها و عمیق‌ترین سرخوردگی‌ها باشد. تمایل اکثر افراد در مقابله با غم‌ها و اندوه درونی‌شان به‌صورت فردی و مخفیانه، باعث می‌شود که در بسیاری از مواقع، از حقیقت آنچه که ممکن است پس از عاشق شدن و رسیدن به فرد موردعلاقه‌مان رخ دهد، بی‌اطلاع و ناآگاه بمانیم. اما همان‌طور که در کتاب پیش رو می‌خوانیم، غم یکی از اصلی‌ترین عناصر عشق و ذکر آن در تعریف ذاتش ضروری‌ست.

معرفی و دانلود کتاب مصائب عشق

کتاب مصائب عشق به‌واقع راهنمایی ارزشمند در مورد پیچیدگی‌های عشق پس از ازدواج است. زمانی‌که تصورات سرخوشانه‌ی اوایل رابطه‌ی عاطفی کم‌رنگ شده و دو فرد آرام‌آرام با ماهیت واقعی رابطه و زندگی مشترک آشنا می‌شوند. آلن دوباتن ابزاری تسلی‌بخش برای عبور از ناامیدی و دلشکستگی را در اختیار خوانندگان قرار داده و در کلاسی دیگر از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life)، به آن‌ها درس خودشناسی و خودسازی می‌دهد. این باور که عشق سراسر شور و شادی و هیجان است و هر فردی که رابطه‌ی عاطفی طولانی‌مدت دارد، الزاماً راضی و خوشبخت است، ناعادلانه، به‌نوعی ساده‌لوحانه و شاید شروع مسیر بدبختی باشد. وارد رابطه شدن به‌شکلی ناآگاهانه و با سهل‌انگاری و از آن بدتر، ماندن در رابطه با فردی که برایتان مناسب نیست و ادامه دادن به هر قیمتی، شاید از بدترین اتفاقاتی باشد که خودمان در سرنوشت و زندگی‌مان رقم می‌زنیم. نادیده گرفتن احساسات درونی و خط قرمزهایمان، فراموش کردن درونیات و تمایلات قلبی و از یاد بردن هر آنچه که روزی برایمان ارزش و اهمیت داشته، از پیامدهای یک عشق اشتباه و رابطه‌ی ناسالم است. اما خبر خوب و مسرت‌بخش این است که با مطالعه‌ی کتاب مصائب عشق و تفکر عمیق در مطالب آن، از این مسیر دور خواهید ماند، به درکی عمیق‌تر خواهید رسید و اشتباهات بسیاری از زوج‌های دیگر را تکرار تخواهید کرد.

آلن دوباتن کتاب مصائب عشق را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و در خلال آن‌ها به مسائل و چالش‌هایی که اکثر زوج‌ها با آن‌ها درگیر هستند، پرداخته است. دوباتن کتاب خود را با یک سؤال بنیادین و اساسی به پایان می‌رساند؛ این‌که حالا و با وجود شرایط فعلی، بمانیم و ادامه دهیم یا برویم و رابطه را تمام کنیم؟ او اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تجربیات زوج‌های دیگر در اختیارمان گذاشته تا از آن‌ها عبرت بگیریم و سپس، قضاوت پایانی را برعهده‌ی خودمان می‌گذارد.

انتشارات شمعدونی کتاب مصائب عشق را با ترجمه‌ی میترا نادری منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

درباره مجموعه‌ی مدرسه زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

کتاب مصائب عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در پی کشف حقیقت عشق و روابط عاطفی هستید و برای بازسازی یا حفظ رابطه‌ی خود می‌کوشید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب مصائب عشق می‌خوانیم

1: من به یک هیولا تبدیل شده‌ام

ایده‌آل عاشقانه بیان می‌کند که ما با شریک زندگی‌خود بهتر از هر کس دیگر در دنیا رفتار خواهیم کرد، ما او را انتخاب کرده‌ایم، چون بسیار دوستش داریم. بنابراین، مهربان‌ترین بخش وجودی خود را در رابطه نشان می‌دهیم، برای مثال با او بسیار بهتر از بقیه دوستانمان خواهیم بود.

اما واقعیت به‌طور‌جدی و هوشمندانه‌ای متفاوت است. اگر همه‌چیز بر اساس نقشه پیش برود، ما دوست داریم در عشق به چیزی مانند هیولا تبدیل شویم. همان طور که واقع‌گرایی عاشقانه تصدیق می‌کند، ما به‌طرزی ‌چشمگیر نسبت به شریک زندگی‌مان نامهربان‌تر از هر کس دیگری در دنیا خواهیم بود.

علت رفتار بد ما چیست؟ در وهله‌ی اول، خیلی چیزها در خطر است، تمام زندگی ما در معرض خطر است. با دوستانمان وقت می‌گذرانیم و کشمکش‌های بینمان غالباً بیشتر از انتخاب یک رستوران معمولی در مرکز شهر نیست اما اگر همه‌چیز خوب پیش برود، کسی که دوستش داریم درگیر یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعاتی می‌شود که تاکنون برعهده گرفته‌ایم: ما از اومی‌خواهیم که عشق زندگی‌مان باشد، بهترین دوست و رفیقمان، باعث اعتماد‌به‌نفسمان شود، پرستارمان باشد، مشاور مالی‌مان، راننده شخصی‌مان، شریک اجتماعی و نیز شریک جنسی‌مان باشد. ما با او خانه و زندگی‌مان را می‌سازیم، کودکی را پرورش می‌دهیم، مسائل مالی خانواده‌مان را اداره می‌کنیم، از پدر و مادر مسنمان مراقبت می‌کنیم، کارهایمان را مدیریت می‌کنیم، به تعطیلات می‌رویم و چیزهایی جدید راجع به میل جنسی‌مان درمی‌یابیم. همان‌طور که می‌بینید توصیف این شغل خیلی طولانی و دشوار است. هیچ‌کس در بازار استاندارد کاری، نمی‌تواند حتی از پس بخشی کوچک از مسئولیت‌های آن برآید. شریک زندگی ایده‌آل باید ترکیبی از درمانگر، دستیار شخصی، معلم، میزبان، آشپز، پرستار و محافظ شخصی باشد. این‌که از کسی درخواست ازدواج کنیم، به‌طوری‌ عجیب برای آن که ما بهترین‌ها را برایش می‌خواهیم پیشنهادی سخت و ظالمانه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: من به یک هیولا تبدیل شده‌ام
2: او آن‌طور که در ابتدا به نظر می‌رسید، نیست
3: من انتخاب درستی نداشته‌ام
4: ای کاش هنوز مجرد بودم
5: کارهای خانه خیلی زیاد شده است
6: قرار بود همه‌چیز بهتر از این‌ها باشد
7: نمی‌توانم همه‌چیز را به شریک زندگی‌ام بگویم
8: من در رابطه‌ام خیلی تنها مانده‌ام
9: رابطه جنسی مأیوس‌کننده است
10: این کارِ خیلی سختی است
نتیجه‌گیری: بمانیم یا برویم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصائب عشق
نویسنده
مترجممیترا نادری
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-95543-4-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصائب عشق

مهدیه حق پرست
۱۴۰۳/۱/۱۹
تعریف این کتاب خیلی شنیدم و توو تخفیف از کتابراه خریدم آلن دوباتن واقعا معرکه است کتابای زیادی ازش خوندم ممنون کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مصائب عشق

برای دریافت کتاب مصائب عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.