معرفی و دانلود کتاب مصائب کار

عکس جلد کتاب مصائب کار
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصائب کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصائب کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصائب کار

کتاب مصائب کار از مجموعه مدرسه‌ی زندگی، با هدف افزایش ارتقاء مهارت‌های کاری و شناخت درست شرایط و محیط اطرافتان به رشته تحریر درآمده تا به شما کمک کند حس رضایت شغلی و در نتیجه موفقیت در زندگی در وجودتان تزریق شود.

همه انسان‌ها معتقد هستند که نخستین گام در مسیر موفقیت خودشناسی است. بنابراین تنها وقتی که فرد درک و تصور درستی از خود دارد تصمیم‌های مطمئن، به خصوص در زمینه‌ی مسائل عاطفی و کاری، می‌گیرد. اما، ابزار مناسب و روش‌های صحیح خودشناسی و کسب موفقیت را نمی‌توان به راحتی به دست آورد. این دست مسائل را نه مدرسه، نه دانشگاه، و نه محیط کار به شما یاد نخواهد داد. بسیاری از افراد درگیر زندگی می‌شوند بدون آنکه اصلا دریابند در پس ذهنشان چه می‌گذرد. رایج‌ترین حس در مورد کار احساس شکست است. این حس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله درآمد کمتر از حد انتظار، نداشتن جایگاه درست در سازمان، نبود پیشرفت، اجرا نشدن طرح‌ها و ایده‌های ذهنی، حس پریشانی مداوم، و سال‌ها خستگی و دلزدگی.

اصولا همه‌ی افراد عادت دارند مصائب کاری را مختص به خود، و شکست‌هایش را مربوط به شخصیت و انتخاب‌های خود قلمداد کنند. اما مجموعه مدرسه‌ی زندگی با نظارت آلن دو باتن (Alain de Botton) در کتاب مصائب کار (The Sorrows of Work) قصد دارد تا به شما بفهماند که اصلی‌ترین علت شکست‌های کاری ما در قسمتی نهفته است که افراد خودآگاه، میانه‌رو، و متواضع بنا به طبیعت خود تمایلی به مقصر دانستن آن ندارند: نظامی که در آن زندگی می‌کنند.

کار، همیشه و بدون استثناء، به دلایل مختلفی موجب بروز احساس یأس و سرخوردگی در افراد می‌شود. شاید درک آن‌ها سبب از بین رفتن جادویی آن‌ها نشود. ولی حداقل باعث می‌شود تا بفهمید که این رنج‌ها صرفا مختص به شما نبوده و دلیل آن هم الزاماً حماقت و ناشی‌گری شما نیست.

امروزه افراد گرفتار مشکلات، کمبود‌ها، حسرت‌ها و ترس‌های بسیاری می‌شوند که حس می‌کنند فقط خودشان مسئول‌ این شرایط هستند، ولی علل اصلی فراتر از این‌ها بوده و در جریان‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تری از تاریخ نهفته است و آن شیوه‌ی ساختاریابی صنایع، شیوه‌ی تعیین ارزش‌ها، و شیوه‌ی تولید مفروضات است. مدت‌هاست که نظام سرمایه‌داری به نظامی پیچیده مبدل شده که برای حفظ تعادل در آن افراد سعی می‌کنند با شرایط موجود کنار آمده و در خود رضایت کاری ایجاد کنند. پس این احساس شکست که بیشتر اوقات در ذهن شخص موج می‌زند صرفا تقصیر خود شخص نیست.

در بخشی از کتاب مصائب کار می‌خوانیم:

مهم‌ترین عامل مؤثر بر نحوه‌ی کارکرد افراد شاغل امید به امنیت شغلی است؛ امنیت به معنی ایمن بودن از حقارت، تنگدستی، وابستگی، اخراج بی‌دلیل، و عدم ثبات شغلی.

از سوی دیگر، مهم‌ترین عامل مؤثر بر نحوه‌ی عملکرد سرمایه‌گذاران اقتصاد مدرن امید به برتری رقابتی است؛ برتری رقابتی به معنی کاستن از هزینه‌ها، ارتقاء کیفیت، چیرگی بر رقبا، و به حداکثر رساندن سود سهام‌داران از طریق بهره‌برداری هوشمندانه از سرمایه و به کارگیری درست فناوری، مواد خام، و نیروی کار است.

به نظر می‌رسد این دو خواسته خواسته‌ی افراد شاغل و خواسته‌ی نظام سرمایه‌داری در نقاط خاصی بر هم منطبقند. اما در برخی نقاط، ظاهراً صلاح ما به هیچ وجه با نظام اقتصادی‌ای که درگیر آنیم هم‌راستا نیست. در این موارد، عموماً انگشت اتهام را نه به سمت نظام، بلکه به سمت خود می‌گیریم. همیشه هم عده‌ای هستند که تلاش و، در پیِ آن، موفقیت آن‌ها گواهی می‌شود مبنی بر اینکه تقصیر از کار و کردار خودمان است. اما وقتی عمیق‌تر فکر می‌کنیم، گاهی جرأت می‌کنیم این گلایه را مطرح کنیم که نظام «آنطور که باید» عمل نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مصائب کار
1: تخصص‌گرایی
2: استانداردسازی
3: تجاری‌سازی
4: دامنه‌ی کار
5: رقابت
6: همکاری
7: فرصت برابر
8: شایسته‌سالاری
کلام آخر
درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصائب کار
مترجمالناز عظیمی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-96005-3-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصائب کار

ali ghafouri
۱۳۹۸/۱۲/۸
واقعا کتاب تاثیرگذاری بود و مفاهیمی که ظاهرا اخلاقی به نظر می‌رسید رو به خوبی به چالش میکشید و بعد از خوندن این کتاب متوجه میشید که چرا تا این حد حالت‌های افسردگی شایع هست. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مصائب کار

برای دریافت کتاب مصائب کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.