معرفی و دانلود کتاب معنای زندگی

عکس جلد کتاب معنای زندگی
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی یکی از آثار خواندنی مجموعه‌ی «مدرسه‌ زندگی» است که تحت نظارت آلن دوباتن در سال 2019 منتشر شد. نویسندگان در این کتاب خواندنی به سراغ گستره‌‌ای از مفاهیم از جمله دوستی، فلسفه، خودشناسی، عشق و طبیعت رفته‌اند و از این طریق به مخاطبان خود کمک می‌کنند تا با بهره‌گیری از عناصر مختلفْ زندگی معنادارتری را تجربه کنند.

درباره کتاب معنای زندگی:

بسیاری از متفکران و صاحب‌نظران معنا را به دو بخش تقسیم می‌کنند؛ یافتن معنای زندگی و یافتن معنا در زندگی. چنین تمایزی اغلب بسیار روشن‌گر است و می‌تواند به ساختن یک زندگی کامیاب‌کننده کمک شایانی کند؛ چرا که بسیاری از انسان‌ها از یافتن معنای کیهانی، هدف این جهان و اموری از این دست بس ناامید شده‌اند و این امر کسالت و رخوت را در جان تک‌تک لحظه‌هاشان سرازیر کرده است.

بی‌معنایی گاه چنان از زندگی ما رنگ می‌زداید که رمق و جان ساده‌ترین لحظاتمان را از بین می‌‌برد. در چنین حالتی انسان نمی‌تواند امکانی برای خود فراهم کند و بنابراین، در یک زندگی خالی از معنا گرفتار می‌آید. همین امر است که اهمیت یافتن معنا در زندگی را تا این اندازه مهم و تعیین‌کننده می‌سازد. آلن دوباتن (Alain de Botton-tgsti)،‌ متفکر و فیلسوف برجسته‌ی معاصر، در کتاب معنای زندگی (The meaning of life) که یکی از عناوین پرطرفدار مجموعه‌ی زندگی‌ست، مفصلاً به بحث معنای زندگی پرداخته و تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی تصویری روشن از برخی از مفاهیم، همچون عشق،‌ طبیعت، کار، سیاست، فرهنگ و دوستی، راهکاری برای نفْسِ درپوچی‌گرفتارآمده، ارائه دهد.

ایده‌ و هدف اصلی آلن دوباتن این کتاب چنین است: «رسیدن به معنایی شخصی در زندگی؛ خواه پناه بردن به هنر از هرج‌ومرج دنیای بیرون باشد،‌ چه غرق ساختن خود به نظم و ساختار کار.» آلن دوباتن تمام اهتمام خود را به کار گرفته تا به ما نشان دهد زندگی از آنچه که تصور می‌کنیم، بامعناتر است. قرار نیست کاری عجیب‌وغریب انجام دهیم تا احساس کنیم زندگی‌مان معنادار شده. او هشت جنبه (عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت، و فلسفه) از زندگی را بررسی می‌کند و گام‌به‌گام همراه شماست تا آنچه را که به زندگی شما معنا می‌بخشد، بیابید.

هر آنچه را که باید در باب این اثر گفتیم. این شما و این راهنمایی تأمل‌برانگیز برای پاسخ‌ دادن به یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که هر یک از ما در زندگی با آن مواجه خواهیم شد: «پرسش از معنای زندگی»

درباره مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

کتاب معنای زندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های فلسفی و روانشناسی علاقه‌مند هستید، کتاب معنای زندگی مناسب شماست.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم:

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود، از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است. از دوباتن کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: «تسلی‌بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، شغل مورد علاقه، روان‌درمانی چیست؟»

جملات برگزیده‌ کتاب معنای زندگی:

- وقتی درست به سفر نگاه کنیم می‌بینیم که سفر می‌تواند نقشی اساسی در کمک به تحول و تکامل ما ایفا کند.
- هر چه بیشتر تفکر کنیم، آسان‌تر می‌توانیم علت ترس‌ها، ناخشنودی‌ها، و امیدهایمان را تشخیص دهیم.
- حقا که درست گفته‌اند ترس دشمن زندگی سعادت‌مندانه است. اما ترس می‌تواند نقشی خلاف این گفته و سازنده‌تر ایفا کند.
- نباید اجازه دهیم سفر ما را از هدف اصلی و جدّی خود دور کند. هدف از سفر این است که در دنیای بیرون به مکان‌هایی برویم که بتوانند ما را به مقصدی خاص در درون خودمان برسانند.

در بخشی از کتاب معنای زندگی می‌خوانیم:

ما کاملاً به این تصور عادت کرده‌ایم که خودخواه بودن یکی از مذموم‌ترین خصائص انسانی است؛ رفتاری است که از طمع، وقاحت، و قساوت قلب نشئت می‌گیرد. و با این حال، یکی از دلایلی که نمی‌توانیم زندگی دلخواه خود را داشته باشیم افراط در خصیصه‌ای است که در مقابل آن قرار دارد: فروتنی بیش از حد؛ تمکین عجولانه در برابر خواسته‌های دیگران؛ کمبود خطرناک و زیانبخشِ خودخواهی.

ما در خطریم، زیرا نمی‌توانیم فرق بین خودخواهیِ خوب و بد را تشخیص دهیم. نوع خوب و مطلوب خودخواهی یعنی شجاعتِ اولویت دادن به خودمان و نگرانی‌های خودمان در مواقع خاص؛ اعتمادبه‌نفس برای بیان بی‌محابای نیازهایمان، نه برای آزار یا رد کردن قاطعانه‌ی خواسته‌ی دیگران، بلکه به منظور خدمت عمیق‌تر، پایدارتر، و متعهدانه‌تر به آن‌ها در بلندمدت. از سوی دیگر، خودخواهی ناپسند هیچ هدف بزرگ‌تری را مد نظر ندارد و به انگیزه‌ی والاتری نمی‌اندیشد. در این نوع خودخواهی، اگر از کمک به دیگران سربازمی‌زنیم، برای این نیست که بعداً با کمک بزرگ‌تری آن را جبران کنیم؛ فقط می‌خواهیم خودمان اذیت نشویم.

متأسفانه تفاوت بین این دو نوع خودخواهی ما را گیج می‌کند و اجازه نمی‌دهد نیازهایمان را آن‌گونه که باید بیان و ابراز کنیم، و این برای کسانی که قصد کمک به آنان را داشتیم نتایج اسفناکی به بار می‌آورد. برای آن‌که بتوانیم والد خوبی باشیم، باید روزانه یک ساعت برای خودمان وقت بگذاریم. شاید لازم باشد یک دوش آب گرم طولانی بگیریم تا درباره‌ی برخی اتفاق‌ها خوب فکر کنیم. شاید لازم باشد کاری کنیم که کمی زیاده‌روی به نظر می‌رسد، مثلاً در کلاس نقاشی یا پیانو ثبت‌نام کنیم. ولی چون حس می‌کنیم این تمایلات خیلی دور از انتظار به نظر می‌رسد، تصمیم می‌گیریم نیازهایمان را به زبان نیاوریم، و بنابراین روزبه‌روز وامانده‌تر و در رفتار با کسانی که به ما تکیه کرده‌اند خشمگین‌تر و بدخلق‌تر می‌شویم. عدم خودخواهی ممکن است به‌تدریج ما را به آدم‌هایی بسیار ناسازگار و ناکارآمد تبدیل کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
منابع معنا
1: عشق
2: خانواده
3: کار
4: دوستی
5: فرهنگ
6: سیاست
7: طبیعت
8: فلسفه
موانع معنا
1: خودشناسی مبهم
2: کوته‌نظری
3: از خود گذشتگی
4: جاودانگی
5: هنر قصه‌گویی
درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معنای زندگی
نویسنده
مترجمبامداد صالحی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-7403-42-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معنای زندگی

Pedram_2nnr
۱۴۰۲/۱۲/۶
واقعیت این هست که کتاب نفوذ و اثرگذاری ویژه‌ای نداره. صرفا جهت تورق و مطالعه‌ای گذرا می توان چند نکته‌ای ازش آموخت. اما صادقانه از این کتاب انتظار ویژه‌ای نباید داشت.
محمدرضا فهیمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
این بار هم اقای دوباتن سراغ یکی دیگر از مسائل زندگی می‌رود در کتاب فقط خیلی از چیزهایی که ما به ان بی توجه هستیم را بهترتوضیح داده.
حمیدرضا کردبچه
۱۴۰۲/۱/۲۰
کتاب کاملی هست و به زبان ساده ایی بیان میکنه منظورشو ارزش چند بار خوندن رو داره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب معنای زندگی

برای دریافت کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.