معرفی و دانلود کتاب مغز سخن چین: جستجوی یک عصب شناس برای کشف آنچه ما را انسان می‌سازد

عکس جلد کتاب مغز سخن چین: جستجوی یک عصب شناس برای کشف آنچه ما را انسان می‌سازد
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز سخن چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز سخن چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز سخن چین: جستجوی یک عصب شناس برای کشف آنچه ما را انسان می‌سازد

با کتاب مغز سخن چین به دنیای ذهنی کسانی سفر کنید که نت‌های موسیقی را می‌بینند و یا مزه‌ی آنچه که لمس می‌کنند را می‌چشند! وی. اس. راماچاندران راهنمای شما در سفری اعجاب‌انگیز به دنیای علوم اعصاب است. او قرار است با آزمایش طیف عظیمی از اختلالات عصبی، ما را با توانمندی‌های بی‌نظیر مغز، سیستم عصبی و ارتباط آن با سایر اعضای بدن و همچنین جهان ذهن آشنا کند.

درباره‌‌ی کتاب مغز سخن‌چین

گرچه‌ علوم اعصاب شناختی از حوزه‌های نوظهور در میان سایر شاخه‌های علوم اعصاب است، اما پژوهش‌های انجام‌شده در این وادی هرروز بیش از روز قبل جامعه‌ی علمی را در بهت و شگفتی فرو می‌برد! مارکوپولوی علوم اعصاب، وی. اس. راماچاندران (V. S. Ramachandran) این‌جاست تا شما را با تازه‌ترین دستاورد‌های خود در این حوزه باخبر کند. کتاب مغز سخن‌چین (The Tell-Tale Brain) چکیده‌ای از آنچه که این متخصص بی‌بدیل علوم اعصاب در این سال‌ها به دست آورده را برای شما بازگو خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب مغز سخن چین

اکنون قرن‌هاست که دانشمندان و فلاسفه‌ی برتر جهان همه بر یک رای مهم اتفاق نظر دارند: «انسان صاحب‌ برترین ذهن در میان موجودات کره‌ی خاکی است.» اما این برتری و اولویت درست از کجا شکل گرفته؟ یا سؤالی مهم: آیا قابلیت‌های ذهن انسان به مواردی محدود می‌شود که عموم افراد از آن برخوردارند؟ یا آن‌که در پشت صحنه‌ی دنیای حیرت‌انگیز مغز همچنان رازهای بسیاری سربه‌مهر باقی مانده؟ راماچاندران دستتان را خواهد گرفت و متفاوت‌ترین گردش علمی شما را در دنیای مغز رقم خواهد زد!

نویسنده‌ی کتاب مغز سخن‌چین برای چالش بزرگ خود بر سر راه شناخت پیچیده‌ترین عضو بدن انسان، یک روش تحقیقی ویژه نیز دارد! او با تمرکز بر آسیب‌های مغزی و اختلالات شناخته‌شده در دنیای اعصاب به ما کمک می‌کند تا بهتر با زیروبم‌های این دنیای شگفت‌انگیز آشنا شویم و لایه‌های ارتباطی بین مغز، با ذهن و بدن را کشف کنیم.

معرفی و دانلود کتاب مغز سخن چین

پژوهش‌های راماچاندران که قدمتی بیست‌وپنج‌ساله دارد به ما نشان خواهد داد ادراک ساده‌ترین موضوعات تا پیچیده‌ترین مفاهیم چگونه در مغز انسان رخ می‌دهد؛ استعداد‌های هنری از کجا سر بر می‌آورند؛ عقاید معنوی و تعصبات مذهبی ریشه در کجا دارند و همچنین اختلالات عصبی چگونه با تأثیر برعملکرد مغز نتایج باورنکردنی‌ای به بار می‌آورند؟ برای مثال شما در کتاب مغز سخن‌چین با افرادی آشنا خواهید شد که ادعا می‌کنند توانسته‌اند از بدن خود جدا شوند و جسم خود را از بالای سقف نگاه کنند؛ یا نمونه‌های مطالعاتی که تصور می‌کنند همراه با صداهای پیرامون هاله‌ای از رنگ و نور مشاهده می‌کنند. آشنایی با بیماران اعصابی که تصور می‌کنند دیگر زنده نیستند، و یا مطالعه‌ی بیماران اختلال اندام خیالی، از دیگر بخش‌های خواندنی این کتاب است.

در نهایت، با کتاب مغز سخن‌چین خواهید دانست که به واقع چگونه انسان از میان میلیاردها گونه‌ی جانوری مختلف صاحب چنین مغز هوشمند و منحصر‌به‌فردی شده، و اختلال در عملکرد هریک از اجزاء سیستم عصبی او چگونه واقعیت را از نظرش دگرگون خواهد کرد؟ این کتاب جذاب و خواندنی در سال 2011 به انتشار درآمده و با کوشش انتشارات سایلاو و ترجمه‌ی معصومه ملکیان به دست شما می‌رسد.

جوایز و افتخارات کتاب مغز سخن‌چین

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ودافون
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب مغز سخن‌چین

  • یک راهنمای بسیار جذاب برای درک پیچیدگی‌های مغز انسان. (الیور ساکس، نویسنده و متخصص علوم مغز و اعصاب)
  • راماچاندران مارکوپولوی علوم اعصاب است! (ریچارد داوکینز، استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز علوم زیستی)
  • راماچاندران مرز‌های علوم اعصاب را جابه‌جا کرده است! (نشریه‌ی نیوزویک)
  • نویسنده‌ی کتاب مغز سخن‌چین، پیشرفته‌ترین تحقیقاتی را ارائه می‌دهد که درک ما را از رابطه بین ادراکات ذهن و عملکرد مغز عمیق‌تر خواهند کرد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • راماچاندران از مشکلات بیماران عصب‌شناسی برای الهام گرفتن در تحقیقات خود استفاده می‌کند تا به راز ادراک، منشأ زبان، مبنای ذهنی تمدن، و شیوه‌ی تصورات و ارزیابی‌های ما را پی ببرد. (بوک لیست)

کتاب مغز سخن‌چین برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به دنیای مغز و علوم اعصاب از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب مغز سخن چین: جستجوی یک عصب شناس برای کشف آنچه ما را انسان می‌سازد می‌خوانیم

طبیعت مملو از انتقال فاز است. یکی از آن‌ها تبدیل آب منجمد به آب مایع است. تبدیل آب مایع به آب گازی (بخار) یکی دیگر از آن‌هاست. نمونه‌ها محدود به شیمی نمی‌شوند. برای مثال، در سیستم‌های اجتماعی هم انتقال فاز روی می‌دهد، در جایی که میلیون‌ها تصمیم یا نگرش فردی با هم تعامل پیدا می‌کنند تا به سرعت کل سیستم را به تعادلی جدید برسانند. انتقال فاز در حباب‌های سوداگرانه، سقوط بازار سهام و بند آمدن خود به خود ترافیک نیز روی می‌دهد. نکته قطعی‌تر این است که انتقال فاز در فروپاشی بلوک اتحاد جماهیر شوروی و ظهور نمایی اینترنت نیز حضور داشت. فکر می‌کنم انتقال فاز بر منشأ بشر نیز اِعمال شده است. با گذشت میلیون‌ها سال که به هومو ساپینس‌ها منتهی شد، انتخاب طبیعی به روش تکاملی عادی، که تدریجی و پیمانه‌ای است، به ارتقای مغز اجداد ما پرداخت: افزایش قشر به اندازه یک سکه، ضخیم‌تر شدن 5 درصدی رشته فیبری که دو ساختار را در آن جا به هم مرتبط می‌کند و غیره، برای نسل‌های بی‌شمار. در هر نسل جدید، نتایج این پیشرفت‌های عصبی جزئی ایپ‌هایی بودند که در چیزهای مختلف کمی بهتر شده بودند: کمی چالاکی بیشتر در استفاده از چوب‌ها و سنگ‌ها، کمی باهوش‌تر در حقه‌بازی‌های اجتماعی، زد و بندها؛ کمی دوراندیش‌تر در مورد رفتارهای بازی یا علائم هواشناسی و فصلی؛ کمی بهتر در به خاطر آوردن گذشته‌های دور و دیدن ارتباط با زمان حال.

در حدود صد و پنجاه هزار سال پیش، رشد انفجاری ساختارها و کارکردهای کلیدی و مهم مغز اتفاق افتاد و ترکیب اتفاقی آن‌ها به توانایی‌های ذهنی منتهی شد که باعث خاص شدن ما گردید. ما وارد مرحله انتقال فاز ذهنی شدیم. تمام بخش‌های قدیمی در این مرحله قرار گرفتند، اما آن‌ها به شیوه‌هایی جدید شروع به کار با هم کردند که با مجموع کار مجموعه اجزای آن به مراتب تفاوت داشت. این انتقال چیزهایی مانند زبان تمام عیار انسان، حساسیت‌های هنری و مذهبی و آگاهی و خودآگاهی را برای ما به ارمغان آورد. شاید قبل از سی هزار سال پیش، شروع به ساختن سرپناه برای خودمان کردیم، از چرم و خز برای خود لباس تهیه کردیم، جواهرات پوستی و نقاشی‌های سنگی خلق کردیم و فلوت‌هایی را با حکاکی استخوان‌ها ساختیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه: صرفاً ایپ نیستیم
فصل 1: اندام‌های خیالی و مغزهای انعطاف‌پذیر
فصل 2: دیدن و شناختن
فصل 3: رنگ‌هایی با صدای بلند و دختران جذاب: حس‌آمیزی
فصل 4: نورون‌هایی که تمدن‌ را شکل دادند
فصل 5: استیون کجاست؟ معمای اوتیسم
فصل 6: قدرت ور ور کردن: تکامل زبان
فصل 7: زیبایی و مغز: ظهور زیبایی‌شناسی
فصل 8: مغز مصنوعی: قوانین جهانی
فصل 9: ایپی دارای روح: چگونه خودکاوی شکل گرفت
کلام آخر
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز سخن چین: جستجوی یک عصب شناس برای کشف آنچه ما را انسان می‌سازد
نویسنده
مترجممعصومه ملکیان
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات508
زبانفارسی
شابک978-622-712416-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز سخن چین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مغز سخن چین

برای دریافت کتاب مغز سخن چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.