معرفی و دانلود کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری

عکس جلد کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری

سپیده بخت و حامد اختیاری در کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری به شما خواهند گفت چرا اغلب مواقع برنامه‌ریز‌ی‌ افراد برای کاهش وزن نتیجه‌بخش نیست. در این کتاب خواهید دید ذهن شما چطور با بهانه‌جویی وادارتان می‌کند که پرخوری کنید. همچنین می‌آموزید چگونه به رژیم غذایی‌تان پایبند بمانید.

درباره‌ی کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری

شاید در اطراف خود افرادی را سراغ داشته باشید که برای کاهش وزن همیشه منتظر فرارسیدن شنبه هستند و درست وقتی موقع عملی کردن تصمیمشان می‌رسد، هزار و یک بهانه پیدا می‌کنند تا همچنان به خوردن وعده‌های غذایی پرکالری ادامه دهند. یا شاید خود شما هم یکی از این‌گونه افراد باشید. در کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری که حاصل مدت‌ها پژوهش علمی سپیده بخت و حامد اختیاری است، علت کارشکنی ذهن را در اجرای رژیم‌های غذایی خواهید دانست.

مغز ما مدام در کار تولید افکار گوناگون برای عقب انداختن کارهای سخت و تازه است. در واقع، سبک زندگی هر فرد الگوهای رفتاری خاصی را در ذهن او ایجاد می‌کند که تغییر آن‌ها نیاز به خودشناسی و صرف زمان کافی دارد. با این حال، نگران نباشید چون با شناخت عملکرد ذهنتان و بررسی صحیح آن خواهید توانست این الگوهای مخرب را تغییر دهید تا بتوانید در رسیدن به هدف مطلوبتان مصمم‌تر عمل کنید.

در این کتاب به پرسش‌های گوناگون شما درباره‌ی کاهش وزن پاسخ داده شده و علت بازگشت به وزن اولیه، وابستگی مغز به خوردن و بسیاری از بهانه‌هایی که ذهنتان برای شما می‌آورد، بررسی خواهند شد. بنابراین، با خواندن کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری مدیریت صحیح افکارتان را یاد می‌گیرید تا بتوانید با موفقیت وزنتان را کاهش دهید.

در نهایت، هدف این کتاب رسیدن شما به خودشناسی و توانایی تدوین یک برنامه‌‌ی کارآمد برای رسیدن به هدف موردنظرتان، یعنی کاهش وزن است. نکته‌ی جالب توجه اینکه مباحث کتاب حاضر به نحوی نوشته شده که می‌توانید از خواندن هر فصل به شکل مجزا نیز لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم در حین خواندن مطالب کتاب اندکی تأمل کنید و به سؤالات مطرح‌شده در هر فصل به تناسب تجربه‌تان پاسخ دهید. در هر مبحث، مثالی واقعی از زندگی افراد گوناگون آورده شده تا آن مطلب برای شما شکل ملموس‌تری پیدا کند و بتوانید هر تجربه را در بطن زندگی خود احساس کنید.

کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری را انتشارات مهرسا منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به تأثیر روان‌شناسی بر رژیم‌های غذایی و تناسب اندام قرار داده است.

مجموعه کتاب‌های مدیریت پیش‌خوری و اضافه وزن با بهره‌گیری از توانمندی‌های مغزی

در این مجموعه با رویکرد روان‌شناسی شناختی به تأثیر افکار انسان بر الگوهای رفتاری و رژیم غذایی فرد پرداخته شده است. این مجموعه کتاب‌ها به نوجوانان کمک می‌کند به جای سرزنش خود ریشه‌های ناکامی در عمل به رژیم غذایی را در ذهن خود جست‌و‌جو کنند. از دیگر کتاب‌های این مجموعه باید به آثاری چون «من یک چاق خوشحال هستم» و «راهی که پیدا شد» اشاره کرد.

کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای نوجوانان (12 تا 18 سال) نوشته شده که مایل‌اند الگوهای ذهنی خود را برای رسیدن به کاهش وزن تغییر دهند. با این‌ حال، مطالب کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری برای سایر گروه‌های سنی و افراد بزرگسال نیز مفید خواهد بود.

با سپیده بخت و حامد اختیاری بیشتر آشنا شوید

سپیده بخت دارای دکترای روان‌شناسی شناختی است و از سال 1387 کار در حوزه‌ی درمان اعتیاد را آغاز کرده. حاصل فعالیت تخصصی او در این زمینه انتشار چند مقاله و ترجمه‌ی یک کتاب در زمینه‌ی درمان اعتیاد بوده است. او پس از آشنایی با روش درمانی «چاق خوشحال» در سال 1392 به تیم دکتر حامد اختیاری ملحق شد تا به موضوع چاقی و پرخوری به‌عنوان یک رفتار اعتیادی بپردازد. سپیده بخت تشنه‌ی یادگیری درباره‌‌ی عملکرد مغز است و به نوشتن، کمک به دیگران و آموزش یافته‌های خود در این زمینه علاقه دارد.

دکتر حامد اختیاری از جمله فعالان در حوزه‌ی «نوروساینس و اختلالات شناختی مرتبط» است. او نخستین مقاله‌ی علمی خود را در سال 2001 با عنوان «نقش کورتکس پره فرونتال در تصمیم‌گیری‌های خطرناک» به چاپ رساند و پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش در رابطه با تصمیم‌گیری خطرناک و رفتار بدون فکر در «مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران» (INCAS) مشغول به فعالیت شد و در نهایت آزمایشگاه عصبی-شناختی خود را در سال 2005 راه‌اندازی کرد.

دکتر اختیاری همچنین در سال 2010، یک برنامه‌ی تحقیقاتی را با نام «Translational Neuroscience Program» در پژوهشکده‌ی مطالعات علوم‌ شناختی (ICSS) تهران آغاز نمود. او بعدها برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع فوق‌دکترا و همکاری با مؤسسه‌ی تحقیقات مغزی لوریت LIBR به آمریکا مهاجرت کرد. گفتنی‌ است دکتر حامد اختیاری از سال 2018 تاکنون در جایگاه هیئت علمی در این مؤسسه به فعالیت علمی مشغول است.

در بخشی از کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری می‌خوانیم

در این کتاب نمی‌خواهیم احساس بدی در شما ایجاد کنیم و باعث شویم به خاطر اضافه‌وزن از خودتان ناراضی باشید. فرض می‌کنیم که شما می‌دانید چاقی و اضافه‌وزن چه مضراتی دارد و بنابراین در این کتاب خبری از فهرست مضرات چاقی نیست. در طول این کتاب با افکاری آشنا می‌شوید که احتمالاً بسیاری از آن‌ها از ذهن شما گذشته‌اند و باعث شده‌اند گاهی پرخوری کنید. از شما خواهش می‌کنیم خودتان را برای داشتن این افکار سرزنش نکنید. حتی کسانی که وزن ایده‌آل دارند نیز گاهی با این افکار دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگر چنین افکاری بیش از حد از ذهن شما می‌گذرد، لطفا به‌جای سرزنش خودتان، این کتاب را بخوانید و با دلایل به وجود آمدن این افکار آشنا شوید.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
مقدمه
اگر سی ثانیه برای مطالعه فرصت دارید
اگر تنها پنج دقیقه فرصت دارید...
این کتاب برای شما نوشته شده است اگر...
موقع نوشتن این کتاب، شما را این‌گونه تصور کرده‌ایم
روش پیشنهادی ما برای خواندن کتاب
فصل 1: آیا مغز من به خوردن وابسته است؟
ویژگی‌های مغز وابسته به خوردن
افکار چاق و لاغر من
شناختن بهانه‌های مغز وابسته به خوردن
فصل 2: با بهانه‌های مغز وابسته به خوردن چه کار کنیم؟
حرف‌هایش را جدی نگیرید
بهانه‌های مغزتان را منتقدانه بررسی کنید
فصل 3: چگونه بهانه‌ها علیه انگیزه‌های کاهش وزن من، دست‌به‌یکی می‌کنند؟
چطور پله‌پله برای تغییر آماده می‌شویم؟
بهانه‌هایی که نمی‌گذارند به فکر لاغر شدن بیفتیم
بهانه‌هایی که نمی‌گذارند لاغر شویم
بهانه‌هایی که نمی‌گذارند لاغر بمانیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-6591-75-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری

برای دریافت کتاب مغز من و بهانه‌های پرخوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.