معرفی و دانلود کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

عکس جلد کتاب مغزت را مرتب سازی کن!
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغزت را مرتب سازی کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغزت را مرتب سازی کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

کتاب مغزت را مرتب سازی کن! به قلم جک لوییس و آدریان وبستر، اثری بسیار الهام بخش و جذاب است که به ‌همراه راه‌حل‌های فراوان کمک می‌کند تا از گران‌بهاترین دارایی‌تان یعنی مغز خود درست استفاده کنید.

آیا تا به حال حس کرده‌اید که مخ‌تان «تیلیت» شده است؟

مغز آدم‌ها بدون دفترچه راهنمای کاربری طراحی شده است. اکثر افراد زندگی را سراسیمه می‌گذرانند، تخته ‌گاز جلو می‌روند و انگار تلاش می‌کنند به جایی برسند. با این وجود، هیچ سرنخ واضحی از توانایی‌های شگفت‌انگیز و راه‌های بهره‌داری درست از ذهن خود ندارند.

بعضی اشخاص ارزش این اندام حیاتی را نمی‌دانند و حتی بعضی اوقات از وجودش به طور کلی غافل می‌شوند. عده‌ای هم در یک گوشه از باشگاه بدنسازی مدت‌های طولانی ورزش می‌کنند، بدون اینکه درکی ابتدایی از اهمیت مغز خود و روش‌های استفاده درست از آن را داشته باشند.

در اینجا قصد داریم تا کتاب مغزت را مرتب سازی کن! (Sort your brain out) را که بر مبنای پژوهش‌های علمی نوشته شده را معرفی می‌کنیم. این اثر به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد خود را در کار و زندگی بهبود بخشید، راحت‌تر استرس خود را مدیریت کنید، تصمیمات بهتری بگیرید، مطالب بیشتری را به مدت طولانی به خاطر بسپارید و ابتکارهای خلاقانه‌تری داشته باشید.

توان و عملکرد مغز خود را با ابزارها و مهارت‌های کاربردی بهینه کنید:

به بیان جک لوییس (Jack Lewis) آدریان وبستر (Adrian Webster) مغز انسان بی‌وقفه در حال جوش دادن اتصالات جدید میان 160 میلیارد سلول عصبی درون جمجمه است و به طور مداوم و نامرئی با ظرافتی بی‌همتا در حال دگرگون ‌کردن مسیرهای اندیشیدن است. به همین خاطر می‌توانیم شیوۀ «سیم ‌پیچی» مغز خود را به طور زیر بنایی برای رسیدن به حالت بهینه تغییر دهیم.

کتاب مغزت را مرتب‌سازی کن به شما نشان خواهد داد که چطور مغز را مجدداً سیم ‌پیچی کنید تا خلاق‌تر و با تدبیر‌تر باشید، حافظه و خلق ‌و‌ خوی بهتری پیدا کنید، با اضطراب روبه‌رو شوید و دوران پیری را با عزت طی کنید. این کتاب شرح می‌دهد که مغز چگونه کار می‌کند و هر روز باید چه اقدام‌هایی انجام دهید تا رفتارها، باورها و انگیزه‌های خود را به سوی زندگی سرشار و سلامتی ذهن سوق دهید.

ویژگی‌های اصلی کتاب ارزشمند مغزت را مرتب سازی کن! عبارتند از:

1- تمرینات مختلفی برای بیشینه‌ سازی توان مغز در اختیارتان می‌گذارد.
2- به وسیله‌ی یک دانشمند علوم اعصاب و یک سخنران انگیزشی معروف در اروپا نوشته شده است.
3- بهترین توصیه‌ها و اندرزهای خودیاری را برای بهبود خلق‌ و ‌خو، رویارویی با استرس و رسیدن به زندگی و حرفۀ هوشمندانه‌تر ارائه می‌دهد.

موضوع مورد بحث کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

هر انسانی روی این سیاره خاکی شگفت‌انگیزترین وسیله‌ای را دارد که در جمجمه‌اش بستر گزیده است. با این حال، علیرغم اینکه تمام ما کم و بیش ساختار و مدل‌های مغزی یکسان داریم، تعداد بالایی از مصرف ‌کنندگان از توانایی‌های خیره‌ کننده‌اش بی‌خبرند.

روند بازگردانی برای ارتقاء‌یابی مغز آنقدر تدریجی است که پیشرفت‌های روزمرۀ آن معمولاً غیر ‌قابل ‌تصور است. تنها اگر شما انجام این رویه را به شدت، مرتباً و مداوم ادامه دهید، در بازۀ زمانی چند هفته و چند ماه مغزتان در انتها به مقدار کافی برای پیشرفت در توانایی که باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر می‌کند.

اما مغز تنها برای رفتارهای درست تطبیق نمی‌یابد، بلکه با هر رفتاری که مرتب تکرار شود تطبیق پیدا می‌کند؛ حتی بدون فکر کردن به آن. حال این رفتار چه حرکت مفیدی مانند هدایت ماشین در حالی که به برنامه‌ای رادیویی گوش می‌کنید باشد یا حرکاتی نه چندان مفید مانند برداشتن بدون فکر برشی دیگر از کیک. مغز شما به طور عمده رفتارتان را به صورت خودکار کنترل می‌کند، چه برای اهداف بهتر یا بدتر.

هدف اصلی کتاب حاضر این است‌ که شما را تحریک کند تا تأثیر چشم‌گیری را در نظر بگیرید که نوروپلاستی توانایی مغز، برای تغییر فیزیکی به هنگام مقابله با هر شرایطی می‌تواند روی رفتار شما بگذارد. باورها و رفتارهای کنونی شما با توجه به اتفاقات و افکاری در گذشته که به طور مداوم در زندگی روزمره خود از قبل تاکنون با آن‌ها مواجه می‌شدید، شکل گرفته‌اند. باورها و رفتارهای آینده با توجه به هر فکر، افراد یا مکانی که از الان انتخاب می‌کنید تا مرتباً و به شدت با آن درگیر شوید، شکل می‌گیرند. مغز به طور مداوم و 24 ساعته، چرخه‌ای را‌ که داخل آن وجود دارد، به ‌روز رسانی یا جمع‌ و جور می‌کند، حال چه برای اهدافی والاتر یا پست‌تر.

گزیده‌ای از ستایش‌های کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

- این کتاب الهام‌ بخش و جذاب به معنای واقعی کاری می‌کند که نتوانید حتی یک ثانیه هم وقت تلف کنید. تمام چیزی که نیاز دارید دربارۀ عملکرد مغز بدانید و چگونه آن را گسترش دهید به روشی بسیار آسان جمع‌آوری شده است. این کتاب به شما اثبات می‌کند که می‌توانید هر کاری را انجام دهید و راه‌های بسیاری وجود دارد که کمک می‌کند تا هم بتوانید از گران‌بهاترین دارایی‌تان، مغز بیشترین استفاده را ببرید! بدون شک، کتابی که نمی‌توانید رهایش کنید! (سارا استوری)

- با توجه به تمام بحث‌های حول تشویق مردم برای گرفتنِ تصمیماتی بهتر یا شکل‌گیری رفتارهایی مناسب‌تر، آسان است که با این حقیقت که در واقع خودمان می‌توانیم خود را تشویق کنیم نگاهی دوباره بیاندازیم. این کتاب راهنمای فوق‌العاده‌ایست تا چگونه‌ دقیقاً این کار را کنیم. (روری ساترلند)

- فکر می‌کنم این کتاب قابل‌دسترسی، تحریک‌کنندۀ ذهن و سرشار از راهنمایی‌های مفید و قابل‌فهم راجع به ارتقاء زندگی روزمرۀ خود با شیوه‌ای برای بهتر درک کردن مغز است. (کیلیان فاکس)

- مغزت را مرتب سازی کن! هدفی واضح و‌ ابعاد بسیار دیگری دارد که آن را از رقبایی در حوزه‌ای بسیار گسترده جلو می‌اندازد. استفادۀ بهینه از مغز ‌فوق‌العاده‌ای که صاحب‌‌اش هستیم، درحالی‌که قرارست در جهان بسیار دور از تحولی که آن‌ را شکل داده فعالیت کند. ‌احتمالاً هیچ وظیفه‌ای خطیرتر از این برای ما افراد یا برای گروه‌هایی که در آن‌ها زندگی و کار می‌کنیم نیست. فرصت و یاری برای گسترش بینش در اختیارمان قرار گرفته است. (ایان ادواردز)

- خواندن ِکتاب مغزت‌ را مرتب سازی کن! برای همه ضروری است. این کتابی آگاهی‌بخش و تفکربرانگیز است که برای کمک به خوانندۀ غیرمتخصص طراحی شده تا دربارۀ حساس‌ترین فعالیت‌های مغز بیشتر بداند اما از آن مهم‌تر این کتاب اطلاعاتی باارزش و در عین حال قابل‌فهم در اختیار ما قرار می‌دهد تا چگونه بخشی از اجزای مغز یک فرد را ارتقاء دهیم. مثال‌های جذاب تا حد زیادی قابل‌درک هستند و به طرز شگفت‌آوری در حافظه ثبت می‌شوند؛ مطالعۀ این کتاب مغز خواننده را به همان صورتی که نویسندگان برنامه‌ریزی کرده‌اند گسترش می‌دهد. این یک نوع تحریک ذهنی به بهترین روش است.‌ (شانتل ریکاردز)

جملات برگزیده‌ی کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

- دفعه دیگر که برای تصمیم‌گیری سکه بالا می‌اندازید، از خود بپرسید که چه زمانی در بین زمین و آسمان است، از کدام طرف "در اعماق خود"‌ اُمیدوارید به زمین بیفتد.
- هر چه دوستان شبکه‌های اجتماعیِ فردی بیشتر باشند، تراکم بیشتری از بخش خاکستری مغز موجود در نواحی مغزی وارد روابط اجتماعی می‌شوند.
- گیرنده‌های دردی در مغز وجود ندارد، بنابراین جراحان مغز می‌توانند بدون آسیب رساندن به بیمار، هر چقدر که می‌خواهند با مغز شما ور بروند.
- ورزش به طور منظم می‌تواند به اندازۀ جلسات مشاورۀ مواد مخدر برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و سکته تأثیرگذار باشد.
- اگر از جمجمه‌تان به عنوان ظرف نوشیدن استفاده می‌شد، حجمی حدوداً 1/4 لیتر را در خود جا می‌داد.
- یک سطل آب ممکن است آتش یک جنگل را خاموش کند، اما استفاده از همان سطل آب روی یک تخته تراشه الکترونیکی می‌تواند ‌کاملاً فاجعه‌بار باشد.

در بخشی از کتاب مغزت را مرتب سازی کن! می‌خوانیم:

جایگاه لولۀ بادامی را دقیقاً در سمت راستِ چین دندانه‌ای پیدا می‌کنید. این منطقۀ همیشه در حال تغییر مغز، در میان بقیۀ نقش‌ها، برای تولید احساسات گوناگون، پاسخگو است و به طور مداوم اطلاعات حسی گرفته شده از محیط اطراف را به دلیل وجود خطرات احتمالی کنترل می‌کند. مانند یک شنودگاه مخفی ارتشی برای مغزتان، همیشه به دنبال خطرات جدی احتمالی است؛ همیشه آماده و گوش به فرمان تا "دکمۀ عکس‌العمل به ترس" را در ثانیه‌ای شناسایی کند. ‌این بخشی از مغز شماست که در کمتر از لحظه‌ای با شنیدن صدای بلندی یا شناسایی شیئی که به سرعت به سمت‌تان نزدیک می‌شود شما را سر جای خود متوقف کرده یا از سر راه کنار می‌کشاند حتی قبل از اینکه ‌کاملاً از آن آگاه باشید. حال که قلب به تپش افتاده و خون در ماهیچه‌هایتان جاری است، ‌کاملاً برای مقابله یا خروجی شتاب‌زده آماده هستید.

دقیقاً بالای جایگاه لولۀ بادامی خط پاداش قرار دارد که به اعماق مغز وارد می‌شود. این بخش به این صورت شکل گرفته که با انجام دادنِ فعالیت‌هایی که بقا را ترویج می‌کنند مانند: خوردن، نوشیدن و یا آمیزش جنسی، حسِ لذت را تولید می‌کنند. جایگاه‌های ناحیه تناسلی شکمی، هسته مغزی و ناحیه پیشین حدقه‌ای که در مجموع به عنوان گذرگاه پاداش شناخته شده‌اند هم در تصمیم‌گیری نقش مهمی دارند. همان‌طور که ما را قادر می‌سازند تا در هر شرایطی احساس لذت کنیم، جایگاه هستۀ مغزی پیش‌بینیِ دارای پاداش تأمین می‌کند که بر اساس این است که ما چقدر سود یا لذت از انتخاب یک گزینه بر گزینه‌ای دیگر به دست می‌آوریم. این نه تنها به معنای آن است که آن‌ها در هدایت هر تصمیمی که گرفته شده هماهنگ هستند، بلکه برای فرآیند یادگیری هم اساسی هستند. بدون سازوکار پاداش هیچ وقت نمی‌توانیم از اشتباهاتمان درس بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کمی دربارۀ ما
مغز بی‌نظیر انسان
مسابقه دو و میدانی
سگ‌های پیر و شیرین ‌کاری‌های تازه
سیم‌پیچیِ دوباره مورد نیاز است
بچرخ تا بچرخیم!
یافتن جریان
ذهن‌های مجازی
مغز به مزایده گذاشته شد دیگر نیازی به آن نیست
همین الان آن را می‌خواهم!
اتکاء خارج از مغز
آیا تکنولوژی مغز ما را نابود می‌کند؟
ماندن برای بازی
چندکارگی؟
سر و صدای زندگی مدرن
آموزش مغز برای عدم ‌تمرکز
رفتن به ماهیگیری (برای ایده‌های عالی)
فروبری
نشستن روی تخته یا شیرجه‌زدن؟
چرا فروبری اینقدر تأثیرگذار است؟
زمان‌بندی فوق‌العاده
خلاقیت پیشرفته
این افکار خلاقانه‌ دقیقاً از کجای مغز می‌آیند؟
استفاده از نوآوری برای ترک رفتار قطعه‌ایِ منفرد
تعویضش کن!
ورود داده‌های مرتبط برای ایجاد لحظات طلایی
شیفت شب
استراحت و بازی
برو خود را به چاه بینداز!
ادراک همه چیز است
الان می‌بینیش، بعدش نه!
متصل کردن حواس
تقسیم کار
مسیرهای از پایین به بالا و از بالا به پایین
من شما را می‌شناسم؟
مراقب شکاف باشید
تأثیر محیط و انتظارات از ادراک
انجام دادن یا ندادن
کوه‌یخ ادراکی
نظری دارید؟
شبکه پاداش
برای شام چی میل دارید؟
تصمیمات با چاشنی احساس
کشش و فشار
ضررها بیشتر از سودها به چشم می‌آیند
تجربه واقعاً به حساب می‌آید
غذای فکر
منتظر لپتین نباشید
تأثیر باکتری
سرشار از قند و چربی
تباهی با رویۀ شکری
جای خالی وجود ندارد
بهترین سوخت
آن مغز را تکانی بده!
عملکرد بالای ثابت
اندورفین آرام‌بخش طبیعی
همگی سوار قطار سریع‌السیر استرس شوید!
کوریتزول محرک
تحمل درد
چه کسی راننده قطار شماست؟
"تلاش" برای خوابیدن
شصت دقیقۀ حیاتی
داروهای "هوشمند"
همه در غرب مواد مصرف می‌کنند!
بر فراز فضا
داروهای نه چندان هوشمند در مدرسه
هنگام کار سوت بزنید
داروهای نوتروپیک دوراهی‌هایی بزرگ، پیامدهایی سنگین
داروی هوشمند اصلی
پرانرژی
دم‌کردن برای بقا
فرسودگی
خونسردی خود را حفظ کنید
بر بالای تپه
ترمز گرفتن
حملۀ مغزی
عملکرد تغییر مغزی
ساختن حفاظ شناختی
بیماری آلزایمر در مقابل جنون آلزایمر
ذخیرۀ شناختی دقیقاً چیست؟
افزونگی در مغز
اثر کلمبو
بعدش چه کار کنیم؟
چه عاملی جلوی بقیه را گرفته است؟
بازخوردی که دریافت کردیم و تأثیری که داشت
قواعد تکرار
آلبوم عکس‌ها
دیدن باور کردن است؟
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغزت را مرتب سازی کن!
نویسنده،
مترجمطاهره زینلی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-968486-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

Ehsan Ghasemi
۱۴۰۱/۳/۲۷
سلام موضوع کتاب بسیار برام جذاب بود البته کتاب هم اگر درست ترجمه می‌شد می‌توانست خیلی کمک کننده تر باشد متاسفانه اصلاً جمله بندی‌ها درست نیست من هم فکر می‌کنم با گوگل ترنسلیت ترجمه شده و در نهایت کمی ویرایش روی آن صورت گرفته. من معمولاً خیلی زیاد کتاب می‌خوانم می‌توانم بگویم این یکی از افتضاح‌ترین ترجمه‌هایی است که تاکنون خوانده‌ام و تعجب می‌کنم چطور به اینجور ترجمه‌ها اجازه چاپ می‌دهند آیا کسی نظارت نمی‌کند؟!!!!
آرون شایان مهر
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
درود
اول سپاس از زحمتی که برای ترجمه این کتاب کشیدین.
دوم اینکه واقعا تا به حال کم پیش اومده همچین ترجمه ضعیف و نامفهومی رو خوانده باشم، میشه گفت انشا‌ کتاب بسیار ضعیف هست و فکر نمی‌کنم که اصلا نظارتی روی ترجمه شده باشه. حتی بیشتر قسمت‌ها افعال هم درست جایگزاری نشده متاسفانه.
سارا راد
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با عرض سلام و خدا قوت خدمت تمام دست اندرکاران زحمت کش، متن کتاب در برخی قسمت‌ها کمی برای مطالعه سنگین بود ولی درکل خیلی موضوع کتاب و اطلاعاتی که در اختیار خواننده قرار میداد رو دوست داشتم. مطالب این کتاب واقعا کاربردی و جالب هستند.
nima Yar
۱۳۹۹/۷/۲۱
بخشی از کتاب ظاهرا با گوگل ترنسلیت برگردانده شده و اصلا قابل فهم نیست. مطالب کلی کتاب مفید است اما بی اهمیتی دست اندرکاران حوزه نشر باعث نا امیدی مخاطب کتاب خوان میشود. لطفا عزیزان مسئولانه تر عمل کنید.
محمد ۶۴
۱۴۰۰/۵/۲۸
غلط املایی، ضعف ترجمه
حیف واقعا، معلومه کتاب خوبیه ولی ترجمه ضایعش کرده، پیشنهاد می‌کنم اگر ترجمه‌ی دیگه‌ای بود این رو نخرید.
مهتاب صمدی
۱۳۹۹/۴/۵
ضمن سلام وخسته نباشید, خیلی علاقه دارم ازمحتوای کتاب باخبربشم, ولی متاسفانه انشای بدی داره. بایدچندبارجملات خونده بشه تابتونم درکش کنم.
nasim 97
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
از کتاب بسیار لذت بردم. متنش برای من قابل درک بود و اگر میشه باز هم از این موضوع کتاب‌ها ترجمه کنید. ممنون
masi azimi
۱۳۹۹/۳/۳۰
با سلام‌و خدا قوت با این که کتاب خیلی خوبیه اما ترجمه کتاب بسیار تحت لفظی بود و درک کتاب سخت میکرد
مهندسی بیمه مهندسی بیمه
۱۴۰۰/۱۰/۸
به شرط عمل کردن می‌تونن کتاب کارساز وتاثیر گذاری باشه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب مغزت را مرتب سازی کن!

برای دریافت کتاب مغزت را مرتب سازی کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.